Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Reply

Thread Tools
Old 18-07-2017, 22:57   #21   link
vAmP
Señor

vAmP's Avatar

Fuck me ITX is een bitch. Vandaag eindelijk mijn moederbord ontvangen (met een wat gebogen RAM slot ) én wonder boven wonder ook mijn RX 580. De build was behoorlijk pittig, maar op zich niks dat ik niet aankon. Maar... mijn MSI RX 580 Gaming X+ is iets té plus size. Mijn kastje kan niet dicht. Ik wist dat het nipt ging zijn, maar blijkbaar gaat het helemaal niet. De fans komen tegen het zijpaneel. En rap een ander model kopen en de ander terug sturen is ook geen optie. Even denken wat ik hieraan kan doen.
vAmP is offline   Reply With Quote
Old 07-09-2017, 11:10   #22   link
vAmP
Señor

vAmP's Avatar

Update: De te dikke graka voor flinke winst verkocht en enkele dagen terug eindelijk de een Sapphire RX580 Nitro+ kunnen scoren. Mijn PSU bleek daarna te groot te zijn, waardoor die mijn graka wat scheef duwde, opnieuw tegen het zijpaneel. Nieuwe voeding dan maar: de Seasonic Focus Gold 550W. Een vrij nieuw model, dat 2 cm minder lang is dan de meeste voedingen, maar wel nog steeds modulair en met fanless mode. Dat spul draait goed, en de verkoop van mijn oude voeding covert de kost nagenoeg volledig.

Daarmee is mijn build eindelijk af. Nu nog de R5 1600 een kleine overclock geven en op termijn de 140mm fan van mijn case vervangen door een stiller exemplaar. Bedankt voor de adviezen!

Ik heb zonet even de prijzen op een rijtje gezet en ik val wat achterover. Tenzij ik iets vergeet aan te rekenen heb ik toch bijzonder goed geboerd.

Quote:
Oude systeem:
Quote:
- Corsair carbide 200R
- I5 3570
- 16gb RAM
- Asrock Z77 Extreme 4
=> 235 euro

-Mugen 4
=>25 euro

-MSI RX 480 Gaming X 8Gb
=>320 euro

- RM 650
=> 75 euro
Tussentijdse MSI RX580 Gaming X+:
Quote:
=> 105 euro winst na doorverkoop
=> 760 euro door verkoop oude onderdelen

Nieuwe onderdelen:

Quote:
-Ballistix Sport LT BLS8G4D240FSC
=> 89 euro

-Fractal Design Core 500
=> 52 euro

-Ryzen 5 1600
=> 196 euro

-AB350N-Gaming WIFI
=> 140 euro

-NH-L12 cpu cooler
=> 35 euro

-Sapphire RX580 NITRO+ Special Edition
=> 314 euro

-Seasonic Focus Gold Plus 550W
=> 85 euro
=> 911 euro aankoop nieuwe onderdelen

Of dus een nieuw ITX systeem ineen kunnen steken voor 151 euro. Met dank aan de opgeblazen prijzen voor de RX serie gpu's...
Voorlopig heb ik nog twee preorders lopen voor dezelfde GPU's bij Amazon, voor 264 euro. Als ik het aandurf kan ik die eventueel laten doorlopen en ook flippen voor 50 euro meerprijs. Dat zou mijn build bijna budgetneutraal maken, maar ik vrees een beetje dat ik met de gpu's ga blijven zitten gezien de schaarste op zijn eind loopt.

Last edited by vAmP; 07-09-2017 at 11:44.
vAmP is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Thread Tools

Posting Rules