Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 08-01-2013, 15:39   #81   link
flexium
Sr member, jr poster

Quote:
Originally Posted by Takeshi View Post
Ik vraag mij wel nog steeds af hoe het komt dat er procentueel zoveel transgenders zijn in Thailand. Heb daar horen vertellen dat wanneer iemand zijn moeder doorhad dat hij wat verwijfd was, dat die onmiddellijk dacht: mijn zoon is homo of ladyboy.
Ik zie hier ouders niet direct denken: 'Volgens mij is onze zoon een homo of een transgender'
http://en.wikipedia.org/wiki/Third_gender#Thailand
Het is er meer aanvaard en dus zichtbaarder
flexium is offline   Reply With Quote
Old 08-01-2013, 16:16   #82   link
Takeshi
ALPPALP

Takeshi's Avatar

Send a message via MSN to Takeshi
Aanvaarding is er nogal relatief. Holebi's en transgenders worden er niet geambeteerd of aangevallen, en het is ook niet illegaal, maar dat heeft eerder te maken met de 'we laten elkaar gerust'-mentaliteit dan met echte aanvaarding.
Takeshi is offline   Reply With Quote
Old 08-01-2013, 20:26   #83   link
deev´
feel the music.

deev´'s Avatar

we are all one

De Wereld Morgen
deev´ is offline   Reply With Quote
Old 09-01-2013, 09:00   #84   link
Muis
grml

Muis's Avatar

Quote:
Geen idee waar gij gezeten hebt, maar in Chiang Mai zijn er hoop en al 3-4 straten waar er 'happy ending'-massagesalons zijn. Normale massagesalons vind je in elke drukke straat. In Antwerpen en Gent zijn er ook hoerenbuurten, zo speciaal is dat niet in een grotere stad. Maar goed, toeristen worden altijd wel geleid naar de plaatsen waar je eigenlijk niet moet zijn, dus een verkeerd beeld is snel gevormd. Als je pech hebt met de tuktuk-chauffeur dan zet die je effectief bij het ene louche salon na het andere af.

Er zijn trouwens 3 officiële feestdagen in Thailand waar alles, ook bars, dicht zijn (in Bangkok zijn er wel uitzonderingen):

- Buddha-feestdag (die bestaat wel, maar is uiteraard maar 1 keer per jaar)
- Verjaardag koning
- Verjaardag koningin
Er zijn 3 bordelen in het centrum tak.
Old 09-01-2013, 09:11   #85   link
Takeshi
ALPPALP

Takeshi's Avatar

Zoals er in elke grotere stad wel zijn. Is toch wat anders dan zeggen dat ze daar u met het sekstoerisme in het gezicht slaan.
Old 09-01-2013, 10:00   #86   link
Robin
Redactie

Robin's Avatar

Heb 5 dagen rondgehangen int centrum van Chiang Mai en nooit problemen gehad met sekstoerisme. Nooit eigenlijk in Thailand.

Heb ook m'n eerste en laatste hotel geboekt, gewoon om wat op mijn gemak te zijn bij het binnenkomen en weggaan. Vermijd in Bangkok in Khao San te zitten, er zijn goedkopere en betere plaatsen te vinden. Tenzij je daarvoor bent natuurlijk. Ik heb er uit nieuwsgierigheid wel eens doorgelopen en denk niet dat ik er ooit terugkom. Kunt evengoed uw vakantie in de overpoort doorbrengen, maar soit.

Binnenlandse vluchten hadden wij ook op voorhand geboekt. Wij waren van plan om van Bangkok naar Chiang Mai te trekken en daaruit binnenlandse vlucht naar een eiland in het zuiden (platte rust ) te nemen, en dan nog een vlucht terug naar Bangkok. Uiteindelijk begon onze tijd wat te dringen en hebben we Bangkok-Chiang Mai in 2 treinritten gedaan, met een tussenstop in Sukhothai. Met de nachtttrein. Als je keer iets anders wilt doen en je er tijd voor hebt, zeker doen. Wij hebben met momenten zitten vloeken op die trein, maar uiteindelijk is het wel een ervaring waar ik met plezier naar terugkijk. Midden in de pikdonkere jungle om 3 uur 's nachts geraakte onze trein een heuvel niet op, die Thai vonden er dan niets beters op om plankgas te geven voor een uur in de hoop dat het wel lukte. Hebben dan met paar andere buitenlanders tussen twee wagons wat zitten drinken terwijl de vonken van de rails sloegen. Uiteindelijk teruggekeerd naar dorpje van twee straten, daar gewacht op een locomotief op ons te duwen en met 5-6 uur vertraging in Phitsanulok toegekomen.

En ivm met moessonperiode: ik zat zelf ook in juli/augustus aan de oostkust voor een paar dagen en buiten keer 10 minuten regen, heb ik geen last gehad. Slechter weer in Chiang Mai gehad (maar ook altijd voor max een uurtje ofzo).

Maat, kwil terug gaan .
Robin is offline   Reply With Quote
Old 23-01-2013, 13:31   #87   link
deev´
feel the music.

deev´'s Avatar

krijg net de boodschap dat mijn terugvlucht niet meer gaat bestaan en ik kan kiezen tussen een dag eerder terug of twee dagen langer in thailand, was dat snel gekozen!

dus dat maakt zo'n 23 volle dagen in thailand \o/

De Wereld Morgen
deev´ is offline   Reply With Quote
Old 24-01-2013, 18:20   #88   link
Dov
epo <3

Dov's Avatar

20 dagen hier juni/juli
Dov is offline   Reply With Quote
Old 30-01-2013, 09:15   #89   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Met wat reizen jullie naar daar?
kar is offline   Reply With Quote
Old 30-01-2013, 09:18   #90   link
Takeshi
ALPPALP

Takeshi's Avatar

Connections.be en zoeken naar de goedkoopste vlucht. Meestal is Etihad de goedkoopste.
Hotels via http://www.agoda.com

Vermijd reisbureaus
Old 31-01-2013, 20:10   #91   link
Dov
epo <3

Dov's Avatar

KLM geboekt kakgoedkoop onlangs en y via connections
Dov is offline   Reply With Quote
Old 12-02-2013, 12:18   #92   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Godverdomme, hoe meer ik er over lees hoee meer ik de indruk krijg dat heel dat land één grote tourist trap is.
Old 12-02-2013, 13:54   #93   link
AngeluS
Shizkebab!

AngeluS's Avatar

Net zoals elk ander land waar meer dan de helft van de toeristen rijker is dan de gemiddelde inwoner van het bezochte land...
Old 12-02-2013, 15:56   #94   link
Takeshi
ALPPALP

Takeshi's Avatar

Quote:
Originally Posted by kar View Post
Godverdomme, hoe meer ik er over lees hoee meer ik de indruk krijg dat heel dat land één grote tourist trap is.
Vermijd dan alle super-toeristische plaatsen en doe moeite om volk te leren kennen
Prachtig land, schitterend eten, prachtige cultuur en prachtige mensen die open-minded zijn. Geen wonder dat het toeristen trekt, maar daarom moet je niet tussen de toeristen blijven rondhangen.
Voordeel is ook dat je in de meeste delen van het land vrij kan rondtrekken zonder dat je moet deelnemen aan een groepsreis vol bejaarden zonder enige vrijheid. Moet je in de meeste andere Aziatische landen niet proberen.

Last edited by Takeshi; 12-02-2013 at 16:01.
Old 12-02-2013, 16:46   #95   link
Jonah
Senior Member

Jonah's Avatar

Send a message via MSN to Jonah
Quote:
Voordeel is ook dat je in de meeste delen van het land vrij kan rondtrekken zonder dat je moet deelnemen aan een groepsreis vol bejaarden zonder enige vrijheid. Moet je in de meeste andere Aziatische landen niet proberen.
Ook het eerste dat ik daar van hoor.
Old 12-02-2013, 18:53   #96   link
Robin
Redactie

Robin's Avatar

Eh, kdenk dat je dat net meer in thailand tegenkomt hoor.
Old 13-02-2013, 09:10   #97   link
Takeshi
ALPPALP

Takeshi's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jonah View Post
Ook het eerste dat ik daar van hoor.
Ik zie u niet direct op eigen houtje in China rondtrekken. Niemand spreekt Engels, buitenlanders worden er lang niet zo hartelijk ontvangen,...
Als je natuurlijk in Thailand blijft rondplakken in het toeristische Phuket krijg je snel een verkeerd beeld.
Reisgenoot heeft al ettelijke reizen naar Zuidoost-Azië achter de rug en bevestigt toch dat Thailand één van de weinige landen is die goed op eigen houtje te doen zijn. Hij vertrekt nu terug helemaal op zijn eentje volgende week. Het probleem zit hem niet echt in de veiligheid, maar in hoe open mensen staan voor buitenlanders, hoe makkelijk het is contacten te leggen en vooral ook de taal. Thailand kent de laatste jaren heel wat invloed van het westen en jongere mensen spreken toch een, weliswaar heel basis, Engels.

Last edited by Takeshi; 13-02-2013 at 09:27.
Old 13-02-2013, 09:56   #98   link
kar
Public servant

kar's Avatar

We hebben al wat offertes bij TAs lopen maar waarschijnlijk gaan we het uiteindelijk zelf doen. Hoe makkelijk is het om daar een fiets te huren in bangkok? Mijn vriendin heeft het niet op brommers.
Old 13-02-2013, 10:06   #99   link
Robin
Redactie

Robin's Avatar

Eh, als je zoekt, zal je wel iets vinden (zelf wel niets gezien). In Bangkok zou ik nu niet zelf al te veel gaan rondrijden, zeker niet met een fiets. Hou dat voor eens je buiten Bangkok bent, mooier, leuker. En je gaat er geen longkanker ofzo aan overhouden.

In Sukothai enzo vind je massa's bike rentals, maar daar is het dan ook heerlijk om rond te fietsen.
Old 13-02-2013, 10:08   #100   link
Jonah
Senior Member

Jonah's Avatar

Send a message via MSN to Jonah
Quote:
Ik zie u niet direct op eigen houtje in China rondtrekken. Niemand spreekt Engels, buitenlanders worden er lang niet zo hartelijk ontvangen,...
Als je natuurlijk in Thailand blijft rondplakken in het toeristische Phuket krijg je snel een verkeerd beeld.
Reisgenoot heeft al ettelijke reizen naar Zuidoost-Azië achter de rug en bevestigt toch dat Thailand één van de weinige landen is die goed op eigen houtje te doen zijn. Hij vertrekt nu terug helemaal op zijn eentje volgende week. Het probleem zit hem niet echt in de veiligheid, maar in hoe open mensen staan voor buitenlanders, hoe makkelijk het is contacten te leggen en vooral ook de taal. Thailand kent de laatste jaren heel wat invloed van het westen en jongere mensen spreken toch een, weliswaar heel basis, Engels.
Haja, da's wel iets anders dan "in de meeste landen kan je niet vrij rondtrekken", he. Van iemand die in élke post hier afgeeft op die vuile, domme kuddes vol Westerse toeristen had ik trouwens wel verwacht dat hij vlotjes de lokale talen zou spreken .

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules