Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Bordspellen

Reply

Thread Tools
Old 06-04-2017, 09:25   #421   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

Rooz, als je het wilt hebben is je beste kans om er zonder probleem aan te geraken de kickstarter-campagne.

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is offline   Reply With Quote
Old 17-04-2017, 17:26   #422   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Brass remake en sequel op KS!

https://www.kickstarter.com/projects...?ref=discovery
Tyrael is offline   Reply With Quote
Old 17-04-2017, 18:58   #423   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

Ziet er goed uit, maar door vele onkosten met het huis ga ik moeten minderen Gloomhaven extra's was mijn laatste KS voor een korte periode.

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Old 17-04-2017, 19:37   #424   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Quote:
Originally Posted by Tyrael View Post
De looks van het spel waren idd wel zijn grootste probleem. Spel zelf is Heavy-Euro-Awesomeness.
Toch weer direct 107$ met shipping. Wat een dickmove om er niet gewoon een dubbel sided board van te maken. Ik koop echt niks meer aan die prijzen. In vgl, ik heb mijn Brass 1st ed sealed 10 EUR betaald.

Last edited by Turtle; 17-04-2017 at 19:40.
Turtle is offline   Reply With Quote
Old 20-04-2017, 18:50   #425   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Die mannen lachen kickstarters gewoon uit in hun gezicht. Wat een overpriced gedoe. Cash&grab.

De stretch goals vanop BGG:
Quote:
- Dyed black cardboard pieces before printed! So a printing process is a stretch goal?

-2mm player mats! If the rest of cardboard was going to be 2mm I'm sure player mats were already planed to be 2mm.

-Foil edged boxes! Don't see the need of this, there are plenty of more appropriate material improvements you could give us (like perfectly laminated linen-finished cards).

-An insert! Seriously? Are you telling us that originally the game wasn't going to include it? The previously (very concerned) deluxe edition already included that.

-An introductory version to learn the game! C'mon! Post it here in the files section!

-Alternative art for some industry cards! So, at CA$ half million+ you couldn't include something more meaty? What will it be at 650.000? New art for ports? C'mon!

-Deluxe edition numbering! Yeah, this one must be very expensive to do. At 600 Grand! I can't believe this.

-Clay money... Well, for those who prefer them over metal coins (I'm not the case) guess it'd be worthy.
Old 21-04-2017, 10:23   #426   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Ik wist al dat je niet teveel moest verwachten van de stretch goals omdat het een zware euro is en daar kan je spelmechanisch weinig aan toevoegen. Dan zijn de opties tamelijk beperkt. Santironi kan je bvb God Power kaarten blijven toevoegen omdat je die eindeloos kan bedenken en uitbalanceren.

Vanop de KS pagina:

Quote:
Regarding Stretchgoals - Roxley is a firm believer in only adding stretch goals that will truly enhance a game experience. In our last campaign, Santorini, coming up with such stretch goals was very easy as each god power completely changes the way the game plays and after 30 years of development, Gord was an expert on generating new content. You could say that Santorini was a perfect game for endless stretch goals.

Brass Lancashire and Birmingham on the other hand are extremely deep and complete systems right out of the box. We feel that adding content just for the sake of having more stretch goals is disservice to this beautiful game. As such, we have come up with a list of component, aesthetic and content upgrades for the game that we feel truly enhance the Brass experience. We have made a conscious choice that when these goals are reached, the game will be considered complete.
Mijn pledge blijft staan, 99 euro inclu shipping voor 2 heavy euro's is niet echt door. Ter vergelijking: 1 spel kost $60 en daar komt nog $10 shipping bij wat het $70 maakt. Voor 2 spellen inclu shipping betaal je $105. Deze KS focust op component upgrades en een scherpe prijs. Niets mis mee, toch?
Old 21-04-2017, 12:24   #427   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Je krijgt geen twee euro's he, maar 1 euro en een alternatieve map met andere grondstoffen, anders zou het te hard opvallen.

Gisteren de oude versie nog eens gespeeld. Enkel daar de xoibs vervangen en de gameplay tweaks toepassen denkik. Ga er echt geen 100eur aan geven.

En niks mis met component upgrades als stretch goal, maar nummering, insert en een leerscenario zouden er zo moeten inzitten, zeker in die prijsklasse.

Blijft voor mij een cashgrab op een verkregen licentie.
Old 24-04-2017, 11:51   #428   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Dat was gewoon te verwachten, 1 spel kost 60 dollar trouwens en geen 100 dollar. Akkoord ivm die nummering en dat leerscenario, maar een insert is niet echt standaard te noemen.
Old 24-04-2017, 13:55   #429   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

Ik koop bijna altijd een aftermarket insert, wanneer beschikbaar...

Fidoh vond het te lang

Old 27-04-2017, 00:04   #430   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Zoals het nu loopt met wisselkoersen edm zal Brass 88-90 euro kosten
Old 22-05-2017, 13:42   #431   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Near & Far is binnengekomen vandaag, en This War of Mine gaat niet meer lang op zich laten wachten
Old 31-05-2017, 04:08   #432   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Iemand die zijn KS copy van Yokohama Deluxe wegdoet?
Old 04-06-2017, 18:29   #433   link
Xanthrax
Senior Member

Send a message via MSN to Xanthrax
Folklore Affliction

Fuck, juist deze gemist. Late pledge stond open tot 1 juni.
Ik heb echt nog wel eens zin in een leuke boardgame RPG. Is er zo nog iets de moeite te backen/kopen? Ik speel geregeld descent 2, maar het nieuwe is daar ook al een tijdje af.

Last edited by Xanthrax; 05-06-2017 at 15:39.
Xanthrax is online now   Reply With Quote
Old 06-06-2017, 07:32   #434   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

Kben daarmee all-in gegaan. Spijtig dat het ondertussen al zo lang duurt, maar wat ze in tussentijd gedaan hebben is zeker goed.

Fidoh vond het te lang

Old 06-06-2017, 07:59   #435   link
Xanthrax
Senior Member

Ik zal moeten wachten tot het in retail uitkomt denkik...
Ondertussen preorder gedaan van Sword & Sorcery. Lijkt me ook nog wel iets.
Old 06-06-2017, 08:01   #436   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

Kzal, als mijn pledge aankomt, er foto's van posten
Had je Gloomhaven ook niet besteld? Want dan heb je meteen een supergoeie dungeoncrawler

Fidoh vond het te lang

Old 06-06-2017, 09:18   #437   link
Xanthrax
Senior Member

Jep, gloomhaven is gebacked. Kijk er enorm naar uit!
Old 07-06-2017, 21:06   #438   link
Xanthrax
Senior Member

Toch nog Folklore kunnen backen. Mailtje naar de devs gestuurd en ze hebben me nog laten pledgen
Old 08-06-2017, 07:47   #439   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

mega :-D

Fidoh vond het te lang

Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Bordspellen

Thread Tools

Posting Rules