Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 23-10-2017, 16:24   #3581   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Quote:
Originally Posted by Disabled View Post
Dat was ik, denk ik. Duurt even om op gang te komen, maar daardoor krijg je wel een heel rijkelijk beschreven universum waar je de kans krijgt om je in in te leven.
Als je iets meer rechttoe-rechtaan wilt kan je de Witcher boeken proberen, ongeveer zelfde soort boeken maar veel vlotter lees(/luister)voer. En de kerel die de Witcher boeken leest is by far de beste voice actor die ik al ben tegengekomen op Audible.
Denk dat ik de Witcher boeken al uit heb. 3 right?

Quote:
Originally Posted by LukeSoloSalade View Post
Geen idee of ik het je aangeraden heb, maar ik vind het een van de betere fantasy die ik ooit gelezen heb. Komt traag op gang inderdaad, maar dat vind ik best goed.

Geen wees door boeren opgevoed, die 20 pagina's verder al de laatste hoop is om evil X te verslaan en eigenlijk de laatste zoon van is ... en verdere clichés.
Ga de spoiler niet lezen, ben nog maar aan het punt waar hij aan meerdere dingen tegelijk kan denken of zoiets. Het begin van 'magie' denk ik.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 23-10-2017, 18:50   #3582   link
LukeSoloSalade
Zetelliberaal

LukeSoloSalade's Avatar

Ik vind hem echt de moeite, inderdaad wel traag op gang.
Old 23-10-2017, 18:56   #3583   link
Archangelus
Senior Member

Archangelus's Avatar

Yep, Kingslayer boeken zijn dik de moeite!
Old 23-10-2017, 19:25   #3584   link
Cage
Reetman

Cage's Avatar

Dan Brown zijn laatste, Origin. Geen idee waarom ik hier aan begonnen ben maar ik ben halverwege gestopt. Kan iemand mij die kerel zijn populariteit uitleggen?
Cage is offline   Reply With Quote
Old 24-10-2017, 11:47   #3585   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

Quote:
Originally Posted by Cage View Post
Dan Brown zijn laatste, Origin. Geen idee waarom ik hier aan begonnen ben maar ik ben halverwege gestopt. Kan iemand mij die kerel zijn populariteit uitleggen?
Het plebs dat literair wil overkomen.
Een beetje zoals met die vijftig tinten grijs boeken...

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is online now   Reply With Quote
Old 04-12-2017, 13:13   #3586   link
LukeSoloSalade
Zetelliberaal

LukeSoloSalade's Avatar

Quote:
The Galahad, a faster-than-light spacecraft, carries fifty scientists and engineers on a mission to prepare Kepler 452b, Earth's nearest habitable neighbor at 1400 light years away. With Earth no longer habitable and the Mars colony slowly failing, they are humanity's best hope.

After ten years in a failed cryogenic bed--body asleep, mind awake--William Chanokh's torture comes to an end as the fog clears, the hatch opens, and his friend and fellow hacker, Tom, greets him...by stabbing a screwdriver into his heart. This is the first time William dies.
Old 04-12-2017, 13:31   #3587   link
ran
Senior Member

ran's Avatar

Quote:
Originally Posted by Cage View Post
Illuminati
It's extraordinary how we go through life with eyes half shut, with dull ears, with dormant thoughts. Perhaps it's just as well; and it may be that it is this very dullness that makes life to the incalculable majority so supportable and so welcome. Nevertheless, there can be but few of us who had never known one of these rare moments of awakening when we see, hear, understand ever so much — everything — in a flash — before we fall back again into our agreeable somnolence.
ran is offline   Reply With Quote
Old 14-12-2017, 14:18   #3588   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Quote:
Ik vind hem echt de moeite, inderdaad wel traag op gang.
Quote:
Originally Posted by Archangelus View Post
Yep, Kingslayer boeken zijn dik de moeite!

Intussen is deze al een paar weken uit en ben ik al begonnen aan de volgende.

Is wel een leuke reeks ja maar zo énorm zot ben ik er nu ook weer niet van. Het gaat toch wel bijzonder traag vooruit. Hij is nu gaan jagen op bandits in opdracht van een baron. Stoort mij wel hoeveel allusie er is op relaties met vrouwen en daar eigenlijk nooit iets van komt. (Tot nu toe) Realistisch is anders.
Wel erg mooi uitgewerkte karakters en goed omschreven situaties. Met een kleine nuance over hoe iemand zijn mond of schouders staan kan je een hele situatie verstaan; vakwerk.
Old 14-12-2017, 14:43   #3589   link
LukeSoloSalade
Zetelliberaal

LukeSoloSalade's Avatar

zeker hierna zijn korte novelle 'Slow Regard of silent things' beluisteren.
Zijn uitwerking van Auri, hoe hij jou in haar geest/wereld plaatst, vind ik meesterlijk.

(wordt ook door hem zelf ingesproken).
Old 14-12-2017, 16:22   #3590   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Send a message via ICQ to Disabled Send a message via MSN to Disabled
Ik vind dat er maar weinig zijn die zo goed een situatie kunnen schetsen. En de versie voorgelezen door Rupert Degas is echt wel indrukwekkend, wat een geweldige voice actor is me dat zeg.
Disabled is offline   Reply With Quote
Old 15-12-2017, 20:41   #3591   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Quote:
(wordt ook door hem zelf ingesproken).
Trekt dat dan op iets? Want de voorlezer is toch wel héél belangrijk bij een audiobook.

Quote:
Ik vind dat er maar weinig zijn die zo goed een situatie kunnen schetsen. En de versie voorgelezen door Rupert Degas is echt wel indrukwekkend, wat een geweldige voice actor is me dat zeg.
Zoals hierboven gezegd, zeer goeie voorlezer is alles. Die gast doet dat zeker goed ja. Vooral Tempe klinkt fantastisch vind ik.

Dé topper voor mij is toch wel Peter Kenny. Die heeft in een boek van The Witcher een gesprek, zonder het constante "he said - he replied" wat onvakkundige schrijvers als John Scalzi gebruiken, tussen 6 personen waarbij je perfect weet wie wat zegt gewoon door zijn accent en uitspraak. De beste voorlezer die ik al gehoord heb eerlijk gezegd.
Old 16-12-2017, 12:11   #3592   link
LukeSoloSalade
Zetelliberaal

LukeSoloSalade's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dodgy View Post
Trekt dat dan op iets? Want de voorlezer is toch wel héél belangrijk bij een audiobook.
Goh ja of je zijn stem aangenaam of irritant vind kan ik niet zeggen. Voor mij dik in orde.
Maar daar kan ik mezelf wel overheen zetten tenzij het echt erg is.

Wat ik belangrijk vind het dat het geen robot is die een tekstje voorleest. En daar gaan er toch nog veel de mist in. Je moet het verhaal al kennen voordat je het voorleest. En in dit geval is dat dik in orde.

Korte intro door hem + sample
Old 17-12-2017, 10:30   #3593   link
Belgatom
Granpa Shrimp aka Neut

Belgatom's Avatar

Vorige week in een dagje of drie gelezen. Veel materiaal van deze schrijver al verslonden in de begin jaren 2000. Makkelijk vast te nemen, leest heel erg vlot en vind zijn stijl best goed. Nogal vaak sta ik even stil bij sommige van zijn uitspraken. Maar het was al lang geleden. Ik was niet zeker dat ik dit nog zou pruimen maar dat was geen probleem.
Ik was alleen wat teleurgesteld met het einde. En dan heb ik het over het laatste hoofdstuk en niet de 20 pagina's met echte en uitgevonden encyclopedie "entries". Beetje te esoterisch voor mijn smaak.

Lag al een tijdje op mijn nachttafel. Was er een beetje bang van, ik heb nog maar weinig ervaring met schrijvers uit die regio. Maar de vrees was onterecht. Leest behoorlijk vlot en heb mezelf al betrapt om tussenin Wikipedia open te trekken om de geschiedenis van Turkije in laatste 40 jaar eens door te nemen. I like.
Old 15-01-2018, 01:51   #3594   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Send a message via ICQ to Disabled Send a message via MSN to Disabled
Quote:
Originally Posted by Dodgy View Post
Dé topper voor mij is toch wel Peter Kenny. Die heeft in een boek van The Witcher een gesprek, zonder het constante "he said - he replied" wat onvakkundige schrijvers als John Scalzi gebruiken, tussen 6 personen waarbij je perfect weet wie wat zegt gewoon door zijn accent en uitspraak. De beste voorlezer die ik al gehoord heb eerlijk gezegd.
Oh ja, absoluut. Als ik eenmaal ga beginnen aan de games ga ik het gewoon niet aankunnen dat het niet Peter Kenny is die alle stemmen doet. Hij is voor mij gewoon al die personages.
Disabled is offline   Reply With Quote
Old 15-01-2018, 14:01   #3595   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

Quote:
Oh ja, absoluut. Als ik eenmaal ga beginnen aan de games ga ik het gewoon niet aankunnen dat het niet Peter Kenny is die alle stemmen doet. Hij is voor mij gewoon al die personages.
daar zal wel een mod voor bestaan zeker?

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Old 16-01-2018, 11:36   #3596   link
AngeluS
Shizkebab!

AngeluS's Avatar

Reckoners serie van Brandon Sanderson uitgelezen en nu begonnen in Expeditionary Force serie van Craig Alanson
Old 23-02-2018, 10:16   #3597   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Het jaar is goed begonnen op boekenvlak bij mij.

Eerst een kleine Expanse novella maar damn wat een sterk einde. Rillingen, echt.

Daarna het echte werk.
Goed boek, beter dan de vorige in ieder geval. De scope wordt weer een stuk groter en innemender.

Nu bezig in iets closer to home:

Is bijna uit maar zo fantastisch vind ik het toch niet. Beetje aan't aflopen op een sisser eigenlijk.
Old 26-02-2018, 19:39   #3598   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Gezien de film er aan komt, toch even "Ready Player One" er doorgejaagd.
In het begin wel wat euforie en blijdschap omwille van de vele 80ies referenties, maar al bij al toch een beetje een teleurstelling. Nogal simpel geschreven eigenlijk + standaard plot met een achterlijk overdreven happy eind.

Hoe meer ik las, hoe ongeloofwaardiger het ook werd. Zoveel decennia cultuur, muziek en games, waarom zo'n focus op de 80ies... Los van Halliday zijn jeugdobsessie.
Maar goed twas wel amusant en niet te lang. Aan de trailer te zien gaan ze met de film ook niet echt trouw blijven aan het verhaal. Ben benieuwd

ps: Ligt het aan mij of zijn ebooks tegenwoordig duurder dan paperback

Last edited by Turtle; 26-02-2018 at 20:03.
Turtle is offline   Reply With Quote
Old 27-02-2018, 10:58   #3599   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

DarthJabbaBoulet's Avatar

Er zullen ook wel 90's fan en boeken erover zijn, voor degenen die dood zijn van binnen (of gewoon jonger en de glorie van de 80's niet hebben meegemaakt).

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
DarthJabbaBoulet is offline   Reply With Quote
Old 27-02-2018, 15:17   #3600   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

Quote:
Originally Posted by Turtle View Post
ps: Ligt het aan mij of zijn ebooks tegenwoordig duurder dan paperback
Nog niet opgemerkt.

Fidoh vond het te lang

Reply

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules