Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Sport

Reply

Thread Tools
Old 06-11-2009, 08:48   #201   link
Matthias
*snore*

Waren het coureurs, de pers en de publieke opinie hadden ze met pek en veren bekleed. Poetic justice, als je het mij vraagt.

Last edited by Matthias; 06-11-2009 at 09:15.
Matthias is offline   Reply With Quote
Old 06-11-2009, 09:14   #202   link
Tjahzi
Senior Puntmuts

Tjahzi's Avatar

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Waren het coureurs, de pers en de publieke opinie hadden ze met peken en veren bekleed. Poetic justice, als je het mij vraagt.
QFT

Niettemin, ik vind het een ongelofelijk domme en belachelijke straf.
Tjahzi is offline   Reply With Quote
Old 06-11-2009, 11:25   #203   link
Cage
Reetman

Cage's Avatar

compleet gestoord die straf, ze zijn hier goed bezig haar carrière te vernietigen. Akkoord dat als je de regels niet volg je gestraft moet worden maar die moet dan ook wel proportioneel zijn. WTA-punten kwijt, geen matchritme, zot veel geld mislopen. Dit jaar ging zo een beetje haar belangrijkste tennisjaar worden, nu gaat het haar minimum twee jaar kosten om terug te komen waar ze nu staat.
Cage is offline   Reply With Quote
Old 06-11-2009, 12:31   #204   link
Erhilion
fka Kermit

Erhilion's Avatar

Ook wel knap dat je niet eens in eigen land in beroep kunt gaan. Je mag direct naar het TAS, en ga daar maar is de Vlaamse wetgeving uitleggen.
Erhilion is offline   Reply With Quote
Old 06-11-2009, 13:13   #205   link
elwood
Senior Member

Niet echt gepaste thread maar ook overdreven om nieuw te starten, Sugar Jackson hangt zo te merken dezelfde straf boven het hoofd en er zouden er nog volgen. Benieuwd hoe dit gaat eindigen, dan is iedereen verwonderd dat we op grote internationale tornooien geen medailles meer halen.
elwood is offline   Reply With Quote
Old 06-11-2009, 13:31   #206   link
Matthias
*snore*

Quote:
Originally Posted by Erhilion View Post
Ook wel knap dat je niet eens in eigen land in beroep kunt gaan. Je mag direct naar het TAS, en ga daar maar is de Vlaamse wetgeving uitleggen.
Ik vraag mij eigenlijk af hoe ze dat juridisch verantwoorden, ik zie niet in waarom beroep bij de Raad van State niet kan.

Los daarvan: Vlaanderen volgt toch gewoon de WADA-code? Ik wil niet in herhaling vallen, maar als een coureur (Rasmussen, horesco referens) zo'n stoten tegenkomt dan spreekt niemand over "begrip" of "broodroof". De regeling is genoegzaam gekend, als tenissers zich te goed voelen om hem na te leven, dan moeten ze ook niet komen tsjiepen achteraf. Als ze geen platte prijs spelen zal dat eerder liggen aan net die lakse mentaliteit en niet aan de Vlaamse overheid.
Old 06-11-2009, 13:42   #207   link
Erhilion
fka Kermit

Erhilion's Avatar

Rasmussen was toch wel een ander verhaal. Die was volgens zijn whereabouts in Mexico, maar was in werkelijkheid aan het trainen in Italië. En rond hem hangen toch wel stevige dopingvermoedens.

Die straf zal wel conform de regels zijn, maar in dit specifieke geval is dat toch onredelijk zwaar? Als Wickmayer nu bvb 3 dopingcontroles had gemist zou dat een heel ander geval zijn. Maar bij een eerste overtreding (wat dan nog het gevolg is van technische problemen, niet door slechte wil) verwacht je toch eerder een vermaning of straf met uitstel. Nu krijg je het label doping op je kop geplakt en je hebt nooit of te nimmer positief getest.
Erhilion is offline   Reply With Quote
Old 06-11-2009, 13:44   #208   link
elwood
Senior Member

Maar waarom moet vlaanderen zich moeien met de wada code, terwijl geen enkel ander land dit doet? Als de respectievelijk verantwoordelijk bond (ATP, WTA, ...) de controles doen is dat volgens mij toch al voldoende.
elwood is offline   Reply With Quote
Old 06-11-2009, 13:52   #209   link
Matthias
*snore*

Dezelfde WTA die altijd beweert dat tennis een compleet dopingvrije sport is de controles toevertrouwen? Lol.
Old 06-11-2009, 14:16   #210   link
Theremin
cool happy genius hero

Theremin's Avatar

Quote:
Waren het coureurs, de pers en de publieke opinie hadden ze met pek en veren bekleed. Poetic justice, als je het mij vraagt.
Keisse werd eergisteren nochtans vrijgesproken met de steun van de media en publieke opinie want dienen jongen "kon er toch niet aan doen". Je kon nochtans even goed argumenteren dat hij en zijn entourage maar voorzichtiger moesten geweest zijn. Say what?
En sowieso, er zijn weinig sporten waar men zich op dergelijke constante wijze rond de wereld moet verplaatsen als in het tennis. Zelfs als we even veronachtzamen dat het gewoon volstrekt logisch is dat er vaker gecontroleerd wordt in het wielrennen (& atletiek) omdat doping daar nu eenmaal een grotere impact heeft dan nog is dit rekening houdend met het feit dat het systeem zelf dan ook nog eens niet op punt staat toch wel een erg disproportionele straf. Een waarschuwing ware veel logischer geweest.
Soit, feit dat je blijkbaar doelbewust frauderen gelijkstelt aan het (een minimum aantal keren) niet invullen van die whereabouts zegt in feite al genoeg.
Theremin is offline   Reply With Quote
Old 06-11-2009, 15:38   #211   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Quote:
Originally Posted by elwood View Post
Niet echt gepaste thread maar ook overdreven om nieuw te starten, Sugar Jackson hangt zo te merken dezelfde straf boven het hoofd en er zouden er nog volgen. Benieuwd hoe dit gaat eindigen, dan is iedereen verwonderd dat we op grote internationale tornooien geen medailles meer halen.
Sugar Jackson heeft wel, volgens de gazet, 3 dopingcontroles gemist. En dat is toch andere koek.
Zwoep is offline   Reply With Quote
Old 06-11-2009, 16:20   #212   link
Matthias
*snore*

Quote:
Originally Posted by Theremin View Post
Keisse werd eergisteren nochtans vrijgesproken met de steun van de media en publieke opinie want dienen jongen "kon er toch niet aan doen". Je kon nochtans even goed argumenteren dat hij en zijn entourage maar voorzichtiger moesten geweest zijn. Say what?
Keisse is eerst enorm hard aangepakt in de media. Björn Leukemans is misschien een beter voorbeeld, maar die was dan ook écht onschuldig. Desalniettemin heeft hij ook een jaar niet kunnen koersen.

Quote:
Soit, feit dat je blijkbaar doelbewust frauderen gelijkstelt aan het (een minimum aantal keren) niet invullen van die whereabouts zegt in feite al genoeg.
Dat doe ik niet, maar er is een systeem van whereabouts (op voorspraak van de WADA) met een bijhorende minimumstraf. Als men dan tot driemaal toe het regelement overtreedt, wat moet de commissie dan doen anders dan de minimumstraf uitspreken? Een straf met uitstel ware misschien beter geweest, maar blijkbaar voorziet de dopingcode dat niet.
Old 06-11-2009, 16:25   #213   link
DontLikeJelly
Senior Member

DontLikeJelly's Avatar

Euh, ze hebben de maximumstraf uitgesproken. Minimum is een geldboete of zoeits voor deze gevallen. Totaal niet in proportie volgens mij.
DontLikeJelly is offline   Reply With Quote
Old 06-11-2009, 16:49   #214   link
Matthias
*snore*

Wel, dat is nochtans niet wat de media berichten.
Old 06-11-2009, 19:41   #215   link
Theremin
cool happy genius hero

Theremin's Avatar

Quote:
Keisse is eerst enorm hard aangepakt in de media. Björn Leukemans is misschien een beter voorbeeld, maar die was dan ook écht onschuldig. Desalniettemin heeft hij ook een jaar niet kunnen koersen.
Zo enorm hard dat hij het onder andere op de VRT in prime time samen met hippert Walter Van Steenbrugge zonder tegenspraak mocht komen uitleggen hoe de vork nu precies in de steel zou zitten. En dat terwijl hij in tegenstelling tot Wickmayer of Malisse wel degelijk effectief betrapt was. Het rankingsysteem in het tennis maken zo'n straf overigens veel zwaarder dan in de meeste andere sporttakken, die mensen mogen volgend jaar terug kuttoernooitjes in Liechtenstein & Swaziland gaan spelen teneinde hun ranking terug op te krikken.
Ik blijf het trouwens vreemd vinden dat wielerfreaks zo hardnekkkig blijven ijveren voor een gelijkwaardige behandeling van alle sporttakken terwijl in realiteit de potentiële impact van verboden midddelen daar gewoon veel groter is dan in pakweg het tennis of voetbal. Momenteel lijkt men echter meer excuses te aanvaarden in de wielrennerij dan in andere sporttakken. Vreemd allemaal.

Quote:
Dat doe ik niet, maar er is een systeem van whereabouts (op voorspraak van de WADA) met een bijhorende minimumstraf. Als men dan tot driemaal toe het regelement overtreedt, wat moet de commissie dan doen anders dan de minimumstraf uitspreken? Een straf met uitstel ware misschien beter geweest, maar blijkbaar voorziet de dopingcode dat niet.
De maximumstraf is inderdaad 2 jaar, maar 't lijkt me toch wel sterk dat er geen alternatieve opties waren (enkel geldboete, voer desnoods een ad hoc waarschuwingsysteem in). Het is toch veelzeggend dat de bondsprocureur zelf geen effectieve schorsing gevorderd had. Dit is dan ook een wel erg buitenproportionele straf (Malisse mag ermee stoppen, voor Wickmayer duur het ongetwijfeld een kleine 2 jaar eer ze terug kan komen, als dat al ooit het geval is) van een tribunaal die heiliger wil zijn dan de paus; een straf die ze dan nog eens waarschijnlijk overal elders ter wereld ontlopen hadden (doorgaans zou er niet eens sprake geweest zijn van een overtreding), en dat terwijl er bizar genoeg niet eens een beroepsprocedure voorzien is. Hell, het tribunaal erkent zelf in zijn motivering dat er in principe geen vermoeden van doping is maar dat het hier naar alle waarschijnlijkheid gaat over een administratieve vergetelheid. Een mens zou voor minder naar Monaco verhuizen.
Theremin is offline   Reply With Quote
Old 06-11-2009, 20:17   #216   link
.fanny
Banned

Quote:
Poetic justice, als je het mij vraagt.
hoe kan je dat zeggen als het niet eens geweten is of ze ooit doping gedaan heeft of niet? coureurs die zonder schroom de ronde van frankrijk winnen en positief testen zijn toch wel een heel ander paar mouwen.

dat terzijde, als dat tennissen op wereldniveau uw brood is doe je er goed aan die paar voorwaarden die u worden opgelegd te volgen. het blijft wel een erg zware straf voor een administratief verzuim, of ze nu "minimum" heet of niet. het lijk mij persoonlijk onwaarschijnlijk, of toch onnodig, het is niet alsof tennis de mens tot het uiterste drijft. die mensen zweten niet eens. tennis is een van de minst sporte sporten die er is, als ik dat zo mag stellen. als die mensen 30% van de tijd effectief bezig zijn is het veel. dan nog wat banaantjes eten, een paar massages nemen, etc.

Last edited by .fanny; 06-11-2009 at 20:27.
.fanny is offline   Reply With Quote
Old 06-11-2009, 20:25   #217   link
oblo
~MOAI!

oblo's Avatar

Moet wel gek zijn om professioneel te willen sporten tegenwoordig.
Old 06-11-2009, 20:36   #218   link
.fanny
Banned

Quote:
Originally Posted by oblo View Post
Moet wel gek zijn om professioneel te willen sporten tegenwoordig.

of

of

.fanny is offline   Reply With Quote
Old 06-11-2009, 20:38   #219   link
Mahershalalhash
lil frank raes

Mahershalalhash's Avatar

Too mean.
Ik zal maar meteen weerleggen dat hoogbegaafd zijn ook bij dikkertjes kan. Met mijn score kan ik zeggen dat jullie de 99.5% zijn. Daardoor dat ik enorm snel dingen opneem, nooit iets vergeet dat ik relevant vind. De meest bizarre hersenkronkels maak. Eigelijk vrij associaal ben irl en niet in de belangstelling wil staan. Ook onzeker wel over alles wat ik doe want ik doe het meestal drie keer zo snel als anderen.

En ik doe aan modelbouw en ik verzamel CE van games.
Mahershalalhash is offline   Reply With Quote
Old 06-11-2009, 20:43   #220   link
oblo
~MOAI!

oblo's Avatar

Nou zeg.

In België bedoelde ik in feite, maar goed, hier kom ik niet van terug.

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Sport

Thread Tools

Posting Rules