Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 19-07-2017, 16:20   #5121   link
LukeSoloSalade
Zetelliberaal

LukeSoloSalade's Avatar

ik doe mee met 6 nullen : 2000000
Old 19-07-2017, 16:52   #5122   link
Jay-Jay
Senior Member

Jay-Jay's Avatar

Welke (munt)eenheid?
Jay-Jay is offline   Reply With Quote
Old 19-07-2017, 17:00   #5123   link
Bourgi
Bear Claw Lover

Bourgi's Avatar

Cit, laat u niet in het zak zetten hé. DJB gaat afkomen met een valies gevuld met stapels nullen.
Bourgi is offline   Reply With Quote
Old 19-07-2017, 17:52   #5124   link
Jay-Jay
Senior Member

Jay-Jay's Avatar

Eerder zijn eigen munteenheid, de Varklar. Tegenwoordig is de exchange rate 2.800.000,00 Varklar voor 1/3de portie goulash.
Old 19-07-2017, 18:48   #5125   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Hoe lang gaat deze mop nog duren? Dan weet ik wanneer ik terug mag komen
Nieker is offline   Reply With Quote
Old 19-07-2017, 19:14   #5126   link
Jay-Jay
Senior Member

Jay-Jay's Avatar

Hoe lang is een Chinees!
Old 19-07-2017, 20:08   #5127   link
Eposhark
Master i/d Japanologie

Eposhark's Avatar

ja
Old 20-07-2017, 09:19   #5128   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Quote:
Originally Posted by Jay-Jay View Post
Eerder zijn eigen munteenheid, de Varklar. Tegenwoordig is de exchange rate 2.800.000,00 Varklar voor 1/3de portie goulash.
Normale portie, of Callandor portie?

Last edited by Erik701; 20-07-2017 at 12:35.
Erik701 is offline   Reply With Quote
Old 23-07-2017, 21:41   #5129   link
Lycas
Senior Member

All fucking right.

Dat probleem met de stikende beneden WC op regenwater is gevonden. En het is niet het toilet.

In dat WC zit ook een wastafel en het is dat dat stinkt. Om het uit te leggen:

Vanachter aan ons huis loopt de achterkant (oprit en stukje tuin) naar het huis toe, dus het regenwater dat op de oprit vanachter komt loopt dus richting de garage. Om te vermijden dat dat water het huis binnenkomt is er een goot, redelijk breed die al het water opvangt en naar een grote put onder de oprit brengt. In die put zit een pomp die het water via de afvoer buizen naar boven pompt.

Nu het probleem zit hem in dat pompen, als de pomp klaar is met pompen zuigt die precies lucht door de buis om het water terug laten vallen naar de put, dit zorgt ervoor dat de Sifon's die mee op die buis zitten worden leeg getrokken volgens mij. Je hoort dit aan het feit dat in de pompbak in de keuken een borrelend geluid is als die pomp stopt. Maar op die afvoer zit letterlijk alles.

Maar waarom stinkt dan alleen die afwasbak? Ik denk omdat alle andere plaatsen een sifon hebben die te dicht bij de afvoer zit. Dus bv: Omdat het water afvoer van de inloopdouche verstopt zat ben ik erachter gekomen dat die een sifon heeft recht achter de afvoer, dat bakje zat verstopt met de gewoonlijke dingen: Zeep resten en haar natuurlijk. Dit bakje is zeer amateuristisch op de afvoer leidingen gemonteerd. Ik heb dat bakje leeg gemaakt en natuurlijk begon dan alles een beetje te rieken omdat de pijp van de afvoer bloot lag.

Toen ik dat had gedaan en mijn vriendin kon douchen, merkte ik dat beneden in die WC op regenwater ik het water kon horen vallen van de douche. Dit geluid kwam door de wastafel, dus die had een direct verbinding met die buis zonder water ertussen. Van de moment ik daar water indeed was er geen probleem.

Ik zal maar een loodgieter contacteren omdat eens na te kijken, lijkt me een prijzig boeltje te worden.

tl dr: Pomp van het tuinwater zuigt de sifon leeg van de wastafel in het beneden toilet, daarvan de stank. Dus niet het regenwater.
Lycas is offline   Reply With Quote
Old 24-07-2017, 12:10   #5130   link
LukeSoloSalade
Zetelliberaal

LukeSoloSalade's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jay-Jay View Post
Welke (munt)eenheid?
Weet je wat.

In Euro.
Old 25-07-2017, 08:04   #5131   link
Cit
College dropout

Cit's Avatar

Send a message via MSN to Cit
Allrighty! huis verkocht!
Toffe week geweest wel...
Huis gekocht, huidig huis inorde gezet, twee dagen online.. verkocht.
Old 25-07-2017, 09:21   #5132   link
Lacroix
Forty-Two

Lacroix's Avatar

Te weinig gevraagd dus?
Lacroix is offline   Reply With Quote
Old 25-07-2017, 10:13   #5133   link
Cit
College dropout

Cit's Avatar

nope, huis is perfect inorde en gelegen in de as Leuven-Brussel.

Werd geschat tussen 380.000 en 400.000, 397.500 gekregen.

Nu begint de misérie met de compromis en leningen, toch een pak makkelijker om alles via een immo te laten doen.
Old 25-07-2017, 13:45   #5134   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Quote:
Originally Posted by Cit View Post
Allrighty! huis verkocht!
Toffe week geweest wel...
Huis gekocht, huidig huis inorde gezet, twee dagen online.. verkocht.
Quote:
Originally Posted by Lacroix View Post
Te weinig gevraagd dus?
De theorie is dat bij snelle verkoop, je mogelijk een hoger bedrag behaalt dan bij lange verkoop.
Langer zoeken naar een koper is niet noodzakelijk rendabeler omdat de druk tijdens de eerste verkoopdagen het hoogst ligt (de groep die op zoek is in uw segment krijgt notificaties, dus de piek van interesse ligt vooraan, en de kandidaten hebben nog geen prijsreferentiekader die zich pas vormt als een woning al langer te koop staat).
Dit drijft vele kopers ertoe naar de vraagprijs te bieden, in plaats van de gewoonlijke poging er 10% of meer onder, omdat ze nog geen speelruimte hebben om dat te doen.

Het is die theorie die we gaan volgen bij het verkopen van ons huis ook. In plaats van 10% meer te vragen dan geschatte verkooppijs, vragen we ongeveer de verkooprijs zelf. Er is niets dat ons wettelijk tegenhoudt om bij meerdere biedingen op de verkoopprijs, nog te laten onderhandelen. Maar dat zou al een serieuze luxesituatie zijn.

Als je een huis langer laat staan (door hoog te beginnen, of goede boden te weigeren) ben je sowieso aan doelwit voor onderhandelaars, en heb je geen drukkingsmiddel meer, buiten uitstel. Het risico voor de koper om te laag te bieden is dan weg.
Old 25-07-2017, 14:07   #5135   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Quote:
Originally Posted by Cit View Post
nope, huis is perfect inorde en gelegen in de as Leuven-Brussel.

Werd geschat tussen 380.000 en 400.000, 397.500 gekregen.

Nu begint de misérie met de compromis en leningen, toch een pak makkelijker om alles via een immo te laten doen.

Hoezo? Laat die compromis gewoon opstellen door uw notaris? En welke miserie zou je met de lening hebben?
Old 25-07-2017, 14:35   #5136   link
Cit
College dropout

Cit's Avatar

Compromis kan pas opgesteld worden als het bodemattest en (ikbenhettweedeevenvergeten) klaar zijn.

Wil zeggen dat ik alle communicatie moet doen met beide notarissen momenteel.

Ondertussen zit ik ook nog met mijn aankoop waar ik alles voor moet regelen.

En dan nog het feit dat we de koop en de verkoop graag op dezelfde dag willen laten doorgaan omw meeneembaarheid en overbruggingskrediet.

Dat zijn dus in totaal vijf partijen (gelukkig is onze aankoop bij dezelfde notaris als ons, onze koper wil persé zijn notaris gebruiken)

Ik wil maar zeggen, de tijd en energy die ik daar de laatste dagen heb ingestoken door dat allemaal zelf te regelen is niet te onderschatten ;(

Gelukkig houden we van de verkoop een serieuze cent aan over. We moeten een pak minder lenen dan dat we voor ons huis gekregen hebben.

Binnen een maand en half gaan we twee weken en half naar de states, GELD OPDOEN!!!! xD
Old 25-07-2017, 17:19   #5137   link
boogie_man
Senior Member

Door zonder immo te werken win je gemakkelijk ook 3% (+BTW), ofte in uw geval 14.520 euro. Het is inderdaad wel wat lastig maar nu we het allemaal achter de rug hebben is het vooral heel aangenaam om (in ons geval rond de 10.000 euro) meer in je zak te hebben.

Immo heeft voor mij maar beperkte meerwaarde in het luxesegment of bij volledige renovaties.

Een reguliere woning die goed in de markt ligt zou iedereen met wat interesse in de materie en een begin van "koopmansgeest" toch zelf moeten kunnen verkopen.

Bij ons trouwens ook aankoop, verkoop, pandwissel, uitbreiding hypotheek allemaal in een beweging voor de notaris gebracht.
boogie_man is offline   Reply With Quote
Old 25-07-2017, 18:08   #5138   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Ik zie het probleem ook echt niet. Zijt gij een ambtenaar of zo dat het zoveel werk is om wat dingen georganiseerd te krijgen?

Ik heb zelf zoveel jaar als makelaar gewerkt, ik denk niet dat ik na al die jaren veel voordelen kan opnoemen. De 'problemen' die jij noemt zijn alleszins niet minder daardoor
Old 25-07-2017, 19:59   #5139   link
BlackRabbit
Datanuke.be

BlackRabbit's Avatar

Onlangs oog gehad op afgewerkt huis en met dat verhaal naar de bank gegaan. Heb daar toen bepaalde condities gekregen 200k lenen, 45k eigen inbreng. Volgens bank zou ik huis tot 320k kunnen kopen. Uiteindelijk toch de beslissing genomen om geen bod te doen.

Ondertussen iets anders op het oog, maar het vergt een complete (en kostelijke) verbouwing. Pand zou ik voor 180k willen kopen, maar dus nog wel 120k ofzo insteken.

Mijn vraag: mag ik veronderstellen dat ik ongeveer hetzelgde max bedrag kan lenen? Of ligt dat anders omdat de huidige waarde van het pand lager is?
BlackRabbit is offline   Reply With Quote
Old 25-07-2017, 20:21   #5140   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Ik neem aan dat het dan om een hypotheeklening en renovatielening zal gaan, waar je de facturen binnengeeft en zij die voor jou betalen

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules