Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Reply

Thread Tools
Old 01-08-2018, 14:58   #1781   link
black
Senior Member

black's Avatar

Evo 960 SSD + 1080ti aero oc editie gekocht voor in mijn systeem. Nu afwachten tot het hier is, exciting times!!
Kan niet wachten om mn Vive uit te testen daarmee.
black is offline   Reply With Quote
Old 04-08-2018, 19:02   #1782   link
black
Senior Member

black's Avatar

Ow man, vandaag dus alles toegekomen.
Start op in 13 seconden fast boot niet aan, speelt wow aan 100+fps continu aan 4k, in dalaran (hoofdstad), met alles op absoluut maximum. Beest pc.

Merci voor alle hulp! Zeer blij :D.
Volgende op de pijnbank: doom en division.
Old 04-08-2018, 19:20   #1783   link
A-star
Hardcore Father

A-star's Avatar

Ik ben blij dat gij content zijt, ik ben aan het wachten op de nieuwe gpu van Nvidia.
A-star is online now   Reply With Quote
Old 04-08-2018, 19:29   #1784   link
Guru
Waarom ben ik hier?

Guru's Avatar

Of op Navi.
Guru is offline   Reply With Quote
Old 04-08-2018, 21:38   #1785   link
black
Senior Member

black's Avatar

Was ook nog aan het twijfelen, maar nog langer afzien en met mn 970m Vive games spelen zag ik niet meer zitten. Also, als tegen volgend jaar de 1080TI's naar onze oren vliegen op tweedehands sites dan plof ik er eentje bij in sli. En dan zal ik zeker nog meekunnen met de niet ti subtop van de nieuwe generatie, als mn CPU geen bottleneck is dan.
Old 06-08-2018, 18:51   #1786   link
ndPix
Senior Member

ndPix's Avatar

GPU, toetsenbord en muis 2dehands kunnen kopen de rest denk ik best nieuw te kopen. Tenzij scherm misschien?
ndPix is offline   Reply With Quote
Old 06-08-2018, 19:29   #1787   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Goh, dat hangt af van je verwachtingen en budget, hé. Ik verkoop regelmatig tweedehands hardware, wat doorgaans geen pretje is omdat het veelal kopers betreft die de absolute minimumprijs zoeken. Maar het kan op die manier wel lonen als koper, al is het steeds lastig inschatten wat de staat van gebruikte hardware is.
Old 07-08-2018, 02:24   #1788   link
ndPix
Senior Member

ndPix's Avatar

Quote:
Originally Posted by Potenza View Post
Goh, dat hangt af van je verwachtingen en budget, hé. Ik verkoop regelmatig tweedehands hardware, wat doorgaans geen pretje is omdat het veelal kopers betreft die de absolute minimumprijs zoeken. Maar het kan op die manier wel lonen als koper, al is het steeds lastig inschatten wat de staat van gebruikte hardware is.
Denk dat het de 'paar' euro's niet waard is inderdaad...

Ryzen 5 2600 staat aan €159, stond paar dagen geleden nog €10 duurder. Staat zelfs goedkoper dan de 1600. Zou ik nog wachten of gaat hij alleen maar stijgen?
Old 07-08-2018, 08:46   #1789   link
-Tarantula-
Senior Member

is al een mooie prijs, weet niet of er nog veel rek zit op zo'n processor.. Heb nog 210 ofzo betaald vorig jaar voor m'n 1600 (non x)
-Tarantula- is offline   Reply With Quote
Old 07-08-2018, 13:08   #1790   link
ndPix
Senior Member

ndPix's Avatar

Mmm, misschien beter toch nog bestellen...

Al vertrek ik zondag voor 3 weken op reis, dus geen idee als hij hier al zal zijn dan. Kan ook bij ouders laten leveren natuurlijk
Old 07-08-2018, 21:41   #1791   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

AMD geeft het meeste waar voor uw geld momenteel, spijtig dat hun GPU's het niet zo goed doen als hun CPU's.
PSN: GeraltOfRivia86 | Battle Tag: JackRipper#1753 | Wii U: Reaper86
Jack The Ripper is offline   Reply With Quote
Old 17-08-2018, 20:45   #1792   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Ik word er stilaan tureluur van, dus mss heeft iemand hier een idee.

Ik heb een tv met Chromecast en Plex op de PC.

Nooit heb ik kunnen casten via de gewone chrome en/of IE. Geen enkel idee waarom, alles lijkt mij goed te staan (enige boosdoener was mogelijks AP isolation maar hier kan ik precies niet aan op BBox3. Dan nog, beiden zitten op 2.4ghz).

Edit: Blijkbaar werkt canary terug na reboot. Bizar

Last edited by Turtle; 18-08-2018 at 23:45.
Turtle is offline   Reply With Quote
Old 24-08-2018, 05:26   #1793   link
Sexy Schaap
'sexy' 'schaap'

Sexy Schaap's Avatar

Zeg mannen, kben op zoek naar een laptop maar ik heb nog nooit een gehad en nu ook al 2 jaar geen computer meer dus ik zie de bomen door het bos niet echt.
In een ideale wereld is hij klein, licht, heeft een SSD en kan ik er degelijk op gamen (niets al te grafisch intensief, ik speelde vooral strategie a la civ, europa universalis, Rimworld).

Bestaat al dit tesamen in een betaalbaar pakket? Laatst dat ik keek had ge voor 6-700 euro een heel degelijke mid range pc, maar laptops lijken aanzienlijk duurder te zijn.
Sexy Schaap is offline   Reply With Quote
Old 24-08-2018, 08:35   #1794   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Dat moet lukken aan een schappelijke prijs, maar het zal inderdaad duurder uitvallen tegenover een desktop. Dat is immer zo geweest. Maar wat versta je onder compact? Nogal persoonlijke kwestie, me dunkt. 15" valt bijvoorbeeld wel mee als buitenshuis beperkt blijft, anders is 13" interessanter.
Old 24-08-2018, 09:47   #1795   link
Sexy Schaap
'sexy' 'schaap'

Sexy Schaap's Avatar

Het ding is dat ik geen vast huis heb, dus hoewel ik hem zo goed als enkel ga gebruiken als ik ergens een tijdje ben en blijf (en dus niet bijvoorbeeld 's ochtends mee ga pendelen) moet hij wel gemakkelijk in mijn rugzak passen en niet te zwaar zijn om elke paar dagen of weken met al mijn baggage er bij rond te trekken.

Mijn werkcomputer hier is een oude 14 inch en dat is ruim groot genoeg, dus 13 lijkt me veel geschikter dan 15, maar van wat ik zie is een 13 inch met degelijke specs al rap 1000 flappen.
Sexy Schaap is offline   Reply With Quote
Old 24-08-2018, 10:10   #1796   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Klopt, je betaalt dan ook voor het formaat en de aangepaste hardware. Als het een allround-werkpaard zonder specifieke allures mag zijn, is i5 + 8GB + 256GB SSD een treffende combo. Veel goedkoper dan €800 à €900 wordt dat inderdaad niet. Als ik even CoolBlue overloop (doorgaans een breed aanbod en goed geprijsd) komt deze Lenovo er alvast uit. Die heeft overigens ook een kleiner broertje, i3 + 128GB SSD. Dat zijn geen onoverkomelijke downgrades en het bespaart €100.

Maar veel goedkoper zal slecht lukken zonder ernstig in te boeten aan prestaties. De games die je opsomt zijn dan wel minder tuk op grafische kracht, des te meer hebben ze aan een behoorlijke CPU en voldoende geheugen om aangenaam te draaien.
Old 24-08-2018, 10:13   #1797   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Dat gezegd zijnde, doordat 15" nog steeds als standaardformaat wordt beschouwd zijn die modellen doorgaans iets vriendelijker voor je portefeuille. Deze Asus beschikt over de degelijke combo die ik aanhaalde en is aan €675 een uitstekende deal.
Old 24-08-2018, 10:20   #1798   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

Die specs kloppen niet op coolblue, een quadcore i5 7100U bestaat niet.

Bij de 15 inch laptops ga je meer quadcores vinden dan bij de 13 inchers, als je niet te veel wilt betalen. Dus je moet hier dan bekijken wat voor jou belangrijkst is: meer performance (meer cores) of een betere draagbaarheid.
PSN: GeraltOfRivia86 | Battle Tag: JackRipper#1753 | Wii U: Reaper86
Jack The Ripper is offline   Reply With Quote
Old 24-08-2018, 10:43   #1799   link
kar
Public servant

kar's Avatar

intel graphics?

Een dell heeft voor 100 euro meer toch al een GeForce MX130 4 GB https://www.dell.com/nl-be/shop/dell...15-7570-laptop

of voor 700 euro een nvidia: https://www.dell.com/nl-be/shop/lapt...15-5570-laptop
kar is offline   Reply With Quote
Old 24-08-2018, 11:04   #1800   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

NEN GEFORCE IS VAN NVIDIA EH KAR

Maar je hebt wel gelijk hoor, binnen het 15"-formaat is de markt veel competitiever. Dat wilde ik gewoon even aanhalen, ver of lang heb ik niet gespit. Al is een verschil van ruim €100 ook niet gering natuurlijk, dan komen 13"-modellen weer binnen bereik mocht dat echt een interessant punt zijn.

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Thread Tools

Posting Rules