Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Reply

Thread Tools
Old 04-11-2017, 10:18   #1   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

Streaming-aanbod Belgie

Kweet dat er al een gelijkaardig topique is, maar euh, threadlandschap. En oude info daarin.

En kben te lui om te zoeken.

Anyhow, nu Netflix zijn prijzen verhoogt en de kwaliteit niet bepaalt mee stijgt (heb de indruk dat er meer uit het aanbod verdwijnt dan bijkomt, denk ik eraan mijn abo na 3-4j toch op te zeggen. De series die ik wilde zien, heb ik gezien, en in Belgie is het aanbod toch niet zot actueel. Hun 'inhouse production' blijft dan wel series uitkakken, maar veel soeps zit daar imo niet tussen.

Welke alternatieven hebben wij hier in Belgie intussen? Al dan niet via VPN? Is Amazon Prime bv de moeite om te pakken hier? Zot hoe weinig info ge daar op tinternet over vindt. Aanbod in 2016 hier gevonden, maar das ook gene vette.
Jaak is offline   Reply With Quote
Old 04-11-2017, 10:33   #2   link
Sepulfly
Tleger waser

Sepulfly's Avatar

Toen ik een half jaar geleden Prime heb getest, was dat in het frans, enkel een webapp, met quasi geen EN ondertiteling en een beperkter aanbod dan Netflix. Wel standaard 4k, dacht ik, maar voor de rest was dat de moeite niet. Je doet het uiteindelijk enkel voor de exclusive content en die zal op Netflix toch nog wel effe groter blijven.

Geen ervaring met andere zaken. HBO werkt niet in Belgie afaik.

maar je kan prime bv altijd eens testen voor een maandje he. Want op die lijst moet je niet afgaan.
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
Sepulfly is offline   Reply With Quote
Old 04-11-2017, 13:47   #3   link
Wolf
Oh no

Wolf's Avatar

Ge kunt Amazon Prime Video op de PS4 testen, ik heb dat gedaan. 1 jaar Prime is €50. Beviel me niet en kunnen cancellen met €45 terugbetaald.
Old 04-11-2017, 16:21   #4   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Send a message via ICQ to Disabled Send a message via MSN to Disabled
Het is zo zielig met streaming hier dat ik aan het denken ben van terug op BluRay over te schakelen. Ik kijk toch niet veel en bestellen in de UK kost een stuk minder dan een Bol ofzo.
Disabled is offline   Reply With Quote
Old 05-11-2017, 13:21   #5   link
Dorfmeister
O_o

Ik geloof dat er initiatieven bestaan om accounts te delen waar elke deelnemer een deel van het totaalbedrag betaalt, maar dat druist wel een klein beetje in tegen de gebruiksvoorwaarden van Netflix.
Dorfmeister is offline   Reply With Quote
Old 05-11-2017, 14:28   #6   link
Fallschirmjaeger
Senior Member

Fallschirmjaeger's Avatar

Prime 2x 1 maand getest en jammer genoeg totaal geen alternatief in Vlaanderen.
Old 07-11-2017, 18:46   #7   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Quote:
Originally Posted by Sepulfly View Post
Toen ik een half jaar geleden Prime heb getest, was dat in het frans, enkel een webapp, met quasi geen EN ondertiteling en een beperkter aanbod dan Netflix. Wel standaard 4k, dacht ik, maar voor de rest was dat de moeite niet. Je doet het uiteindelijk enkel voor de exclusive content en die zal op Netflix toch nog wel effe groter blijven.

Geen ervaring met andere zaken. HBO werkt niet in Belgie afaik.

maar je kan prime bv altijd eens testen voor een maandje he. Want op die lijst moet je niet afgaan.
HBO Now gaat met een DNS service. Althans, dat was toch het geval tot eind vorig jaar, daarna heb ik mijn abonnement gestopt.

Meeste van die streaming services zijn goed, maar na een paar maanden tot een jaar droogt de content toch serieus op. Amazon Prime was niet slecht, maar qua aanbod leunde dat enorm dicht tegen Netflix aan. Geen idee of dat nu veel veranderd is, maar je kan het aanbod online checken: https://www.amazon.co.uk/Prime-Insta...ode=3280626031.
Old 07-11-2017, 19:34   #8   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

Vrije markt suckt wel als het op betalende streamdiensten aankomt eh
Old 07-11-2017, 20:06   #9   link
Matthias
*snore*

Jep.

Ik heb af en aan wel een abo op Mubi.com ook, best wel aangenaam maar geen al te lichte kost.
Matthias is offline   Reply With Quote
Old 07-11-2017, 20:08   #10   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

wat is eigenlijk de reden dat bijvoorbeeld bij netflix bepaalde tv-shows niet op de belgische markt komen of dat het bod op zich veel minder is (en waarom men tot voor kort dus ook een vpn gebruikte toen het nog kon)? is dat puur licenties?
Old 07-11-2017, 20:17   #11   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

Quote:
Originally Posted by Ferrex View Post
wat is eigenlijk de reden dat bijvoorbeeld bij netflix bepaalde tv-shows niet op de belgische markt komen of dat het bod op zich veel minder is (en waarom men tot voor kort dus ook een vpn gebruikte toen het nog kon)? is dat puur licenties?
Gaan idd over licenties die per land moeten worden betaald door een content provider.
De reden waarom er soms series van Netflix verdwijnen, is dan weer omdat bepaalde studio's contracten hebben met andere providers (bv. Telenet), hun eigen streamdienst hebben (bv. HBO) of zelfs hun eigen streamdienst willen oprichten (bv. Disney).
Old 07-11-2017, 20:31   #12   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

dus het is in se theoretisch mogelijk dat op een gegeven moment op netflix alleen maar door netflix gemaakte/gekochte series en movies ter beschikking staan? das toch maar bleh

eigenlijk wel zot, door de redelijke grote fragmentatie in verschillende content providers relatief gezien naar de grootte van belgië en zelfs soms vlaanderen wilt het dus zeggen dat we geneukt zijn (of 900 verschillende abbo's moeten nemen) als we veel willen kiezen op de interwebs. en een abbo kopen op de filmen van proximus (heb scarlet) lijkt mij ook maar nen afzet aan die prijs
Old 07-11-2017, 20:47   #13   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

zo is dat
Old 08-11-2017, 09:45   #14   link
Mr. Santa

Mr. Santa's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jaak View Post
De reden waarom er soms series van Netflix verdwijnen, is dan weer omdat bepaalde studio's contracten hebben met andere providers (bv. Telenet), hun eigen streamdienst hebben (bv. HBO) of zelfs hun eigen streamdienst willen oprichten (bv. Disney).
Dat klopt, maar dat is niet de enige reden. De licenties zijn ook vaak in tijd beperkt en kunnen dus ook de reden zijn waarom een film of serie verdwijnt (los van het verschil per land).
't Is me wat jong, ge denkt dat ge weet waarvoor ge betaalt.
Old 08-11-2017, 09:47   #15   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Amazon Prime lanceert zijn diensten ook in België.
Maniac is offline   Reply With Quote
Old 08-11-2017, 10:48   #16   link
Fallschirmjaeger
Senior Member

https://www.amazon.de/gp/prime/pipel...v_swm_pangeaBE

Vanavond eens opnieuw testen voor een maand.
Old 08-11-2017, 23:03   #17   link
Fallschirmjaeger
Senior Member

3de keer Prime video genomen na de lancering vorig jaar.

Deze keer wel meer zaken met Engelse ondertiteling, maar NL subs blijven precies wel laag. Ook heb ik alweer gemerkt dat in vergelijking met de Duitse catalogus er nog steeds niet veel content beschikbaar is in België. In vergelijking met Netflix is het nog altijd zeer triestig. Gelukkig valt de maandelijkse prijs mee, dus ik zal het nu wel houden voor een paar maanden om te zien hoe het evolueert.
Old 08-11-2017, 23:12   #18   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

Doen die mannen moeilijk over VPN?

Allez, omdat ik weet dat dat bij Netflix toch klodden gaf na een tijd (tijdje Getflix-account gehad om Amerikaans aanbod te zien - tot dat plots niet meer werkte).

Edit: ej, wijs, Community staat daarop. Destijds gestopt na seizoen, euh, 3 of 4, ideaal om keer terug op te pikken.
Edit2: en Seinfeld. Cool.
Old 09-11-2017, 15:47   #19   link
Wolf
Oh no

Wolf's Avatar

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Jep.

Ik heb af en aan wel een abo op Mubi.com ook, best wel aangenaam maar geen al te lichte kost.
Ik ben een filmliefhebber maar Mubi.com is toch echt wel enkel voor de arthouse cinema lovers. Abo gehad en ook gecancelled. Bwek.
Old 09-11-2017, 17:11   #20   link
Jonah
Senior Member

Jonah's Avatar

Send a message via MSN to Jonah
Mubi is dan weer wel zo goedkoop dat ik constant vergeet dat ik er ook nog een abonnement op heb.

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Thread Tools

Posting Rules