Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 16-08-2015, 00:49   #61   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Zelfs dan, als je Witcher 3 niet speelt, mis je waarschijnlijk het beste spel van de laatste 10 jaar.
Old 16-08-2015, 01:00   #62   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Ge weet niet wat ge mist Blumcole

Je inlevingsvermogen gaat duizend keer beter zijn dan eenderwelk 1st person spel.

Last edited by Alex; 16-08-2015 at 01:04.
Alex is offline   Reply With Quote
Old 16-08-2015, 01:30   #63   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

Quote:
Originally Posted by blumcole View Post
The Witcher laat ik voorlopig links liggen omdat het 3th person is. 1st person ftw.
The Witcher is dan ook geen 3th person, maar 3rd person.

Een gat in je cultuur als je het niet probeert, Cole.
PSN: GeraltOfRivia86 | Battle Tag: JackRipper#1753 | Wii U: Reaper86
Jack The Ripper is offline   Reply With Quote
Old 23-10-2015, 10:54   #64   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Arkham Knight, het volledige einde.
Waw, het beste non-RPG open world spel dat ik gespeeld heb, zonder twijfel. De stad heeft werkelijk een schitterend design, en het is pas sinds het trophy hunten dat ik begon te apprecieren hoe ongelofelijk veel detail er in zit en hoe logisch het is opgebouwd. Doet alleszins elke Assassins Creed stad schaamtelijk wegtrekken.

De gameplay blijft zelfs na 80+u boeien, met wat mij betreft een leuke combinatie van melee combat (de beste in alle AAA games), racen, vehicle combat en speurwerk. Iets gevarieerdere vehicle combat had wel gemogen.

In tegenstelling tot de meeste games is collectibles wel degelijk leuk en een uitdaging: er zitten tientallen echt super puzzels in (zelfs raad-je-plaat-je ) en je wordt beloont (naast XP) met leuke tussenfilmpjes, veel extra dialogen en zelfs 2 extra endings. En tientallen sfeervolle background stories. Plus ze zijn vaak verstopt op speciaal hiervoor gecreeerde locaties die extra background geven aan de stad. Wat kan je meer willen van collectibles?
Als er ooit één spel is waar je eens collectibles wilt no-lifen is het dit wel.

Nu eens terug naar Witcher 3; had dat kort gepauzeerd wegens een lichte fantasy moeheid, en heb ondertussen in 1 ruk de Arkham trilogie uitgespeeld Ik vrees dat ik in de Witcher de zalig snelle manier van door de wereld te razen wel wat ga missen. Batmobile > paard.

Last edited by ExReey; 23-10-2015 at 11:03.
ExReey is offline   Reply With Quote
Old 13-12-2015, 13:01   #65   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

SW The Old Republic

Slecht idee om dat meteen na een wekenlange Dark Souls obsessie op te starten, maar met al die media aandacht heb ik zin gekregen in Star Wars.

Als je recent Dark Souls gespeeld hebt, merk je pas hoe SLECHT dit spel wel niet is. Het lijkt alsof het een lege doos is, wel met veel content maar geen gameplay.

Mijn voornaamste ergernissen:
- De graphics zijn wel niet slecht (ook niet goed) en de omgevingen mooi, maar ze bevatten geen ziel, je krijgt nooit het gevoel "wow in ben hier echt in de Star Wars wereld". In sterk contrast met de omgevingen in Dark Souls, die je echt bij de ballen pakken en je niet meer loslaten (en nu stop ik met de DS vergelijkingen). Maar bv ook Dark Forces of DF II Jedi Knight gaven veel meer het gevoel dat je in die wereld aanwezig was; nu lijk je meer een toerist die van op afstand foto's neemt.

- De animaties zijn BELACHELIJK slecht.

- De combat is slecht, niet spannend en oersaai. Ik weet dat het dezelfde combat is als 99% vd MMO's, maar dat wil niet zeggen dat ik die onzin goed moet beginnen vinden. De meerderheid (niet in het minst de vijanden) staat daar passief te wezen (alleen af en toe beetje van plaats veranderen), één ventje te targetten en dan wat weloverwogen nummertjes duwen. En ondertussen op allerhande timers en cooldowns wachten (WTF stelt zo'n cooldown feitelijk voor? Moet het lactaat in mijn bloed zakken voor ik opnieuw kan springen ofzo?). Ik zeg niet dat het makkelijk is, ik zeg dat het gewoon niet leuk is.

- STOR wordt gelauwerd als een echte story-driven RPG, wel, tot nu toe nog niet al te veel van gemerkt. De main story (Jedi Knight) moet wel nog op gang komen, dus daar ga ik nog niets over zeggen (al was het begin alvast gene vette) maar de sidequest zijn 100% puur kill 10x this en fetch 20x that. NIKS anders tot nu toe. Gelukkig zijn ze volledig voice-over . Personages worden met bosjes tegelijk gepresenteerd en zijn flinterdun. Maar toch moeten we er zogezegd om caren, want de muziek is dramatisch.

- ik dacht in het tutorial gebied (Tython) dan ook eens te doen waar het wél goed in hoort te zijn: hersenloos alle achievements van de regio hunten: wel dat bleek dan weer niet mogelijk te zijn want van de 29 achievements zijn er 2 bugged (de NPC die ze geeft is removed(!) sinds de expansion), 1 krijg je verkeerdelijk later op een andere planeet, en 3 kan je pas halen als je de main story hebt uitgespeeld. Leuk.

- en het ergste van al: heel het spel is BEVUILD met gesmeek om mijn euros. Om te beginnen staat er continu in beeld een grote Cartel Market knop, die dit gedrocht te voorschijn tovert:

In mijn inventory staat er een link om extra space te kopen (met credits, maar vooral ook met echt geld).
Speeders idem; zelfs de tutorial zegt dat speeders heel duur zijn dus begin maar al te sparen of koop ze met echt geld.
Uw cargo hold kunt ge uitbreiden met echt geld.
Decorations voor uw stronghold kan je bij voorkeur halen uit de Cartel Market.
En gewoon heel de interface bevat overal verwijzingen naar Cartel Market, Cartel Reputation, Cartel Coins...

IK DOK WEL AL 12 EURO PER MAAND OM DIT KLOTESPEL TE MOGEN SPELEN. Ik wens dan ook in mijn betalend spel NIKS NOPPES NIEMANDEL nog te zien van geldklopperij. Puur qua gameplay maakt het allemaal niet zo veel uit, maar de aanwezigheid alleen al van al dat gebedel stoort mij mateloos.

- en tot slot: qua performance kan er ook nog één en ander geoptimaliseerd worden. Met mijn nieuwe GTX 970 SLI configuratie verwacht je in 1080p niet dat je plaatsen hebt waar de framerate tot 30-40 fps zwalpt, zeker niet in een spel dat 256x256 textures lijkt te gebruiken.

En dan de goeie punten:
- dankzij mijn subscriber status gaat levelen extreem vlot: op het einde van de tutorial area ben je al makkelijk level 15
- continu word je eraan herinnerd dat F2P players dit niet mogen, dat niet kunnen, hier moeten voor bijbetalen, hier gelimiteerd worden,.. Dat geeft als subscriber een elitair gevoel.

Afin, ik ga vanaf nu alle sidequests en brol skippen en puur de main storyline volgen, in de hoop dat de verhaallijn wat boeiend wordt om te volgen. En daarna nog eens naar de films zien.
En misschien eens een petitie starten voor een SW spel van FROM software.

Last edited by ExReey; 13-12-2015 at 13:59.
Old 13-12-2015, 13:42   #66   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

Quote:
Originally Posted by ExReey View Post
En gewoon heel de interface bevat overal verwijzingen naar Cartel Market, Cartel Reputation, Cartel Coins...

IK DOK WEL AL 12 EURO PER MAAND OM DIT KLOTESPEL TE MOGEN SPELEN. Ik wens dan ook in mijn betalend spel NIKS NOPPES NIEMANDEL nog te zien van geldklopperij. Puur qua gameplay maakt het allemaal niet zo veel uit, maar de aanwezigheid alleen al van al dat gebedel stoort mij mateloos.
Ik ga 100% akkoord hier mee. Ik had zin om nog eens aan het spel te herbeginnen, maar als ik zulke toestanden lees, dan is mijn goesting om het spel nog eens te spelen terug voorbij.
Wanneer je maandelijks betaalt, zou je niet meer mogen geconfronteerd daarmee.

Spijtig dat de performance blijkbaar nog steeds niet is wat het moet zijn, en dat voor een spel dat er op grafisch vlak nooit echt indrukwekkend heeft uitgezien.

Last edited by Jack The Ripper; 13-12-2015 at 13:45.
Old 13-12-2015, 14:03   #67   link
Tjahzi
Senior Puntmuts

Tjahzi's Avatar

Het enige waar ik niet akkoord mee ga: uw commentaar op de story-driven missions. Die cartel-nonsens ergert me ook verschrikkelijk.
Tjahzi is offline   Reply With Quote
Old 13-12-2015, 14:12   #68   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Qua performance heb ik er echt nog 0 problemen mee gehad. Alleen dat een update soms 20 minuten tot een uur duurt om te installeren (vorige week nog gepost) is verschrikkelijk.

Sidequests moet je gewoon niet doen, die zijn echt the pits, slecht één voor één. Heb net zo'n maand betaald om die shit niet te moeten doen en de main storyline te spelen. (Sith Inquisitor in mijn geval)
Storyline duurt naar mijn mening ook veel te lang. Ben lvl 30 nog maar.

Verbaasd me dat je je niet stoort aan de énorm lange afstanden tussen twee locaties. Dat is echt te belachelijk voor woorden. Zelfs in een gebouw moet je enorme afstanden afleggen gewoon om een quest in te dienen. En je speeder die werkt daar meestal nog niet eens. Plus, je komt binnen, en het eerste wat je ziet is een mastodont van een muur waar je rond moet lopen. Dat doen ze volgens mij dus écht om de speler te kloten en de gameplay te verlengen. Wat een idioot idee om een muur te zetten vlak na een ingang.

Ik ga mijn twee maanden uitdoen en proberen om mijn storyline uit te spelen. Die lijkt me tot nu toe wel in orde, veel intrige en zo, maar dit zal zeker de laatste keer zijn dat ik het speel.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 13-12-2015, 14:18   #69   link
Prumpy
Pro-shrimper

Prumpy's Avatar

Quote:
Als je recent Dark Souls gespeeld hebt, merk je pas hoe SLECHT dit spel wel niet is. Het lijkt alsof het een lege doos is, wel met veel content maar geen gameplay.
Wen er maar aan dat dit voor bijna elke game zo gaat zijn.
begets Destruction as Destruction begets...
Prumpy is offline   Reply With Quote
Old 13-12-2015, 14:38   #70   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dodgy View Post
Verbaasd me dat je je niet stoort aan de énorm lange afstanden tussen twee locaties. Dat is echt te belachelijk voor woorden. Zelfs in een gebouw moet je enorme afstanden afleggen gewoon om een quest in te dienen. En je speeder die werkt daar meestal nog niet eens. Plus, je komt binnen, en het eerste wat je ziet is een mastodont van een muur waar je rond moet lopen. Dat doen ze volgens mij dus écht om de speler te kloten en de gameplay te verlengen. Wat een idioot idee om een muur te zetten vlak na een ingang.
Dat is niet ongewoon in een MMORPG natuurlijk, de speler heel lang laten lopen om zo de indruk te geven dat de wereld gigantisch is.

Ik moet zeggen dat Xenoblade Chronicles X 10x meer sfeer uitstraalt qua omgevingen. Die mannen zouden beter eens een Star Wars MMORPG maken. De wereld van Xenoblade Chronicles X is gigantisch, maar ziet er allesbehalve eentonig uit qua landschappen.

Last edited by Jack The Ripper; 13-12-2015 at 14:42.
Old 13-12-2015, 14:40   #71   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Quote:

Lol daar begon ik me juist aan te ergeren daarnet
Ik vroeg me al af waarom in MMO's alle locaties GIGANTISCH zijn. Een hangar voor wapens opslag? 4 Voetbalvelden achter elkaar. Een gang naar de WC's? Even breed als de E40. Alsof de locaties elk moment 1000'en simultane spelers moeten kunnen opvangen. Als ze alle locaties wat minder megalomaan zouden scalen, zouden die ten eerste geloofwaardiger overkomen, er zou tenminste wat contrast zijn met de echt monumentale locaties die er moeten zijn (meer waw effect) en je zou niet standaard aan 24x fast forward door de levels moeten racen om niet minutenlang onderweg te moeten zijn voor elke goddamn fetch quest.

Die muur is volgens mij om technische redenen: zo kan je van buitenaf de binnenlocaties niet zien, waardoor ze pas in het geheugen moeten geladen worden als je binnenkomt.
Old 13-12-2015, 14:48   #72   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

Het versterkt alleen maar het gevoel hoe leeg de wereld wel is.
Old 13-12-2015, 15:22   #73   link
blumcole
Chairman of the bored

Send a message via MSN to blumcole
Quote:
Wat voor een lame reason is dat nu. Probeer het eens, zal je totaal niet misvallen.

Dit gezegd zijnde, aangezien het intussen moddable is zal er wel een 1st person mode gemaakt worden.
Ik probeer hem wel eens hoor, maar staat gewoon niet echt hoog op mijne verlanglijst. Was ook niet bijster zot van TW2. Enfin, ik kon er geen kloten van en boeide mij niet vreselijk.

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 13-12-2015, 18:32   #74   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Quote:
Als je recent Pepsi hebt gedroken, merk je pas hoe SLECHT whisky wel niet is.
Corrected

No offense, maar dat is al een verkeerd uitgangspunt om mee te beginnen. Als we jou bevindingen matchen met de gemiddelde en soortgelijke MMORPG dan komen we al uit aan een geheel andere vergelijking en resultaat.
Cybdm is offline   Reply With Quote
Old 13-12-2015, 19:00   #75   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Goh, dat de combat in veel MMOs statisch en slecht is vind ik geen excuus om geen kritiek te kunnen geven op een saai element van het spel.
SWTOR probeert zich ook daarbuiten te profileren als vervanging voor KOTOR
Alex is offline   Reply With Quote
Old 13-12-2015, 19:01   #76   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Ik zeg ook niet dat het een excuus is, maar beetje perspectief - een pak van wat er is omschreven is eigen aan het mmorpg genre - kan geen kwaad.
Maakt de punten niet minder ergelijk of bedenkelijk, maar ze zijn niet geheel eigen aan Swtor, dat wil ik benadrukken.

En een opsomming van wel 14 negatieve punten maken en als enkel positief punt vermelden dat het levelen snel gaat, tja leest nogal als een rant en ik zou ExReey aanraden te stoppen, het leven is te kort om een spel te spelen die je blijkbaar langs geen kanten kan bekoren.

Last edited by Cybdm; 13-12-2015 at 19:42.
Old 13-12-2015, 21:03   #77   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Het énige dat KotOR beter doet dan de andere MMO's is de storyline vind ik. Dat is dan nog eens wreed zwaar uitgerokken maar kom, het verhaal op zich vind ik wel goed van mijn inquisitor.
Al de rest is gewoon hetzelfde of slechter.

En dat moet dan de spirituele opvolger zijn van KotOR 2? Shame on you Bioware.
Old 13-12-2015, 21:28   #78   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Eigenlijk al de expansion gespeeld Dodgy ? Of ExReey ?
Old 13-12-2015, 22:39   #79   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Nee, maar moet ik dan eerst m'n storyline niet uitgespeeld hebben of minstens level 50 zijn of zo?
Old 14-12-2015, 09:37   #80   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Dat is inderdaad aan te raden, maar je bent niet verplicht.
Elke subscriber krijgt gratis een level 60 character.

Ik heb er zelf nog niet veel de expansion gespeeld, schijnt behoorlijk goed te zijn.
En het punt waar het spel, volgens de community, riching KOTOR gaat.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules