Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Reply

Thread Tools
Old 02-04-2011, 02:26   #81   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Inderdaad, heb het ook geprobeerd maar in de UK bestellen gaat gewoon niet.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 02-04-2011, 08:04   #82   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Komen er nog douanekosten en andere bij? Aan hoeveel € kom je dan als je dit bestelt? Denk eraan toch ook zo'n aparte ebook te kopen. iPad is best ok, maar soms toch wat zwaar om boeken te lezen.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 02-04-2011, 09:14   #83   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Een dikke 150€, maar ik krijg deze maand (2 maanden na levering) nog 20€ terug.
Zo is de douane/leverings kost maar 7€ ofzo.
Old 02-04-2011, 13:24   #84   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Neen jom, mijn is net van men visa gegaan en dat was 132 EUR, en daar komt nog de return van douane bij waarschijnlijk, want mijne was niet customs cleared.

Teki is offline   Reply With Quote
Old 02-04-2011, 14:50   #85   link
Wapi
Stainboy

Wapi's Avatar

Send a message via MSN to Wapi
Ik heb 150 euro moeten betalen en niets teruggekregen.

Old 04-04-2011, 18:28   #86   link
ndPix
Senior Member

ndPix's Avatar

Ik ben net terug van een lange rondreis in Vietnam; daar had een medereiziger ook een e-reader mee. Ik heb er even mee kunnen werken en ben tot het besluit gekomen dat het wel een handig ding is. Ik reis regelmatig en zit voor mn werk ong een uur per dag op het openbaar vervoer.

Nu ben ik gaan rondzoeken op internet en kwam ik op bij de Kindle terecht, na hier wat info over zoeken kwam ik hier te recht

Ik zit nog met enkele vraagjes: één van mijn hobby's is fotografie en ik lees hierover soms wat pdf's over technieken enzo. Dit zijn grotendeels teksten, geen foto's. Maar ik lees vaak dat de Kindle niet goed over weg kan met pdf's? Is dit echt erg, of valt het mee?

Dan nog een 2de vraagje over de wifi en 3G. Moet je voor die 3G echt geen extra kosten betalen? Je moet wel een US adres opgeven heb ik begrepen? En wat vinden jullie van het surfen op dit toestel? Ik begrijp wel dat je geen pc/mac/laptop kwaliteit moet verwachten, maar is dit doenbaar om de dode momenten wat te vullen en af en toe de mails te checken?

Greetz
Nick
ndPix is offline   Reply With Quote
Old 04-04-2011, 18:34   #87   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

ow, dat wist ik eigenlijk niet. dan is 3G best intresant, het is dus inbegrepen in de kindle met wereldwijde dekking (http://client0.cellmaps.com/viewer.html?cov=2&view=intl) zonder extra kosten zo te zien.

denk dat de kans groot is mij ook eentje aanschaf binnekort
frenzal is offline   Reply With Quote
Old 04-04-2011, 18:57   #88   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

shrimp hype kru hebben allemaal wifi versie denk ik. 3g is free behalve als je mails stuurt naar je (niet-free) kindle email adres om documenten binnen te halen. als je het naar jouwkindlestuff@free.kindle.com stuurt blijft dat wel free maar haalt die documenten zo binnen enkel via wifi.

pdfs vind ik meevallen. Je kan oftewel pdfs gaan croppen (indien multiple columns) of gewoon PDFs op je kindle smijten en die dan in horizontale modus bv lezen. Als het gewoon doorlopende tekst is kan je ze via calibre ook wel converteren.

probleem met pdf is vaak de lay-out (kolommen) of dat zaken zoals pagina nummers mee in verwerkt worden. Dus als je het probeert te lezen met kindle formatting kan dat voorkomen.
Als je gewoon de pdf leest in bv horizontale view zonder dat de tekst wordt aangepast of vergroot heb je dat niet voor maar dan kan je de tekst of moeilijk vergroten (of je moet alles laten inzoomen en dan nog steeds met pijltjes over het pdf vlak bewegen ipv enkel next page)
Alex is offline   Reply With Quote
Old 04-04-2011, 19:06   #89   link
ndPix
Senior Member

ndPix's Avatar

Kort gezegd: PDF lezen lukt wel, maar het is niet optimaal Dit ben ik ondertussen al enkele malen tegengekomen op internet ook. De meeste zeggen: het lukt, maar koop hem hier niet voor (wat ook mijn bedoeling niet is natuurlijk).

Ik denk wel dat ik voor de Kindle ga, ik twijfel enkel nog tussen de wifi en de wifi/3G versie. Ik heb het ook gelezen van die bestanden die je naar je kindle adres kan sturen; vele raden aan om ergens een instelling op 0$ te zetten. Zo gaat hij niet automatisch bestanden afhalen via 3G, maar wachten op WIFI
Old 04-04-2011, 19:13   #90   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

maar kan je nu gewoon gratis surfen met de 3G versie, al is het met de vrij beperkte kindle browser?
Old 04-04-2011, 19:15   #91   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

yeah dat en als je het naar jezelf@free.kindle.com ipv @kindle.com is het ook altijd via wifi geloof ik.

vergeet calibre niet voor converts van andere formaten, instapaper is leuk als je website artikels wil sturen naar kindle
Old 04-04-2011, 19:17   #92   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Quote:
Originally Posted by frenzal View Post
maar kan je nu gewoon gratis surfen met de 3G versie, al is het met de vrij beperkte kindle browser?
denk het niet

http://www.amazon.com/gp/help/custom...9690&#wireless
Old 04-04-2011, 19:20   #93   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

ha ok, niet intresant dan. kan mij niet een situatie inbeelden dat ik instant een boek moet hebben en niet kan wachten tot er wifi beschikbaar is
Old 04-04-2011, 19:25   #94   link
ndPix
Senior Member

ndPix's Avatar

Om vrij te kunnen surfen op 3G moet je blijkbaar een US adres hebben. Je kan natuurlijk wat foefelen, maar als ze er op uitkomen kunnen ze je de kosten doorrekenen. Ik denk dat ik voor de gewone wifi-versie ga.

edit: en zoals in de link hierboven aangegeven mag je dan ook niet vrij surfen. Enkel shoppen bij amazon

Last edited by ndPix; 04-04-2011 at 19:28.
Old 04-04-2011, 19:25   #95   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Als je vooral PDF wil lezen, kan je misschien de Kindle DX overwegen?

@frenzal: surfen gaat, maar het is ver van aangenaam.
Enkel doenbaar als de site in kwestie veel tekst bevat. Een wiki ofzo lukt wel, maar facebook deed de kindle bij mij al crashen bv.
Old 04-04-2011, 19:32   #96   link
Wapi
Stainboy

Wapi's Avatar

Send a message via MSN to Wapi
DX is veel te duur voor wat het is. Dan ben je beter af met een tablet waar je dan ook nog eens annotaties kan aanbrengen. Zeker voor magazines is een kleurenscherm toch wel een must.
Old 04-04-2011, 19:46   #97   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Quote:
Originally Posted by frenzal View Post
ha ok, niet intresant dan. kan mij niet een situatie inbeelden dat ik instant een boek moet hebben en niet kan wachten tot er wifi beschikbaar is
vooral voor krant subscripties etc ofzo zou ik denken
Old 04-04-2011, 20:10   #98   link
ndPix
Senior Member

ndPix's Avatar

De DX vind ik te groot. Het surfen zou voor mij enkel zijn om de dooie momenten te vullen. Ik heb nu een GSM waar ik mee op internet kan, ook basic (geen iPhone ofzo) dus ik ben het wel gewoon om zo te surfen.

Als ik deftig wil surfen start ik mijn laptop wel op

Ik ga straks eens kijken om mn Kindle te bestellen :D
Old 04-04-2011, 20:31   #99   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Aja en als fotografie je ding is:
http://forum.shrimprefuge.be/forumdisplay.php?f=32

ze komen voor de kindles, ze blijven voor de shrimp
Old 05-04-2011, 08:45   #100   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Gisteren mijn kindle ontvangen en gelukkig genoeg vannacht een slapeloze nacht, dus veel gelezen.
Vond in het begin dat hij niet bright genoeg was, maar wen er wel aan intussen. De tekst is inderdaad echt wel knap, e-ink is prachtig.

Vraag mij wel iets af, je kan die dus niet afzetten, die staat altijd in slaap-modus of zo? Ook, die "screensaver" met de schrijvers op, brand dat niet in op je scherm op de duur als dat daar een paar dagen op blijft staan?
Dodgy is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Thread Tools

Posting Rules