Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Reply

Thread Tools
Old 08-07-2017, 12:16   #1   link
verstap
Junior Member

Maas360 - vraag.

Momenteel krijgen wij op het werk een sim-kaart en kunnen wij onze eigen smartphone gebruiken. Binnenkort dienen wij echter IBM MaaS360 te installeren alvorens wij nog mails en agenda kunnen raadplegen vanop onze eigen smartphone.

Twee vragen hierbij:
- dien ik mij zorgen te maken over mijn privacy?
- zijn er mogelijkheden om privcay te beschermen?
verstap is offline   Reply With Quote
Old 09-07-2017, 11:23   #2   link
Lycas
Senior Member

Wilt zeggen dat je IT afdeling bepaalde policies kan pushen naar je telefoon.

Dat hoeft zelfs geen beperkingen te hebben, een van de populaire bij Android is dat je niet meer gebruik kan maken van de gesture unlock of de iris unlock. Je kan dan enkel een pin-code gebruiken omdat het back-end systeem de rest niet kan uitlezen.
Dit kan veranderd zijn, met privacy settings wordt ook gerommeld. Daar kan je niet veel aan aanpassen want dat wordt gecentraliseerd op een server ergens.

Dat hangt er natuurlijk vanaf of je bedrijf daar ver mee gaat, maar de wetgeving laat toch niet veel toe. Ik denk ook niet dat een bedrijf de resources heeft voor hun werknemers te tracken via software op hun telefoon, tenzij je voor Google of Apple werkt ouzo

Het is vooral een energie vretende app die je telefoon vaak onnodig laat draaien. Ik vermoed dat je OWA emails hebt van Outlook, er bestaan ook apps daarvoor. Je krijgt dat wel niet je mails direct in je mail app, maar in die outlook app. Het spaart je wel dat device management rommel.
Ik lees net geen mails meer op mijn telefoon van het werk, ze staan er niet op. Als het dringend is moeten ze maar bellen.
Lycas is offline   Reply With Quote
Old 09-07-2017, 18:48   #3   link
DyNaRaX
Senior Member

DyNaRaX's Avatar

geen ervaring met deze mdm maar wel met andere, worden meestal gebruikt om security policies door te pushen zoals reeds eerder gemeld door Lycas, bv pin van 4 of 6 cijfers.

In geval van verlies of diefstal kunnen de mails gewist worden of zelfs de volledige telefoon.

Bij mijn huidige klant gebruiken ze Intune, als de telefoon niet geregistreerd is zal er geen bedrijfsmail op werken, zelfs niet met de Outlook app.
Old 10-07-2017, 12:30   #4   link
verstap
Junior Member

Allebei bedankt voor het antwoord. We werken met Lotus Notes, maar hebben (momenteel) ook nog een webbased mail client. Ik zal eens via daar proberen om mijn mails terug binnen te trekken, agenda zal dan wel niet meer mogelijk zijn.

Op basis van wat ik zelf opgezocht heb, kan de beheerder onder andere het volgende zien/ opvragen:
- gps gegevens
- apps die geďnstalleerd zijn
- alles wissen vanop afstand (dus ook privé gegevens)

Tel daarbij een hoger verbruik van energie (en data?) dan ga ik nog even passen. Temeer dat we in een kleine organisatie zitten, waarbij IT niet zo strikt geregeld is.

Desnoods koop ik een tweede phone voor mijn werkmails, geen mails is spijtig genoeg niet mogelijk.
verstap is offline   Reply With Quote
Old 13-07-2017, 05:58   #5   link
A-star
Hardcore Father

A-star's Avatar

Send a message via Skype™ to A-star
Als ze willen dat ik mijn mails van het werk lees op mijn telefoon, moet de werkgever maar een telefoon voorzien, anders zal het noppes worden.
A-star is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Thread Tools

Posting Rules