Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 07-02-2014, 08:16   #21   link
]as]e
↑ psychopaat

]as]e's Avatar

Bureau's zijn van bij Kinnarps.

De stoelen zijn HAG Sofi van bij ergonomio.be. De extra hoofsteunen zijn nog onderweg, het is het allerlaatste model en daarom zijn die nog niet in productie. Ze zitten wel verbluffend goed, die stoelen, ni normaal.
]as]e is offline   Reply With Quote
Old 08-02-2014, 00:19   #22   link
]as]e
↑ psychopaat

]as]e's Avatar

Tijdelijke avondshot, plinten ook geverfd in kleur van de muur. (muur lijkt scheef maar da's door de panoramapic)
Nu enkel nog wachten op 4k displays van Apple of ander deftig design.

Afhankelijk van formaat van die schermen wordt dan voet gezocht dat wat minder ghetto is en op de perfecte hoogte staat. Wij zetten ons tweede scherm boven onze laptop, en die setup zie je ni vaak maar werkt voor ons perfect.

Rechts ziet ge ook nog een stuk van ons marker bord, wel handig tijdens brainstorms of voor kleine planningskes.

Bedoeling zou ook nog zijn van projectorscherm aan de linker deur/muur combinatie maar eigenlijk, voor die keren dat ge dat maar gebruikt, we zien wel

En man die stoelen zitten zo abnormaal goed, wat gaat dat geven als onze hoofsteunen er zijn. Iedereen die plaatsneemt is onder de indruk.

Bureau's hebben we ook op 81cm gezet (standaard is 74cm en gaat toto 84cm) omdat we alletwee rond de 1m90 zijn. Echt zalig om een bureau te hebben op eigen maat met perfecte houding op de stoel. We besteden daar tenslotte 10-11 uur per dag onze tijd. Die stoelen kunnen ook vrij hoog zodat ge uw benen zelfs los kunt bengelen. En ze kantelen volledig naar voor en naar achter. Verdomme kzou verkoper op commissie moeten worden van die dingen, tis gestoord.

Kben neig content

Ale kgaan u laten
Old 08-02-2014, 10:33   #23   link
Frigobox
Senior Member

Frigobox's Avatar

Welk soort werk doen jullie eigenlijk?
Frigobox is offline   Reply With Quote
Old 08-02-2014, 10:45   #24   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Leuk. Hoeveel kost zo'n stoel? Ik besteed flink wat tijd achter mijn bureau en wil al jaren iets beters dan Ikea/Aldi.
Old 08-02-2014, 11:54   #25   link
rooz
volhardend verontwaardigd

rooz's Avatar

Ik sta 8u per dag recht achter mijn bureau, nog veel beter dan een dure stoel
Old 08-02-2014, 11:55   #26   link
rooz
volhardend verontwaardigd

rooz's Avatar

maar wel coole bureau, doet me denken aan Tom & Peter
Old 08-02-2014, 16:03   #27   link
]as]e
↑ psychopaat

]as]e's Avatar

Quote:
Originally Posted by Frigobox View Post
Welk soort werk doen jullie eigenlijk?
Ontwikkelen van websites en webapplicaties.
Quote:
Originally Posted by Potenza View Post
Leuk. Hoeveel kost zo'n stoel? Ik besteed flink wat tijd achter mijn bureau en wil al jaren iets beters dan Ikea/Aldi.
http://www.ergonomio.be/nl

'k Denk da wij 1200 euro betaald hebben per stoel, hangt een beetje af welke opties en afwerking ge wilt (wij hebben een soort alcantara genomen) Als ge in de buurt zijt van Sint-Truiden/Hasselt, zeker eens gaan checken bij Ergonomio. (wel afspraak maken, is in een privé huis) Op zich geen geld dus, mijne Stokke kniestoel indertijd was al 50.000 belgische fr.

Hier vindt ge al een indicatie. Onze hoofdsteun is onderweg en dat kost u nog een 180 euro extra. Wel best alle modellen persoonlijk eens testen als ergonomie belangrijk is, het hangt nogal af van persoon tot persoon wat ge 't best aanvoelt. Mijne stoel kan ook zo hoog gezet worden dat mijn benen hangen te bengelen gelijk een jongetje op ne schommel, altijd bien.

Bureau's waren >4000 euro, maar met veel geluk een toonzaalmodel gekocht aan -50% dat exact onze afmeting was (met stuk overlap voor klant naast te zitten)
Old 12-06-2014, 15:55   #28   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Zelfde vraag ivm de layout en zelfs de bouw van het bureau.

Op het plan ziet het er zo uit:

Maar die schuifwand aan de rechterkant is intussen veranderd naar een muur met een deur erin...

Eigenlijk ben ik daar niet zeker meer van. Langs de ene kant moet ik erin kunnen werken en op zich redelijk geluidsdicht en apart zitten als de kinderen thuis zijn. Maar anderzijds zou ik iets meer openheid willen dan een 4 muren met een deur.

Ter info, aan de onderkant is er wel een smal raam dat iets boven het plat dak uitsteekt waardoor ik licht binnenkrijg. Is wel westers gericht.

Alle ideetjes hierover welkom!

Idem qua inrichting zit ik nog met wat vragen. De uitsparing van 54 breed onderaan dient voor inbouwkasten.

Maar het bureau gericht naar de muur zie ik toch minder zitten. Eventueel een L vorm met de stoel gericht naar de deur/wand/glazen wand/shuifdeur (?) lijkt mij leuker. Er zou plaats moeten zijn voor een PC met 2 schermen, een printer/scanner (daarom niet op het bureau) + laptop. Plus misschien nog een kast/rek ergens? Maar ik heb schrik dat het lelijk gaat worden dan.

Tips voor mijn mancave?

EDIT: bureau heb ik nog niet, dus geen vaste afmeting daarvoor op't moment.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 12-06-2014, 15:58   #29   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Heb hier min of meer gelijkaardige setup maar dan open, kan je garanderen dat als je kinderen hebt je wél een manier zal willen om dat af te sluiten, zeker als je zoals ik regelmatig telefoons moet doen en zo maar tegelijk zou ik ook niet in een 'kot' willen zitten, dus een schuifwand is dan eigenlijk dubbel handig. Ik kan het hier door specifieke bouw niet afsluiten en vind dat soms enorm ambetant.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 13-06-2014, 01:08   #30   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Probleem is een beetje dat we in de hoek waar de schuifdeur komt domotica zouden hebben waardoor die elders moet. Aan de andere kant staat een boekenkast dus ook niet echt makkelijk.

Open laten is geen optie, moet inderdaad ook telefoons doen en dat is niet nuttig met een TV/living in de buurt en een eetkamer/keuken. Maar volledig dicht...?
Old 13-06-2014, 10:58   #31   link
Magnum_
.

Magnum_'s Avatar

Je kan die schuifdeur in een valse wand wegwerken (ofwel langs de kant van de bureau, ofwel de andere kant), waardoor die domotica kan blijven waar die is. Zo gingen wij het aanvankelijk doen. Of zelfs integratie met uw boekenkast is mogelijk.
Magnum_ is offline   Reply With Quote
Old 13-06-2014, 16:14   #32   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Maar is dat een beetje geluidsdicht? Ik ga ervan uit dat dat toch redelijk open is als zo'n deur in de muur verdwijnt niet?
Old 13-06-2014, 19:14   #33   link
OmegaII
Typo Master

OmegaII's Avatar

Ge hebt duidelijk plaats genoeg langs rechts, gaat ge echt wakker liggen van een paar cm meer isolatie materiaal ? :D
Old 15-06-2014, 23:12   #34   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Een dikkere muur om in te schuiven dan bedoel je? Ik vraag me gewoon af hoe isolerend zo'n schuifdeur effectief is.
Old 16-06-2014, 09:51   #35   link
Rufus
PimpMeister

Quote:
Originally Posted by Dodgy View Post
Een dikkere muur om in te schuiven dan bedoel je? Ik vraag me gewoon af hoe isolerend zo'n schuifdeur effectief is.
Hangt af van het materiaal waaruit de deur is gemaakt.
Old 16-06-2014, 20:51   #36   link
tknomel
&lt;insert lachband&gt;

tknomel's Avatar

Sup Dodgy? Dat moet nog helemaal gebouwd worden zeker? Geef anders keer het volledig grondplan? Dat was die redelijk strakke en moderne bouw zeker?

Zonder veel rekening te houden met wat errond staat zou ik sowieso geen ganse glazen wand pakken. Dan krijg je al snel het gevoel dat je in een aquarium zit en als je des savonds in je bureau zit, trekt het zicht vanuit de living naar uw bureau op de ballen met verlichting aan enzo als de rest donker is. (en je kunt u niet op uw gemak wegsteken moest je daar zin in hebben) Kan je toevallig geen licht stelen vanuit een andere aanpalende ruimte dmw een opening waar je melkglas ofzo insteekt?

Door het ontbreken van ramen en licht zou ik precies een deels halfhoge muur aan de rechterkant zetten met de deuropening aan de bovenkant (gedeelde muur eetplaats?). Je kan nog spelen met de hoogte, doe je het op bureauhoogte dan trek je dat oppervlak wat door en kan je altijd in de leefruimte kijken. Je kan het ook hoger doen op bovenkant scherm hoogte, dan heb je minder inkijk, maar kan je zelf ook niet de leefruimte inkijken. (tenzij je een verhoogde vloer zet)

Als je die muur nog eens dikker uitvoert heb je meteen genoeg plaats voor uw domotica, kan je die glazen schuifwand erin kwijt en heb je meteen een "toog" waar je dingen op kunt zetten. Ik zou uw bureau sowieso op de gedeelde wand zetten, tegen een muur aankijken is schijt. Bovendien kan je dan ook voor een bureau gaan met een zwevend blad (je verwerkt de steun in de muur) en je kan alle stroomvoorziening er ook in wegwerken.

Ik zou die nis trouwens niet gebruiken voor een inbouwkast (of toch niet helemaal). Ik zou daar het korte been van uw L-bureau inzetten. Je kan daar in de hoogte nog wel een kast maken en onder het bureau de printer zetten ofzo. Voor verdere bergruimte zou ik geen gigantische wandkast zetten, tenzij je die ruimte echt nodig hebt. Hou het allemaal even hoog als je bureau. Dan kan je daar plantjes of ander prul bovenop zetten en lijkt het ook wat meer op een ruimte dan op een saai bureau.

Ist wat duidelijk? Of moet ik da ne keer illustreren met een planneke tijdens een 10-tal pinten?
tknomel is offline   Reply With Quote
Old 17-06-2014, 11:45   #37   link
aksm
anale kattenneuker

aksm's Avatar

dodgy pls

man cave

best cave

“BUILD ‘EM UP, BREAK ‘EM DOWN.” Tornbjörn since 2016

~ First it giveth - Then it taketh away ~
aksm is offline   Reply With Quote
Old 17-06-2014, 13:34   #38   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

@tknomel:
Glazen wand was inderdaad al niet meer een optie. Qua geluidsisolatie is dat ook al niet super. Er is wel één raam, dat is bovenaan en is westelijk gericht waardoor ik 's avonds wel licht zou binnen krijgen.

Over die nis ga ik eens nadenken. Maar gaat dat er niet wreed raar uit zien?

Wil inderdaad ook niet naar een muur kijken. Raar dat de architect dat er zo opgezet heeft.

Het bureau vast in de wand is geen optie. Nu is het een bureau maar indien het later zou veranderen in iets anders (nog een slaapkamer, speelkamer...) dan zit dat bureau er vast in.

Pintjes is altijd ok! Zeg maar wanneer!

@aksm:
Toch altijd wel chique uw tekeningen.
Ik zie enkel niet goed hoe die zwarte kast/wand eruit ziet. Is dat in verhouding de breede van het plan + een kast?
Zit die uitsparing daar ook in verwerkt?
En je zou géén deur steken? Ik denk dat Lapino wel een punt heeft in zijn post eerlijk gezegd.
Old 17-06-2014, 13:56   #39   link
aksm
anale kattenneuker

aksm's Avatar

Staat zogezegd in open positie he dogdy

Zal straks die kast eens renderen

Old 17-06-2014, 14:32   #40   link
aksm
anale kattenneuker

aksm's Avatar

Je bureau is niet gigantisch groot, maar wel ruim genoeg om er wat speciaal mee aan te vangen. Een open kast geeft alvast wat dieptegevoel en ruimte ipv een typische schuifkast of draaideurkast. Om dat dieptegevoel te versterken heb ik de "kastenwand" volledig in het zwart gezet. Maar niet alleen de kasten, ook de vloer, wanden en plafond. Alles samen in een zwart blok, met de kopkanten van de 'draagpijlers' van de open kast in een extra contrast/houtkleur om wat extra leven te brengen. Als antwoord tegen het zwarte gedeelte hebben we de witte kant van het bureau. Deze trekt alle aandacht en licht naar zich toe en geeft op die manier de zwarte kant een extra effect.

Ruimte uiteraard af te sluiten door een schuifwand voor als het echt nodig moest zijn.

Last edited by aksm; 17-06-2014 at 15:02.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules