Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 22-05-2007, 14:11   #1   link
Trojan
Karl Marx

Trojan's Avatar

De grote "belastingen" thread.

Het is weer die tijd van het jaar, Vaderke staat zou graag weten hoeveel centjes de werkende Belg heeft verdient. Laat u hier maar eens gaan.
Post hoeveel u terugtrekt en hoeveel pintjes je daar wel niet van kan drinken. Of doe uw beklag over hoeveel ge moet bijbetalen en dat het allemaal geldwolven zijn in Brussel. Ga uw gang, maar hou het beschaafd.

Ik zal de spits afbijten: ik trek volgend jaar +- €1080 terug. Dat zijn al heel veel pintjes, teveel om zelfs in één avond op te doen.

edit: Vergeet niet, uiterlijk 4 Juli 2007 moeten alle brieven zijn ingevuld en in de (digitale) brievenbus zitten.
Old 22-05-2007, 14:13   #2   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Ik ga mijne pas zelf invullen en handmatig berekenen als in juni het examen personenbelasting achter de rug is.

Momenteel vermoed ik dat ik zo'n 150€ zal terugtrekken, maar ik heb men voorbetalingen (midden vorig jaar veranderd van werkgever) nog niet in detail bekeken.
Ah en geen eigen woning, dus mogelijkheid tot terugtrekken is eerder beperkt
Old 22-05-2007, 14:34   #3   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

DarthJabbaBoulet's Avatar

Dit jaar 1040€ teruggekregen. Volgend jaar moet ik nog invullen/berekenen.

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
DarthJabbaBoulet is offline   Reply With Quote
Old 22-05-2007, 14:36   #4   link
Trojan
Karl Marx

Trojan's Avatar

Ze hebben het dit jaar wel gemakkelijk gemaakt, bijna alles is reeds ingevuld, enkel nakijken is de boodschap. Zo staat er bij mij in vak 250 dat ik ergens 69 euro heb ontvangen voor diensten, terwijl ik deze niet kan terugvinden op mijn loonfiches, noch op de overzichten die ik heb ontvangen van mijn werkgevers. Mijn ziel heb ik 21 jaar geleden al verkocht bij mijn geboorte, dus dat kan het ook niet zijn. Enig advies iemand, verwijderen en minder terugtrekken of laten staan in de hoop dat het niet opvalt?
Old 22-05-2007, 15:18   #5   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Als je het verwijdert, ga je dan niet meer terugtrekken, aangezien je inkomsten dan lager zijn?

Heb je mss ergens DJ gespeeld of ander "artistiek" werk, waarna deze mensen dat hebben doorgegeven?
Old 22-05-2007, 15:25   #6   link
Trojan
Karl Marx

Trojan's Avatar

Als ik het laat staan trek ik €1004,** terug, en als ik het weg doe trek ik €1019,86 terug. Zou ik het wegdoen? Al mijn inkomsten zijn opgegeven, ik heb geen 'extra' jobkes gedaan, dus die €69 komt ergens vandaan en ik zou bij God niet weten vanwaar.
Old 22-05-2007, 15:27   #7   link
Random
Shrimp Recidivist

Random's Avatar

Kan je daarvoor geen contact opnemen met de belastingsdienst? Volgens mij zullen zij u wel weten te vertellen waar het vandaan komt.
Old 22-05-2007, 15:29   #8   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Ja sorry, my bad

Als die 69€ er staat wordt er je op belast natuurlijk
2 mogelijkheden

- wegdoen en alst nie klopt, zullen ze u wel oproepen
- Zoals random zegt : eens bellen
Old 22-05-2007, 15:35   #9   link
Trojan
Karl Marx

Trojan's Avatar

Ik heb de schuldige smeerlap gevonden. "Fonds de securite d'existencedes ouvrier". Ik kan bevestigen dat ik daar geld van heb ontvangen, maar ik zou niet weten waarom, laat staan dat ik weet welke instantie dat is.

Dus best laten staan.

edit: Op de portaalsite van www.myminfin.be kun je al de formulieren bekijken die uw werkgevers en andere (overheids) instanties hebben verzonden naar de dienst financien. 't is daar dat ik ontdekt heb waar de 'fout' lag.

Last edited by Trojan; 22-05-2007 at 15:44.
Trojan is offline   Reply With Quote
Old 22-05-2007, 17:00   #10   link
quantrias
Senior Member

quantrias's Avatar

Dit jaar een goeie 1800 euro teruggekregen, wat het volgend jaar word weet ik nog niet, onze boekhouder moet nog komen om de belastingsbrieven te berekeningen.
quantrias is offline   Reply With Quote
Old 23-05-2007, 07:46   #11   link
Vantham
Senior Member

Vantham's Avatar

dit jaar trek ik zo'n 2500 terug, dat zal volgend jaar iets minder zijn denk ik. Vandaag onze boekhouder opbellen, vanaf volgend jaar doe ik het zelf (invullen i mean)
Vantham is offline   Reply With Quote
Old 23-05-2007, 23:53   #12   link
Lacroix
Forty-Two

Lacroix's Avatar

Voelt er iemand zich geroepen om eens uit te leggen hoe je persoonlijke aankopen kan inbrengen?

Bvb, zelf aangekocht laptop, desktop, inbrengen omdat 'je ze ook een deel voor je werk gebruikt'.

Er zou een forfetair bedrag zijn waar je over moet zitten om uiteindelijk belastingsvoordeel te ontvangen, meer weet ik er ook niet van, en kan er ook niets over terugvinden.
Lacroix is offline   Reply With Quote
Old 24-05-2007, 16:08   #13   link
Trojan
Karl Marx

Trojan's Avatar

Denk neit dat je dat zelf kan inbrengen, indien wel zul je officiele attesten en aankoopsbewijzen bij uw werkgever moeten aanvragen.
Old 24-05-2007, 16:09   #14   link
deev´
feel the music.

deev´'s Avatar

Als leerkracht kan je massa's aftrekken (h)
Info welkom.
deev´ is offline   Reply With Quote
Old 24-05-2007, 16:14   #15   link
DaHitch
Resident Curmudgeon

DaHitch's Avatar

Hmm, kan je dan een nieuwe auto ook inbrengen in de belastingen als je die (gedeeltelijk) nodig hebt om van/naar het werk te geraken?

(Niet beginnen over openbaar vervoer, want om 5 uur 's morgens rijden er geen bussen en al zeker niet naar waar ik heen moet.)

I don't mean to sound bitter, cold, or cruel, but I am, so that's how it comes out.
Racing is life. Everything else is just waiting.
Racing, competing, is in my blood. It's part of me, it's part of my life; I've been doing it all my life. And it stands up before anything else.
Accelerated movement sharpens the senses, dulls reality, heightens perception, quickens the mind, slows time, purifies travel, transports my being into another world - the place I want to live.
DaHitch is offline   Reply With Quote
Old 24-05-2007, 16:16   #16   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

lap, zal zien of ik vanavond menne cursus der kan bijhalen voor de details

Qua beroepskosten gaat het wel al over een forfait van +3000€ dachtik, maar ik ben niet zeker.
Old 24-05-2007, 16:59   #17   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Zolang je geen vrij beroep uitoefent mag je het flink vergeten om zo'n truken uit te halen.

Je kan een pc krijgen van je werkgever, en dat is dan een voordeel van alle aard (180€ de laatste keer dat ik zoiets heb voorgehad, 60€ voor internet), idem voor die wagen. Voor die laatste zijn de discussies praktisch eindeloos.

Daarvoor is er zoiets als het PC privé plan, en dan moet je werkgever dat aanbieden aan ALLE werknemers. Zelf op eigen houtje een pc aankopen mag je vergeten.
En dat slaagt enkel op 60% van de aankoopprijs, met een maximum van 1520€.

Er is misschien een achterpoortje, als je doet aan thuiswerk heb je recht op 10% belastingvrije kostenvergoeding... daar valt mee te foefelen.

Samenvattingkje:
http://www.freriks.be/Deel 5 Beroeps...denSTUDENT.pdf

Last edited by Teki; 24-05-2007 at 17:06.
Teki is offline   Reply With Quote
Old 24-05-2007, 18:21   #18   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Nog geen brief of niks gehad hier zelfs. Wss trek ik niks terug en moet ik niks betalen. Ik verdien geen bal buiten in de zomer
Talos is offline   Reply With Quote
Old 25-05-2007, 00:54   #19   link
murda
كنت جوجل ترجمته

murda's Avatar

Gewoon alles inbrengen dat niet van u werk gekregen hebt maar wel moet gebruiken voor het werk.
zelfs mijn tandpasta om geen slechte adem te hebben tov klanten
Old 25-05-2007, 01:17   #20   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Tot je een aoif controle krijgt. En dan komt er een controleur naast je staan, met een gele markeerstift en gaat ELKE factuur van Makro/Colruyt af, artikel per artikel.

Gelukkig is het voor je boekhoudkantoortje eventjes stressen en zelf alle tandpasta's eruithalen.

De kans is miniem, maar je moet eens zien wat zelfstandigen soms allemaal durven inbrengen. En worden er best wel een deel gepakt tegenwoordig. Paar weken terug nog een klant die zijn bedrijfskeuken in zen huis stond, en dat in zijn bureauke van 4 op3 100m² tegels had liggen zogezegd, en zoveel potten verf had ingebracht dat hij 2x zen huis volledig kon verven. Zen vrouw had opengedaan en der eventjes geen erg in gehad dat ze een beetje foefelden. Die doet dat geen 2x 10000€ boete voor de btwregularisatie die we maar snel aanvaard hebben, de rest valt nog af te wachten.

Idem met dure horloges, dure kledij, 1500€ per maand verdienen en 2 aston Martins in je garage hebben staan etc.

Last edited by Teki; 25-05-2007 at 01:20.
Teki is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules