Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 02-03-2016, 09:36   #121   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Quote:
Originally Posted by ExReey View Post
Vandaag de prologue doorgespeeld (toch rap een uur of langer aan bezig) en meteen van mijn stoel geblazen: dit is de HL1 intro van de nieuwe generatie. Fok wat een zalig stukje game was dit niet zeg.
Inderdaad, ik heb daar ook ten volle van genoten.
Cybdm is offline   Reply With Quote
Old 02-03-2016, 12:54   #122   link
WiM
Senior Member

WiM's Avatar

http://kojimatracker.com/
WiM is offline   Reply With Quote
Old 02-03-2016, 16:03   #123   link
aksm
anale kattenneuker

aksm's Avatar

Quote:
Originally Posted by Cybdm View Post
Inderdaad, ik heb daar ook ten volle van genoten.
En na die intro was het game mij volledig kwijt Jammer, maar het is mijn ding niet.

“WE HATE SPORTING"

~ First it giveth - Then it taketh away ~
aksm is offline   Reply With Quote
Old 02-03-2016, 18:10   #124   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Ik heb even in open-world gespeeld, daarna niet zoveel meer.
Old 02-03-2016, 18:12   #125   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Quote:
Originally Posted by Cybdm View Post
Ik heb even in open-world gespeeld, daarna niet zoveel meer.
²

Echt spijtig.
Old 02-03-2016, 18:18   #126   link
Fallschirmjaeger
Senior Member

Fallschirmjaeger's Avatar

Intro was zot, maar de vrijheid van de open world was zoveel zotter. Elke keer een andere mogelijkheid, bij het herspelen van missies. Van Fox rating (perfect stealth, geen kills) tot pure Rambo 3 als ik goesting had.

Enkel de 2de helft van het spel was zwak, door het gebruik van dezelfde missies en Quiet
Old 10-03-2016, 11:05   #127   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Deze week eindelijk tijd gevonden om de eerste echte missie te spelen. Woah. Dit spel is zo ongelofelijk mijn ding. Gedropt worden in de middle of nowhere, een target in 1 of ander dorpje, en doe maar je ding zoals je zelf wil. Dorpje scouten, de makkelijkste invalsweg zoeken, binnen sneaken, afluisteren, target redden, evacueren via heli, hoe zalig is dat niet allemaal! En dat met dag/nacht cyclus.
Deed me beetje denken aan een kruising tussen Hitman en de allereerste Operation Flashpoint, maar dan met zotte graphics.
Ik blijf ook nog altijd fan van de enemy behavior: als je lawaai maakt komen ze de plaats waar ze iets hoorden investigeren, en als je die enemy molt valt dus hun radiocontact weg en sturen ze nog meer mannen. Werkt allemaal behoorlijk mooi.

Een spel als dit benadrukt nog maar eens hoe belachelijk slecht al die CoD games wel niet zijn. Terwijl de mogelijkheden van zo'n studio met een miljardenbudget onbegrensd zijn: zet de volgende Call of Duty bv. in een (semi-) open world WWII setting; drop de speler 's nachts met een parachute in Normandie en laat ons (volledig dynamisch) een open world Sainte-Mère-Église innemen, Duitse stellingen en troepen saboteren, bruggen onklaar maken etc.
Laat dan de volgende missie overdag volledig dynamisch afhangen van de resultaten van vorige missie.
Of geef ons het gebied rond de Arnhem en laat ons Operation Market Garden vrij naspelen.

Nee wat krijgen we? Ne rechte gang om door te lopen en te klikken.

Ahum. Straks eens beginnen aan dat Mother Base gedoe.

Last edited by ExReey; 10-03-2016 at 11:11.
ExReey is offline   Reply With Quote
Old 29-03-2016, 22:41   #128   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Dit spel is zo fucking goed! Waarschijnlijk het beste 3rd person action game dat ik al gespeeld heb. Je krijgt zo veel vrijheid, zelfs in de missiestructuur: keer je na een missie terug naar Mother Base (of het menuscherm)? Loop je te voet naar een volgende missie? Laat je je oppikken met een heli en ergens droppen in een andere missie? Alles verloopt zo vlotjes, een plezier gewoon.

Gisteren zat ik na het uitschakelen van een of andere vijand midden in een vijandig kamp, toen ze een dead body vinden. Alarm gaat af, iedereen begint rond te lopen en te zoeken, en ze proberen met hun walky talkies versterking van een ander kamp te vragen. Doordat ik hun radio daarnet gesaboteerd heb werken hun walky talkies niet, en hoor je ze gefrustreerd pogingen doen om het andere kamp te bereiken (zalig )
Ik twijfel of ik met een truck ga wegrijden, maar beslis uiteindelijk in de laadbak te kruipen. Wat later komen 2 soldaten al babbelend naar de kamion, stappen in en rijden ermee weg. Na een kilometerke begint er ene te roepen: "enemy chopper ahead!!" Ik was vergeten dat ik mijn extraction chopper al had laten afkomen. Die mannen stoppen meteen de truck, en springen eruit: de ene zoekt meteen dekking achter de wagen en de andere loopt weg. Net voor ik op die ene bij de auto wil springen wordt hij voor mijn ogen neergeknald door het machinegeweer van de heli (die kan blijkbaar air support geven zonder je het vraagt )
Ik zoek de 2de, en die blijkt enkele honderden meters verder op een rotspartij geklommen te zijn, en vandaar de chopper onder vuur te nemen. De heli zwenkt erheen, en niet veel later rolt zijn lijk van de berg, en dat alles terwijl in 'Friday I'm in Love' uit mijn heli hoor weerklinken
Dergelijke scenes kom je bijna iedere missie tegen, en niks daarvan is gescript! Puur de game systemen die dynamisch hun werk doen.

In mijn laatste missie daarnet moet ik een gewapend konvooi begeleid met 2 tanks tegenhouden en hun kolonel mollen. De mogelijkheden die je hebt! De banden of chauffeur van de jeep mollen, waarna je het konvooi besluipt en de kolonel neerlegt of kidnapt; met een sniper de kolonel afschieten; of ik heb mijn paard in het midden van de weg gezet, en een paar C4 bommen enkele tientallen meters ervoor geplaatst; wanneer ze moeten stoppen voor dat paard, laat ik de eerste 2 voertuigen van het konvooi al van op afstand de lucht invliegen. Dan loop ik wat verder waar een raketlanceerder verstopt staat (te weten gekomen door eerst een soldaat te capturen) en schiet daarmee de laatste tank af.

Pure kunst gewoon.

Old 23-11-2016, 19:37   #129   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Hitman 6.

De gewone prologue missies gedaan, alle achievements gehaald, nu de 2de reeks escalations aan't afwerken.

Nog niet zo veel van het spel gezien dus, maar hetgeen ik gezien heb is alleszins van het niveau van Blood Money en mijlenver boven Absolution. Ik vraag me wel af of ik de echte levels (niet de proloog), die blijkbaar gigantisch zijn, even leuk ga vinden; heb Hitman altijd het leukst gevonden als de levels een compacte puzzelbox zijn, vol mogelijkheden en hindernissen, en waar je niet te veel van her naar der moet crossen. We zullen zien.

Weet niet goed wat ik moet denken van die escalations; enerzijds vind ik het supercool om een level opnieuw op een gans andere manier aan te pakken; anderzijds heb ik die map van dat cruiseschip nu ondertussen echt KAPOT gespeeld, en treedt er al een beetje verzadiging op (ja zelfs al in de proloog..)

Old 23-11-2016, 21:00   #130   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Damn, die brede screenshots van ExReey, telkens een schop in de kont genre 'wtf zit gij daar nog met uwen 16:9'
Old 23-11-2016, 21:13   #131   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Alle escalations mooikes afgewerkt (in de leaderbords zijn er gasten die sommige van die missies in <2 min afwerken; da's toch gecheat veronderstel ik?!?) en nu aan Paris beginnen. Super super super zalig dat je voorbereidingen kan treffen (drops, begin locatie,..) ngl je mastery level... Ik begin eraan gelijk een kind dat in de Efteling toekomt

Last edited by ExReey; 23-11-2016 at 21:16.
Old 23-11-2016, 21:28   #132   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

OMG wat een zalige level! En fuck zoveel NPC's..

Ben nu al een dik half uur aan't rondlopen en nog steeds niet gans de level verkend. Zoveel mogelijkheden..

Last edited by ExReey; 23-11-2016 at 22:28.
Old 23-11-2016, 23:05   #133   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Hou het voor bekeken voor vanavond. Paris level is op't eerste zicht voorlopig wel zowat de best uitgewerkte, meest ingenieuze Hitman map die ik al gezien heb (en heb ze allemaal uitgespeeld). Niet te geloven dat dit van hetzelfde team komt als Absolution.
Old 24-11-2016, 09:34   #134   link
eXeTeR
The Tuner

eXeTeR's Avatar

Quote:
Originally Posted by ExReey View Post
Hou het voor bekeken voor vanavond. Paris level is op't eerste zicht voorlopig wel zowat de best uitgewerkte, meest ingenieuze Hitman map die ik al gezien heb (en heb ze allemaal uitgespeeld). Niet te geloven dat dit van hetzelfde team komt als Absolution.
waar kun je dit kopen?
Old 24-11-2016, 14:11   #135   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Is momenteel 50 %korting op Steam, zelfs goedkoper dan op de keysites.
Old 24-11-2016, 15:25   #136   link
eXeTeR
The Tuner

eXeTeR's Avatar

moet je dan HITMAN kopen + episode 6? 2 games infeite?
Old 24-11-2016, 15:57   #137   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Gewoon het complete pakket in 1 keer, kost 25€.

Zo staat het op de steam page:

Buy HITMAN™: THE COMPLETE FIRST SEASON [Prologue + Episode 1-6 + Bonus Episode]
Old 17-11-2018, 10:57   #138   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Twee jaar later, en opnieuw met Hitman (2) bezig

Mijn gedacht is nog niet veranderd, geniaal spel en top 3 beste AAA games van de laatste paar jaren imo. Een van de weinige AAA games die niet beledigend is voor je intellect.

Ondertussen zijn er dus 12 giga locaties en een drietal kleinere; ik doe toch gemiddeld +10u per locatie, dus je kan je hiermee wel eventjes bezig houden. Alleen al het scouten van een locatie kan makkelijk een half uur of meer in beslag nemen.

Het oog voor detail is nog altijd even fantastisch. Voorbeeld. Mijn target staat haar tanden te poetsen voor de spiegel, terwijl haar lief daarnaast in de douche staat. Als je te snel op haar afsluipt, ziet ze je gewoon komen in de spiegel, en slaat ze alarm. Als je eventjes wacht, dampt de spiegel geleidelijk aan aan en kan ze je niet meer zien afkomen...

Ook leuk was toen ik een soldaat neersla en zijn uniform pik. Een kwartier later wordt hij weer gevonden en gewekt door zijn collega's. Iets later loop ik hem daar opnieuw tegen het lijf: hij loopt daar nu in zijn onderbroek met een rifle op zijn rug.. Hij blijft plots staan, kijkt naar mij en zegt: "euh.. this may be a strange question but... are those my pants?!?"
En tien seconden later ben je dood

Ook cool is die keer dat je je vermomt als masseur om je target een massage te geven. Terwijl je zijn nek aan het masseren bent zegt hij "aah nothing makes you tense like thousands of people wanting to kill you" en op dat moment verschijnt er "snap neck" bij de mogelijke acties op je scherm

Op naar Miami nu!

Old 17-11-2018, 11:48   #139   link
Guru
Waarom ben ik hier?

Guru's Avatar

Jij gamed op Ultra Wide Quad HD zie ik.

I see your a man of culture
Guru is offline   Reply With Quote
Old 17-11-2018, 14:06   #140   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

'k heb ook echt zin in die nieuwe Hitman, maar eerst RDR 2. (En de rest vd backlog)
Ik kom zelfs niet eens meer aan kakken toe eigenlijk

Maar die vorige is dus ook volledig speelbaar als je deze koopt? Ik zou het kopen, al was het maar om IO interactive te steunen. Ik denk dat het ne nipte was nadat ze gedumpt waren door Square Enix. Ze hebben echt chance gehad dat ze de Franchise van SE gewoon hebben teruggekregen.
Dj El Marriachi is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules