Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 04-12-2013, 18:38   #1   link
]as]e
↑ psychopaat

]as]e's Avatar

Interieuradvies voor bureau

Ok gasten, ik ga het hier ook eens wagen, ge weet nooit dat er interessante tips uit voortkomen + er worden toch sowieso al te weinig threads gestart.

Dus, we zouden dit graag ons bureau nog willen herinrichten. Het gaat over een ruimte van 7m op 5m waar we met 2 personen graag fulltime in zouden werken.

Zo ziet het er momenteel uit (schaal klopt wel langs geen kanten vermoed ik)

(foto zal ik nog wel eens trekken als ik er ben overdag)

Wat we willen:

- we moeten alletwee ons eigen stuk hebben waar we afgezonderd kunnen zitten. Momenteel doe ik dat door mijn setup van schermen waardoor we elkaar niet constant zien, behalve als we dat willen)
- plaats voor 1 of 2 klanten die langskomen
- ergonomische en schone bureaustoelen
- leuke sofa of iets origineels waar ge toch nog in kunt chillen
- eventueel nadenken over een gepaste verlichting

Zijn er hier eigenlijk mensen die dat fulltime doen? AK zeker? Of doe jij enkel grotere projecten.

Geen idee van wat zo'n totale inrichting kost, maar goeie bureaustoelen moeten het zeker zijn en dat kost al genoeg. Maar het mag dus wel iets kosten want we gaan hier de komende jaren nog veel zitten.

Iedereen die nen deftige reply zet: alvast merci voor de moeite
]as]e is offline   Reply With Quote
Old 04-12-2013, 19:07   #2   link
Aoyama
Senior Member

Aoyama's Avatar

waar zitten de ramen?
Old 04-12-2013, 19:10   #3   link
]as]e
↑ psychopaat

]as]e's Avatar

volledige onderste lijn is glas, beginnende van +- 1m boven de grond (dus net boven leuning sofa)
Old 04-12-2013, 21:00   #4   link
Roswell
Senior Member

Roswell's Avatar

Kan je in dat geval de bureau's niet beter 90° draaien? Nu valt licht van raam recht op scherm van bureau 2?
Old 04-12-2013, 21:45   #5   link
]as]e
↑ psychopaat

]as]e's Avatar

Da's geen probleem, ik zit daar momenteel maar overdag gaan de stores half naar beneden, en direct zonlicht komt er toch niet meer tegen de avond (als ze laag staat)

't Is vooral belangrijk om elkaars scherm niet te zien en toch een beetje gevoel van privacy te hebben
Old 05-12-2013, 09:34   #6   link
tknomel
<insert lachband>

tknomel's Avatar

Geef keer afmetingen van het huidig meubulair. En ne foto.
Kzal zien of ik efkes tijd heb om iets op te tekenen vandaag.

Wat voor budget heb je in gedachten?

edit: ik zit trouwens ook wel full-time in de "sector" ben alleen 2j geleden overgestapt van project ontwerp naar project manager

Last edited by tknomel; 05-12-2013 at 10:07.
tknomel is offline   Reply With Quote
Old 05-12-2013, 09:46   #7   link
aksm
anale kattenneuker

aksm's Avatar

Doe het fulltime Jas, klein groot. Maakt niet uit.

Atm bezig met klein villake van 500M²

Heb onlangs voor een meubelfabrikant bureau's moeten renderen. Heb atm niet gek veel tijd zal gewoon die villa zijn bureau eens linken + dat van die meubelfabrikant en van een reclamebureau.

“BUILD ‘EM UP, BREAK ‘EM DOWN.” Tornbjörn since 2016

~ First it giveth - Then it taketh away ~
aksm is offline   Reply With Quote
Old 05-12-2013, 14:48   #8   link
]as]e
↑ psychopaat

]as]e's Avatar

Quote:
Originally Posted by tknomel View Post
Geef keer afmetingen van het huidig meubulair. En ne foto.
Kzal zien of ik efkes tijd heb om iets op te tekenen vandaag.

Wat voor budget heb je in gedachten?

edit: ik zit trouwens ook wel full-time in de "sector" ben alleen 2j geleden overgestapt van project ontwerp naar project manager
zal voor maandag zijn, ben niet meer op kantoor deze week

budget? geen flauw idee, wat mag je rekenen voor zo'n volledige installatie? zonder teveel geld te geven aan puur design.

(ps: van zodra apple nieuwe cinemadisplays uitbrengt komen die er ook te staan)
Old 07-12-2013, 18:36   #9   link
piotke
Senior Member

Geven plaatsje voor koelkasten / nespresso ding bv, voor als er klanten komen?
piotke is offline   Reply With Quote
Old 10-12-2013, 14:50   #10   link
tknomel
<insert lachband>

tknomel's Avatar

Alles wat met eten/drinken opslag en bereiding verplaats je best naar een kitchenette indien dat nodig is.

Heb ff 5 mins tijd gehad, maar met de weinige info doe je imo best zoiets. Al moet je echt wel op voorand al een budget vastleggen en wat meer info hebben om een werkbaar geheel te hebben.

Old 11-12-2013, 08:00   #11   link
]as]e
↑ psychopaat

]as]e's Avatar

Quote:
Originally Posted by piotke View Post
Geven plaatsje voor koelkasten / nespresso ding bv, voor als er klanten komen?
We hebben een keuken in een kamer ernaast. Er is trouwens nog exact dezelfde ruimte aangrenzend via 2 grote deuren aan de bovenste lijn maar die gebruiken we niet omdat het gezelliger is om met 2 in 1 ruimte te zitten voor overleg etc.
Quote:
Originally Posted by tknomel View Post
Alles wat met eten/drinken opslag en bereiding verplaats je best naar een kitchenette indien dat nodig is.

Heb ff 5 mins tijd gehad, maar met de weinige info doe je imo best zoiets. Al moet je echt wel op voorand al een budget vastleggen en wat meer info hebben om een werkbaar geheel te hebben.

Wow, ziet er op het eerste zicht verdomd goed uit. Vooral de linker helft dan met de bureau's. Voor die 2 kasten zal er te weinig plaats zijn, maar ik denk dat ik de breedte wat overschat heb en het eerder 4,5 op 6m is. Ik passeer sebiet en post wat foto's

Alvast nen dikke merci tknomel, die bureau's zo zetten zou wel eens de perfecte opstelling kunnen zijn. Keep you posted.

Straks 2 nieuwe full-option rMBPs gaan kopen en 2 cinemadisplays (wanneer de nieuwe generatie uitkomt hangen we die 2 wel aan de muur achter ons voor monitoring of als derde scherm) Vrijdag ook eens bij Nirwana gaan zien voor een HAG bureaustoel. Mijnen associé is zo zot van die ergonomische HAG Capisco reeks (wel quasi nergens te vinden in België)

Old 11-12-2013, 09:11   #12   link
Magnum_
.

Magnum_'s Avatar

Stephen approves.
Magnum_ is offline   Reply With Quote
Old 11-12-2013, 16:09   #13   link
]as]e
↑ psychopaat

]as]e's Avatar

Paar fotokes genomen daarstraks (geen idee of dropbox hotlinking toelaat)

More pics

Bij nader inzien zijn de afmetingen een stuk kleiner, namelijk 4m op 5m (inschattingsvermogen bij OP was bedoezeld)

Het idee zou zijn om op die bureau een houten blad te zetten van 220 op 125 (ongeveer de breedte van de chauffage) Of zouden we breder moeten gaan dan 125 voor 2 personen die tegenover elkaar zitten?

Aan elke muur zou een foto komen vanop http://www.yellowkorner.com/ op een serieus formaat.

Heeft iemand een idee waar ge een stevige plank kunt laten maken op maat? Bvb in notelaar ofzo? Of wordt dat een serieus kostelijk grapke?

Last edited by ]as]e; 11-12-2013 at 16:17.
Old 06-02-2014, 11:10   #14   link
]as]e
↑ psychopaat

]as]e's Avatar

@tknomel: ziehier het voorlopige resultaat bureau's zijn 240 breed geworden zodat er plaats is voor een klant aan de zijkant (met genoeg beenruimte)

We zijn content

Old 06-02-2014, 11:51   #15   link
tknomel
<insert lachband>

tknomel's Avatar

Ziet er goed uit.

Is die dubbele deur nog in gebruik? Kunt anders die zetel ervoor zetten en een flatscreen in den haard zetten.
Als je daar een custom kast voor laat bouwen dat er zo inschuift met een flatscreen op, toont dat altijd wel mooi. (en dan kude er van die haardvuur films op afspelen )

Hangt nog een foto met een wijds zicht, een landscape ofzo op die muur en het gaat er meteen een pak ruimer uitzien. En geen standaard ikea brol. Laat ne foto op bibond ofzo afdrukken, like a pro.

Last edited by tknomel; 06-02-2014 at 11:55.
Old 06-02-2014, 11:59   #16   link
]as]e
↑ psychopaat

]as]e's Avatar

Die dubbele deur doen we quasi niet open, maar bureau past er net niet tussen en dan staat hij nogal vlak aan de ingang. Misschien dat we er wel nog een projectorscherm boven hangen.

Foto was zeker het plan, vermoedelijk zwart-wit. Medevennoot is nogal voor abstract (en hij moet op die muur kijken), maar ik zou idd ook liever een schoon zicht (heel breed, zou goed passen). We zijn gaan zien bij yellowkorner, maar die vragen al rap 1000 euro voor hun grotere modellen.

Ervaring met dibond? Ik zou graag iets hebben achter plexi. Aanraders qua drukkers?
Old 06-02-2014, 12:05   #17   link
DyNaRaX
Senior Member

DyNaRaX's Avatar

ik heb mijn foto's op dibond laten afdrukken bij Spector, kwam op €67 voor een afdruk van 90x60cm
Old 06-02-2014, 12:25   #18   link
tknomel
<insert lachband>

tknomel's Avatar

Moet dan wel een mooie foto zelf nog vinden die dat formaat aankan, daarom is die shit altijd zo duur.

Ik heb een dibond van 180x100 laten maken bij fotoshop voor 360 euro. Dus afdruk foto, dibond en alle werken.

Niet meteen een idee waar je kwalitatieve foto's kunt vinden in groot formaat. Kunt wat googlen en de eigenaar mailen voor groot formaat? En dat dan zelf ergens laten maken?
Old 06-02-2014, 15:05   #19   link
]as]e
↑ psychopaat

]as]e's Avatar

bevriend bedrijf hier beneden doet retouche en fotografie en heeft een mega archief in ultra hoge res dus da's geen probleem

'k zal laten weten welke we gekozen hebben
Old 06-02-2014, 15:39   #20   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Echt knap, goed gedaan. Die bureaus zijn ook prachtig, vanwaar komen die?
Dodgy is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules