Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 01-06-2018, 09:29   #4241   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Spel verschijnt niet in mijn games-lijst, terwijl ik al 1 uitnodigings- en 1 bevestigingsmails gehad heb. Helaas, pindakaas.

Mod: Toch nog rap Destiny 2 gekocht via de humble bundle monthly (nog 2 uur te gaan). Je kreeg er Pillars of the Earth (adventure game) bij, wat sowieso al op m'n verlanglijstje stond, dus dat samen voor 9,5 euro is geen geld.

Last edited by HeLLBirD; 01-06-2018 at 15:46.
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 02-06-2018, 17:49   #4242   link
DM
Senior Member

DM's Avatar

Send a message via MSN to DM
Just Cause 3 XL edition, staat voor 7 euro ofzo op Steam nu.
DM is offline   Reply With Quote
Old 03-06-2018, 01:44   #4243   link
black
Senior Member

black's Avatar

Quote:
Originally Posted by ExReey View Post
Met de release van Elder Scrolls Online - Summerset, jeukt het om eens een maandje te herbeginnen. Iemand ervaring met Morrowind of Summerset? Het basisspel vond ik destijds nogal saai en weinig geďnspireerd, zijn de nieuwe regio's beter?
Tgoh, morrowind is een game die ik nog geregeld eens opstart, een nieuw ventje maak met volle goesting in na een half uur bijna in slaap val omdat het zo saai is. In de fond is het een goed bedacht spel, maar de uitwerking is kak. Quests zijn saai, veel te veel over en weer geloop, traag levelen, en de wereld zelf is te statisch.
Mmos vind ik niet per definitie saai, er moet gewoon sfeer zijn, spelers waarmee je kan spelen en communiceren, en een wereld die leeft en boeit. Vanavond ging ik om 23h nog een half uurtje trove spelen... Mislukt . Eerste indiegame die mij kan boeien.
black is online now   Reply With Quote
Old 03-06-2018, 17:44   #4244   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Send a message via MSN to blumcole
Wonder Boy. Diene remaster. Proper! Oldschool en best nog pittig.

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 03-06-2018, 18:45   #4245   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Baldur's Gate enhanced edition. Voor als ik nog eens een uur of 100 tijd heb.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 03-06-2018, 21:06   #4246   link
Snuff
Verlicht Despoot

Snuff's Avatar

Quote:
Originally Posted by black View Post
Tgoh, morrowind is een game die ik nog geregeld eens opstart, een nieuw ventje maak met volle goesting in na een half uur bijna in slaap val omdat het zo saai is. In de fond is het een goed bedacht spel, maar de uitwerking is kak. Quests zijn saai, veel te veel over en weer geloop, traag levelen, en de wereld zelf is te statisch.
Mmos vind ik niet per definitie saai, er moet gewoon sfeer zijn, spelers waarmee je kan spelen en communiceren, en een wereld die leeft en boeit. Vanavond ging ik om 23h nog een half uurtje trove spelen... Mislukt . Eerste indiegame die mij kan boeien.
1. Hij bedoelt de Morrowind-expansion voor Elder Scrolls Online, niet The Elders Scrolls III: Morrowind.

2. Je kijkt met een verkeerde bril naar het spel,'t is meer het soort spel waar je in het begin heel hard mee worstelt, maar daarna eens je snapt hoe alles werkt (en als je skills wat omhoog zijn) echt heel leuk kan zijn. 'k Genoot er zelfs van om hard te moeten zoeken waar bepaalde quest locations zijn, verloren te lopen, terug te lezen in journal waar ik naartoe moest etc. Jaartje geleden nog eens volledig Morrowind main quest + expansion main quests gedaan, plus aanzienlijk deel van de sidequests.
Cave Johnson: Alright, let's get started! First test involves something the lab boys call "Repulsion Gel". You're not part of the control group, by the way. You get the gel. Last poor son of a gun got blue paint! Ha ha ha! ...all joking aside, that did happen. Broke every bone in his legs. Tragic, but informative! Or so I'm told.
Snuff is offline   Reply With Quote
Old 05-06-2018, 18:45   #4247   link
black
Senior Member

black's Avatar

Quote:
Originally Posted by Snuff View Post
1. Hij bedoelt de Morrowind-expansion voor Elder Scrolls Online, niet The Elders Scrolls III: Morrowind.

2. Je kijkt met een verkeerde bril naar het spel,'t is meer het soort spel waar je in het begin heel hard mee worstelt, maar daarna eens je snapt hoe alles werkt (en als je skills wat omhoog zijn) echt heel leuk kan zijn. 'k Genoot er zelfs van om hard te moeten zoeken waar bepaalde quest locations zijn, verloren te lopen, terug te lezen in journal waar ik naartoe moest etc. Jaartje geleden nog eens volledig Morrowind main quest + expansion main quests gedaan, plus aanzienlijk deel van de sidequests.
Ik heb het over de eso expansion .
En ik heb in eso ruim 500 speeluren zitten, waaronder een paar max lvls, dus begrijp het spel wel.
Maar over morrowind (de elder scrolls3 versie dan) gesproken, ik kan het kopen op xbox x voor €11. Wetende dat het xbox x enhanced is, is dat de moeite? Ik heb vrij graag skyrim gespeeld als archer, is de archer in morrowind vergelijkbaar?
Ik heb wel al verstaan dat morrowind op een paar vlakken beter was dan skyrim, en skyrim heb ik eigenlijk ook grijs gespeeld. Dus normaal mag ik niet sukkelen voor €11, denk ik dan?
Old 05-06-2018, 19:34   #4248   link
Japisee
҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉

Japisee's Avatar

ik vind dat absoluut onspeelbaar geworden, tzelfste mee oblivion
Old 05-06-2018, 21:28   #4249   link
wukedadde
Senior Member

wukedadde's Avatar

skyrim ook ze
Old 05-06-2018, 23:26   #4250   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Skyrim is leutig

Old 06-06-2018, 15:19   #4251   link
Snuff
Verlicht Despoot

Snuff's Avatar

Quote:
Originally Posted by black View Post
Ik heb het over de eso expansion .
En ik heb in eso ruim 500 speeluren zitten, waaronder een paar max lvls, dus begrijp het spel wel.
Maar over morrowind (de elder scrolls3 versie dan) gesproken, ik kan het kopen op xbox x voor €11. Wetende dat het xbox x enhanced is, is dat de moeite? Ik heb vrij graag skyrim gespeeld als archer, is de archer in morrowind vergelijkbaar?
Ik heb wel al verstaan dat morrowind op een paar vlakken beter was dan skyrim, en skyrim heb ik eigenlijk ook grijs gespeeld. Dus normaal mag ik niet sukkelen voor €11, denk ik dan?
Alleen als de universe op zich je ook aanspreekt, combat is bvb HELEMAAL anders (gebaseerd op rolls bvb) en het is 100x complexer dan Skyrim (alleen een journal, geen questmarkers bvb). Alles is een pak moeilijker en minder voor de hand liggender, maar je bent wel vrijer om je eigen weg te gaan dan in de latere titels. Geen "essential" characters die niet dood kunnen etc.
Cave Johnson: Alright, let's get started! First test involves something the lab boys call "Repulsion Gel". You're not part of the control group, by the way. You get the gel. Last poor son of a gun got blue paint! Ha ha ha! ...all joking aside, that did happen. Broke every bone in his legs. Tragic, but informative! Or so I'm told.
Old 06-06-2018, 22:22   #4252   link
Wolf
Oh no

Wolf's Avatar

Morrowind een moeilijk spel? Dat herinner ik me precies niet.
Old 07-06-2018, 07:34   #4253   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Neem toch maar een pen en papier bij je om locaties en NPCs te noteren.
ExReey is offline   Reply With Quote
Old 08-06-2018, 15:49   #4254   link
black
Senior Member

black's Avatar

Merci voor de feedback, dan ga ik toch even passen. Games moeten voor mij ontspanning blijven, als ik notities moet nemen of teveel onthouden dan raak ik het vlug beu. Ook omdat ik veel games multi-task, kan mij niet boeien met 1 game tegelijk.
Old 08-06-2018, 16:30   #4255   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Mja maar je mist toch wel iets dan.

Het is zoveel leuker zonder quest markers. Bv. je start het spel in een visserdorpje Seyda Neen, en voor je eerste echte quest moet je iets gaan afleveren bij iemand in een stad verderop (Balmora). Ipv een mega kompas en quest marker, vraag je gewoon aan een NPC de weg:

En hiermee moet je er zien te geraken
Geef mij dit maar ipv de huidige RPG quest markers. Je kan ze vaak afzetten (vb. Witcher 3) maar probleem is dat de makers daar meestal geen rekening mee houden waardoor je puur op beschrijving het doelwit gewoonweg niet kán vinden.

Edit: fuck it, reinstalling now
ExReey is offline   Reply With Quote
Old 08-06-2018, 21:27   #4256   link
Archangelus
Senior Member

Archangelus's Avatar

Sure, maar de beschrijvingen in uw journal waren niet altijd zo eenvoudig en eens je veel quests had en/of even niet gespeeld had werd het al snel moeilijk om te bepalen waar je juist moest zijn.
Old 10-06-2018, 16:09   #4257   link
Snuff
Verlicht Despoot

Snuff's Avatar

Quote:
Originally Posted by Wolf View Post
Morrowind een moeilijk spel? Dat herinner ik me precies niet.
In zijn tijd niet per se, maar 't was toen nog iets minder de gewoonte om gamers bij het handje te nemen.

Vorig jaar eens volledig uitgespeeld en toch meerdere keren na een NPC niet te vinden na 30 min a een uur, ff UESP (wiki) moeten checken om te vinden waar die zat.
Old 10-06-2018, 20:09   #4258   link
Wolf
Oh no

Wolf's Avatar

Nu je het zegt herinner ik me wel zo'n dingen, uren rondlopen om iets te vinden enz.

Maar ik bij de release 14 jaar ofzo, helemaal ondersteboven van de graphics en had toen veel tijd :D
Old 11-06-2018, 11:14   #4259   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

quest markers zijn tegenwoordig net iets te obvious, maar fuck dienen tijd zonder.

Old 14-06-2018, 12:20   #4260   link
Anulin
Lingering Voices

Anulin's Avatar

Waar is Mankrik's wife?
Anulin is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules