Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 05-12-2016, 23:02   #21   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

je wil gewoon een basispakket, omnium op die wagen is te duur. hoor eens rond naar prijzen en zie wat de extra dingen kosten. met bestuurdersverzekering ben ik nu wel niet vertrouwd. BA nemen is courant en niet zo duur.
voor de rest maak je het veel te ingewikkeld, zeker omdat je reeds je auto hebt. als je al die dingen wil uitvlooien moet je dat doen voor je een auto koopt, want dat is de grootste factor in kostprijs verzekering.
bijzonder concreet voorbeeld zijn wagens van 140pk die voor Belgie teruggebracht worden naar 136pk. 136pk valt een gans stuk goedkoper uit, omdat de 140pk versie in een hogere schaal valt. als je dan wat bewust bent haal je geen auto in huis die voor 4pk extra een pak meer kost.
Old 06-12-2016, 15:30   #22   link
Wolf
Oh no

Wolf's Avatar

Los van het feit dat ik de auto al heb/gebruik wordt de verzekering op mijn naam overgezet, dus de situatie is gelijkaardig aan een nieuwe auto kopen (minus dus de keuze van auto)

Ingewikkeld... hmm... ik wil gewoon goed weten waar ik juist voor betaal en de juiste keuze maken. Dit is 1 van de grootste jaarlijkse kosten, als je daar een slimme keuze in kan maken bespaar je in je leven duizenden euros.
Old 06-12-2016, 17:15   #23   link
DaHitch
Resident Curmudgeon

DaHitch's Avatar

Ben je al eens bij een makelaar geweest?
Die zal u waarschijnlijk wel beter wegwijs kunnen maken in al die zaken dan wij.

I don't mean to sound bitter, cold, or cruel, but I am, so that's how it comes out.
Racing is life. Everything else is just waiting.
Racing, competing, is in my blood. It's part of me, it's part of my life; I've been doing it all my life. And it stands up before anything else.
Accelerated movement sharpens the senses, dulls reality, heightens perception, quickens the mind, slows time, purifies travel, transports my being into another world - the place I want to live.
DaHitch is offline   Reply With Quote
Old 07-12-2016, 20:10   #24   link
Wolf
Oh no

Wolf's Avatar

Quote:
Originally Posted by DaHitch View Post
Ben je al eens bij een makelaar geweest?
Die zal u waarschijnlijk wel beter wegwijs kunnen maken in al die zaken dan wij.
De 2 verzekeringsmakelaars waar ik mee in contact ben doen toch niet echt hun best om goed te informeren de antwoorden die ik kreeg op vragen riepen eerder meer vragen op.
Old 07-12-2016, 23:08   #25   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Quote:
Originally Posted by Wolf View Post
De 2 verzekeringsmakelaars waar ik mee in contact ben doen toch niet echt hun best om goed te informeren de antwoorden die ik kreeg op vragen riepen eerder meer vragen op.
Andere makelaar Dat is de enige reden dat er nog een makelaar tussen moet zitten. De rest is allemaal standaard.

Protip: Ik neem mijn rechtsbijstand apart bij firma's genre DAS & Euromex, dan staan ze onafhankelijk tov de verzekering en vaak is hun dekking beter. Ietsje duurder, maar daar bespaar ik dan op door verzekering te nemen bij de constructeur van de wagen zelf. (gaat enkel als je via een dealer hebt aangekocht natuurlijk, ook voor 2e handswagens)
Teki is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules