Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Fotografie

Reply

Thread Tools
Old 26-04-2011, 14:04   #61   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Iets duurder maar dichter bij huis : http://artencraft.be/NL/product/553_...28-is-kit.html
Kan ook nooit kwaad bij Art&Craft te vragen of ze prijs Konijnenberg kunnen matchen, soms wel soms niet.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 09-05-2011, 14:43   #62   link
PearlChoco
Senior Member

PearlChoco's Avatar

OK, heb eens in de Mediamarkt een hoop camera's in mijn handen gehad en vind een SLR (zelfs de 550D) toch wat te groot om overal mee te sleuren.
Een Canon G12 lijkt me wel interessant, maar vooral die Panasonics 3/4 camera's (GH-2) lijken me een goed alternatief en zijn qua omvang nog net binnen de perken.

Nu heb ik al dikwijls horen zeggen dat je sowieso best een Canon of een Nikon koopt; is zo'n Panasonic GH-2 ook een goeie koop of zou je dat sowieso afraden? (kost uiteindelijk relatief veel (voor een niet-SLR), vanaf 850€)

En nog een vraag: in deze review ( http://www.dpreview.com/reviews/Pana...GH2/page18.asp ) vind ik de kwaliteit van de voorbeeldfoto's wel prima, maar de gebruikte lens is een "Olympys 50mm F2 macro", en bij Konijnenberg wordt die met een 14-42mm kit lens verkocht; is er een groot kwaliteitsverschil te verwachten?
Old 09-05-2011, 14:51   #63   link
Awoujol
Ancien

Awoujol's Avatar

Ik snap heel het verhaal rond de 'EVIL' camera's niet. Ja ze zijn compacter dan een DSLR maar ook alleen maar als je er een pancake lens opzet, eens je er een zoom opzet kan je al evengoed een DSLR kopen, dan zit je tenminste nog goed qua balance.
Awoujol is offline   Reply With Quote
Old 09-05-2011, 14:59   #64   link
PearlChoco
Senior Member

PearlChoco's Avatar

Heb zaterdag zowel een paar SLR camera's (oa Canon 550D) en een Panasonic G2 (GH2 was er niet) vastgehad, allen met een standaard 18-55 of 14-42 lens en zo'n Panasonic is toch wel duidelijk minder zwaar en groot. Afin mijn vriendin vond zo'n G2 echt wel te doen om mee te sleuren op reis, terwijl een 550D "erover" was..
Old 09-05-2011, 14:59   #65   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Vind ik dus ook. Ofwel kies je voor compact, en dan kan je redelijke goeie toestellen vinden zoals de Panasonic TZ10 die in een heel klein doosje eigenlijk veel features biedt, maar verwacht dan zeker geen SLR kwaliteit op technisch vlak en al zeker niet dat je bij weinig licht nog deftige, ruisarme foto's gaat maken. Die EVIL camera's zijn zoals Awoujol het aangeeft, zeer dik ok qua beeldkwaliteit maar je zit hoedanook nog altijd met verwisselbare lenzen bezig, en als je dan wat bereik wilt of wat meer lichtsterkte, dan zit je toch terug met een (weliswaar iets kleiner dan SLR) allesbehalve 'broekzak' formaat.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
Old 09-05-2011, 15:05   #66   link
tknomel
<insert lachband>

tknomel's Avatar

die Panasonic GF-1/2 zijn nochtans wel zalige toestellen.
tknomel is offline   Reply With Quote
Old 23-06-2011, 22:47   #67   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Ik ben mijn lens cap kwijt

Het is dan nog de adapter eigenlijk die ervoor zorgt dat ik de lenscap erop kan zetten
http://www.sigmaphoto.com/shop/8-16m...nt-cap-adapter

Iemand enig idee waar ik dit zou kunnen krijgen. Via die site zelf gaat het alvast niet (shippen niet naar België)
Nieker is offline   Reply With Quote
Old 24-06-2011, 06:38   #68   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Kamera express eens mailen

Old 20-07-2011, 07:22   #69   link
aksm
anale kattenneuker

aksm's Avatar

Na de diefstal van men eos 400D + ef70/200mm F/4L usm lens toch maar al eens zitten uitkijken naar iets nieuws.

Tussen de 5-700 euro voor body + 1 lens zou ik eventueel kunnen missen. Iemand tips of voorstellen?

“BUILD ‘EM UP, BREAK ‘EM DOWN.” Tornbjörn since 2016

~ First it giveth - Then it taketh away ~
aksm is offline   Reply With Quote
Old 20-07-2011, 07:31   #70   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Hoeveel totaalbudget? Dus camera+lens. Eventueel ook eens zeggen waar je interesse ligt. Heb je breedhoek nodig? Of eerder zoombereik? Low light? enz. Dit is alvast een deftige combo om mee te beginnen: http://www.fotokonijnenberg.nl/produ...-135mm-is.html

Als je beter glas wil: zelfde body met de 17-55/f2.8 IS lens

Trouwens, voor lenzen zou ik toch eens kijken op fora zoals belgiumdigital. Body kan je misschien nog nieuw kopen, maar lenzen kan je eigenlijk altijd beter 2e hands kopen. Echt serieus prijsverschil en op fora zoals belgiumdigital zijn de spullen die daar verkocht worden doorgaans echt 100% in orde.

Old 20-07-2011, 09:47   #71   link
aksm
anale kattenneuker

aksm's Avatar

Nee, budget is alles in. Ik gebruikte het vorige toestel/lenzen niet zo vaak als ik oorspronkelijk zou denken. Dus ga er ook geen 1500 euro meer aan geven zoals ik eerst deed. Gebruik het toestel enkel op werkbezoeken (breedbeeldlens zou soms handig zijn, maar geen absolute noodzaak) en reizen/familie kiekjes.

Allround toestel, prijs kwaliteit degelijk met mogelijkheid om later een lens erbij te nemen.

Old 20-07-2011, 09:49   #72   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Dit?
http://www.fotokonijnenberg.nl/produ...-18-55mm-.html
of dit
http://www.fotokonijnenberg.nl/produ...5mm-is-ii.html

Old 20-07-2011, 17:23   #73   link
jakkerd
Dzzinggg!

jakkerd's Avatar

Nikon D3100 €419 Budget body.
+
tamron 17-50 f/2.8 €329 Allround zoom ook bruikbaar in slecht light.
of
Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX €195 Uber low light, maar geen zoom.
of
Nikkor AF-D 50mm f/1.8 €119 Goedkoper maar iets langer en daardoor minder geschikt in kleinere ruimtes (zoals in huis).

Imo is de d3100+17-50 de gulden middenweg.
Old 20-07-2011, 20:52   #74   link
aksm
anale kattenneuker

aksm's Avatar

Merci al voor de aanbevelingen. Beetje verder zitten rondneuzen.

NIKON D5100 + 18-55 VR

CANON EOS 600D + 18-55 II IS

SONY SLTA55VL 18/55 TRANS.MIR

Lijken mij de leukste opties voor mijn budget. Lichte voorkeur tot nu toe op die Nikon. Lijkt mij toch behoorlijk wat leuke "speel opties" te hebben.

Die sony is behoorlijk impressive. Maar de kans dat ik ooit die 10 foto's per sec werkelijk nodig ga hebben is onbestaande.

Canon 600D lijkt me de directe opvolger van men oude 400D was ik niet ontevreden van, dus kan ik ook weinig kwaad mee doen. Alleen lijkt die Nikon meer features te hebben.

Nikon filmke:

Old 20-07-2011, 23:07   #75   link
jakkerd
Dzzinggg!

jakkerd's Avatar

Als je kan, de 17-50 2.8 ipv de 18-55 VR nemen. Gaat ge geniet van hebben als het wat donkerder is.
Old 21-07-2011, 09:52   #76   link
aksm
anale kattenneuker

aksm's Avatar

lijkt me ook zeer degelijke combo te zijn. Eens luisteren voor die Nikon D5100 body + die Tamron 17-50 2.8.

Eventueel de D3100 body, of maakt die upgrade naar de 5100 wel degelijk een goed verschil voor de meerkost.

Old 21-07-2011, 10:53   #77   link
jakkerd
Dzzinggg!

jakkerd's Avatar

De 5100 is op zowat alle vlakken iets beter dan de 3100. Vooral het verschil bij hogere iso's is het interessantste, imo. Sensor is beter en minder ruis bij hoge iso's.
Of het dat waard is, is een vraag voor u.
Old 19-09-2011, 14:17   #78   link
KingSix
Senior Member

KingSix's Avatar

ik zoek lenskapkes voor Canon lenzen, mijn wijf is die op reis kwijt geraakt. duur kan dat niet zijn voor wat plastiek denk ik dan. of denkt men daar in de fotowinkel er anders over?
KingSix is offline   Reply With Quote
Old 22-08-2013, 21:15   #79   link
Wapi
Stainboy

Wapi's Avatar

Send a message via MSN to Wapi
Ik ben al enige tijd aan het twijfelen om een deftige camera en lens te kopen, voornamelijk voor het maken van fotos van eten. Wat zouden jullie mij hiervoor aanraden? Ik neem aan dat ik vooral op zoek zal moeten gaan naar een deftige macro lens?
Old 23-08-2013, 00:10   #80   link
Pleun
blorp

Pleun's Avatar

Send a message via ICQ to Pleun
instagram

sorry
Pleun is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Fotografie

Thread Tools

Posting Rules