Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Reply

Thread Tools
Old 06-10-2017, 09:41   #1   link
Lacroix
Forty-Two

Lacroix's Avatar

Smartphone verzekering

Iemand ervaring met smartphone verzekeringen?

Bvb: Elke operator heeft wel zoiets (Proximus, Mobistar, Base, ...), maar er zijn ook andere bedrijven die dat aanbieden.
Lacroix is offline   Reply With Quote
Old 06-10-2017, 18:42   #2   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Mijn ervaring bij smartphone verzekering is dat het goed is voor gevallen waar schade het toestel duidelijk en onbetwistbaar onbruikbaar maakt. Echter voor gevallen waar de schade (diepe kras, barst, ingedeukte rand, etc) je enorm stoort maar het toestel niet onbruikbaar is, kan je het vaak naar de kleinere letterjes vergeten. Ik hoop dat zoiets als AppleCare+ ook ooit naar hier komt, kost behoorlijk wat maar paar accidentele schade herstellingen per jaar dacht ik. Tenminste dit in de veronderstelling dat je het daarover hebt, inzake diefstal lijkt me dat nogal een evidente zaak bij gelijk welke verzekering wanneer je een bewijs van aangifte bij politie hebt.
PC gaming: Asus ROG PG348Q - 34" UltraWide G-SYNC UWQHD (3440x1440), Intel i7-6700K @4.7Ghz, NVIDIA GTX1080, G.Skill 16GB DDR4-3200, Intel 750 PCIe 400GB SSD, Corsair K70 RAPIDFIRE Mechanical Gaming Keyboard — Cherry MX
Home Theater: Samsung LED 55" 8 Series 1000hz (UE55F8000SL), B&W 604, 603 & LCR6 surround set + B&W ASW-610 Subw, Onkyo TX-DS787 THX
Virtual Reality: HTC VIVE & Oculus Rift + Oculus Touch | Console: XBOX ONE | Mobile: Samsung Galaxy S8+ & Oculus Gear VR
Cybdm is offline   Reply With Quote
Old 06-10-2017, 21:31   #3   link
Lacroix
Forty-Two

Lacroix's Avatar

Vooral in context van accidentale schade inderdaad.

Wist zelfs niet dat AppleCare+ hier niet beschikbaar is. Wel in nederland precies?

Switch heeft blijkbaar iets gelijkaardig:
https://www.switch.be/warranty/switchcare-iphone
Old 07-10-2017, 07:20   #4   link
Fallschirmjaeger
Senior Member

Fallschirmjaeger's Avatar

Ik gebruik deze van Fortis. Kost mij €9,50 en 5 toestellen tot max 5 jazr oud zijn verzekerd.

https://www.bnpparibasfortis.be/nl/V...ect?axes4=prof
Fallschirmjaeger is offline   Reply With Quote
Old 07-10-2017, 13:16   #5   link
Lacroix
Forty-Two

Lacroix's Avatar

Ooit gebruik van moeten maken? Ziet er ook interessant uit.
Old 07-10-2017, 13:38   #6   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Het dekt wel alleen schade wanneer het toestel onbruikbaar is en bij diefstal waar inbraak kan aangetoond worden. Beter dan niets natuurlijk, maar nog niets gevonden die AppleCare+ benadert, vreemd genoeg idd beschikbaar in Nederland maar niet hier.
PC gaming: Asus ROG PG348Q - 34" UltraWide G-SYNC UWQHD (3440x1440), Intel i7-6700K @4.7Ghz, NVIDIA GTX1080, G.Skill 16GB DDR4-3200, Intel 750 PCIe 400GB SSD, Corsair K70 RAPIDFIRE Mechanical Gaming Keyboard — Cherry MX
Home Theater: Samsung LED 55" 8 Series 1000hz (UE55F8000SL), B&W 604, 603 & LCR6 surround set + B&W ASW-610 Subw, Onkyo TX-DS787 THX
Virtual Reality: HTC VIVE & Oculus Rift + Oculus Touch | Console: XBOX ONE | Mobile: Samsung Galaxy S8+ & Oculus Gear VR
Old 07-10-2017, 17:55   #7   link
Lacroix
Forty-Two

Lacroix's Avatar

Zoals vele polissen is dat vaag opgesteld natuurlijk.
Quote:
elke vernieling of gehele of gedeeltelijke beschadiging die de goede werking van het
gewaarborgde toestel verstoort
Een barst of een kras aan de achterkant van je smartphone zal naar niet onder vallen. Maar als je touchscreen barsten heeft zou ik toch verwachten dat het onder de verzekering valt?

In AppleCare+ is diefstal totaal niet opgenomen dacht ik?
(maakt mij ook niet uit, tegen diefstal ben ik bvb wel via een andere verzekering gedekt)

AppleCare+ heeft ook vrij hoge 'franchises' ... maar het voordeel is dat je iPhone natuurlijk wel degelijk gemaakt is (al krijg je zelf wss gewoon een refurbished toestel).

Probleem bij die Fortis verzekering is wel dat de totale dekking in geval van Smartphones beperkt is tot €650 per kalenderjaar. (een herstelling zal wel niet over dag bedrag komen, maar indien ze je de waarde moeten uitkeren moet je dus wel wat inleveren als je smartphone meer heeft gekost)
Old 07-10-2017, 18:17   #8   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

anders laat je het per ongeluk nog een paar keer extra vallen tot de goede werking verstoort is
frenzal is offline   Reply With Quote
Old 07-10-2017, 18:56   #9   link
Fallschirmjaeger
Senior Member

Fallschirmjaeger's Avatar

Quote:
Originally Posted by Lacroix View Post
Ooit gebruik van moeten maken? Ziet er ook interessant uit.
Nog niet. Slechts eenmaal een toestel laten vallen waardoor het volledig om zeep was, maar dat was mijn gsm van het werk en die wordt jammer genoeg niet gedekt. Had ook geen factuur ervan om hem te claimen als een privé gsm.
Fallschirmjaeger is offline   Reply With Quote
Old 08-10-2017, 10:28   #10   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Quote:
Originally Posted by Lacroix[CENTER
AppleCare+ heeft ook vrij hoge 'franchises' ... maar het voordeel is dat je iPhone natuurlijk wel degelijk gemaakt is (al krijg je zelf wss gewoon een refurbished toestel)
Idd, en je hebt de mogelijkheid en vrijheid om gedurende twee jaar elk jaar twee keer dan toch die vervelende kras of bezel schade te laten herstellen. Dat is de peace of mind die het wel waard maakt denk ik, en weg met de noodzaak voor cases en screen protectors die het design van toestellen veel oneer aandoen.
Old 08-10-2017, 11:17   #11   link
rooz
volhardend verontwaardigd

rooz's Avatar

't is een fucking gebruiksvoorwerp jesus
Old 08-10-2017, 14:53   #12   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Ik heb een verzekering afgesloten via oneplus zelf (die het heeft uitbesteed aan simplesurance voor België). Ik heb mijn gsm uit mij broek laten vallen in een attractie in wallibi en ik heb een nieuwe gekregen, no questions asked. Dus ja ik ben wel tevreden
Nieker is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Thread Tools

Posting Rules