Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 20-06-2019, 21:11   #21261   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

Quote:
Originally Posted by Freddie Wasbak View Post
een 'planaire' koptelefoon: monoprice 1060c
zou ergens de performance moeten hebben van modellen van meer dan 1500, voor ca. 300

https://www.soundguys.com/monoprice-...-review-13152/

beetje groot, maar goed gebalanceerd geluid, fantastisch bij klassiek en in de weergave van bassen
ik moest een traantje laten bij een stukje bach op te leggen, nog nooit gebeurd
en drum and bass klinkt ook strak, fijn dingetje...
gohja. moet ook gekoppeld worden aan een degelijke DAC en koptelefoonversterker, anders lach ik eens met zo'n beweringen. dezelfde prestaties voor 1/5 van de prijs lijkt wel absurd. er kan wel een compromis gemaakt zijn qua duurzaamheid/levensduur.

Quote:
Originally Posted by Xefox View Post
Ha, first hands experience!
Laat es weten hoe dat meevalt, ik vrees gelijk dat mijn brein hem op zowel muziek als omgevingsgeluid gaat concentreren en dus zodoende zot komen.
zoek eens op het forum, er zijn er nog die ze hebben.
ik heb er ook. heel aangenaam. gemakkelijk om met de knop de muziek te pauzeren als iemand je moet praten tegen iemand. toch wel een ideaal compromis als je iets van muziek wilt, zonder je volledig af te schermen van je omgeving.
op de fiets valt het wel dik tegen, als die tegen je kraag zit. het stelsysteem is vrij raar.
Old 21-06-2019, 07:50   #21262   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Quote:
Originally Posted by frenzal View Post
aftershokz 'boneconducting' oortjes voor op de fiets
Heb dezelfde. Grappig hoe dat ding 'welcome to aftershoz titanium' ofzo zegt als je het aanzet, in een kwaliteit die enkel iets van 64kbps kan zijn

Idee was inderdaad om muziek te hebben terwijl je toch nog aangesloten bent aan het verkeer. Voor kwaliteit moet je het niet doen, het geruis van de wind bij hogere snelheden (zit gemiddeld op 33km/u) maakt het moeilijk verstaanbaar. Werkt best voor muziek die je al kent, uw hersenen vullen wel aan en dan merk je t niet.

De vorm is erg goed, heel licht en zit niet in de weg. Ook makkelijk uit te doen, batterijduur is erg goed.

Gisteren ontdekt dat als je uw oren dichtknijpt je het beter hoort contra-intuitief, maar logisch
Old 21-06-2019, 10:44   #21263   link
ndPix
Senior Member

ndPix's Avatar

Quote:
Originally Posted by acku View Post
Heb dezelfde. Grappig hoe dat ding 'welcome to aftershoz titanium' ofzo zegt als je het aanzet, in een kwaliteit die enkel iets van 64kbps kan zijn

Idee was inderdaad om muziek te hebben terwijl je toch nog aangesloten bent aan het verkeer. Voor kwaliteit moet je het niet doen, het geruis van de wind bij hogere snelheden (zit gemiddeld op 33km/u) maakt het moeilijk verstaanbaar. Werkt best voor muziek die je al kent, uw hersenen vullen wel aan en dan merk je t niet.

De vorm is erg goed, heel licht en zit niet in de weg. Ook makkelijk uit te doen, batterijduur is erg goed.

Gisteren ontdekt dat als je uw oren dichtknijpt je het beter hoort contra-intuitief, maar logisch
'welcome to trrrrrekz tatanium.... Connected'

Vooral geluid met een bas versterkt goed als je oren dichtdrukt. Er zaten bij mij van die mousse oordopjes bij, schiet dan heel het doel voorbij natuurlijk
ndPix is offline   Reply With Quote
Old 21-06-2019, 14:43   #21264   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Het connecteert echt wel verbazend goed, moet zeggen. Ben dat niet gewoon van bluetooth devices. Zet dat aan, t is geconnecteerd. Zot.
Old 21-06-2019, 17:27   #21265   link
wukedadde
Senior Member

wukedadde's Avatar

Dus enkel voor muziek? Een podcast of iets dergelijk beluisteren tijdens het fietsen ga je niet verstaan?
Old 21-06-2019, 18:32   #21266   link
Belgatom
Granpa Shrimp aka Neut

Belgatom's Avatar

Quote:
Originally Posted by wukedadde View Post
Dus enkel voor muziek? Een podcast of iets dergelijk beluisteren tijdens het fietsen ga je niet verstaan?
Aantal klanten (blinden) gebruiken deze omdat ze zo de stem van hun computer kunnen verstaan zonder dat ze het omgeving geluid verliezen. Heb die eens geprobeerd en vond dat de stem (synthetisch maar ook gesproken audio) beter klonk dan de muziek. Stem mag "platter" want het gaat over informatie, muziek heeft meer diepte nodig en dat ontbrak wel.
Old 21-06-2019, 22:07   #21267   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

Quote:
tuurlijk gaat dat ook. je kunt er ook mee bellen.
Quote:
Originally Posted by acku View Post
Het connecteert echt wel verbazend goed, moet zeggen. Ben dat niet gewoon van bluetooth devices. Zet dat aan, t is geconnecteerd. Zot.
ja, bluetooth staat intussen al goed op punt. 10 jaar terug was dat nog altijd rampzalig en bleef ik er VER weg van.
Old 22-06-2019, 12:34   #21268   link
wukedadde
Senior Member

wukedadde's Avatar

Mja met mijn huidige koptelefoon kan ik zogezegd ook bellen. Stilstaand gaat dat perfect maar op de fiets of zelf te voet met een beetje wind ben ik onverstaanbaar.
Old 22-06-2019, 12:49   #21269   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

Ik heb de bluetooth bel functie onmiddelijk uitgeschakeld want het eerste dat ik had gedaan was per ongeluk mijn laatst gebelde nr terugbellen door te dubbeltappen.

Dubbeltap is normaal volgende liedje maar als er geen muziek speelt zijn het telefoon functies.
frenzal is offline   Reply With Quote
Old 22-06-2019, 21:48   #21270   link
ndPix
Senior Member

ndPix's Avatar

Ik luister meestal naar podcasts tijdens lopen en fietsen... Misschien wel bij hele hevige tegenwind maar dan had ik zelfde probleem met m'n in ears en on ears.

Ik heb geen klachten tot nu toe
ndPix is offline   Reply With Quote
Old 24-06-2019, 16:37   #21271   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Quote:
Originally Posted by frenzal View Post
Ik heb de bluetooth bel functie onmiddelijk uitgeschakeld want het eerste dat ik had gedaan was per ongeluk mijn laatst gebelde nr terugbellen door te dubbeltappen.

Dubbeltap is normaal volgende liedje maar als er geen muziek speelt zijn het telefoon functies.
Haha ja en dan paniek. Zulke features zijn imo nooit een goed idee
Old 24-06-2019, 20:23   #21272   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

Quote:
Mja met mijn huidige koptelefoon kan ik zogezegd ook bellen. Stilstaand gaat dat perfect maar op de fiets of zelf te voet met een beetje wind ben ik onverstaanbaar.
is meestal zo, ja. elke smartphone heeft 2 microfoons waarmee de magie van ruisonderdrukking gedaan wordt. alles extern heeft maar 1 microfoon, en dan besef je hoe ver de technologie wel staat.
Old 25-06-2019, 16:15   #21273   link
Magnum_
.

Magnum_'s Avatar

Een nieuwe laptop - Thinkpad T480. Bijna nieuw, lage prijs, super specs - like.
Magnum_ is offline   Reply With Quote
Old 27-06-2019, 14:53   #21274   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

Old 13-08-2019, 19:59   #21275   link
A-star
Hardcore Father

A-star's Avatar

Een paar van deze rookmelders:

A-star is offline   Reply With Quote
Old 13-08-2019, 22:37   #21276   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

is er eigenlijk een reden om zo'n hoop intelligentie te steken in een simpel maar cruciaal toestel?
Old 13-08-2019, 23:08   #21277   link
Wazeiterna?
Welingelichte bron

Wazeiterna?'s Avatar

Als dat kan waarschuwen voor flashovers wel. Anders niet.

Allez, ook maar mijn mening gevormd op basis van recente mediaberichtgeving die niet noodzakelijk strookt met de dagdagelijkse realiteit, noden en behoeften. Maar daar is dit forum sinds de teloorgang sterk in. Dus why not he. Waar kunt ge dat kopen.

(↑ Ceci n'est pas une menace ↑)
Wazeiterna? is offline   Reply With Quote
Old 14-08-2019, 00:03   #21278   link
A-star
Hardcore Father

A-star's Avatar

Quote:
Originally Posted by Wazeiterna? View Post
Waar kunt ge dat kopen.
Hier:

https://www.50five.be/nl/beveiliging...-batterij.html
Old 14-08-2019, 08:59   #21279   link
Blade
Petrolkop

Blade's Avatar

'k Zou precies toch geen nest producten meer kopen. Google lijkt absoluut geen interesse te hebben in de ontwikkeling van die productlijn. Vanaf 31/08 gaat er best wel wat veranderen, zeker als ge integratie met andere "smart home" shizzle hebt (cf https://www.cnet.com/how-to/google-w...-need-to-know/ ).
Blade is offline   Reply With Quote
Old 14-08-2019, 11:13   #21280   link
A-star
Hardcore Father

A-star's Avatar

Heb momenteel geen andere integratie gelukkig.
Ik heb er 3 gekocht, eerst beginnen met deze.
Heb 55 dagen om ze terug te sturen.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules