Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 31-05-2017, 09:19   #1   link
Rufus
PimpMeister

Beton Vloeren

Heeft er iemand richtprijzen voor gegoten beton? Het zou voor buiten zijn oprit/terras.Afgewerkt dus er komt daarna niets meer op van tegel ofzo.
Old 31-05-2017, 10:40   #2   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

https://www.google.be/search?q=prijs...hrome&ie=UTF-8

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is offline   Reply With Quote
Old 31-05-2017, 13:01   #3   link
Blondje
*

Wij hebben offerte gevraagd bij Corthout Beton, maar die krijgt ge pas als ze langskomen.

Ik ken ze niet meer uit mijn hoofd, maar ze lagen rond de 60 euro mer m (excl btw), kleuren/pigmenteren: + 6 8 euro de m. Omkasten : 15 euro mer lopende meter en + 6 euro per lopende meter supplement als je dat met betonplex wil (geeft rechtere randen). Dat was een jaar of 2 geleden?

Referentieadressen waar we geweest zijn van Corthout was wel allemaal heel mooi gedaan, maar het blijft een risico want ik heb ook al opritten (en binnenshuis vloeren) met gegoten/gepolierde beton gezien waarvan je gerust kon zeggen dat het mislukt was.

Ik geloof wel dat we van nog 2 ander zaken ook prijs hebben gehad. Die lagen in dezelfde lijn of net iets erboven.

Edit: offerte teruggevonden:
prijs per m gegoten en gepolierde beton: 62 euro / m voor het terras van 57m, (dikte 18cm ) Voor de oprit zou dat 52 euro geweest zijn, gezien een veel grotere
(120 m) oppervlakte)
bekisten betonjuffers 15 eur per lopende meter
bekisten betonplex: 25 euro per lopende meter
inkleuren in de massa, zwart: 40 euro / m
inkleuren toplaag titaniumwit: 10 euro / m
insijpen voegen: 5 euro per lopende meter

allemaal exclusief BTW.

Last edited by Blondje; 31-05-2017 at 13:07.
Blondje is offline   Reply With Quote
Old 31-05-2017, 13:03   #4   link
Rufus
PimpMeister

Quote:
Originally Posted by Blondje View Post
Wij hebben offerte gevraagd bij Corthout Beton, maar die krijgt ge pas als ze langskomen.
Ik ken ze niet meer uit mijn hoofd, maar ze lagen rond de 60 euro mer m (excl btw), kleuren/pigmenteren: + 6 8 euro de m. Omkasten : 15 euro mer lopende meter en + 6 euro per lopende meter supplement als je dat met betonplex wil (geeft rechtere randen). Dat was een jaar of 2 geleden?

Referentieadressen waar we geweest zijn van Corthout was wel allemaal heel mooi gedaan, maar het blijft een risico want ik heb ook al opritten (en binnenshuis vloeren) met gegoten/gepolierde beton gezien waarvan je gerust kon zeggen dat het mislukt was.

Ik geloof wel dat we van nog 2 ander zaken ook prijs hebben gehad. Die lagen in dezelfde lijn of net iets erboven.
Dus je hebt het uiteindelijk niet gedaan?
Alles wat wij al hebben gezien heeft ons juist overhaald om het te doen + minder onkruid
Old 31-05-2017, 13:13   #5   link
Blondje
*

Wat ons heeft overhaald is dat het toch ook kan tegenslagen (het is toch wel een groot risico en je kan er niet zomaar iets overleggen) voor een vrij hoge prijs (in vergelijking met ons alternatief: klinkers voor de oprit en vlonders voor het terras wat we allemaal zelf doen). Nadelen waren vond ik ook dat het wel heel glad wordt bij regen/vorst en na verloop van tijd de plaatsen die vaak belopen worden poreuzer worden. De plaatsen waar het slecht lag waren echt niet om aan te zien en was voor mij persoonlijk genoeg om het risico niet te nemen. Later als het budget wat groter is kan het nog altijd :D

Maar als ik nu niet naar de prijs moest kijken (en puur esthetisch vlak zou bezien) en zou denken: als t niet goed ligt moeten ze het maar komen herdoen: dan had ik dat wel laten doen hoor. Helaas is de realiteit wat anders.
Old 31-05-2017, 13:21   #6   link
Rufus
PimpMeister

Quote:
Originally Posted by Blondje View Post
Wat ons heeft overhaald is dat het toch ook kan tegenslagen (het is toch wel een groot risico en je kan er niet zomaar iets overleggen) voor een vrij hoge prijs (in vergelijking met ons alternatief: klinkers voor de oprit en vlonders voor het terras wat we allemaal zelf doen). Nadelen waren vond ik ook dat het wel heel glad wordt bij regen/vorst en na verloop van tijd de plaatsen die vaak belopen worden poreuzer worden. De plaatsen waar het slecht lag waren echt niet om aan te zien en was voor mij persoonlijk genoeg om het risico niet te nemen. Later als het budget wat groter is kan het nog altijd :D

Maar als ik nu niet naar de prijs moest kijken (en puur esthetisch vlak zou bezien) en zou denken: als t niet goed ligt moeten ze het maar komen herdoen: dan had ik dat wel laten doen hoor. Helaas is de realiteit wat anders.
Als ze het niet goed doen moet je die in gebreke stellen natuurlijk. Mensen die daarmee genoegen nemen hebben meestal een stuk van de prijs kunnen doen of zijn niet assertief genoeg. Wij hebben vorig jaar 2 keer een korting gekregen van de chapper en het pur bedrijf omdat ze kleine kapjes hadden gemaakt in onze bezetting. Die hebben we nadien vrij simpel kunnen herstellen. Maar je verwacht van bedrijven dat ze hun werk uitvoeren zoals het hoort.

Als je een beton laat gieten die gepolierd moet zijn en die ziet er niet uit dan volgt er vrij snel een mail/telefoon en indien nodig een aangetekend schrijven als ze het niet willen oplossen.
Old 31-05-2017, 17:53   #7   link
Matthias
*snore*

Ik heb voor 100 vierkante meter ongeveer 56 EUR de vierkante meter betaald, all in maar excl. btw uiteraard.
Matthias is offline   Reply With Quote
Old 01-06-2017, 07:32   #8   link
Blondje
*

Quote:
Originally Posted by Rufus View Post
Als ze het niet goed doen moet je die in gebreke stellen natuurlijk. Mensen die daarmee genoegen nemen hebben meestal een stuk van de prijs kunnen doen of zijn niet assertief genoeg. Wij hebben vorig jaar 2 keer een korting gekregen van de chapper en het pur bedrijf omdat ze kleine kapjes hadden gemaakt in onze bezetting. Die hebben we nadien vrij simpel kunnen herstellen. Maar je verwacht van bedrijven dat ze hun werk uitvoeren zoals het hoort.

Als je een beton laat gieten die gepolierd moet zijn en die ziet er niet uit dan volgt er vrij snel een mail/telefoon en indien nodig een aangetekend schrijven als ze het niet willen oplossen.
Was het maar zo simpel. Bovendien breekt ge zo een plateau beton niet zomaar "efkes" uit. Als die tot tegen uw blauwe steen ligt lijkt mij dat een riskant zaakje (ook al hebt ge er ne plastiek of mousse tussen gelegd). Er zijn maar weinig oplapmiddeltjes voor bepaalde defaults als barsten(jes) of als hij niet egaal gekleurd is oid.

Maar akkoord, ik vond het ook esthetisch de meest knappe optie van allemaal, als het goed gedaan werd.
Old 01-06-2017, 08:20   #9   link
Kolb
Alles is fixbaar

Kolb's Avatar

Ik kijk ook uit naar een gepolierde betonvloer voor ons terras. Een deel van dat terras ligt quasi altijd in de schaduw, dus momenteel zie je veel groenaanslag op de klinkers. Hoe zit dit met gepolierde beton? Is er een kleurverschil te bemerken in delen die in de zon liggen en delen die veel schaduw ontvangen?
Old 01-06-2017, 08:52   #10   link
aksm
anale kattenneuker

aksm's Avatar

Zo goed als elk materiaal gaat in die situatie verkleuren en een verschil in mos/groen aantonen. Daar is geen fluit aan te doen buiten regelmatig met de hogendruk eens reinigen.

BUILD EM UP, BREAK EM DOWN. Tornbjrn since 2016

~ First it giveth - Then it taketh away ~
aksm is online now   Reply With Quote
Old 01-06-2017, 10:21   #11   link
Matthias
*snore*

Best wel niet met een hogedrukreiniger op gepolierd beton spuiten. Maar met borstel en dweil is dat perfect schoon te houden zonder veel moeite.
Matthias is offline   Reply With Quote
Old 01-06-2017, 10:23   #12   link
Lycas
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Best wel niet met een hogedrukreiniger op gepolierd beton spuiten. Maar met borstel en dweil is dat perfect schoon te houden zonder veel moeite.
Klopt, collega van mij heeft dat een paar maand gekuist met een hogedrukreiniger en het resultaat was brokjes en zelfs daarna krassen omdat er kleine deeltjes los kwamen.
Lycas is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules