Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 04-09-2017, 20:48   #61   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Sorry voor de spam, maar bedankt voor jullie advies!

Old 04-09-2017, 20:59   #62   link
Horla
Senior Member

Steek de meerprijs toch gewoon in uw zak? Waarom zou je de eerste bieders iets geven? Zij hebben nog geen kosten gemaakt hoor (buiten wat benzine om te komen kijken).
Horla is offline   Reply With Quote
Old 04-09-2017, 21:08   #63   link
Wolf
Oh no

Wolf's Avatar

Je hebt daar inderdaad toch geen relatie mee?

Maar goet dat er nog te eerlijke mensen zijn zeker
Old 04-09-2017, 21:22   #64   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

Ik neem aan dat de huurprijs/periode door jullie bepaald kan worden in de verkoopovereenkomst?
frenzal is online now   Reply With Quote
Old 04-09-2017, 21:26   #65   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Dat laatste weet ik niet, ik neem aan dat het in de compromis al moet maar ook door is het nogal vaag want waarom heb je dan een bod als het compromis nog te onderhandelen is? Dus het is onzeker. We rekenen dat het toch makkelijk 2000 euro is, dus ja, dat gaat van de winst. Maar ondertussen moeten we ook geen lening meer afbetalen.
Old 04-09-2017, 22:46   #66   link
Matthias
*snore*

Iets geven aan mensen die er naast grijpen zou ik toch niet doen. Gewoon omdat zoiets een moeilijk te kwalificeren transactie is. Lijkt me een uitnodiging voor problemen.

Ik snap dat je het leuker zou vinden mocht iedereen u sympathiek vinden. Maar dat kan niet altijd.
Matthias is offline   Reply With Quote
Old 04-09-2017, 22:53   #67   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

Dat stuk had ik precies niet goed gelezen, nee heel vreemd idee. En ze gaan u achteraf nog altijd een eikel vinden
Old 04-09-2017, 23:03   #68   link
inqubus
Senior Member

Huurprijs komt ge overeen in compromis en nadien bij notaris bij tekenen van akte. Noemt officieel bezettingsvergoeding ofzoiets.

Wij hadden iets gekocht en mensen huurden het dan nog voor ons voor 6 maanden tot hun bouw klaar was. Wel uiterlijk datum laten inzetten zodat dit niet eindelijk blijft aanslepen. Toen dezelfde prijs gevraagd als wij toen zelf morst betalen voor appartement zodat dit nuloperatie was.
inqubus is offline   Reply With Quote
Old 04-09-2017, 23:06   #69   link
FuNeo
darcore 460

FuNeo's Avatar

Send a message via MSN to FuNeo
wij hebben verkocht en onderhandeld met bijkomende voorwaarde van 1 jaar te mogen blijven aan een vergoeding (ging rechtstreeks van de te betalen som af). stond al zo in het bod (die samen mondeling eerst overeengekomen en onderhandeld is, en dan op papier afgeprint/getekend), en stond ook in de compromis en akte beschreven.
Uiteindelijk is het tussen jullie (koper/verkoper) om te bepalen wat de voorwaarden zijn; goes both ways.
Old 04-09-2017, 23:06   #70   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Het probleem daarmee is dat dit een onderhandeling is over prijs, terwijl er al een bindende overeenkomst is qua koop door het bod (dat daarover niets beschrijft). Ik neem aan dat zij dan in een sterke positie staan, omdat jij dan nog enkel kan weigeren tot compromis over te gaan als de eisen onredelijk zijn.

btw ik wil geen eikel zijn
Old 04-09-2017, 23:15   #71   link
FuNeo
darcore 460

FuNeo's Avatar

er waren 2 bieders, we hebben zodra de vraagprijs benaderd werd de hoogste de optie geboden om ons wat extra te geven (1 jaar verblijf aan een gunstige prijs) met als tegeninspanning een akkoord - zekerheid voor hem. (toegegeven, het hielp dat we wisten dat de andere partij aan hun limiet zat)

In de huizenmarkt zijn er altijd veel meer verliezers dan winnaars trouwens. Zelfs als je nu toezegt aan deze bieder heb je vermoedelijk een aantal koppels teleurgesteld (shit, weer 1 die zo rap verkocht is.. en we mochten bijna gaan kijken). Zelf genoeg meegemaakt..
Ben je een eikel omdat je je huis aan een correcte prijs wilt verkopen? (en wat is een correcte prijs anyway? imo enige correcte antwoord: wat iemand er voor wil geven...)
Old 05-09-2017, 07:37   #72   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Quote:
Originally Posted by FuNeo View Post
Ben je een eikel omdat je je huis aan een correcte prijs wilt verkopen? (en wat is een correcte prijs anyway? imo enige correcte antwoord: wat iemand er voor wil geven...)
Uiteraard niet, dat is de markt die speelt.
Maniac is offline   Reply With Quote
Old 06-09-2017, 20:29   #73   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

efkes 17000 meer door de kijkdagstress, nice
Old 06-09-2017, 20:52   #74   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Ik werd er fysiek ongemakkelijk van, zodanig dat het me niet eens lukt er iets op te drinken
Old 09-09-2017, 11:55   #75   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Het zoekertje is al na een week offline gehaald, we hebben een koper!

Old 09-09-2017, 12:05   #76   link
Wolf
Oh no

Wolf's Avatar

Damn. PROFIT! Proficiat!
Old 09-09-2017, 12:23   #77   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

Het was in freakonomics uitgelegd denk ik dat het voor een immo het beste is om snel te verkopen dan meer tijd aan spenderen voor een beetje meer commissie.

3% van €270000 = 8100
3% van €300000 = 9000

Misschien is dit niet het beste voorbeeld gezien het sowieso al zo snel ging. Maar beter 8100 na een week en 5 rondleidingen dan 9000 en 20 rondleidingen op 4 weken.

In hoeverre dat immokantoren echt zo werken/denken in de praktijk durf ik niet zeggen. Hopelijk valt dat in het echt een beetje mee
Old 09-09-2017, 12:24   #78   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Statistieken!

Mensen die ons contacteerden met interesse: 24
Geplande afspraken (zonder bod): 16
Herplande afspraken (na aflasting bezoekdag): 12

Mensen die bezoekuur vroegen en nadien niets meer lieten horen: 2
Mensen die bezoekuur kregen en afbelden voordien: 1
Mensen die bezoekuur bevestigden en niet kwamen opdagen (aka NO SHOW): 1
Mensen die bezoekuur niet bevestigden en toch kwamen opdagen: 1

Mensen die lieten weten dat ze geen interesse hadden na bezoek: 6
Mensen die niets lieten weten na bezoek: 6

Mensen die gingen bieden en het niet deden: 1

Bekeken via immoweb: ~1400
Opgeslagen op immoweb: ~12
Facebook bereik: 67 shares / 24 likes

Bereik via site: 1700 users / 2000 sessies / 5100 pageviews
Bounce rate: 53% (dus iets meer dan de helft was niet echt geboeid)
Return rate: 15% (300 sessies, hier zitten de potentiele kopers)
Locatie Belgie: 97% (uitstekende targeting dus)
Desktop vs mobile: 23% vs 67% (wake up call hier! De site was niet voor mobile ontworpen maar was het gelukkig wel by default)
Populairste page (home uitgezonderd): fotos (800 views), gegevens (650 views), wonen (342), locatie (330), sfeer (319), contact (252)
Populairste doorklik (page na homepage): 17% fotos, 10% gegevens, 5% locatie, 3% contact

Referrals: 75% Facebook mobile, 20% facebook, 2% shrimp
Source: 1130 Facebook mobile, 420 direct (waarschijnlijk tekstlink immoweb en advertentie site aan raam), 224 Facebook desktop, 90 Google search.

Je kan dus gerust stellen dat ons bereik via Facebook hoger lag dan immoweb! Aan de bezoekers te horen was 80% ook geconnecteerd met ergens gemeenschappelijke vrienden. Facebook was onmisbaar om erg snel in de regio zoichtbaarheid te krijgen. Een paar zagen het ook op ons groot verkoopbord aan raam dankzij de bloemencorso en grote passage hier.
Immoweb is onmisbaar, maar niet de enige manier. We vermoeden wel dat immoweb voor de long tail zorgt, want op Facebook kan je niet blijven delen.

Beide Facebook en Immoweb zorgden voor gigantische peak op dag 1 en dag 2 (50% van het gehaalde bereik), maar nadien gaat het stijl bergaf (dag 4 en nadien is nog marginaal)
Old 09-09-2017, 12:26   #79   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Quote:
Originally Posted by frenzal View Post
Het was in freakonomics uitgelegd denk ik dat het voor een immo het beste is om snel te verkopen dan meer tijd aan spenderen voor een beetje meer commissie.
Ja heb die ook gelezen en er hetzelfde uit onthouden Ik heb het vermoeden dat ze ofwel erg slecht zijn in inschatten van kracht van netwerken (teveel teren op het oude model van eigen database, immoweb, bordje en kranten), ofwel onderling prijsafspraken hanteren om verkopen vlot te laten gaan.

edit: in de statistieken heb ik niet immovlan, realo, hebbes, zimmo etc omdat we dat uitstelden voor een tweede golf te maken via immosites nadat immoweb wat stiller werd. Ook niet de impact van een persoonlijke introductievideo (aka vriendin doet deur open en laat de bezoeker binnen na korte verwelkoming) tot ons huis die we planden te posten op Facebook voor een tweede reeks aan shares. Was eigenlijk allemaal erg boeiend nog Het bieden zelf niet, dat zorgt voor krampen
Old 10-09-2017, 00:14   #80   link
FuNeo
darcore 460

FuNeo's Avatar

proficiat!

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules