Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Reply

Thread Tools
Old 10-12-2009, 18:09   #221   link
silence
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Pistons View Post
Ik denk dat ik voorlopig voor het 21,5" instapmodel ga. Het is mijn eerste imac, dus ik moet het nog allemaal wat ontdekken. Stel dat het mij aanstaat en ik liever met OSX begin te werken, dan kan ik nog steeds het 27" model aanschaffen en mijn 21,5" aan mijn ouders verkopen.
Dat is wat ik vorig jaar ook heb gedaan. 20" gekocht en in januari (of later - te zien in hoeverre die bugs eruit zijn) koop ik mij een 27". Die 20" ga ik aan mijn broer verkopen

Quote:
Ge kunt er sowieso windows opzetten Ú als dat echt moet.
Heb dat ook gedaan maar uiteindelijk gebruikte ik dan quasi nooit. Voor die weinige keren (heb bvb een partituur programma dat windows only is) gebruik ik nu vmware fusion, kan maar zo gemakkelijk zijn.
silence is offline   Reply With Quote
Old 10-12-2009, 19:48   #222   link
Aristide
5x combo bonus

Aristide's Avatar

Vergeet ook niet VirtualBox, gratis VM-software van SUN met vree leuke snufjes.
Stam + ED (hij sucked, hij kicked ass) is fout, helaas

slaan -> geslagen (niet geslaan); slagen -> geslaagd
Aristide is offline   Reply With Quote
Old 11-12-2009, 15:07   #223   link
Magnum_
.

Magnum_'s Avatar

Dom dat die 27" monitor niet apart te kopen valt, nu heb je enkel hun 24" die te duur is voor wat het is, en de 30".
Magnum_ is offline   Reply With Quote
Old 11-12-2009, 15:45   #224   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Quote:
Originally Posted by silence View Post
Dat is wat ik vorig jaar ook heb gedaan. 20" gekocht en in januari (of later - te zien in hoeverre die bugs eruit zijn) koop ik mij een 27". Die 20" ga ik aan mijn broer verkopen
Ik ga wss het omgekeerde doen Ben hier op het werk de 24" iMac gewoon, en ga thuis denk ik de 21" kopen, gewoon omdat ik de sterkere hardware niet nodig heb en het groter scherm ook niet echt (En het kost een pak meer)
Talos is offline   Reply With Quote
Old 11-12-2009, 16:55   #225   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Quote:
Originally Posted by Magnum_ View Post
Dom dat die 27" monitor niet apart te kopen valt, nu heb je enkel hun 24" die te duur is voor wat het is, en de 30".
Inderdaad, is beetje jammer.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 11-12-2009, 17:11   #226   link
Niels
Chav

Niels's Avatar

Beetje offtopic, maar aangezien dit zowat de meest actieve mac-thread geworden is:

Niemand die in Safari 4 dikwijls scrollbars ziet verdwijnen als die een tijdje open staat?Scrollen met pijltjestoetsen lukt ook niet meer. Safari heropstarten is de enige oplossing...
Niels is offline   Reply With Quote
Old 11-12-2009, 23:17   #227   link
Deff
!= Deffe

Mijn Safari staat dagen en weken aan een stuk op en dat probleem heb ik zover ik weet nog nooit gehad.
Deff is offline   Reply With Quote
Old 12-12-2009, 11:51   #228   link
Kolb
Alles is fixbaar

Kolb's Avatar

Vriendin heeft Macbook gekocht. En daar zit ik dan met mijn +4 jaar oude Powerbook 12"
Old 12-12-2009, 12:12   #229   link
Metal
Senior Member

Metal's Avatar

Donderdag 3 nieuwe iMacs (21,5 inch) ontvangen op het werk. Dinsdag worden ze volledig geinstalleerd, ben benieuwd
Metal is offline   Reply With Quote
Old 12-12-2009, 13:16   #230   link
Scientist
Petrolhead!

Mijn MBP 15" is ook geleverd. Heerlijk ding! Net Virtualbox ge´nstalleerd. Virtualbox met Windows + Spaces is een schitterende combinatie. Ctrl+L en ik zit in Windows!

Enige frustratie tot nu toe (ben nieuw in OSX) is dat de gestures van het trackpad niet OS-wide zijn. In opera werken ze niet allemaal, maar hier zal de fout (?) wel bij opera liggen. Dat de gestures niet werken in system preferences is gewoon lomp van apple. Misschien toch nog een tweede puntje van ergernis; fonts in onder andere vBulletin fora zien er niet uit. In Linux weet ik dat je dit oplost door de MS fonts te downloaden. In OSX heb ik voorlopig (?) nog geen oplossing.
Scientist is offline   Reply With Quote
Old 12-12-2009, 13:36   #231   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Quote:
Originally Posted by Scientist View Post
Mijn MBP 15" is ook geleverd. Heerlijk ding! Net Virtualbox ge´nstalleerd. Virtualbox met Windows + Spaces is een schitterende combinatie. Ctrl+L en ik zit in Windows!

Enige frustratie tot nu toe (ben nieuw in OSX) is dat de gestures van het trackpad niet OS-wide zijn. In opera werken ze niet allemaal, maar hier zal de fout (?) wel bij opera liggen. Dat de gestures niet werken in system preferences is gewoon lomp van apple. Misschien toch nog een tweede puntje van ergernis; fonts in onder andere vBulletin fora zien er niet uit. In Linux weet ik dat je dit oplost door de MS fonts te downloaden. In OSX heb ik voorlopig (?) nog geen oplossing.
Software moet daar gewoon ondersteuning voor geven, ligt niet aan Apple zelf. Zeker bij browsers. Van Firefox is er bijvoorbeeld een beta-versie die de gestures wel ondersteund (kan zijn dat dit nu al standaard is...)
Talos is offline   Reply With Quote
Old 12-12-2009, 14:21   #232   link
Scientist
Petrolhead!

Quote:
Originally Posted by Talos View Post
Software moet daar gewoon ondersteuning voor geven, ligt niet aan Apple zelf. Zeker bij browsers. Van Firefox is er bijvoorbeeld een beta-versie die de gestures wel ondersteund (kan zijn dat dit nu al standaard is...)
Misschien heb ik het verkeerd geformuleerd, maar ik bedoel niet dat dit een "fout" is. Opera heeft mouse gestures, een schitterende uitvinding, reeds lang voor apple hun trackpad gestures ge´mplementeerd. Maar het zou wel leuk zijn, moest dit ook in opera werken. Scrollen met twee vingers werkt alleszins wel.

Iemand nog een font tip?
Scientist is offline   Reply With Quote
Old 12-12-2009, 15:57   #233   link
Aristide
5x combo bonus

Aristide's Avatar

Font tips genoeg op google te vinden, zoals bijvoorbeeld deze:
http://web.nickshanks.com/fonts/micr...core-web-fonts
http://www.wezm.net/2009/03/install-consolas-mac-osx/
http://desktoppub.about.com/cs/fixfo...ll_fonts_m.htm
etc

Old 14-12-2009, 17:17   #234   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Toch maar even wachten met die iMac dus...http://tweakers.net/nieuws/64312/app...problemen.html

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
Old 15-12-2009, 21:35   #235   link
silence
Senior Member

Quote:
Originally Posted by lapino View Post
Toch maar even wachten met die iMac dus...http://tweakers.net/nieuws/64312/app...problemen.html
Ik denk trouwens dat dit een broodje aap is dat ze de productie opschorten. Er worden op dit moment nog altijd imacs geproduceerd en verstuurd als ik zo op macrumors kijk. Beetje moeilijk als de productielijn zou stil liggen... .
Old 15-12-2009, 21:38   #236   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Kijk eens op de site van Apple > levertermijn 2 weken, terwijl dat voorheen paar dagen was.

Old 15-12-2009, 22:11   #237   link
silence
Senior Member

Quote:
Originally Posted by lapino View Post
Kijk eens op de site van Apple > levertermijn 2 weken, terwijl dat voorheen paar dagen was.
Toen ik mijn i5 heb besteld was het ook al 10 werkdagen, plus je zit met kerst en nieuwjaar er tussen.

Ik hoop dat ze de problemen oplossen, maar ben niet overtuigd dat ze nu daarvoor de productie hebben stilgelegd. Toch niet in de drukste periode van het jaar.
Old 22-12-2009, 14:16   #238   link
Aristide
5x combo bonus

Aristide's Avatar

http://tweakers.net/nieuws/64474/fir...inch-imac.html

Is dit relevant?

Old 22-12-2009, 14:57   #239   link
Jerre_31
Senior Member

Jerre_31's Avatar

Send a message via MSN to Jerre_31
benieuwd hoe lang de firmware het gaat uithouden...

btw: en de rapporten van het kapotte glas? ook firmware
Jerre_31 is online now   Reply With Quote
Old 22-12-2009, 15:03   #240   link
Deffe
Essential

Deffe's Avatar

De tweede iMac die ik kreeg werd geproduceerd in week 50 en heeft tot nu toe alvast geen problemen. Is ook veel stiller dan de eerste iMac die ik had, maar echt van een probleem kon ik toen niet spreken aangezien zelfs mijn eerste iMac tig keer stiller was dan de desktop die ik ervoor gebruikte. Tot nu toe zeer tevreden van Mac, echt schitterende machines. Het omruilen gebeurde ook zeer smooth, ze zijn eigenlijk daarnet mijn eerste iMac komen halen. Zeer vriendelijke opvolging bij zowel Apple als TNT, dikke pluim voor die mannen.

Enkel spijtig dat ik Office 2007 niet native kan draaien onder OSX. iWork en Office 2008 zijn niet slecht, maar wel een pak minder gebruiksvriendelijk dan wanneer je Office voor Windows gewend bent. Iemand misschien tips om deze overstap qua office suites aangenamer te maken?
Deffe is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Thread Tools

Posting Rules