Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 31-08-2017, 09:15   #21   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Dendermonde is een groot dorp he, en Sint-Gillis-Dendermonde heeft dankzij de paar trendy zaken een goeie naam. Het maakt het moeilijk om ons te marketen, want je kan jonge starters aanspreken met het feit dat het hier trendy is (in vergelijking met naburige dorpen, niet met een echte stad) en dat je hier best wel wat sociaal even kan uitbouwen (alles passeert langs uw deur), of je kan oudere mensen aanspreken en zeggen dat alles wat ze praktisch nodig hebben ook echt nabij is (als er bezoek is en we hebben iets niet n huis steken we gewoon straat over naar Carrefour die tot halfacht open is).

Het is gevoelig het ene of het andere te duidelijk te promoten, want het heeft ook zijn nadelen. Alles passeert echt aan uw deur. Dat moet je kunnen filteren

Mijn schoonouders verkopen hun standaard appartement aan de Coupure (links, vlak aan de rozemarijnbrug). Dat gaat evenveel als ons huis en moet totaal gerenoveerd worden (goedkope nieuwe keuken/badkamer van Ikea niet meegerekend).
Old 31-08-2017, 09:30   #22   link
Styn
Senior Member

Styn's Avatar

Goed plan, ik ken de prijzen in de regio niet echt, maar ziet er goed uit.
Ik zou wel de foto van de gang ofwel opnieuw nemen, ofwel niet tonen. De gang is (voor mij) nu echt een minpunt, dat dan nog eens goed vooraan in de carrousel zit.
Styn is offline   Reply With Quote
Old 31-08-2017, 09:35   #23   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Ah, wat stoort er u? Als mensen binnenkomen is dat altijd hetgeen ze indrukwekkend vinden. Kan zijn dat het door de steen nogal smaakgebonden is. Of is de foto niet goed?

edit: als ik het zo bekijk is het ofwel in de slider dat het er maar half opstaat, ofwel in de galleroij waar eigenlijk drie keer dezelfde foto is getrokken met tegenlicht, wat het juist donker maakt. Zal eens zien of ik dat op andeer moment kan trekken (los van uw smaak)
Old 31-08-2017, 11:32   #24   link
kar
Public servant

kar's Avatar

De prijzen van de huizen in de buurt kennende zit ge goed met uwe prijs. Daar moet zelfs niets meer af.

Persoonlijk vind ik de foto's van uw kinderen heel vreemd. Ge probeert uw leven te verkopen aan mij samen met uw huis maar mijn leven gaat uw leven niet zijn, ook al is dat in uw huis.

Los daarvan goeie site. Ik ken misschien wel kopers. (jong gezin uit brussel)
kar is offline   Reply With Quote
Old 31-08-2017, 11:33   #25   link
rooz
volhardend verontwaardigd

rooz's Avatar

Ge zijt vergeten te vermelden dat Dendermonde stinkt!
En Jesus zo cheap.. Hier hebt ge daar zelfs geen appartement voor.
Old 31-08-2017, 11:57   #26   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Quote:
Originally Posted by kar View Post
De prijzen van de huizen in de buurt kennende zit ge goed met uwe prijs. Daar moet zelfs niets meer af.

Persoonlijk vind ik de foto's van uw kinderen heel vreemd. Ge probeert uw leven te verkopen aan mij samen met uw huis maar mijn leven gaat uw leven niet zijn, ook al is dat in uw huis.
Blij dat prijs voor u correct is, want ge zijt van de buurt
Foto's van mensen is inderdaad een twijfelgeval. Het wordt aangeraden dat niet te doen, en we doen het ook niet op de slides en op de fotopagina. En gaan het zeker niet doen op de immo-sites. De mensen moeten de ruimtes zelf kunnen invullen (geloof me, we hebben veel zaken weggehaald al lijkt het niet zo )
Maar ergens wil ik toch een beetje richting geven in hoe over het huis te denken, en het neer te zetten als iets dat niet enkel potentieel heeft, maar het ook al waar maakt. Dus dat is in de 'sfeer' sectie terechtgekomen, als extra voor de geinteresseerde.

Ik kan enkel hopen dat het ons niet bijt. Mensen reageren bewust en onderbewust op zaken, het is het onderbewuste dat de doorslag geeft maar helaas niet meetbaar is tot er resultaat komt. Beetje zoals quantumfysica. Als je het meet verandert de staat.

Quote:
Originally Posted by rooz View Post
Ge zijt vergeten te vermelden dat Dendermonde stinkt!
En Jesus zo cheap.. Hier hebt ge daar zelfs geen appartement voor.
Dat is een verzinsel van Aalst om de aandacht van Amylum/Syral af te leiden
Old 31-08-2017, 12:05   #27   link
Styn
Senior Member

Styn's Avatar

Quote:
Originally Posted by acku View Post
Ah, wat stoort er u? Als mensen binnenkomen is dat altijd hetgeen ze indrukwekkend vinden. Kan zijn dat het door de steen nogal smaakgebonden is. Of is de foto niet goed?

edit: als ik het zo bekijk is het ofwel in de slider dat het er maar half opstaat, ofwel in de galleroij waar eigenlijk drie keer dezelfde foto is getrokken met tegenlicht, wat het juist donker maakt. Zal eens zien of ik dat op andeer moment kan trekken (los van uw smaak)
Denk dat het vooral de slechte belichting is, de gang ziet er naar mijn mening heel donker uit op die foto.
Styn is offline   Reply With Quote
Old 31-08-2017, 12:08   #28   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Ja, vooral als de commentaar is 'veel licht' Ik zoek andere foto.
Old 31-08-2017, 13:32   #29   link
Cit
College dropout

Cit's Avatar

Send a message via MSN to Cit
Ik heb mijn huis verleden maand op 1 dag verkocht, mijn vorige huis heb ik samen met een makelaar verkocht, dus daar veel van opgestoken.
hier mijn tips beste Bavo :

1: Veel van de foto's zijn te donker. OVERbelichten is de boodschap.
Als je tijdens de dag foto's neemt, zet dan overal het licht aan.

2 : de foto's tonen altijd maar een stuk van een kamer, daardoor lijken de kamers klein. Neem foto's al liggend, of ga op een ladder staan in de hoek van elke kamer, zodat alles er op staat. Niet alleen een bed en een kast. Probeer minstens 3 muren van de kamer in beeld te brengen.
Foto's zijn SUPERbelangrijk. Je moet proberen om zoveel mogelijk volk naar je huis te lokken. 99,9% van de mensen kijken enkel naar de foto's en beginnen dan pas de rest te lezen.

3 : Voor je bezoeken : probeer elk bezoek vlak na mekaar te plannen zodat de mensen elkaar kruisen bij het binnen/buiten gaan.
bereid de bezoeken goed voor, een ronleiding van een kwartier en dan een kwartier "vrij" rondlopen en de kans om vragen te stellen.

4 : probeer je huis niet 'overdreven' te verkopen. Zeg dat je er altijd graag gewoond hebt en dat je vertrekt voor een goede reden. De vraag waarom je verkoopt ga je zeker krijgen.

5: probeer het huis zoveel mogelijk leeg te maken, zo weinig mogelijk persoonlijke spullen, zo weinig mogelijk rommel. Wij hebben al een heel deel zaken, die we niet dagdagelijks nodig hadden, al in dozen gestoken en tijdelijk ergens anders gezet. Ik zorgde er ook voor dat ik altijd alleen was met de bezoekers, vrouw, kinderen en hond gingen naar familie. Ik weet niet of je huisdieren hebt, maar zorg ervoor dat er niets van te zien is wanneer er bezoeken komen. De mensen die ons huis gekocht hebben weten nog altijd niet dat wij een hond hebben.

5b : bereid je er op voor dat er vreemde mensen in je huis terecht komen en dat die je huis gaan afbreken, ze gaan op zoek naar zwakke punten en zullen die zeker laten weten. zorg ervoor dat je geen emotionele band meer hebt met je huis. Anders ga je snel ambetant worden. Weet ook dat er dagjestoeristen zullen komen kijken. Mensen die niets beter te doen hebben dan op een zaterdag huizen te kijken

6: BAK EEN CAKE als je bezoek krijgt! de geur helpt écht!

7: Begin met immoweb en zimmo (meer dan 90% van de mensen die een huis zoeken komen van die sites)

8 : Laat een makelaar komen voor een schatting te maken. Tegenwoordig komen alle makelaars gratis een schatting maken. Wanneer je hen je huis toont, kan je al heel wat info vergaren over wat wel en niet te zeggen tegen de bezoekers. Zeg ook eerlijk dat je van plan bent om eerste zelf te proberen, als het dan niet lukt kan je hem nog bellen.

9:Bij "Beschrijving interieur" staan er vier slaapkamers en in je lijst onderaan zie ik er maar drie staan?
ik zou ook nooit "1 kleine slaapkamer" zet gewoon "X-aantal" kamers met de m² erbij. Groot en klein is voor iedereen anders

10: zet er zeker afstanden tot bus en trein bij.. of zie ik dat over het hoofd?

Wow, wall of text! sorry. Mochten er nog zaken boven komen zal ik een edit doen.

Succes!

Last edited by Cit; 31-08-2017 at 13:43.
Cit is offline   Reply With Quote
Old 31-08-2017, 14:37   #30   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

We gaan zeker zien dat huis leeg en ordelijk is, en dat bezoeken elkaar overlappen. Alsook een sluitend verhaal voorzien van reden verkoop. Taart bakken is zeker een idee.
We hebben 3 schattingen van immo-makelaars waarop de prijs is gebaseerd. We hebben zelfs een 'realo' schatting die we niet durven gebruiken omdat de prijs daar 330.000 is terijl de makelaars het op 268.000 hielden

De foto's, ik weet het, zoals jij het zegt wordt het aangeraden om te doen, en heb er ook zulke genomen. Maar het voelde lullig aan. Die perspectieven zijn zo geforceerd en onnatuurlijk dat ze me storen als ik het bij anderen zie. Als mensen zulke truken toepassen (lage hoek, hoge hoek, breedbeeldcamera of erger fisheye) dan weet je als koper dat uw bezoek gaat tegenvallen. Want de ruimtes zijn niet zo groot.
Het is een beetje zoals Matthias heeft, je geraakt geirriteerd erdoor.

Het idee om dan zuivere foto's te nemen zonder perspectieftruken of editing is dan ook dat we vertrouwen hebben dat het huis sterk genoeg is op foto. En dat het bezoek dan mensen een positief gaat geven. Dat gaat ervan uit dat mensen dus komen kijken, laten we hopen van wel. Eens ze komen, dan zitten we in contrast beter met anderen die wel truken gebruikten.

Ik ga wel nagaan of bepalde foto's niet meer licht kunnen gerbuiken (zoals idd de gang), omdat het er veel waren heb ik ze niet 1 voor 1 nauwkeurig bekeken vooraleer up te loaden(op cropping en helderheid). Ons doel lag hoger, we hebben twee maand lang foto's genomen op verschillende tijdstippen, maar uiteindelijk heb ik de selectie overgelaten omdat het allemaal te lang duurde
Old 31-08-2017, 15:37   #31   link
Cit
College dropout

Cit's Avatar

Send a message via MSN to Cit
Je gaat je huis verkopen Bavo. dat gaat om 300.000€
Wat kies je, 20 mensen die komen kijken omdat de foto's overdreven goed zijn of 2 mensen die het toch wel tof vinden dat je zo'n natuurlijke foto's geplaatst hebt?
Dat je huis sterk genoeg is, daar twijfel ik niet aan. Maar nogmaals, je wil gewoon zoveel mogelijk volk over de vloer krijgen. Dat is je eerste doel.
Dat is gewoon verkoopstechnieken 1-on1. Je ziet automerken toch ook geen "gewone" natuurlijke foto's plaatsen in boekskes?

edit: en dat zijn geen truken hé, er staat overal duidelijk bij hoeveel m² elke kamer is.
Old 31-08-2017, 15:51   #32   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Ik zie op je website 'EPC: in aanvraag' staan. Het is wettelijk verboden om iets te koop te zetten zonder EPC (art. 5.2.6. Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening). Als VEA daarop valt riskeer je een serieuze boete.

Je hebt een EPC nodig voordat je iets te koop zet. Dus in principe mag je niet op IMMOWEB of via een eigen website adverteren voor je woning zonder EPC. Dit moet er zijn voor je website live gaat.

Mooie website wel, veel succes met de verkoop
Maniac is offline   Reply With Quote
Old 31-08-2017, 16:20   #33   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Quote:
Originally Posted by Cit View Post
Je gaat je huis verkopen Bavo. dat gaat om 300.000€
Wat kies je, 20 mensen die komen kijken omdat de foto's overdreven goed zijn of 2 mensen die het toch wel tof vinden dat je zo'n natuurlijke foto's geplaatst hebt?
Dat je huis sterk genoeg is, daar twijfel ik niet aan.
Zal kijken of ik nog iets vind van foto's in die trant

Quote:
Originally Posted by Maniac View Post
Ik zie op je website 'EPC: in aanvraag' staan. Het is wettelijk verboden om iets te koop te zetten zonder EPC (art. 5.2.6. Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening). Als VEA daarop valt riskeer je een serieuze boete.
Ja, hebt het gehoord, alsook electriciteitsattest dacht ik. Beide zijn wel al uitgevoerd een week geleden, we wachten op de resultaten. Dus ik denk dat ze ongeveer gaan toekomen nu. Denk wel dat de wetgeving strenger is voor makelaars als voor particulieren? Er zijn er veel die het pas nadien doen, en dat is begrijpelijk, want particulieren hebben de kennis niet altijd.
Hetzelfde met afmetingen qua bewoonbare oppervlakte, als je de norm volgt is dat erg streng, maar opnieuw dat wordt vaak niet gedaan. Heb de twee varianten hier gebruikt net daarom, want zelf weet ik nooit van een huis welke interpretatie ze hebben gebruikt. Het valt me op dat makelaars erg strikt zijn erin (net omwille van waakhonden), maar dat nieuwbouw bvb wel graag gewoon ruwe afmetingen zet als oppervlaktes. Dat scheelt bij ons 50m2!
Old 02-09-2017, 11:52   #34   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

We zijn gisteren rond 20u live gegaan door het bord op te hangen, een immoweb-advertentie te maken en op Facebook de site te delen. Dat is behoorlijk spannend. De vriendenkring helpt ons goed met delen (~50 shares), dus kregen we op de site meteen een pak bezoekers (gemiddeld 30 actieve gebruikers tot ongeveer middernacht), en al een paar reacties. Lijkt een 50/50 split tussen immoweb-form en site-form.
12 'leads' en 10 geplande bezoeken zijn al binnen. Lijkt me een degelijke start, al verwacht ik dat het na vandaag wel zal kalmeren.
Old 02-09-2017, 15:41   #35   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Quote:
Originally Posted by acku View Post
Zal kijken of ik nog iets vind van foto's in die trant
Ja, hebt het gehoord, alsook electriciteitsattest dacht ik. Beide zijn wel al uitgevoerd een week geleden, we wachten op de resultaten. Dus ik denk dat ze ongeveer gaan toekomen nu. Denk wel dat de wetgeving strenger is voor makelaars als voor particulieren? Er zijn er veel die het pas nadien doen, en dat is begrijpelijk, want particulieren hebben de kennis niet altijd.
De wet is de wet en is even streng voor zowel de particulier als een makelaar.
Maniac is offline   Reply With Quote
Old 03-09-2017, 21:10   #36   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Hebben een uitzondering gemaakt voor 1 koppel omdat ze op de bezoekdag niet konden komen wegens werkgerelateerde reis (wat voor ons dan een kans was de rondleiding te timen ook), bieden die een paar uur later de vraagprijs.

Wat nu? Alles afbellen en daarvoor gaan, of toch laten doorgaan en iedereen zeggen dat de vraag prijs al is geboden als backup, of toelaten dat er alsnog hoger wordt geboden?
Old 03-09-2017, 22:31   #37   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

spannend, upperhand get.

Wat je ook doet gaan er mensen 'gekwetst' zijn. De mensen die naar de kijkdag zouden komen en uiteindelijk daar zelfs de kans niet voor kregen zouden heel teleurgesteld kunnen zijn. Maar als je als eerste vraagprijs kan bieden en zelfs dat blijkt niet genoeg te zijn dan valt dat ook hard tegen.

Ik denk dat de eerlijkste oplossing tegelijk in uw voordeel valt. Je zou iedereen kunnen contacteren en zeggen dat de vraagprijs door onvoorziene omstandigheden toch al geboden is. Als ze niet allemaal afhaken dan weten ze dat ze minstens de vraagprijs moeten bieden.

Huis voor hoogste bieder lijkt mij wel het eerlijkst en uiteindelijk is dat het geen je wilt Het klinkt misschien als een bluff maar zolang de achterliggende bod echt is heb je niet veel te verliezen.

Afbellen kan nooit een optie zijn zolang er geen compromis getekend is denk ik.
frenzal is offline   Reply With Quote
Old 03-09-2017, 22:43   #38   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Van uw hart een steen maken en inderdaad proberen er nog meer uit te halen
Nieker is offline   Reply With Quote
Old 03-09-2017, 23:15   #39   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Ze hebben zonet een officieel bod uitgebracht op de vraagprijs, maar wel behoorlijk slim uitgewerkt door er de opschortende voorwaarde van klening in te zetten, een beschrijving zoals door ons gegeven en een limiet tot vrijdag, net voor de bezoekdag waar we 15 afspraken op hebben gepland.

Dat is uiteraard goed voor ons, aangezien we nu zeker zijn van 1 bod. Het laat ons ook wel de ruimte vrij om te verkennen wie wel interesse had om nog hoger te gaan, door iedereen op te bellen met het nieuws (dat hard aankomt als je echt interesse hebt) en hen de kans te geven alsnog een zet te doen voor vrijdag. Dat filtert dan de twijfelaars eruit en maakt het enkel nog potentieel, in plaats van risico.

Onzeker hoe we hiermee voort gaan. Het is nu geen kwestie meer van 'game theory' maar meer van respect.
Old 03-09-2017, 23:37   #40   link
FuNeo
darcore 460

FuNeo's Avatar

Send a message via MSN to FuNeo
opschortende voorwaarde van lening is vrij standaard, limiet in tijd op bod ook (moest ik koper zijn zou ik die ook vrij kort houden). Allemaal in hun voordeel...
Potentieel in hun nadeel: hiermee tonen ze ook wel aan dat ze wel heel erg geinteresseerd zijn (aka bij een hoger tegenbod meer dan waarschijnlijk nog gaan opbieden). De anderen dus inderdaad asap contacteren...
De écht geinteresseerde overblijvers zullen wel tijd vrijmaken zeker? I know I would.

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules