![]() |
![]() |
#1 link |
Senior Member
|
Laptop wilt niet booten
Voordien nooit probleem mee gehad maar daarnet wou m' laptop niet starten
Ik krijg onderstaande foutmelding, zowel met ipv4 als ipv6. Als ik in m'n bios kijk zie ik m'n harde schijf staan, ook ik boot zie ik niks wat verkeerd kan staan, behalve dat m'n harde schijf ontbreekt. ![]() ![]() ![]() Iemand een idee wat ik nu kan doen? Ik heb een herstel cd van Windows 8 maar ondertussen heb ik de upgrade naar windows 10 gedaan. Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 link |
Serieus
|
Als de SSD daar getoond wordt kan er weinig mis mee zijn imo.
Heb je zitten klooien in de BIOS misschien? Ik vermoed gewoon een verkeerde boot order. Ik denk dat hij probeert te booten van een netwerk. Die boot order kan je aanpassen in BIOS (guides genoeg op 't internet). Als dat niet werkt, probeer eens een power drain: haal er alles af wat met stroom te maken heeft (adapter, batterij) en hou de powerknop gedurende 20 seconden ingedrukt. Sluit alles weer aan en tracht 'm nog eens op te starten.
![]() |
#8 link |
Senior Member
|
Laptop open gedaan en hdd zit nog goed vast... De batterij etc afgekoppeld en powerknop 20'' ingehouden.
Ik zie, als ik Legacy selecteer, de hdd weer staan. Maar bij booten krijg ik een fout. ![]() ![]() Als ik UEFI neem krijg ik weer de network fail. Ik denk dus niet dat m'n hdd kapot is? Last edited by ndPix; 31-05-2018 at 19:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 link |
Serieus
|
Pfff. Ik zou een bootable USB maken met de W10 ISO op, en het zo proberen. Met die W8 ga je enkel vodden krijgen... Op die manier is het toch veel properder. Wij hebben op 't
werk destijds ook die upgrade van W7 naar W10 gedaan, maar er blijven heel wat bestanden achter. Resultaat: bij het booten nog steeds het geluidje van W7. Om zot van te worden. Tja Windows. ![]() https://nl.ifixit.com/Guide/How+to+C...ndows+10/89181
![]() |
#12 link | |
Senior Member
|
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
Thread Tools | |