Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Fotografie

Reply

Thread Tools
Old 05-04-2007, 15:50   #1   link
Farah
Döner macht schöner

Farah's Avatar

[FOTO] Andermans werk

Welke al dan niet professionele fotografen vinden jullie ontzettend goed? Laat andere forumleden in deze thread gerust met hun werk kennismaken.

Ik zal van start gaan met het werk van Félix Baumsteiger. Hij is onlangs op tv geweest in een of ander programma van Lieve Blancquaert en daar liet hij een paar van zijn foto's zien. Daar zaten echt wel coole dingen tussen! Ik denk dat (bijna?) al zijn foto's met een Polaroid gemaakt zijn.

Voor de geďnteresseerden: dit is zijn MySpace.
Farah is offline   Reply With Quote
Old 05-04-2007, 16:40   #2   link
Jonah
Senior Member

Jonah's Avatar

Send a message via MSN to Jonah
Eens door zijn portretfoto's gesnuffeld, en die vind ik echt geweldig. De andere foto's zeggen me veel minder, op een paar na, maar de portretten steken daar echt wel ver bovenuit. Ze stralen een heel ambiguë sfeer uit, bedreigend bijna, en toch intiem. 'Vakantiefoto's van mensen die al lang dood zijn' lijkt me een passende beschrijving. Voor deze bijvoorbeeld:

Jonah is offline   Reply With Quote
Old 05-04-2007, 17:02   #3   link
joghem
fit

Op zich is het niet onmiddellijk 'andermans werk' dat ik jullie zal schenken, maar Jonahs post deed me denken aan een wel erg geweldig goed photoblog.

Mangofalls

Quote:
About 10 years ago while living in Oregon, I came across an old Nikon rangefinder in a seaside junk shop. The metal body was battered and the lens looked like a coke bottle that had been dragged down 5 miles of asphalt. The camera had been dead a long time. I was about to set it down when I noticed that there was a roll of film inside. I slowly rewound the film, popped the door, and was rewarded with a pristine roll of Kodachrome. I asked the guy at the counter how much he wanted for it. "Gimme a quarter" he replied. I paid the man and drove home with the mystery roll. And then I forgot about it for 2 years. The roll of film came back into view after we one again sold most of what we owned, tossed the dogs into the Jeep, and moved back to Maine. One day I was unpacking some clothes and found the solitary roll of film waiting at the bottom of the box. I sent it off for processing....about a year later.

Two weeks later the box of slides showed up at the post office. The weight of the package was disappointing. Without even opening the container it was apparent that most if not all of the roll was not even worth of being mounted. The 5 or so images that were in slide mounts were simply amazing. I had no idea where the film had been shot. I had not even the slightest idea who the people in the photos were. I really knew nothing but was just floored by the color saturation that kodachrome had retained after all the years of sitting in that old Nikon. From that point forward I made an effort to look inside old cameras whenever we would stop in antique stores and Sunday flea markets. All it took was this one image from that first roll of film.
Old 05-04-2007, 19:28   #4   link
^Kristof^
Senior Member

lol, Félix is kameraad van mij

nu ja, eerder een kameraad van Erik701, kameraad van kameraad dus

beetje schuchtere kerel, maar kan er echt niets kwaad van zeggen (en idd, prachtige foto's)

(de jongen in het groene pak is Jan, Bomma is z'n nick op irc soms, *zwaai naar bomma*)

edit: Félix@work

Last edited by ^Kristof^; 05-04-2007 at 19:32.
^Kristof^ is offline   Reply With Quote
Old 05-04-2007, 19:55   #5   link
Oransj
Het Rosse Gevaar

Oransj's Avatar

Hah! Fé op schrimp...
Weer een stap dichter bij omnipresentie en eeuwige roem.
Old 05-04-2007, 20:33   #6   link
Sepulfly
Tleger waser

Sepulfly's Avatar

Zelfs ik ben die al tegengekomen. Klasgenoot van een vriendin van mij. Toen ie nog een ware Genkster was, uiteraard. Anders zijn Limburgers maar een beetje vreemd.
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
Sepulfly is offline   Reply With Quote
Old 05-04-2007, 21:11   #7   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

Quote:
Originally Posted by Farah View Post
Ik zal van start gaan met het werk van Félix Baumsteiger. Hij is onlangs op tv geweest in een of ander programma van Lieve Blancquaert en daar liet hij een paar van zijn foto's zien. Daar zaten echt wel coole dingen tussen! Ik denk dat (bijna?) al zijn foto's met een Polaroid gemaakt zijn.
tweede foto is leuk, voor de rest zie ik niet veel in zijn foto's. hier en daar leuke opbouw, maar voor de rest nietszeggend en wat gepruts met kleurkes

NSFW: http://www.pascalrenoux.com/ portfolio, recente dingen op http://renoux.deviantart.com/
Pascal Renoux, enige goede naaktfotografie die ik al gezien heb. zitten ronduit sublieme dingen tussen zoals dit en dat
ook wat leuke landschapsdingen zoals bvb die van gewichtloosheid

straatfotografie laat ik best aan jullie voorbijgaan zeker.
Old 05-04-2007, 22:35   #8   link
Jonah
Senior Member

Jonah's Avatar

Send a message via MSN to Jonah
Quote:
Originally Posted by Teus View Post
tweede foto is leuk, voor de rest zie ik niet veel in zijn foto's. hier en daar leuke opbouw, maar voor de rest nietszeggend en wat gepruts met kleurkes
Vind je fotografie eigenlijk zelf leuk, of hou je er gewoon van om het aldoor compleet kapot te analyseren?
Jonah is offline   Reply With Quote
Old 05-04-2007, 23:51   #9   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Send a message via ICQ to Disabled Send a message via MSN to Disabled
http://www.denisolivier.com/
Die zijn werk vind ik erg mooi. Ik hou erg veel van die stijl.
Disabled is offline   Reply With Quote
Old 06-04-2007, 02:22   #10   link
Sepulfly
Tleger waser

Sepulfly's Avatar

Quote:

NSFW: http://www.pascalrenoux.com/ portfolio, recente dingen op http://renoux.deviantart.com/
Pascal Renoux, enige goede naaktfotografie die ik al gezien heb. zitten ronduit sublieme dingen tussen zoals dit en dat

olol.
Old 06-04-2007, 08:30   #11   link
joghem
fit

Quote:
Originally Posted by Disabled View Post
http://www.denisolivier.com/
Die zijn werk vind ik erg mooi. Ik hou erg veel van die stijl.
Link werkt niet?

Die Frederik maakt wel toffe dingen, maar ik kom wel vaker dit soort fotografie tegen. Zijn foto's spreken echt wel veel en dat spreekt mij zeker aan.

Fotoblogs in dezelfde stijl:
Edit: Link werkt wel nu.

Last edited by joghem; 06-04-2007 at 08:58.
joghem is offline   Reply With Quote
Old 06-04-2007, 08:31   #12   link
Farah
Döner macht schöner

Farah's Avatar

Quote:
Originally Posted by ^Kristof^ View Post
lol, Félix is kameraad van mij

nu ja, eerder een kameraad van Erik701, kameraad van kameraad dus
Hij is trouwens keisexy.
Old 06-04-2007, 08:48   #13   link
Oransj
Het Rosse Gevaar

Oransj's Avatar

Quote:
Originally Posted by Farah View Post
Hij is trouwens keisexy.
Als ge Erik bedoelt, dan zou ge nog een ietwat originele smaak hebben.
Old 06-04-2007, 09:18   #14   link
Farah
Döner macht schöner

Farah's Avatar

Quote:
Die tweede foto vond ik juist niet zo mooi.

Quote:

Amai, die naaktfoto's zijn echt fantastisch!
Old 06-04-2007, 09:57   #15   link
Matthias
*snore*

De enige relevante vorm van fotografie is de persfotografie op hoog niveau, wat ik je brom. Spreekt voor zich dat Magnum de grote naam is met als mijn persoonlijke helden James Nachtwey en onze eigen Carl de Keyzer.

Al de rest is ijdelheid.
Matthias is offline   Reply With Quote
Old 06-04-2007, 11:42   #16   link
Wannes
Work In Progress

Wannes's Avatar

uw moeder is relevant

de enige fotograaf aan wie ik ooit geld heb gegeven om z'n boek op m'n salontafel te kunnen leggen is Donald Tipton

waarom? hierom:

bovendien toegegeven dat het niet altijd zonneklaar is waar ik ernstig ben of mezelf wat entertain. maar het onderscheid is er, en ik herken het immer.
Wannes is offline   Reply With Quote
Old 06-04-2007, 12:23   #17   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jonah View Post
Vind je fotografie eigenlijk zelf leuk, of hou je er gewoon van om het aldoor compleet kapot te analyseren?
een camere gebruiken kan iedereen, maar het begrijpen is iets anders. een beetje zoals wiskunde, elke idioot kan een formule toepassen. maar begrijpen wat je eigenlijk doet, da's iets anders.

Quote:
Originally Posted by Wannes View Post
uw moeder is relevant

de enige fotograaf aan wie ik ooit geld heb gegeven om z'n boek op m'n salontafel te kunnen leggen is Donald Tipton

waarom? hierom:
oh snap, schitterend. enigste boek dat ik heb is "Rus". heb er enkel een paar klote fototjes van, geen scans

http://www.pbase.com/teus/image/64557899
http://www.pbase.com/teus/image/64557903
http://www.pbase.com/teus/image/64557904
http://www.pbase.com/teus/image/64557905

geen zorgen als je er niets aan vindt, het duurde ook een half jaar tegen dat ik de fotografie echt ging begrijpen.
Old 06-04-2007, 14:33   #18   link
Wolf
Oh no

Wolf's Avatar

Quote:
geen zorgen als je er niets aan vindt, het duurde ook een half jaar tegen dat ik de fotografie echt ging begrijpen.
"Yo, ik ben de meester, yo."
Old 06-04-2007, 16:03   #19   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

Quote:
Originally Posted by Wolf View Post
"Yo, ik ben de meester, yo."
ja, tuurlijk, iedereen wordt geboren met smaak en gevoel voor kunst.
Old 07-04-2007, 02:15   #20   link
Sepulfly
Tleger waser

Sepulfly's Avatar

De meeste wel, ja.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Fotografie

Thread Tools

Posting Rules