Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Reply

Thread Tools
Old 05-10-2017, 11:43   #15341   link
Wolf
Oh no

Wolf's Avatar

Blade Runner 2049

fokking awesome!
Old 05-10-2017, 19:28   #15342   link
quantrias
Senior Member

quantrias's Avatar

Quote:
Originally Posted by Wolf View Post
Blade Runner 2049

fokking awesome!
Zaterdag ga ik met de madam in Brussel gaan kijken in IMAX.
Ondertussen voor de zoveelste keer Blade Runner (original) bekeken en stukje van de Final Cut ook. En bezig met de zalige docu Dangerous Days.
quantrias is offline   Reply With Quote
Old 06-10-2017, 10:49   #15343   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Ik had de IMAX-voorstellingen van de week eens opgezocht maar ik had de indruk dat, uitgezonderd misschien de première, de IMAX altijd de 3D-versie is.

Klopt dat, en zo ja, trekt de 3D op iets in IMAX?
Clipper is offline   Reply With Quote
Old 06-10-2017, 11:14   #15344   link
quantrias
Senior Member

quantrias's Avatar

Quote:
Originally Posted by Clipper View Post
Ik had de IMAX-voorstellingen van de week eens opgezocht maar ik had de indruk dat, uitgezonderd misschien de première, de IMAX altijd de 3D-versie is.

Klopt dat, en zo ja, trekt de 3D op iets in IMAX?
Klopt inderdaad. Zag geen gewone imax versie staan in brussel toch niet met origineel audio en ned/fran ondertitels. Maar met die 3D imax heb ik niet echt veel ervaring, heb enkel bij opening vorig jaar Rogue One gezien en viel wel mee. Ben wel niet voor 3D dus als ik kon kiezen had ik de gewone imax versie genomen.
Old 06-10-2017, 11:36   #15345   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

dan zie ik nen film nog liever niet in imax dan zo'n brilleke op te moeten zetten

ik snap nie waarom ze die 3D meme blijven pushen
Old 06-10-2017, 17:54   #15346   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Quote:
Originally Posted by Ferrex View Post
dan zie ik nen film nog liever niet in imax dan zo'n brilleke op te moeten zetten

ik snap nie waarom ze die 3D meme blijven pushen
Quote:
Nog voor het einde van dit jaar start bioscoopgroep Kinepolis met 4D-cinema. Twee zalen, één in Antwerpen en één in Brussel, krijgen bewegende zetels die ook wind, regen, geuren en zelfs sneeuwvlokken in je gezicht blazen 'voor de ultieme filmbeleving'. "De effecten zijn subtiel, maar we raden het zwangere vrouwen en epilepsielijders af."

Old 06-10-2017, 18:10   #15347   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

de ultieme filmbeleving rofl, nix zo ultiem als het scherm nie meer kunnen zien door water in uw ogen

wa een klucht
Old 06-10-2017, 18:20   #15348   link
Japisee
҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉

Japisee's Avatar

die shit is al nie uit te houden voor tien minuten in pretparken, wtf
Old 06-10-2017, 21:05   #15349   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Ik vroeg me af of het een beter systeem zou zijn, of dezelfde wazige donkere bril die alleen maar werkt als uw film zelf al voor drie kwart pikzwart is à la Tron of Gravity?

Ik heb besloten om het toch niet te testen, eerlijk gezegd vooral omdat ik te lam ben om dit weekend nog eens naar Brussel te trekken.
Old 07-10-2017, 18:26   #15350   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Goeie film wel.
Old 07-10-2017, 19:55   #15351   link
quantrias
Senior Member

quantrias's Avatar

Net terug van de 3D imax, fuck die geluidsinstallatie was goed. Dikke vette sound en soundtrack. Beeld was ook te pruimen en we zaten heel goed gepositioneerd in de zaal. Film zelf was echt meer dan goed. Tijd vloog voorbij. Mocht nog langer duren van mij. Gewoonweg zien!
Old 08-10-2017, 01:05   #15352   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Ik ben uiteindelijk gaan zien in de UGC in de buurt, samen met zowat tien andere vreemden die er voor hadden gekozen hun middag zo door te brengen. Had ook wel iets.

Ten eerste: nice try me wijsmaken dat Harrison Ford 30 jaar ouder is dan in 2019, terwijl hij er zeker 34 à 35 jaar ouder uitziet!

Ten tweede en al iets serieuzer: die Leto zou nog geen minuut kunnen verbergen wat voor een verschrikkelijke non-acteur hij is. Veel langer dan vijf van die minuten hoef je hem gelukkig niet te ondergaan.

Soit, onverhoopt goed die film. Moet wel gemaakt zijn door Blade Runner-fetisjisten want de liefde druipt ervan af. Ik denk dat hij deels zo lang duurt omdat ze er zelf niet genoeg van kregen en elke scène nog net een seconde of twee langer in beeld wilden houden, maar het resultaat is zalig om naar te kijken.

Hij bevat best veel typische sequel-toestanden zoals een plot die per se tien keer ingewikkelder en gelaagder moet zijn en koddige referenties enzo. Dat gezegd zijnde, een heel deel van die toevoegingen zijn nog wel goed gevonden, en hij zou wel eens een omgekeerd Nolan-effect kunnen hebben en net beter worden naarmate ik er meer over nadenk.

Maar desondanks is het beste nieuws nog dat hij het niet van de plottwists moet hebben. Het blijft een film over gevoel, over de ervaring een mens te zijn, een film waarmee en waarin ik direct nog eens een kleine drie uur zou willen doorbrengen ook al ken ik het verhaal nu wel.

4 skin jobs op 4.
Old 08-10-2017, 09:06   #15353   link
Jonah
Senior Member

Jonah's Avatar

Send a message via MSN to Jonah
Jurassic Park op groot scherm in Flagey gisteren. Onverwoestbaar, die film.
(Ze toonden ook de 2e en 3e, maar daar zijn we toch niet voor gebleven.)
Old 08-10-2017, 10:42   #15354   link
eye
Senior Member

eye's Avatar

Een hoop Spielbergs en Polanskis in de Cinematek de komende tijd, blijkbaar. Merci, Jonah!
eye is online now   Reply With Quote
Old 08-10-2017, 18:33   #15355   link
Jack Carver
Senior Member

Jack Carver's Avatar

Spiderman: Homecoming

best leuk, blijft een van men favoriete comic book heroes,

vond zowel die van Raimi als the amazing best ok, en pak beter dan alle andere avengers brol.

Zijn er in de comics ook verschillende reboots die niet helemaal hetzelfde verhaal volgen ?

Enfin, is het nu gebeter door een genetisch gemanipuleerde spin of is het gewoon een high tech pakje van Tony Stark?
Jack Carver is offline   Reply With Quote
Old 08-10-2017, 21:32   #15356   link
Jack Carver
Senior Member

Jack Carver's Avatar

1e Blade Runner

ik heb schrik dat ik nooit meer een over het hoofd geziene parel van dit niveau ga ontdekken.

Blijft visueel ook fantastisch overeind na zoveel jaar.
Pak films uit de jaren 90 die een pak meer gedateerd aanvoelen dan deze. Wat een pracht! Om van de soundtrack nog maar te zwijgen, want die is minstens even goed.

Komt zeker op mijn lijst van classics die ik elke 2-3 jaar nog eens bekijk, om van scene tot scene te genieten.

Waarom zie ik die nu pas
Jack Carver is offline   Reply With Quote
Old 08-10-2017, 21:45   #15357   link
quantrias
Senior Member

quantrias's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jack Carver View Post
1e Blade Runner

ik heb schrik dat ik nooit meer een over het hoofd geziene parel van dit niveau ga ontdekken.

Pak films uit de jaren 90 die een pak meer gedateerd aanvoelen dan deze. Wat een pracht! Om van de soundtrack nog maar te zwijgen, want die is minstens even goed.

Komt zeker op mijn lijst van classics die ik elke 2-3 jaar nog eens bekijk, om van scene tot scene te genieten.

Waarom zie ik die nu pas
Old 08-10-2017, 22:14   #15358   link
Vantham
Senior Member

Vantham's Avatar

The Dark Tower.... man man man, wat een slechte verfiming. ik heb me niet verveeld met de film, maar het is absoluut geen verfilming van de boeken. S. King heeft daar de bal misgeslagen als die zijn 'zegen' aan de film heeft gegeven. 7 boeken kun je absoluut niet in 90m gieten. 2u30 mogelijks, maar dan enkel zonder diepgang van karakters. Waar zijn Eddy en Odetta, Detta (en hoe ze nog noemt), haar "kind", blaine de mono is niet te zien,...

afin, actiefilmke, maar absoluut geen verfilming. liefhebbers van het boek, blijf weg en stuur klacht mails naar S. King.
Old 09-10-2017, 06:27   #15359   link
Jens
Member

Quote:
Originally Posted by Jack Carver View Post
1e Blade Runner

Waarom zie ik die nu pas
Ik heb hem zaterdag ook gezien als voorbereiding op 2049 en het blijft een prachtfilm, eigenlijk niet te geloven dat deze al 35 jaar oud is. Samen met Terminator 2 een klassieker die ik om de 5 jaar eens opzet.

De game heb ik ook geprobeerd maar die is vrij slecht verouderd, logisch ook aangezien Westwood indertijd zelf te kampen had met technologische beperkingen waardoor ze de graphics een stuk moesten downtunen. En de technologische evolutie van pc's is de laatste 20 jaar redelijk geschift geweest.
Jens is offline   Reply With Quote
Old 09-10-2017, 08:16   #15360   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Denk dat Blade Runner zijn houdbaarheid ook te danken is aan het film noir aspect, in tegensteling tot bvb Tron dat volledig voor sci-fi ging. Blade Runner is meer een thriller dan een sci-fi film in stijl. Erg mooi gebalanceerd

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Thread Tools

Posting Rules