Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Fotografie

Reply

Thread Tools
Old 17-01-2014, 19:22   #181   link
Galeo
Galeocerdo teh shark

Galeo's Avatar

Ik ken niks van fototechnieken o.i.d. maar ben hier toch ook geen fan van. Als je gaat voor een oude, klassieke look zou ik eerder iets proberen met een bruine papieren zak bvb ipv een redelijk nieuwe krant. Een mooier glas en een mesje met een rustiek, houten handvat zou bijvoorbeeld ook al kunnen helpen. Alé, imo he.

Quote:
Originally Posted by Clipper View Post
Maat van mij is zo eens naar de psycholoog gegaan, verdict: "gij mankeert niks, gij wilt gewoon per se speciaal zijn". Beste psycholoog ooit.
Galeo is offline   Reply With Quote
Old 17-01-2014, 20:45   #182   link
jakkerd
Dzzinggg!

jakkerd's Avatar

Dat glas is effectief een vooroorlogse confituur pot. Nog gebruikt door mijn overgrootmoeder.
Over dat mes ga ik akkoord, maar ik wou wel echt een krant. Ik had dat wel verkeerd ingeschat, ik dacht dat ik in een recente krant wel een paar bladeren ging vinden die, mits wat gevouw en gefrommel, er toch iet of wat old skool zouden uitzien.
Old 18-01-2014, 15:45   #183   link
Galeo
Galeocerdo teh shark

Galeo's Avatar

Quote:
Originally Posted by jakkerd View Post
Dat glas is effectief een vooroorlogse confituur pot. Nog gebruikt door mijn overgrootmoeder.
Over dat mes ga ik akkoord, maar ik wou wel echt een krant. Ik had dat wel verkeerd ingeschat, ik dacht dat ik in een recente krant wel een paar bladeren ging vinden die, mits wat gevouw en gefrommel, er toch iet of wat old skool zouden uitzien.
Misschien vind je ergens een vergeelde krant op zolder ofzo? Kan ook al anders overkomen. Voorts wel een goed concept, het brood is heel mooi.
Ge kunt trouwens altijd een koolstofstaal (geen inox) Opinel vouwmesje kopen, vernis er wat afschuren en een donkere tint geven. Vervolgens een nacht in de cola leggen of in vochtig koffiegruis, dan ziet uw lemmet er ook ineens uit alsof het al door twintigduizend patatten heeft gesneden. Kunt altijd hetzelfde doen met een "molenmesje" van Robert Herder uit Solingen (die gewone patattenmeskes).

Hier is zo'n Opinel die ik eens een beetje gemod heb. Eindeloos veel mogelijkheden mee qua vormen voor het handvat, kleuren,... 't Is maar om u een ideetje te geven en 't gaat hier zeker niet om de foto .

Quote:
Maat van mij is zo eens naar de psycholoog gegaan, verdict: "gij mankeert niks, gij wilt gewoon per se speciaal zijn". Beste psycholoog ooit.
Old 18-01-2014, 16:27   #184   link
jakkerd
Dzzinggg!

jakkerd's Avatar

Proper. Merci voor den tip, maar dat zal iets voor een volgende keer worden.
Old 20-01-2014, 15:02   #185   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Maar waarom is die fles nu ingepakt met die onderlegger gazet?
CSM is offline   Reply With Quote
Old 20-01-2014, 15:04   #186   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Quote:
Originally Posted by Galeo View Post
Ik ken niks van fototechnieken o.i.d. maar ben hier toch ook geen fan van. Als je gaat voor een oude, klassieke look zou ik eerder iets proberen met een bruine papieren zak bvb ipv een redelijk nieuwe krant. Een mooier glas en een mesje met een rustiek, houten handvat zou bijvoorbeeld ook al kunnen helpen. Alé, imo he.
Ja, want wie eet er nu met een normaal mes dat u wordt aangeboden als ge uw eigen lemmet kunt meebrengne, amirite?
CSM is offline   Reply With Quote
Old 20-01-2014, 17:22   #187   link
Galeo
Galeocerdo teh shark

Galeo's Avatar

Ja, want messen met vast lemmet en houten handvat zijn zo ongelooflijk spesjaaaal en ziet ge in geen enkele keuken. Stop nu ne keer met zagen gast, serieus.

Quote:
Old 20-01-2014, 18:36   #188   link
KingSix
Senior Member

KingSix's Avatar

Quote:
Originally Posted by jakkerd View Post
Eigenlijk wou ik zo een old-skool still-life maken, lijk den ouden skilderkunst.
Maar het was een opdracht in de studio op school waar de onder- en achtergronden nogal beperkt zijn.
Geen idee of ze dit gaan apprecieren, maar kvind het nog wel geslaagd zo.
Ik vind het ook best geslaagd. Laat de zagers maar zagen, een stilleven is een stilleven, of het nu mooi of niet is. Er zijn ook redelijk wat old-skool mottige schilderijen van stillevens.
KingSix is offline   Reply With Quote
Old 21-01-2016, 19:15   #189   link
jakkerd
Dzzinggg!

jakkerd's Avatar

In de week bij de carrossier geweest, van geprofiteerd om wat foto's te pakken.

Old 21-01-2016, 21:18   #190   link
Sepulfly
Tleger waser

Sepulfly's Avatar

Kewle kleurtjes!
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
Sepulfly is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Fotografie

Thread Tools

Posting Rules