Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 21-08-2019, 08:57   #101   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Pfoe, dat krijg je toch nooit uitgelegd aan vrouw / kinderen / schoonmoeder die komt babysitten?

Hier nog steeds zeer tevreden van de investering in Loxone.
- Volledige sturing van verlichting, sferen, met motion sensors. Presence simulation, panic modus, ...
- Elke schakelaar is verbonden, ondertussen ook 2 wireless schakelaars bijgeplaatst (eentje omdat ik geen zin had om een inbouw / wired 10 cm te verplaatsen owv kast)
- zonwerig
- sturing / controle vvw. warmtepomp met buffer regelt zichzelf, maar ik stuur de toevoertemperatuur naar de collectoren op basis van de huidige temperatuur in enkele kamers en de voorspelde temperatuur van de komende dagen. Adhv van een curve kan die een kamer dan perfect op temerpatuur houden.
- Sonos wordt ook aangestuurd (enkel uitschakelen bij vertrek thuis, resume bij thuiskomst, en als speaker voor alarm)
- Temperatuur voor elke ruimte (sensor bij schakelaar)
- CO2 en brandmelders zijn gelinkt
- Vochtigheidssensors in badkamers, indien hoge vochtigheidsgraag wordt de ventilatie bijgestuurd
- Ventilatie wordt ook gestuurd afhankelijk van binnen/buitentemperatuur (is Vasco, heeft een 0 - 10V input)
- Tuinpoorten worden gestuurd, ik wil enkel nog iets doen rond proximity
- Loxone dient ook als alarm indien we niet thuis zijn (visueel, audio en bericht via app + mail)

Alles werkt dmv traditionele drukknoppen/schakelaars, via web interface of 1 app, maar veel is geautomatiseerd

Wat werkt nog niet:
- Airco (geen interface)
- Gashaard (enkel IR interface)
- Zonnepanelen moeten ook via sunnyportal, nog niet uitgezocht of ik ze kan linken met loxone, maar ik zie de meerwaarde ook niet echt
- Peil regenput, maar ook daar enkel ter controle, de pomp schakelt automatisch over op leidingwater wanneer put leeg

Wat mis ik:
- Voice control (maar daar zijn oplossingen voor blijkbaar)
Erik701 is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules