Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Reply

Thread Tools
Old 06-08-2017, 17:15   #15181   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Gisteren ook gezien, maar zijn stijl vond ik eerder storend voor fantasy. Dialogen zijn ook niet van niveau zoals vroeger.
Old 06-08-2017, 21:43   #15182   link
Jack Carver
Senior Member

Jack Carver's Avatar

Cleopatra (1963)

wss al 100 keer op tv geweest maar nooit volledig gezien denk ik

schoon verhaal natuurlijk en voor die tijd goed in beeld gebracht.
Al duur het allemaal wel veel veel veel te lang.

al hebben liz taylor haar ogen de tand des tijds wel goed doorstaan

What Ever Happened to Baby Jane?

Ook 2 oude dozen

Ook 2 hele goeie actrices maar het verhaal is toch maar saai om van een echte klassieker of must see the kunnen spreken.
Jack Carver is online now   Reply With Quote
Old 06-08-2017, 22:06   #15183   link
TheLegacy
Boris

TheLegacy's Avatar

Mike and Dave need wedding dates: cheap funny, ma twas nog wijs

Alien: Covenant: nog ne keer, ik blijf em goed vinden
Old 07-08-2017, 16:05   #15184   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

int weekend niets gezien want gamen en drinken maar gisterenavond dr strangelove

beste film van de drie voorlopig in mijn kubrick marathon, alles aan die film is een opvolging van geweldige momenten en buiten die shots van de vliegtuigen, overduidelijke greenscreens en de acteurs zelf is voor de rest alles amper oud geworden. geen slechte feat voor een film van 1964. en die allerlaatste dialoog over hoe ze best overleven in de mijnen, fucking hell :')

vanavond the shining
Old 07-08-2017, 16:09   #15185   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

allerbeste moment was trouwens de reden waarom de generaal deed wa hij deed in de film, twas lijk alex jones in het verre verleden en ge weet ondertussen wel da ik sowieso een zwak heb voor figuren als jones en beck

dat dan ineens voorkomt in zo'n film fucking hell mijn ogen begonnen bijna te blinken van pure blijdschap

10/10
Old 08-08-2017, 13:13   #15186   link
Japisee
҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉

Japisee's Avatar

The Remains of the Day

retestrak geregisseerd, hopkins en thompson in topvorm. zoveel onderhuidse spanning gasten
Old 08-08-2017, 14:28   #15187   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Alien Covenant. Beter dan verwacht!
ExReey is offline   Reply With Quote
Old 08-08-2017, 18:16   #15188   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Quote:
Originally Posted by Ferrex View Post
vanavond the shining
blijft toch maar nen bizarre film

geweldige shots, memorabele scenes maar ik vind het tegelijker tijd precies toch maar ťťn van de zwakste van zijn filmen? feit dat elk shot negenduizend verschillende theoriŽn heeft trekt mij nie echt aan. hij is goed maar nie geweldig voor mij. vraag mij ook af waarom vele dit aanstippen als "de bekendste kubrick." is dat omdat er zoveel speculatie en theoriŽn over bestaan of is dat omdat hij het beste in de box office heeft gedaan?

ahja nicholson is geweldig maar da weet iedereen ondertussen al

vanavond 2001
Old 08-08-2017, 18:29   #15189   link
Mr.E
Senior Member

Mr.E's Avatar

Quote:
blijft toch maar nen bizarre film

geweldige shots, memorabele scenes maar ik vind het tegelijker tijd precies toch maar ťťn van de zwakste van zijn filmen? feit dat elk shot negenduizend verschillende theoriŽn heeft trekt mij nie echt aan. hij is goed maar nie geweldig voor mij. vraag mij ook af waarom vele dit aanstippen als "de bekendste kubrick." is dat omdat er zoveel speculatie en theoriŽn over bestaan of is dat omdat hij het beste in de box office heeft gedaan?

ahja nicholson is geweldig maar da weet iedereen ondertussen al

vanavond 2001
Niet de beste Kubrick, maar voor mij persoonlijk zeker beter dan bijv. 2001 (waarvan de talloze theorieen mij ook behoorlijk irriteren). Voor mij 2 redenen om er grote fan van te zijn:
- creepiness. De film is doordrenkt van een onaangename sfeer, en dat is het gevolg van vele opvallende, maar ook zeer subtiele elementen. Om een voorbeeld te geven - het decor "klopt" niet; sommige deuren zijn niet logisch geplaatst, en op bepaalde plaatsen volgt de camera een bocht en zou je eigenlijk een muur moeten zien, maar loopt de gang verder. Zo zijn er tal van kleine dingetjes, die je niet gaat merken bij een eerste viewing, maar die onbewust wel het gevoel geven "dat er iets niet klopt". Het vakmanschap en oog voor detail van Kubrick viert hoog tij in deze film.
- de acteerprestaties inderdaad. Sommige mensen zeggen dat de grootste zwakste van de film is dat je vanaf het eerste moment weet dat Nicholson los gaat gehen. Niet geheel onterecht. Dat gezegd zijnde - zijn acteerprestatie is in deze film monumentaal, met als toppunt de barscene waarin hij een over-the-top monoloog afsteekt zonder dat het de geloofwaardigheid van zijn personage aantast. Maar evenzeer Duvall als zijn vrouw is fantastisch. Deels omdat ze ook effectief behoorlijk geterroriseerd werd door Nicholson on EN offscreen (onder stimulus van Kubrick zelf, overigens - die er ook voor zorgde dat ze nauwelijks tot geen slaap had tijdens de opnames).

Los daarvan, Kubrick kiest er terecht voor om grote stukken van het boek links te laten liggen, omdat die de vertaling naar het witte scherm niet zouden overleven (getuige de meer accurate verfilming, die elke vorm van geloofwaardigheid mist).

Misschien nog een laatste opmerking erover - het is een horrorfilm met supernatural elements. Noem eens 5 films in dat genre die overtuigend en over de hele lijn als "deftige" film geclassificeerd kunnen worden (en dat komt van een horror-fan, laat ons eerlijk zijn, het gros van de horrorfilms zijn niets meer dan entertainment flicks, zelfs als het team achter het project dit met enige serieux en integriteit behandelen).

Last edited by Mr.E; 08-08-2017 at 18:35.
Mr.E is offline   Reply With Quote
Old 08-08-2017, 18:48   #15190   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

ja kheb gehoord dat die miniserie van king (nadat hij de verfilming van kubrick schandaliig vond) zelf echt ongelooflijk saaie drek is

versta me nie verkeerd, als film in zijn genre en films in't algemeen blijft hij gewoon goed maar ik ga wel nie mee in die zotte analyses die a volontť op de interwebs staan en ik ben er ook niet gefascineerd door, voor mij geen probleem dat scenes wa abstract zijn, zolang ze dan maar sfeer scheppen. wat ze ook deden.
Old 08-08-2017, 19:17   #15191   link
Mr.E
Senior Member

Mr.E's Avatar

Agreed, zotte theorieŽn achter de schermen zijn van de meeste films behoorlijk bullshit, en dat is hier zeker niet anders.
Old 08-08-2017, 19:53   #15192   link
Jack Carver
Senior Member

Jack Carver's Avatar

Moet er dan wel bijdenken dat die shit ook al 37! jaar oud is, en imo toch nog altijd in mijn top 3 van creepy films staat. Echt weinig dat nog maar in de buurt kan komen.
Enfin als dat een van je mindere films is ben je gewoon een fenomenale regisseur.
Jack Carver is online now   Reply With Quote
Old 08-08-2017, 22:10   #15193   link
rastaman
Banned

rastaman's Avatar

Op 20 november speelt The Shining in verschillende Kinepolis zalen trouwens: https://kinepolis.be/nl/events/classics-shining
rastaman is offline   Reply With Quote
Old 09-08-2017, 18:33   #15194   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Quote:

vanavond 2001
is voor mij misschien nie de beste kubrick maar wel de mooiste tot nu toe, wa was da allemaal, denk dat er geen enkel lelijk shot in die hele film zit

had beetje schrik dat ik (net zoals bij 50's zwart/wit filmen maar voor een andere reden) het maar saai ging vinden maar wat er qua oppervlakkig narratief soms wat aan ontbreekt maakt het volledig goe met ongelooflijk beeld na beeld. en sommige scenes, hoe is dees gemaakt in 68? ik moet moderne sci-fi sowieso nie hebben, dus het feit dat er ene uit die periode mij kan overtuigen om gefascineerd te blijven kijken, zeker zo'n trage, was zum fuck

ik zeg oppervlakkig narratief want net zoals bij the shining en waarschijnlijk de meeste van zijn filmen besef ik wel dat er nog duizende verschillende niveaus in zitten ma die zijn zoals gezegd nie echt in mijn interesse. either way, terecht een monument.

vanavond barry lyndon
Old 09-08-2017, 18:48   #15195   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

en misschien is't zware blasphemy om te zeggen maar da einde (enfin da jupiter infinite gedeelte) van de film voelde precies ineens aan als nen terrence malick film

in 68

voor er ooit sprake was van terrence malick

Old 09-08-2017, 18:56   #15196   link
Japisee
҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉

Japisee's Avatar

en dat verpestte de film want terrence malick is een dweep

snie waar ze ma fucking hell wat was die film mij kwijt toen ie full loldrugs ging
Old 09-08-2017, 18:58   #15197   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

duurt toch nie zo lang relatief tot de hele film?

tis eerder in porties van tree of life da het mij ook begint te irriteren

en the thin red line blijft nen geweldige film japjap
Old 09-08-2017, 22:47   #15198   link
Japisee
҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉

Japisee's Avatar

nog nie gezien feitelijk kheb nog gene klop gezien als ik zo imdb bekijk, oeps, ja seg
Old 10-08-2017, 00:06   #15199   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

tzal barry lyndon part 1 en barry lyndon part 2 worden, sebiet deel 1

3 uur en 3 minuten ok dan stanley

nog maar te zien of da mij ga interesseren want echt smakelijk klinkt een 3 uur durende kostuum drama nu ook weer nie
Old 10-08-2017, 07:46   #15200   link
Japisee
҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉

Japisee's Avatar

Kijk wa vroeger eh, wasdannu. Kzou zoiets ook niemer kunnen op mijne leeftijd.

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Thread Tools

Posting Rules