Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Reply

Thread Tools
Old 26-09-2017, 14:43   #1521   link
Bourgi
Bear Claw Lover

Bourgi's Avatar

Potenza, denk je dat de nieuwe 8th gen intel cpu's een boost voor gaming gaan geven in laptops?
De I5 U reeks zou van 2 cores naar 4 gaan, met 40% winst in veel programma's....

Ik heb een nieuwe laptop nodig begin oktober, en vraag me af of het de moeite is om te wachten. De gains lijken toch erg groot met die nieuwe intel reeks.

Doel: 20% light gaming / 80% music recording. Budget: 900-1200 ish euro
(Heb al een VR pc met een GTX 1080, moet geen tweede beest naast komen)
Bourgi is offline   Reply With Quote
Old 27-09-2017, 10:09   #1522   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Op papier ziet Coffee Lake er inderdaad niet verkeerd uit, beter zou het hoe dan ook moeten zijn. Vaneigens. Intel zal zonder twijfel een grotere stap voorwaarts moeten presenteren dan de minieme (en dure) stapjes waar de afgelopen jaren veel geld mee verdiend werd. Enkel dat gegeven is één van de vele verdiensten van Ryzen.

Soit, nog even afwachten is inderdaad geen fout idee.
Old 28-09-2017, 09:59   #1523   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Een interessant en helder artikel van Techspot voor ieder die zijn weg kwijt is in de verwrongen GPU-markt.

De enige, echte conclusie is dat alle kaarten (enigszins met uitzondering van de GT1060 3GB) stukken duurder zijn dan nodig.
Old 29-09-2017, 11:22   #1524   link
WiM
Senior Member

WiM's Avatar

"Considering that between now and year's end things could change, and could be back to normal (or get worse)..."

Upgrade dan maar weer eens uitstellen :/
Of gewoon een GTX1070 nemen en de keuze voor overpriced AMD aan me laten voorbijgaan?
WiM is offline   Reply With Quote
Old 29-09-2017, 23:57   #1525   link
Wolf
Oh no

Wolf's Avatar

Een jaar geleden nog €405 voor een GTX1070 betaald, en hier spreekt men nu van $420 (€355) - het gaat dus toch omlaag?
Old 30-09-2017, 10:05   #1526   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Je betaalt nog steeds te veel voor een recente GPU, ook bij nVidia. Bekijk de prijsontwikkelingen van verschillende modellen op Tweakers er even op na. Aan €355 ga je alleszins geen GTX 1070 vinden, dat is iets te optimistisch. Om en bij de €400 is momenteel het best haalbare prijskaartje.

Juli en augustus waren buitensporig, ondertussen treedt er inderdaad (& gelukkig) terug wat stabilisatie op. Dat neemt echter niet weg dat de prijzen aan de hoge kant blijven. Vergeet immers niet dat Pascal ondertussen niet bijster recent meer is, een licht-dalende prijs zou logischer zijn.

Last edited by Potenza; 30-09-2017 at 10:08.
Potenza is offline   Reply With Quote
Old 30-09-2017, 15:06   #1527   link
-Tarantula-
Member

denk met de huidige prijzen dat ik mij een systeem met een gtx 1060 3gb ga samenstellen, voor iets minder dan 200 euro te vinden in Duitsland en voor 1080p zou dit toch voldoende moeten zijn (geen diehard gamer meer) https://www.mindfactory.de/product_i...-_1117826.html en er een waterkoelblok opzetten (universeel voor latere gpu) en dit passend krijgen in een define nano s (dacht aan phanteks shift X maar is te veel miserie om daar wc in te krijgen en toch nog vrij groot.

Zot hoe de prijzen omhoog zijn gegaan door mining, eind vorig jaar kon je nog een rx470 vinden voor 180 euro ofzo, nu 270 euro :/
-Tarantula- is offline   Reply With Quote
Old 06-10-2017, 13:37   #1528   link
Lycas
Senior Member

Een kleine review over mij Ryzen systeem 1700X:

Een zeer toffe CPU die toch wat een buiten beentje is. Voor puur te gamen ben je uiteraard beter af met een Intel, maar geheugen snelheid heeft een grote impact op je resultaten.
Er zijn benches die soms tot 30% verschil geven naarmate welk geheugen je gebruikt.

Ik ben prima gespaard gebleven van alle geheugen problemen, 3200 MHz op 14-14-14-34 lukt perfect op standaard clocks. Cinebench met deze settings hangt rond de 1550 - 1570, toch wel indrukwekkend.
Als een all-around CPU heeft hij echt superveel potentieel, die 8 cores en 16 threads zijn echt een zegen in een Vmware omgeving. Ik draai er toch een aantal en het werkt super.

In games moet ik zeggen dat het platform goed presteert op 1080p (zelfs al waren ze voorzien voor 4K), met een 1060 ga ik niet ver geraken daar.

Er zijn wel wat minpuntjes ook:

- Ryzen wordt toch wel beperkt door zijn eigen architectuur: Overclocking is een beetje dramatisch. De base clock voor een 1700X is 3,5 Ghz, ik kan duwen tot 3,8 Ghz op 3200 Mhz geheugen en tot 1.350 V. Dat lijkt stabiel, een aida64 test kan uren gaan. Maar dan ineens reboot je je computer en start hij niet meer op. Pushen naar 3,9 of 4 is voor mijn chip dromen. Het lukt gewoon niet.

- X370: Het specifieke moederbord dat ik heb is (MSI Pro Gaming Carbon) is geen volledige aanrader, auto CLR-CMOS staat nooit aan by default dus als je niet meer voorbij POST geraakt kan je zelf de batterij gaan verwijderen. Dat kan een opdracht worden als je kijkt waar die batterij zit (Tussen de CPU cooler en de Graka).

Dus overall OC capaciteiten zijn vrij slecht, ik hoop dat er nog verbeteringen komen of het is gewoon wachten op Ryzen 2 in 2018 eerste kwartaal.
Langs de ene kant ben ik al content dat ik eindelijk eens iets anders kan draaien dan Intel setups en dat dankzij AMD nu ook Intel eindelijk ons meer speelruimte geeft met de meerdere cores en threads.

De CPU koeler die ik gebruik (Be Quiet Pure Rock) doet zijn werk wel, maar qua setup is het wel een rare snuiter. Fan staat gericht naar de graka en er is niet veel speling.
Lycas is offline   Reply With Quote
Old 07-10-2017, 10:39   #1529   link
Wolf
Oh no

Wolf's Avatar

blij dat ik nog ff gewacht heb met gaming laptop purchase want de nieuwe del 7577 heeft een GTX1060 met Max Q en ziet er redelijk non gamey uit: hoera!
Old 07-10-2017, 10:51   #1530   link
Japisee
҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉

Japisee's Avatar

k
Old 07-10-2017, 12:59   #1531   link
vAmP
Señor

vAmP's Avatar

Wat een gedrochten toch allemaal he
vAmP is offline   Reply With Quote
Old 07-10-2017, 15:57   #1532   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

Quote:
Originally Posted by Lycas View Post
Een kleine review over mij Ryzen systeem 1700X:

Een zeer toffe CPU die toch wat een buiten beentje is. Voor puur te gamen ben je uiteraard beter af met een Intel, maar geheugen snelheid heeft een grote impact op je resultaten.
Er zijn benches die soms tot 30% verschil geven naarmate welk geheugen je gebruikt.

Ik ben prima gespaard gebleven van alle geheugen problemen, 3200 MHz op 14-14-14-34 lukt perfect op standaard clocks. Cinebench met deze settings hangt rond de 1550 - 1570, toch wel indrukwekkend.
Als een all-around CPU heeft hij echt superveel potentieel, die 8 cores en 16 threads zijn echt een zegen in een Vmware omgeving. Ik draai er toch een aantal en het werkt super.

In games moet ik zeggen dat het platform goed presteert op 1080p (zelfs al waren ze voorzien voor 4K), met een 1060 ga ik niet ver geraken daar.

Er zijn wel wat minpuntjes ook:

- Ryzen wordt toch wel beperkt door zijn eigen architectuur: Overclocking is een beetje dramatisch. De base clock voor een 1700X is 3,5 Ghz, ik kan duwen tot 3,8 Ghz op 3200 Mhz geheugen en tot 1.350 V. Dat lijkt stabiel, een aida64 test kan uren gaan. Maar dan ineens reboot je je computer en start hij niet meer op. Pushen naar 3,9 of 4 is voor mijn chip dromen. Het lukt gewoon niet.

- X370: Het specifieke moederbord dat ik heb is (MSI Pro Gaming Carbon) is geen volledige aanrader, auto CLR-CMOS staat nooit aan by default dus als je niet meer voorbij POST geraakt kan je zelf de batterij gaan verwijderen. Dat kan een opdracht worden als je kijkt waar die batterij zit (Tussen de CPU cooler en de Graka).

Dus overall OC capaciteiten zijn vrij slecht, ik hoop dat er nog verbeteringen komen of het is gewoon wachten op Ryzen 2 in 2018 eerste kwartaal.
Langs de ene kant ben ik al content dat ik eindelijk eens iets anders kan draaien dan Intel setups en dat dankzij AMD nu ook Intel eindelijk ons meer speelruimte geeft met de meerdere cores en threads.

De CPU koeler die ik gebruik (Be Quiet Pure Rock) doet zijn werk wel, maar qua setup is het wel een rare snuiter. Fan staat gericht naar de graka en er is niet veel speling.
Goede CPU voor videobewerking en alles wat sterk multithreaded is, maar voor gaming ben je het best af met een i5-8600K of i5-8400 (voor non-overclockers)
PS3, Wii U, Vita, 3DS XL
PSN: GeraltOfRivia86 | Battle Tag: JackRipper#1753 | Wii U: Reaper86
Jack The Ripper is offline   Reply With Quote
Old 07-10-2017, 18:36   #1533   link
Wolf
Oh no

Wolf's Avatar

Quote:
Originally Posted by vAmP View Post
Wat een gedrochten toch allemaal he
gtx1060 voor 850 euro jo
Old 07-10-2017, 19:21   #1534   link
Lycas
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Jack The Ripper View Post
Goede CPU voor videobewerking en alles wat sterk multithreaded is, maar voor gaming ben je het best af met een i5-8600K of i5-8400 (voor non-overclockers)
Hangt er vanaf, geheugen snelheid beïnvloed de performance van een Ryzen echt veel, zelfs in games.
Ryzen is gewoon een goede all-arounder, met wat hoop Ryzen 2 op het eerste kwartaal met de fixes die wel een beetje nodig zijn.
Lycas is offline   Reply With Quote
Old 16-10-2017, 20:05   #1535   link
-Tarantula-
Member

vreemd, veel Duitse webshops versturen niet meer buiten Duitsland...

Ik keek vroeger altijd op https://geizhals.de/ wat toch per product minstens 10 euro goedkoper was dan Nederlandse of Belgische shops, vaak meer en zie dat ik nu niet meer België kan selecteren als leveringsadres :/

eerst prijzen omhoog door mining craze, nu ook nog omdat in Duitsland niet meer besteld kan worden?

Iemand een idee wat de reden is dat ze hiermee gestopt zijn? Ik mail even naar mindfactory voor info..
Old 16-10-2017, 22:08   #1536   link
vAmP
Señor

vAmP's Avatar

Misschien is de controle strenger geworden op de BTW. Ze moeten die per land herberekenen natuurlijk.
vAmP is offline   Reply With Quote
Old 17-10-2017, 15:11   #1537   link
-Tarantula-
Member

"It is not possible for us to supply regular customers outside of Germany anymore. We can only supply companies with a valid VAT ID outside of Germany, we are sorry."

lap en meerdere shops uit Duitsland lijken niet meer te leveren naar België, terwijl dit al jaren zonder problemen gebeurt... Lijkt me idd strengere controles ofzo te zijn, maar dan vanuit Europa want is niet enkel naar BE, pffff

dan maar voorlopig via Amazon, die maken daar geen probleem van..
Old 04-11-2017, 07:39   #1538   link
]as]e
↑ psychopaat

]as]e's Avatar

Ik zou me een game-pc willen samenstellen om te experimenteren met VR in mijn race-simulator. Momenteel draai ik een ps4 maar zou de ervaring eens willen hebben op een Rift. Zou voornamelijk voor Project Cars 2 zijn.

Kom ik er met zo een AMD A10 of moet ik minstens naar een i5 gaan? Iemand ergens een samenstelling waarop ik me kan baseren?
]as]e is offline   Reply With Quote
Old 04-11-2017, 11:47   #1539   link
rooz
volhardend verontwaardigd

rooz's Avatar

Quote:
Originally Posted by ]as]e View Post
Ik zou me een game-pc willen samenstellen om te experimenteren met VR in mijn race-simulator. Momenteel draai ik een ps4 maar zou de ervaring eens willen hebben op een Rift. Zou voornamelijk voor Project Cars 2 zijn.

Kom ik er met zo een AMD A10 of moet ik minstens naar een i5 gaan? Iemand ergens een samenstelling waarop ik me kan baseren?
Rift werkt niet op een Mac, sorry.
Old 04-11-2017, 15:36   #1540   link
]as]e
↑ psychopaat

]as]e's Avatar

Edgy
]as]e is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Thread Tools

Posting Rules