Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Reply

Thread Tools
Old 18-03-2011, 11:36   #41   link
Sentinel
Senior Member

Sentinel's Avatar

Send a message via MSN to Sentinel
Conversie gebeurt automatisch tijdens checkout.
Sentinel is offline   Reply With Quote
Old 20-03-2011, 16:02   #42   link
Fallschirmjaeger
Senior Member

Fallschirmjaeger's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dodgy View Post
Eens een ander vraaje. Als je dat koopt bij Amazon, hou ik dan rekening met het feit dat $ --> Ä wordt of moet ik zowiezo extra betalen?
Quote:
Originally Posted by Sentinel View Post
Conversie gebeurt automatisch tijdens checkout.
Best in dollars laten. Zelf omgerekend, kwam het ongeveer Ä7 goedkoper uit, dan het door Amazon in euro's te laten converteren. Gisteren ook kindle besteld, dankzij de hype hier. Ben eens benieuwd.
Old 21-03-2011, 00:24   #43   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Hmm hoe zit dat met Epub support?

Review websites zeggen dat het niet wordt ondersteund, maar daar moeten toch hacks voor bestaan?

http://www.ereaders.nl/review_kindle...rts_van_amazon => Zegt van niet, maar wel conversie mogelijk

En dan is er nog Savory, waardoor het native zou werken, maar werkt dat op alle kindle 3's? Dat lijkt voor Kindle 2 te zijn.

*edit* Epub is geen probleem, ik kon wel niet bestellen vanuit de UK store, dat gaat dus dik tegenslagen die importkosten. Amazon.com geeft 35 dollar aan, maar voor een aankoop van 100 EUR zal dat al snel 70-80 EUR zijn vrees ik.

Last edited by Teki; 21-03-2011 at 00:46.
Teki is offline   Reply With Quote
Old 21-03-2011, 00:47   #44   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Quote:
Originally Posted by Teki View Post
Hmm hoe zit dat met Epub support?

Review websites zeggen dat het niet wordt ondersteund, maar daar moeten toch hacks voor bestaan?

http://www.ereaders.nl/review_kindle...rts_van_amazon => Zegt van niet, maar wel conversie mogelijk

En dan is er nog Savory, waardoor het native zou werken, maar werkt dat op alle kindle 3's? Dat lijkt voor Kindle 2 te zijn.

Epub is niet zo moeilijk blijkbaar. Heb daar een paar pagina's hiervoor nog een goeie link van doorgekregen. Dat van Savory is best wel een interessante vraag, ook graag meer info.

Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 21-03-2011, 01:02   #45   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

check link naar calibre in OP voor epub etc
Alex is offline   Reply With Quote
Old 21-03-2011, 08:07   #46   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Quote:
*edit* Epub is geen probleem, ik kon wel niet bestellen vanuit de UK store, dat gaat dus dik tegenslagen die importkosten. Amazon.com geeft 35 dollar aan, maar voor een aankoop van 100 EUR zal dat al snel 70-80 EUR zijn vrees ik.
Hoe zit het daarmee eigenlijk? Want geen zin om ineens met een toestel van 200 euro te zitten, omdat de douane ook graag eens passeert.
Old 21-03-2011, 08:17   #47   link
Fallschirmjaeger
Senior Member

Fallschirmjaeger's Avatar

Quote:
Quote:
Originally Posted by Bjorn View Post
Hoe zit het daarmee eigenlijk? Want geen zin om ineens met een toestel van 200 euro te zitten, omdat de douane ook graag eens passeert.
Ik heb $50,12 betaald aan importkosten dankzij hun import fees deposit, wat standaard is bij hun kindle bestelling heb ik de indruk.

Quote:
Import Fees Deposit

The Amazon Global Program offers customers a unique service: duty and tax estimation during checkout and customs clearance on your behalf for certain eligible countries. When products are shipped to the eligible countries using eligible ship options included in the Amazon Global Program, an Import Fees Deposit will be estimated and collected for the shipment. With your authorization, such funds will be used by the carrier or another agent to pay the Import Fees on behalf of you (or the recipient's behalf) to the appropriate authorities of the destination country (See detail below).

Read below for the answers to further questions about the Import Fees Deposit and applicable Terms and Conditions.

What if the actual Import Fees are less than the Import Fees Deposit I was charged?

If the actual Import Fees (paid by carrier on behalf of the recipient to the customs and tax authorities of the destination country) are less than the Import Fees Deposit collected by us on your behalf, you will automatically be refunded the difference to the payment method you used for the order. You will receive a notification e-mail to confirm the amount of the refund. The process takes 60 days from the shipment date.

What if the actual Import Fees are more than the Import Fees Deposit I was charged?

For items sold by Amazon Export Sales, Inc., you will not be charged any additional fees if the actual Import Fees exceed the Import Fees Deposit we estimated. For items sold by Merchants, please check the applicable Merchant's policies.
Old 21-03-2011, 08:50   #48   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Teki, als je een wil bestellen wil ik die volgende week altijd meebrengen. US leveradres, geen importkosten, 2/04 ben ik terug in Belgie. Heb er al meerdere meegebracht.
Erik701 is offline   Reply With Quote
Old 21-03-2011, 16:17   #49   link
asqwanka
Senior Member

asqwanka's Avatar

Iemand ervaring met de Nook eigenlijk? Ben nog aan het twijfelen tussen de twee.
asqwanka is offline   Reply With Quote
Old 21-03-2011, 17:09   #50   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

kar heeft er een dagboek over geschreven
frenzal is online now   Reply With Quote
Old 21-03-2011, 17:19   #51   link
kar
Public servant

kar's Avatar

nook =/= nook color
kar is offline   Reply With Quote
Old 21-03-2011, 17:28   #52   link
Wapi
Stainboy

Wapi's Avatar

Send a message via MSN to Wapi
Kindle 3 staat een generatie voor op het e-ink scherm van de Nook en de Nook is bovendien veel moeilijker om te kopen omdat het normaal gezien USA only is. Ik zou voor de Kindle gaan.
Old 21-03-2011, 17:44   #53   link
kar
Public servant

kar's Avatar

I concur met wapi.
kar is offline   Reply With Quote
Old 21-03-2011, 19:33   #54   link
AngeluS
Shizkebab!

AngeluS's Avatar

Ik heb de nook maar dat was omdat ie goedkoper was dan kindle2 en er nog geen kindle3 bestond. Nu zou ik wss voor een kindle gaan ipv een nook zoals ik een jaar geleden gedaan heb.
Old 21-03-2011, 20:11   #55   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Ik heb em al besteld, maar toch merci voor het aanbod Erik.

Uiteindelijk valt het wel mee, gisteren die policy gelezen en ze klaren em dan zelf in, in't totaal kost ie nu 140 EUR.

Old 21-03-2011, 23:26   #57   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

De levertijd valt trouwens reuze mee, ik zou em deze week moeten hebben!

Old 22-03-2011, 00:21   #58   link
BlackRabbit
Datanuke.be

BlackRabbit's Avatar

Super, bedankt voor de info
BlackRabbit is offline   Reply With Quote
Old 22-03-2011, 16:02   #59   link
BlackRabbit
Datanuke.be

BlackRabbit's Avatar

Sommige boeken kan ik toch niet vinden precies