Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 17-06-2014, 15:37   #41   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

aksm, ik ga je toch eens ons grondplan sturen. zou wel benieuwd zijn wat jij met onze ruimte zou doen om 1) een deftige bureau in te plannen en 2) stuk aan te bouwen. of heb je daar geen zin in?

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 17-06-2014, 15:59   #42   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Quote:
Originally Posted by aksm View Post

Je bureau is niet gigantisch groot, maar wel ruim genoeg om er wat speciaal mee aan te vangen. Een open kast geeft alvast wat dieptegevoel en ruimte ipv een typische schuifkast of draaideurkast. Om dat dieptegevoel te versterken heb ik de "kastenwand" volledig in het zwart gezet. Maar niet alleen de kasten, ook de vloer, wanden en plafond. Alles samen in een zwart blok, met de kopkanten van de 'draagpijlers' van de open kast in een extra contrast/houtkleur om wat extra leven te brengen. Als antwoord tegen het zwarte gedeelte hebben we de witte kant van het bureau. Deze trekt alle aandacht en licht naar zich toe en geeft op die manier de zwarte kant een extra effect.

Ruimte uiteraard af te sluiten door een schuifwand voor als het echt nodig moest zijn.
Echt wel zalig, knap man.

Nu moet je wel weten, onze vloer is een gepolierd antracietkleurig beton. Gaat dat niet teveel worden met dat zwart? Zou dat in een andere kleur hetzelfde effect hebben?
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 17-06-2014, 16:02   #43   link
aksm
anale kattenneuker

aksm's Avatar

Is dit een werkaanvraag Pino

“BUILD ‘EM UP, BREAK ‘EM DOWN.” Tornbjörn since 2016

~ First it giveth - Then it taketh away ~
aksm is offline   Reply With Quote
Old 17-06-2014, 16:41   #44   link
aksm
anale kattenneuker

aksm's Avatar

Dodgy, normaal is dat niet echt een probleem dat je een antraciet vloer hebt. Contrast wordt natuurlijk kleiner, maar dit is altijd op te lossen met een witte mat/tapijt te leggen als je ook het contrast op de vloer wil. Tis een concept he, je kan er alle kanten mee uit

Old 06-09-2017, 11:06   #45   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

UPDATE.

Je bouwt een huis en dan blijven er altijd dingen hangen die niet afgeraken. Een lavabo in het toilet bijvoorbeeld én mijn bureau.
Door onze vestimentaire vriend zijn vragen in de doe-het-zelf thread begon ik hier terug over na te denken.

De volledige opengaande wand is veranderd in een relatief grote schuifdeur. Deze is langs de binnenkant van het bureau.
Op dit moment staat mijn bureau en stol zowat in't midden onder een grote lamp. (Iets zoals dit: https://i.pinimg.com/originals/a9/af...6da477f756.jpg)

Er is een probleem geweest met de vloerverwarming. In plaats van in de "kast" (die uitsparing van 54 diep onderaan) komt die miserie uit de vloer links boven in het bureau. Dit zijn zwarte plastic buizen die uit de grond komen en vastgemaakt zijn aan de muur. Fuckers.

Heb aan beide kanten van het bureau wel voldoende stopcontacten en internet aansluiting voorzien, dus dat is geen probleem. Maar het ontwerp van AK om die zijkant leeg te houden is dus niet meer mogelijk.

Iemand nog suggesties, ideeën, voorstellen, revelaties of goed advies over hoe ik dit best aanpak en indeel? Kasten langs rechts met bureau langs links? Toch het originele idee maar dan met een omkasting rond die miserie van de vloerverwarming???

Old 06-09-2017, 15:22   #46   link
Horla
Senior Member

Hoe hoog komen die buizen? Over de volledige hoogte van de muur?
Horla is offline   Reply With Quote
Old 06-09-2017, 16:17   #47   link
Rufus
PimpMeister

Quote:
Originally Posted by Horla View Post
Dacht ik ook. Als die niet te hoog komen kan je die proper in de kast wegwerken.
Old 06-09-2017, 20:35   #48   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Quote:
Originally Posted by Horla View Post
Sorry, was ik inderdaad vergeten vermelden. Dat is niet zo hoog, zo'n 70 à 80 centimeter hoogte.

Quote:
Originally Posted by Rufus View Post
Dacht ik ook. Als die niet te hoog komen kan je die proper in de kast wegwerken.
Probleem is dat ik daar eigenlijk nooit een kast wou plaatsen. Ik zat nog altijd met AK zijn prachtidee in mijn hoofd.

Quote:
dodgy pls

man cave

best cave

Old 07-09-2017, 09:41   #49   link
Horla
Senior Member

Tja, die render is natuurlijk wel prachtig maar ik vrees dat je dat idee uit je hoofd gaat moeten zetten. Heb je zoveel kastruimte nodig? Anders kan je de kast beperken tot dat stukje van 54 diep en die buizen wegwerken in een L-vormig bureau?
Horla is offline   Reply With Quote
Old 07-09-2017, 15:21   #50   link
Rufus
PimpMeister

Quote:
Originally Posted by Dodgy View Post
UPDATE.

Je bouwt een huis en dan blijven er altijd dingen hangen die niet afgeraken. Een lavabo in het toilet bijvoorbeeld én mijn bureau.
Door onze vestimentaire vriend zijn vragen in de doe-het-zelf thread begon ik hier terug over na te denken.

De volledige opengaande wand is veranderd in een relatief grote schuifdeur. Deze is langs de binnenkant van het bureau.
Op dit moment staat mijn bureau en stol zowat in't midden onder een grote lamp. (Iets zoals dit: https://i.pinimg.com/originals/a9/af...6da477f756.jpg)

Er is een probleem geweest met de vloerverwarming. In plaats van in de "kast" (die uitsparing van 54 diep onderaan) komt die miserie uit de vloer links boven in het bureau. Dit zijn zwarte plastic buizen die uit de grond komen en vastgemaakt zijn aan de muur. Fuckers.

Heb aan beide kanten van het bureau wel voldoende stopcontacten en internet aansluiting voorzien, dus dat is geen probleem. Maar het ontwerp van AK om die zijkant leeg te houden is dus niet meer mogelijk.

Iemand nog suggesties, ideeën, voorstellen, revelaties of goed advies over hoe ik dit best aanpak en indeel? Kasten langs rechts met bureau langs links? Toch het originele idee maar dan met een omkasting rond die miserie van de vloerverwarming???

Ik snap wel iets niet. Wij hebben ook vloerverwarming en hebben alleen buizen zichtbaar waar de ketel hangt. Voor 700k+ zou ik toch wel iets beter verwachten tbh.
Old 07-09-2017, 15:51   #51   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Per verdiep moet er toch ergens een collector hangen? Die zal bij hem in de bureau hangen dan he.
Erik701 is offline   Reply With Quote
Old 07-09-2017, 16:44   #52   link
aksm
anale kattenneuker

aksm's Avatar

Neem eens een foto van die hoek met de buizen plix

Old 07-09-2017, 16:49   #53   link
Rufus
PimpMeister

Quote:
Originally Posted by Erik701 View Post
Per verdiep moet er toch ergens een collector hangen? Die zal bij hem in de bureau hangen dan he.
Awel dat vind ik toch een ferme fout van de architect of de aannemer. Een collector hang je altijd ergens waar dit het minst stoort zou ik denken.
Bij ons is dat in de berging bijvoorbeeld.
Old 07-09-2017, 17:46   #54   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Quote:
Ik snap wel iets niet. Wij hebben ook vloerverwarming en hebben alleen buizen zichtbaar waar de ketel hangt. Voor 700k+ zou ik toch wel iets beter verwachten tbh.
Heb daar wel een deftige compensatie voor gekregen voor die fout. Maar ja, het was te laat om te herleggen.

Quote:
Originally Posted by Erik701 View Post
Alles is plat bij mij. En inderdaad, dat hangt dus bij mij in't bureau.

Quote:
Neem eens een foto van die hoek met de buizen plix
Behold:

Quote:
Awel dat vind ik toch een ferme fout van de architect of de aannemer. Een collector hang je altijd ergens waar dit het minst stoort zou ik denken.
Bij ons is dat in de berging bijvoorbeeld.
Was de aannemer, allez, zijn personeel. Fuckers.
Old 07-09-2017, 17:50   #55   link
aksm
anale kattenneuker

aksm's Avatar

Das wel serieus kak, aangezien die bereikbaar moeten zijn.

Als ik tijd heb zal ik het eens bekijken, maar super druk nu door verbouwingen in de zaak en de opendeurdag binnen 2 weken.

LEVIS ATELIER FUAARK

Last edited by aksm; 07-09-2017 at 17:53.
Old 07-09-2017, 22:30   #56   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Quote:
Das wel serieus kak, aangezien die bereikbaar moeten zijn.
Zo bereikbaar moeten die toch ook niet zijn? Als daar een bekisting rond staat zou dat niet erg zijn denk ik hoor.
Old 08-09-2017, 07:21   #57   link
aksm
anale kattenneuker

aksm's Avatar

Nee dat mag. Maar moet open kunnen. Geloof dat je daar kan aan draaien voor kringen af te sluiten.

Old 08-09-2017, 13:08   #58   link
aksm
anale kattenneuker

aksm's Avatar

Quote:

Probleem is dat ik daar eigenlijk nooit een kast wou plaatsen. Ik zat nog altijd met AK zijn prachtidee in mijn hoofd.

Kwaliteit trekt op geen fluit, maar soit rofl Kga niet klagen voor een render van 5 min :')

Snelle render rofl

Beste render rofl

Mancave save

Old 08-09-2017, 14:09   #59   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Kvond die buizen schoonder.

(Snie waar ze, nice oplossing )
Zwoep is offline   Reply With Quote
Old 08-09-2017, 17:03   #60   link
]as]e
↑ psychopaat

]as]e's Avatar

Quote:
Beetje off-topic, maar is uw polybeton geimpregneerd of was die gekleurd bij plaatsing?

Zo ja, door wie laten doen?
]as]e is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules