Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Fotografie

Reply

Thread Tools
Old 21-02-2011, 12:06   #21   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Da's voor vele mensen wel de beste herinnering. En als je dan van die standaard foto's hebt van uwe Nonkel Gerard of ooh,edgy, die foto is schuin getrokken "professionals" is dat onnozel.
Foto's mogen wat kosten. En met een originele invalshoek en leuke ideetjes zijn sommige fotografen hun geld zeker waard.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 21-02-2011, 12:13   #22   link
rooz
volhardend verontwaardigd

rooz's Avatar

of ge kunt niet trouwen
we zijn 2011 hoor
Old 21-02-2011, 12:16   #23   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Vergeet ook niet dat bepaalde mensen absoluut geen 'arty/farty' foto's willen, maar de echt klassieke poses ed. Heb verleden jaar zo'n koppel gehad en dat mocht absoluut niks speciaal zijn, zo traditioneel als wat. Zelfs qua post-processing heb ik me toen ferm moeten inhouden. Het was oubollig tot en met, maar die mensen waren tevreden. Smaken verschillen hé.

En eerlijk? Wij hebben zelf voor onze trouw indertijd zo'n groot album laten samenstellen en dat kostte toen ook pakweg 1.500 euro en heb dat boek misschien nog 2x uitgehaald sindsdien. Echt zijn 'geld waard' vind ik dit dus niet echt. Als ik nu zo'n opdrachten doe, dan laat ik de boeken doorgaans drukken bij een service als Blurb of Asuka (als het meer mag kosten), maar geef de foto's steeds ook op DVD mee, zodat ze zelf nadien foto's kunnen bijdrukken, op internet zetten enz. Is voor de meeste (jonge) koppels méér waard dan zo'n overdreven groot boek.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 21-02-2011, 13:40   #24   link
Fieldy
Senior Member

Fieldy's Avatar

Ons fotoalbum heeft ook 1500 euro gekost, even veel als onze ringen of onze kledij, meer dan de zaal en minder dan het eten. Bij ons wordt dat nog wel eens boven gehaald, terwijl dat kostuum en dat kleed in de kast hangen en ik al niet meer herinner hoe het eten smaakte. Achja, er zijn mensen die ook elk jaar de video van hunne trouw boven halen zeker? Terwijl ik daar dan weer niet naar kan kijken.

Soit, een album van een hobbyist valt niet te vergelijken met het vakwerk van iemand die het al 25 jaar als job doet, vaneigens. Voor mij is het eerste weggesmeten geld. Ik krijg er al het schijt van om gewoon te poseren, dan liever voor iemand waarvan ik achteraf zeker ben dat het dik in orde is.
Fieldy is offline   Reply With Quote
Old 22-02-2011, 09:53   #25   link
boogie_man
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Dodgy View Post
Wij hebben Het Huis van de Fotografie genomen van Brugge. (http://www.ikzieugraag.be/fotografie_huwelijk.asp)

Maar ja, weet nog niet of ze goed zijn, tegen juli 2011 zou ik dat normaal gezien moeten weten.
Schoonzus van mij heeft die ook genomen.

Ik vind het wel een mooie, authentieke stijl. Geen digitale toestanden (wat ik wel heb in mijn album). Tijdloos concept.
boogie_man is offline   Reply With Quote
Old 22-02-2011, 10:10   #26   link
boogie_man
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Niels View Post
Dat was mijn fotograaf.

Wel vrij tevreden van. Gezien omstandigheden was fotograferen die dag niet echt prioritair en hij heeft ons echt wel op ons gemak kunnen stellen zodat we alsnog wat mooi gelukte foto's hebben van ons huwelijk.

enig nadeel: kheb een maand of 8-9 moeten wachten op mijn album. :s

kostprijs: 1350-1650 euro
boogie_man is offline   Reply With Quote
Old 22-02-2011, 16:21   #27   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Quote:
Originally Posted by boogie_man View Post
Schoonzus van mij heeft die ook genomen.

Ik vind het wel een mooie, authentieke stijl. Geen digitale toestanden (wat ik wel heb in mijn album). Tijdloos concept.
Merci, dat geeft goeie moed, want zo'n fotograaf is toch altijd een beetje 'gokken' vind ik.
Old 22-02-2011, 17:48   #28   link
eXeTeR
The Tuner

eXeTeR's Avatar

Quote:
Originally Posted by boogie_man View Post
Dat was mijn fotograaf.

Wel vrij tevreden van. Gezien omstandigheden was fotograferen die dag niet echt prioritair en hij heeft ons echt wel op ons gemak kunnen stellen zodat we alsnog wat mooi gelukte foto's hebben van ons huwelijk.

enig nadeel: kheb een maand of 8-9 moeten wachten op mijn album. :s

kostprijs: 1350-1650 euro
ik pak zeker even goede foto's; voor die kwaliteit/originaliteit kan ik het goedkoper doen... + 3/4de van zijn effecten zijn gemaakt met ps
eXeTeR is offline   Reply With Quote
Old 22-02-2011, 17:56   #29   link
Eposhark
Master i/d Japanologie

Eposhark's Avatar

schocker!

maar je snapt het niet exeter. hoe duurder een fotograaf, hoe beter hij is!

aja. al die goedkope nubs zijn euh, nubs.
Old 22-02-2011, 18:24   #30   link
DeathKnight
Voorzitter CSOLT

DeathKnight's Avatar

Send a message via ICQ to DeathKnight
Wij hebben een student fotografie, die we goed kennen, gekozen. Kost minder en trekt ook foto's.
DeathKnight is offline   Reply With Quote
Old 22-02-2011, 18:45   #31   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

door af en toe een trouw gerelateerde thread te volgen hier,denk ik dat de meeste mensen bij hun trouw een soort van punten game spelen, hoe meer van deze dingen behaald worden hoe beter hun trouw is

zelf ontworpen ringen > ringen uitkiezen
onvindbare kleine juwelier > grote juwelierszaak
zaal waar minstens 1j op voorhand geboekt moet worden > *
fotoboek > digitale album
dure fotograaf > iemand die dezelfde cliché fotos trekt
...

punten worden niet enkel gescoort in voorbereiding van een trouw en tijdens, maar ook elk keer iemand anders gaat trouwen en er in een gesprek een van deze punten kunnen bovengehaald worden "voor onze trouwen hadden we...."

buiten deathknight, die het spelletje precies niet meespeelt *highfive*
frenzal is offline   Reply With Quote
Old 22-02-2011, 18:47   #32   link
Kapsalon Wendy
Senior Member

Kapsalon Wendy's Avatar

juli 2012!!!Moet dat zo lang op voorhand allemaal geregeld worden? Ik weet zelfs nog niet wat ik in juli 2011 ga doen. Of wat ik subiet ga eten for that matter.

Foto's: hoed u voor al te alternatief of origineel. Binnen vijf jaar heb je spijt en 't achtervolgt je tot op de gouden jubilé

Whenever I watch TV and see those poor starving kids all over the world, I can't help but cry. I mean, I'd love to be skinny like that but not with all those flies and death and stuff - Mariah Carey
Kapsalon Wendy is offline   Reply With Quote
Old 22-02-2011, 21:37   #33   link
Fieldy
Senior Member

Fieldy's Avatar

Quote:
Originally Posted by frenzal View Post
Nog niet veel ervaring op dat vlak precies he? Ge moet het eens proberen om dat niet 1jaar op voorhand vast te leggen. Van wreed sjieke tot goedkoop en alternatief (waar de scouts hun jaarlijkse breughel avonden in houden), allemaal een jaar van te voren vol geboekt.

Quote:
Al die huwelijksfotografen zijn ook ooit zo begonnen hoor.

Last edited by Fieldy; 22-02-2011 at 21:41.
Old 22-02-2011, 21:42   #34   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Quote:
Originally Posted by DeathKnight View Post
Wij hebben een student fotografie, die we goed kennen, gekozen. Kost minder en trekt ook foto's.
Same here. Nicht van mijn vriendin trekt nog redelijke schone foto's. Het zal dan wel niet in zo'n boek van zesduusd euro zijn, maar who cares.
Old 22-02-2011, 21:55   #35   link
DeathKnight
Voorzitter CSOLT

DeathKnight's Avatar

'k Weet 1 ding. Als ik mensen hoor praten over de voorbereiding van hun trouw, en hoeveel kopzorgen hen dat wel niet oplevert, denk ik dat we iets aan 't vergeten zijn.

't Enige waar wij wat tijd in steken is naar de mis gaan (niet omdat het moet, maar omdat ik dat wil), naar 1 dagje huwelijksvoorbereiding gaan (kerk, en daar was weinig typisch kerks aan), en 1 keer samenzitten met de pastoor (die gewoon tof is). Ik zoek nu nog wat leuke stukken Bach-voor-kerkorgel en wat teksten uit het NT, en dat vind ik nu ook niet onmiddellijk "erg" of "veel werk".

Al de rest was rap geregeld, en tof om te doen. Ik ben aan de andere kant dan ook geen piekeraar en ga er altijd eerder van uit dat alles goed gaat gaan, dan dat ik ga denken aan wat er verkeerd kán gaan.
Old 22-02-2011, 22:03   #36   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Quote:
Originally Posted by frenzal View Post
zelf ontworpen ringen > ringen uitkiezen
onvindbare kleine juwelier > grote juwelierszaak
fotoboek > digitale album
dure fotograaf > iemand die dezelfde cliché fotos trekt

In volgorde:

- da's bullshit, kloptzelfs langs geen kanten. Zelfgemaakte ringen zijn best geen trouwringen want die zijn op 10 jaar mottig en/of versleten.
- goedkoper > duurder. Of je nu Dodgy, Lapino of Imagiser heet, goedkoper is altijd beter.
- zie Fieldy
- beide, zowiezo
- dure fotograaf = originiele foto's? Wat in ieder geval klopt is, gewone fotograaf = cliché foto's. En een student kan zéker originele foto's nemen, maar het is meer een risico dan dat je bij een erkende fotograaf in de boeken kijkt en ziet wat je leuk/origineel vind.

Deathknight zijn huwelijk is Deathknight zijn huwelijk. Zal dat plezant, origineel, knap en feestelijk zijn??? Zéker en vast. Maar wil ik mijn huwelijk op die manier? Neen, omdat ik Deathknight niet ben.
Iedereen doet wat hij wil hé. Wij willen een degelijke live band die alleman goed kan vinden en goed eten. Dan zijn je keuzes al een stuk beperkter en kost het zeker wat. Ikzelf heb graag dat alles in de puntjes uitgewerkt is, call it my autistic side, maar dat kost ook weer wat dan. Maar dat kan mij niet schelen, je trouwt maar één keer right. Right?
Old 22-02-2011, 22:06   #37   link
DeathKnight
Voorzitter CSOLT

DeathKnight's Avatar

Goedkoper? Als ik mijn wijf ten huwelijk had gevraagd met een ring uit den Twice as Nice zat ik nu niet te typen denk ik
Old 22-02-2011, 22:07   #38   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Mijn punt was natuurlijk dat je dezelfde kwaliteit van ring soms goedkoper bij een kleinere verdeler kan kopen dan bij een juwelierszaak op de Meir.
Old 22-02-2011, 22:11   #39   link
Eposhark
Master i/d Japanologie

Eposhark's Avatar

hoe meer tijd je besteedt om van uw trouw de perfectste dag evar te maken, hoe teleurstellender het zal zijn
Old 22-02-2011, 22:14   #40   link
Fieldy
Senior Member

Fieldy's Avatar

Wij hebben ook totaal geen last van Stress gehad ze DK. Alles was bij ons vlug geregeld en op de dag van de trouw hadden wij nog een zee van tijd. Was relaxte dag, 's morgens wat foto's gaan trekken, dan naar het gemeente huis en daarna al aan de toog staan in de zaal.

@Epo: gewoon geen bridezilla van een vrouw zoeken.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Fotografie

Thread Tools

Posting Rules