Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 12-04-2014, 16:19   #321   link
Robin
Redactie

Robin's Avatar

Uw maestro kan je activeren in het buitenland door snel eens langs te gaan bij uw bank, is geen enkel probleem en gratis. Handig, aangezien wij toen maar 1 visa hadden, en als er daar dan iets mee gebeurt zit je wel nogal in de shit.
Robin is offline   Reply With Quote
Old 12-04-2014, 16:53   #322   link
deevī
feel the music.

deevī's Avatar

Quote:
Originally Posted by vAmP View Post
Aha, dat is een goeie tip. Nu, afhalen met VISA kost voor zover ik weet sowieso al 5 euro per afhaling, die 3,5 komt daar dus nog bij...?

Valt te zien bij welke bank je zit. Zo waren er bv. geen kosten om als Argenta klant met maestro af te halen (buiten de kost die je moet betalen aan de Thaise bank(automaat), terwijl Fortis wel zelf extra kost aanrekent. Best dus eens informeren bij jullie banken en de goedkoopste kiezen. Wij hebben steeds met mijn Argenta maestro geld afgehaald.

Niet vergeten om uw maestro kaart in te schakelen voor Thailand! (dus passeer bij uw bank) edit: zoals Robin dus reeds zei.

En inderdaad best wel handig om redelijk wat 'kleine' briefjes te hebben ivm wisselgeld.
deevī is offline   Reply With Quote
Old 12-04-2014, 17:24   #323   link
vAmP
Seņor

vAmP's Avatar

Ik moest sowieso nog eens langs de bank, ik heb de enige visakaart en dat is er een voor jongeren met een limiet van twee keer niks.
vAmP is offline   Reply With Quote
Old 12-04-2014, 17:53   #324   link
Avalanche
Senior Member

Avalanche's Avatar

Is dat een van Citibank?

Je kan ook geld vooruitstorten op je kredietkaart, zodat er een balans is ipv krediet. Geld afhalen is dan gratis, wereldwijd. Je betaalt wel nog de fee die de bank waar je geld afhaalt aanrekent, en in Thailand zijn dat ze bijna allemaal.
Avalanche is offline   Reply With Quote
Old 12-04-2014, 18:09   #325   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Er was 1 soort automaat dat ik vond op internet waar je dus geen kosten zou moeten betalen. Wij hebben die in thailand zelf echter nooit tegengekomen.
kar is offline   Reply With Quote
Old 12-04-2014, 19:11   #326   link
Avalanche
Senior Member

Avalanche's Avatar

ik weet welke je bedoelt, maar die zijn recent ook overgeschakeld naar het aanrekenen van bank charges
Avalanche is offline   Reply With Quote
Old 12-04-2014, 19:27   #327   link
Takeshi
ALPPALP

Takeshi's Avatar

Send a message via MSN to Takeshi
Visa is 150 bath zonder extra kosten. Lijkt mij de veiligste optie. Die 6 eur transactiekosten op een vakantie gaan het niet maken.
Takeshi is offline   Reply With Quote
Old 17-04-2014, 12:36   #328   link
vAmP
Seņor

vAmP's Avatar

Zo we hebben intussen vastgelegd dat we naar koh samui gaan de laatste paar dagen. Nog vraagje voor de thai kenners hier: we zouden slapen op een camping in khao yai nationaal park. Is het veilig om je bagage achter te laten in een niet afgesloten tent (integendeel, moet open gezet worden zodat apen hem niet open scheuren) voor een hele dag? Thai zijn wel te vertrouwen zeker.
Old 17-04-2014, 12:48   #329   link
Takeshi
ALPPALP

Takeshi's Avatar

Thai in principe wel, in het klein dorpje waar ik vaak logeer liggen mijn iPad en iPhone vaak gewoon op een tafel aan de straatkant, onbewaakt.
Maar toeristische gebieden trekken toch vaak minder eerlijk volk aan.
Old 11-05-2014, 16:59   #330   link
eXeTeR
The Tuner

eXeTeR's Avatar

ik ga met mijn vriendin in de kerstvakantie naar Thailand. (bankok - Chiang Mai - Koh Samui)

Hoe geraken we daar het best? Tarieven zijn pak hoger dan ik dacht...
Old 11-05-2014, 17:18   #331   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Net hetzelfde gedaan

Ik ben naar BKK gevlogen via Air Egypt. Vlucht BKK-Chiang Mai en Chiang Mai-Koh Samui via Air Asia gedaan

Over de vluchten van/naar koh samui: dat was wel een beetje een shitshow met Air Asia. Airport weg van Koh Samui, bus voor 3u, ferry van .. 2u? Daar nog bij. Als je dus rechtstreekse vluchten hebt die een beetje duurder zijn; is misschien wel de moeite waard. Als het verschil te groot is kan je dan air asia doen (met dan tijdverlies er bij + geen neige trip met kater)
Alex is offline   Reply With Quote
Old 11-05-2014, 23:02   #332   link
vAmP
Seņor

vAmP's Avatar

Ik doe ongeveer ook hetzelfde deze zomer. Als ik me goed herinner is het enkel Bangkok Airways die op Koh Samui vliegt. Rechtstreekse vlucht Brussel - Thailand - Brussel doen we met Thai Airways, in mijn ogen is een rechtstreekse vlucht toch de extra centen waard, want op tussenlandingen verlies je vaak veel tijd. Maar wees je er wel van bewust dat je redelijk wat geld kunt uitsparen door niet rechtstreeks te vliegen. Vanuit Bangkok (enfin, vanuit ayuthaya) pakken wij de nachttrein naar Chiang Mai, al moet ik nog zien of ik die vanuit Belgie al kan boeken.
Old 12-05-2014, 06:52   #333   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Als je info zoekt over de trein is er maar 1 site: http://www.seat61.com/Thailand.htm

Zegt zelfs met foto aan welk loket je moet zijn om tickets te kopen en hoe de trein er gaat uit zien als je die lijn om dat uur neemt.

Weet wel, toen wij gingen eind vorig jaar reed die trein niet meer wegens te gevaarlijk en kapot spoor door een wekelijkse ontsporing telkens met gewonden en een regering die geen geld wou geven aan reparaties.
Old 17-05-2014, 14:03   #334   link
vAmP
Seņor

vAmP's Avatar

Is er een reden om ongerust te zijn over de onlusten de laatste tijd? Ik heb me indertijd geen annulatieverzekering laten aansmeren, dus ik zou toch graag kunnen afreizen

@kar: Goeie link! Ik heb de treintickets besteld met hulp van die site. Helaas wel tweede klas, dus ik vrees een beetje voor het slaapcomfort, maar het avontuurlijke aspect is natuurlijk veel groter nu
Old 17-05-2014, 14:06   #335   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Normaal niet. De stad is zo groot dat je, tenzij je daar toevallig bent, je er waarschijnlijk niets van merkt.

Al kan het altijd anders uitdraaien. Enkele jaren geleden hebben de roodhemden daar heel de binnenstad eens bezet. Niemand kwam er in of kon er uit.
Old 22-05-2014, 09:08   #336   link
Takeshi
ALPPALP

Takeshi's Avatar

Momenteel heerst er Marshal Law, is er tsunami-alarm (in het noorden zijn er een hoop aardbevingen geweest) en wordt er afgeraden treinen te nemen omdat ze er wel eens een bommetje op gaan durven leggen.

In de praktijk zou ik mij niet teveel zorgen maken. Echt zwaar geweld is er de laatste jaren niet geweest en toeristen zullen er niet teveel van merken.

Ik blijf er wel bij dat het bus- en minibussysteem veel comfortabeler, sneller en goedkoper is dan de trein.
Old 22-05-2014, 18:40   #337   link
berti
nomad

berti's Avatar

sneller, inderdaad.. ze rijden zo hard met die minibussen dat ge misschien beter 2x nadenkt...
berti is offline   Reply With Quote
Old 22-05-2014, 19:28   #338   link
Takeshi
ALPPALP

Takeshi's Avatar

VIP bus nemen aan de officiele busstations. Maaltijd inbegrepen en de zetels kan je volledig platleggen. Kost je iets van een 10 eur voor een afstand van 600 km.
De grote bussen rijden beschaafder als je bang bent in een minibus. En de bussen rijden tenminste op tijd en staan geen uren stil.
Old 22-05-2014, 20:32   #339   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Inderdaad, wij hebben toen ook doodsangsten uitgestaan. En ik ben het dan gewend om de colonnes mee te maken door de woestijn in Egypte.

edit: takninja. Inderdaad, de grote bussen zijn wel de moeite. Wel iets trager (ook niet zo veel)
Old 22-05-2014, 21:54   #340   link
Takeshi
ALPPALP

Takeshi's Avatar

Toch ook even meegeven dat de snelwegen iets hobbeliger zijn dan bij ons en het vaak lijkt dat de minibusjes sneller rijden. Meer dan 120 rijden die niet op de snelweg.
Het spoornet is in Thailand ook niet extreem uitgebreid dus vaak heb je geen andere keuze.
Als ik Thai op bezoek heb staan ze doodsangsten uit op de Ring van Antwerpen. Het valt allemaal nog wel mee dus.

Wat niet meevalt is met een 25kg zware valies op een motorbike taxi kruipen en een U turn op de snelweg maken. Was helaas de enige optie naast 5 km wandelen met loodzware valies en 40 graden. Zulke taxi's raad ik wel af

Last edited by Takeshi; 22-05-2014 at 22:00.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules