Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Reply

Thread Tools
Old 25-02-2011, 12:06   #1   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Kindle!

Kindle thread!

Join the shrimp hype! Ter uwer gemak een hoop handige links in deze post want ik merk dat ik ze vaker moet aanhalen.

Waarom een e-ink reader beter is dan je tablet/whatever om te lezen:
  • Batterij gaat een maand mee
  • E-ink is vet en awesome
  • Licht, handig om vast te houden
  • E-ink is zo godverdomme vet

Handige links:

Calibre
Een must-have programma. http://calibre-ebook.com/
Converteer je e-books naar kindle .mobi, update de tags via interwebs en transfer de stuff naar je kindle.

Cheap case:
-$10 simpele kindle case

Instapaper:
-Instapaper - sla webpages om later te lezen, laat de artikels mailen naar je free.kindle.com adres.

Custom screensavers:
Smijt je eigen screensavers op Kindle. Unlock your kindle
en check daarna op deze grote repository met kindle ready screensavers

Project Gutenberg
http://www.gutenberg.org (m.gutenberg.org als je vanop je kindle wilt surfen)
Repository met gratis books, ook in kindle formaat.

PDF papers lezen op Kindle
Check eens http://www.willus.com/archive/
old:

Ik wil echt multi-column PDFs lezen op mijn kindle, hoe ga ik te werk?
-Check http://www.mobileread.com/forums/forumdisplay.php?f=184
Het programma Briss ziet er goed uit, zelf nog niet gebruikt.

Wireless sturen naar Kindle
Je kindle heeft een e-mail adres, zie je kindle account opties in je amazon account.
door naar mijnenkindle@free.kindle.com te sturen komt die shit op je kindle als je wireless hebt aanstaan. Kan zijn dat je eerst je eigen e-mail bij accepted e-mails moet sturen, zie ook dat je altijd naar @free.kindle stuurt zodat het free blijft. Terwijl je er toch aan prutsts zet max document charge op 0$ (van toepassing als je stuff mailt naar @kindle.com en er via 3G wordt binnengehaald).

DRM weghalen van e-books?
http://apprenticealf.wordpress.com/2...the-perplexed/

Last edited by Alex; 11-09-2011 at 22:04.
Alex is offline   Reply With Quote
Old 25-02-2011, 14:35   #2   link
Wapi
Stainboy

Wapi's Avatar

Send a message via MSN to Wapi
Kindle bro`s 4 life!
Old 25-02-2011, 14:49   #3   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Old 25-02-2011, 15:29   #4   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

M'n ma heeft een kindle. Zie ze hip wezen.
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 25-02-2011, 17:05   #5   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

en euh hoe zit met boeken?

Valt dat zomaar te downloaden? Tmoet niet altijd in het Nederlands, maar af en toe is dat toch eens aangenamer om in het vlaamsch te lezen.
Teki is offline   Reply With Quote
Old 25-02-2011, 20:16   #6   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Downloaden ? Er is een vrij groot aanbod te koop ja.
Erik701 is offline   Reply With Quote
Old 25-02-2011, 21:25   #7   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Ja maar geen Belgische amazon winkel

Ik zoek net naar 5 boeken die ik nog zou willen lezen, van geen enkele een NL versie. En nu zal je dat ding wel vanuit de .DE of .UK store kunnen kopen ook, maar dan heb je nog geen nederlandse boeken.
Old 25-02-2011, 22:32   #8   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

60$ voor een cover is dan weer wel een rip-off vind ik.

Ben er wel al een tijdje naar aan't kijken. Zeker voor een lange reis is dat handiger dan 2-3 boeken mee te sleuren.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 26-02-2011, 09:15   #9   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Voor covers zeker eens kijken op etsy.

Sent from my nook color using Tapatalk
kar is offline   Reply With Quote
Old 27-02-2011, 10:53   #10   link
Blade
Petrolkop

Blade's Avatar

Teki haalt wel een sterk punt aan ...
Old 27-02-2011, 10:56   #11   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Dat hoeft niet perse van de amazon store te zijn, je kan boeken van elders er ook op smijten.
Old 27-02-2011, 12:38   #12   link
richba5tard
Senior Member

richba5tard's Avatar

Wat kost een e-book tegenwoordig? Ik vermoed dat je zo'n kindle niet moet kopen om geld te besparen. Zelfs als een e-book 5 euro goedkoper is dan de paperback versie, dan kost het je 30 boeken vooraleer je break even draait. En je hebt geen boekenkast vol met gelezen boeken, imho iets wat nog steeds erg mooi staat in een huiskamer of bureau. Ik vermoed dat de levensduur ook geen 10j is van zo'n hightech gadget.

Niettemin lijkt het me verdomd handig om 1 kindle ipv 10 boeken mee te sleuren op vakantie.
richba5tard is offline   Reply With Quote
Old 27-02-2011, 12:41   #13   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

tenzij ge boeken lietst denk ik ook niet dat het goedkoper gaat zijn, e-books zijn vaak zelfs gewoon zelfde prijs. En je hebt dan ook nog probleem met regional release dates voor e-books (Towers of Midnight zie ik net is zelfs niet available als kindle book in Europa)

het leest/draagt gewoon aangenamer
Old 27-02-2011, 13:10   #14   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Ik zoek eigenlijk iets wat alles kan vervangen, boeken tonen inderdaad mooi, maar ik kan me niet inbeelden dat ik een boek 2x zou lezen, dus dat staat daar ook maar te staan.

Net zoals de cd's die ik allemaal digitaal heb staan en de fysieke cd's al jaren zijn weggesmeten, dvd's etc...

Na een week smijt ik de tijd, standaard, humo's, p's, trends, knack etc. toch ook maar weg. En als ik iets moet opzoeken uit vorige nummers heb ik nog altijd hun websites.

En af en toe een stripboek op't wc lezen is wel comfy, maar die liggen daar ook maar rommelig te liggen. En zo'n kindle heeft geen kleurenscherm, geen backlight, het enige voordeel is eigenlijk dat je der in de zon mee kunt lezen, voor die 2 weken verlof in de zomer is dat ook niet de moeite, bovendien gaan elektronica en de zee/strand ook niet al te geweldig samen & zijn zo'n gadgets nogal gevaarlijk aan Vlaamsche plassen & zit je vaak ietsje te dicht bij afrika op verlof om zonder zorgen die dinges achter te laten.

En durft niet afkomen met een Ipad
Old 27-02-2011, 14:48   #15   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Niet gewoon in de zon lezen, het leest gewoon aangenamer dan paperback (en zelfde als hardback) en is veel lichter/handiger dan hardback

Net wat met instapaper gespeeld, die automatische mails van instapaper komen niet aan op mijn kindle maar je kan wel vanuit instapaper een mobi file downloaden en dat dan zelf mailen.

Elk apart artikel kan je dan naar skippen met de 4 pijlen toets. Handig, moet ik wat meer gebruiken
Old 27-02-2011, 15:04   #16   link
AngeluS
Shizkebab!

AngeluS's Avatar

Ik koop nog altijd m'n boeken, ook al heb ik een Nook.
Zo'n ereader is alleen maar nodig/handig als je veel onderweg zijt en geen massa's boeken wilt meesleuren. Kiezen tussen m'n nook en het echte boek om het verhaal te lezen is soms moeilijk maar meestal pak ik toch het echte boek. En dat staat ook mooier in de kast.

Het feit dat een ebook op amazon soms zelfs duurder is dan de echte versie vind ik er wel over en zorgt er eigenlijk voor dat ik liever de papieren versie koop dan de electronische. Papieren versie kopen en 1~2€ bovenop leggen om ook de ebook erbij te krijgen, volgens mij zou zoiets veel succes hebben en dan zou ik altijd alle2 kopen.
Old 27-02-2011, 17:02   #17   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Sinds ik mijn kindle heb, denkik niet dat ik nog snel een gewoon boek zal vastnemen.
Chill in de zetel of bed met kindle > sukkelen met een zwaar boek van tegen de 1000blz.
Old 27-02-2011, 23:48   #18   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Voor zover ik kan zien kan "mijne nonkel" echt wel elk boek dat Amazon verkoopt krijgen. Kan ik dat dan ook op een kindle zetten?
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 27-02-2011, 23:48   #19   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Ja. Je zet die over via USB of je mailt die naar je Kindle als je wifi hebt staan.

enigste probleem zijn books van andere stores als die DRM gebruiken. Maar jouw nonkel heeft wrs geen DRM titels.
Old 28-02-2011, 10:13   #20   link
Eposhark
Master i/d Japanologie

Eposhark's Avatar

Quote:
Originally Posted by richba5tard View Post
En je hebt geen boekenkast vol met gelezen boeken, imho iets wat nog steeds erg mooi staat in een huiskamer of bureau.
Sorry voor de Buzzkill, maar toch even doorprikken.
De meeste mensen met een "heel mooi gevuld boekenrek" hebben vooral een kast vol ongelezen boeken. Het is dus meer verzamelwoede dan wat anders.

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Thread Tools

Posting Rules