Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Reply

Thread Tools
Old 19-05-2017, 12:53   #941   link
Matthias
*snore*

Quote:
Originally Posted by Clipper View Post
Waarom per se één? Een voordeel van lossless is juist dat je achteraf probleemloos kan transcoderen naar andere lossless formaten (en altijd een 'master' hebt om een eerste generatie lossy kopie van te maken). Dus als je straks van gedacht verandert en van ALAC naar FLAC wilt of vice versa is dat een simpele batchverwerking, nooit meer rippen.

't Is juist omgekeerd. Op uw pc zal je geen bal verschil horen, maar als je voor portable vandaag MP3 wil, morgen Vorbis en overmorgen Opus is dat geen probleem, kwestie van seconden om dat te transcoderen uit uw lossless master. Als je dat telkens van lossy naar lossy zou transcoderen klinkt het na 2-3 generaties alsof je naar een wasrol luistert.
Als je mp3 neemt zal je toch nooit moeten transcoden. Uw voordeel is redelijk theoretisch.
Matthias is offline   Reply With Quote
Old 19-05-2017, 13:49   #942   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

"Moeten" niet nee.

Voor mij is het niet theoretisch. Door de jaren is LAME beter geworden en mijn gehoor slechter, dus ik gebruik nu lagere bitrates dan een paar jaar terug. Meer muziek, langere batterijduur, snellere zoektijden. Kan mij wel voorstellen dat weinig volk zich daarmee bezighoudt nu ik het zo neerschrijf.
Clipper is offline   Reply With Quote
Old 14-06-2017, 13:23   #943   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

Geluid van mijn headset hapert soms aan de kant waar de draad begint. Tis een Senheisser 330, van toch wel al enkele jaren oud. Ik vermoed dat er gewoon een draadje niet zo goed meer vastzit. Is dat te doen om dat zelf terug vast te solderen?
Wat ik wel vreemd vind is dat, wanneer ik het geluid volledig naar die kant zet, dat het als het ware 'doorbreekt' en dan normaal speelt.

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is online now   Reply With Quote
Old 14-06-2017, 22:47   #944   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Send a message via ICQ to Disabled Send a message via MSN to Disabled
Alles van hoofdtelefoons vind ik erg lastig te reparen/solderen. Die draadjes zijn super flimsy. Ik ben er ook van overtuigd dat de enige reden dat er nog zoveel hoofdtelefoons verkocht worden is omdat er elke vijf voet weer ene zijne kabel kapot is.
Disabled is offline   Reply With Quote
Old 28-06-2017, 20:48   #945   link
OmegaII
Typo Master

OmegaII's Avatar

Iemand dit al voor gehad:

Ik heb een STR-K800 van minstens 8 jaar oud. Sinds enige tijd wil die geen surround meer correct afspelen van vrijwel alle bronnen. Hij doet het nog wel. Maar ik kan niet pinpointen wanneer hij het exact wel doet. Want de ene keer doet hij het met PCM 48 en de andere keer niet. Hij doet het sowieso nooit met series, films, Netflix. Maakt niet uit of het decoded of passthrough is. En hij doet het wel met de Disney Calibratie DVD/Bluray, of dat lijkt toch zo, en met het menu van de PS4, ook daar lijkt het te werken.

In alle gevallen duid hij wel degelijk aan dat het gaat om 5.1 op de display. Maar het lijkt of de geluidsbronnen x aantal ° gedraaid zijn en inversed zijn. Want het is niet gewoon gedraaid. Het klinkt echt totaal verkeerd.
De moment, indien mogelijk, ik het op de receiver verander naar 2 CH, dus alle geluid naar 2 kanalen herleid, hoor je alles.

Sony kan me ook niet echt helpen. Dus alle mogelijke tips zijn welkom.

Mocht iemand mij al tegelijkertijd naar een budget vriendelijk Atmos opstelling kunnen wijzen. Ook altijd meegenomen. Ik zit op dit moment te kijken naar Marantz SR5011 Yamaha MusicCast RX-V683 Sony STR-DN1080 en ONKYO TX-NR656 omdat die in het budget beter past. Maar Onkyo wordt duidelijk niet zo hoog aangeschreven lees ik (hier) links en rechts.
Old 30-06-2017, 13:31   #946   link
OmegaII
Typo Master

OmegaII's Avatar

Het is de Marantz SR6011 geworden. Ik had een beetje schrik dat de 5011 op termijn niet genoeg zou power zou geven. En mocht ik 5.1.4 overwegen zou het ook niet mogelijk zijn.

Iemand hier al ervaring met Atmos opstellingen? Ik heb sowieso op dit moment geen andere optie meer dan redirect boxen te gebruiken. Maar verder dan de Onkyo als budget speaker of de Klipsch geraak ik niet als het over merken gaat. Pioneer versies zijn hier zelfs niet te vinden.

Op termijn ga ik al m'n boxen sowieso veranderen, vermits het hier nog altijd over een standaard sony setje gaat. Ze zijn niet rotslecht, maar gewoon slecht. Ik zal straks sowieso merken welke van de 2 onderdelen nu het slechtste was van de set, de speakers of de versterker.
Dus ik overweeg ook wel om ineens Atmos ready boxen te kopen, maar ook daar is de keuze zeer sumier. Zeker als je van de prijsklasse wil wegblijven van €500/box.
Old 10-09-2017, 18:25   #947   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Iemand ervaring met internetradio's?

Ik begin de radio (met een druk op de knop) te missen thuis. Steeds weer uw tv of PC opzetten is het niet echt

Dus nu zoek ik een radio met DAB, internetradio en spotify connect (rechstreeks op de wifi dus), maar er is een heel scala aan (voor mij onbekende) merken en uiteenlopende prijzen.

Ik ken mensen die idd tevreden zijn van hun Bose soundtouch 30 of Sonos Play5, maar dan gaan we al naar 400 EUR wat me precies wat veel lijkt.
Old 11-09-2017, 18:19   #948   link
Matthias
*snore*

Chromecast Audio geen optie?
Matthias is offline   Reply With Quote
Old 11-09-2017, 19:09   #949   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Aan gedacht. Maar dan zit je weer met je GSM of tablet bezig.
Je hebt dat wss wel altijd bij de hand, maar toch.
Old 12-09-2017, 08:51   #950   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

wij zetten spotify op de ipad op en verbinden die dan via bluetooth met onze soundbase. Veel geprul buiten het opzetten is daar niet aan.

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is online now   Reply With Quote
Old 12-09-2017, 09:02   #951   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Sonos. Niets zo handig. One touch = spelen van laatste radio / playlist / ... of mogelijk bedienen via pc / tablet / foon / domotica / ...

Ik mis alleen bluetooth of airplay rechtstreeks naar die speakers, zodat die wat meer portable zijn (geen nood voor wifi)

Last edited by Erik701; 12-09-2017 at 09:15.
Erik701 is offline   Reply With Quote
Old 09-10-2017, 16:18   #952   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Iemand enig idee in welke winkel ik op mijn gemak hoofdtelefoons kan uittesten? Ik kom eigenlijk zelden tot nooit nog in een "echte" winkel, dus heb zelf geen idee.
Heb nu al een paar keer een paar headphones gekocht "op reviews" en al een paar keer tegengevallen qua geluid, dus wil toch eens echt intensief aan het testen gaan.
Old 09-10-2017, 18:22   #953   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Fatsoenlijke muziekwinkels hebben doorgaans een mooi aanbod vanaf het middensegment. Muziekkanten zijn vanzelfsprekend ook muziekliefhebbers, er is dus meer dan voldoende te vinden. Bij KeyMusic (Mechelen) kon ik bovendien een aantal modellen 'bestellen' om uitvoerig te testen.
Old 11-10-2017, 08:14   #954   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Ha. Daar had ik niet aan gedacht, maar je hebt gelijk, daar is testen nog normaal in vergelijking met meeste elektro-zaken.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Thread Tools

Posting Rules