Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 02-12-2019, 11:54   #1061   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

als open vld aan't bluffen is, dan is't maar weinig subtiel en zo niet versta ik er al helemaal niets meer van

ik heb zelf nix tegen een paars groene regering en dat mr meestapt in gesprekken is iets meer begrijpbaar maar rutte? de clownfiesta is nog groter aan't worden dan verwacht. moet daar gezellig zijn daar op vlaams niveau, dat eigenlijk al een coalitie van de verliezers is.

denk trouwens niet dat de wever 't veld insturen na magnette veel verschil gaat maken, zeker na deze move van onze paul

y'all motherfuckers are crazy
Ferrex is offline   Reply With Quote
Old 02-12-2019, 12:07   #1062   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Ze hebben niet veel overschot, dus VLD (en MR) zijn zeker nodig en kunnen aldus een serieus gewicht uitoefenen op het te bereiken akkoord. Ik denk dat het eerder zal ontploffen voor de VLD in een slecht akkoord stapt.

Dat neemt niet weg dat als VLD in het akkoord stapt alle anderen het akkoord gaan afschuiten als een overeenkomst met de duivel. Of het niet iets deftig is of niet.
kar is offline   Reply With Quote
Old 02-12-2019, 12:11   #1063   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

ma da valt allemaal nog goed te praten moest de eigen achterban er met akkoord gaan en dan zou ik het ook wel begrijpen, ze kunnen inderdaad doorwegen omdat ze met openvld/mr amper 1 of 2 zetels meerderheid hebben

maar 't is duidelijk dat sinds de eerste nota van magnette veel open vld fracties er totaal niets moeten van weten en ook geïrriteerd reageren op die geheime bijeenkomst. zelfs al komt de officiële regeringsonderhandeling op gang voor paars-groen en wilt de tandem rutten/somers er vol voor gaan, dan krijgen ze dat toch nooit verkocht aan de leden op een congres?

Old 02-12-2019, 12:31   #1064   link
kar
Public servant

kar's Avatar

De eerste nota van magnette aan de koning die gelekt is? No way dat zoiets er ooit door komt. De max groeinorm in de gezondheidszorg afschaffen? Kom zeg.

Ze moeten de leden op het congres een overeengekomen tekst verkopen. Als die tekst dan voldoende verschilt van die van magnette oorpsronkelijk, dan hebben ze een goed verhaal om te verkopen.
Old 02-12-2019, 12:41   #1065   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Paars-groen met één zetel op overschot, als antwoord op de verrechtsing van Vlaanderen. Right
Maniac is offline   Reply With Quote
Old 02-12-2019, 12:46   #1066   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Quote:
Originally Posted by kar View Post
De eerste nota van magnette aan de koning die gelekt is? No way dat zoiets er ooit door komt. De max groeinorm in de gezondheidszorg afschaffen? Kom zeg.

Ze moeten de leden op het congres een overeengekomen tekst verkopen. Als die tekst dan voldoende verschilt van die van magnette oorpsronkelijk, dan hebben ze een goed verhaal om te verkopen.
welja natuurlijk maar als de basistekst begint van een donkerrood startpunt (toch relatief naar de rest, behalve ecolo) dan is er maar zo veel dat je kan brengen naar het midden. kvrees ervoor.

Quote:
Originally Posted by Maniac View Post
Paars-groen met één zetel op overschot, als antwoord op de verrechtsing van Vlaanderen. Right
wallonië, weetwel den andere helft van ons land, heeft dan weer te maken met een serieuze shift naar links. de liberalen van vooral open vld is ook een doorn in't oog voor de ptb en hun stemmers, die nu toch een serieus deel uitmaken van de kiezers in de zuidelijke landshelft.

ik ben op zich ook niet tegen paars-geel, trouwens. 't lijkt mij gewoon nog meer onwerkbaar dan paars groen

en op een gegeven moment moet er gewoon begonnen worden aan een formatie van een federale regering

Last edited by Ferrex; 02-12-2019 at 12:50.
Old 02-12-2019, 12:51   #1067   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

De vrijdag wordt bekend wie voorzitter van de CD&V wordt, en die heeft dan hopelijk de ballen om zijn partij uit de wurggreep van de N-VA los te rukken. En dan wordt de CD&V aan boord gehaald, en hebben we Rutten 1.
CSM is offline   Reply With Quote
Old 02-12-2019, 12:56   #1068   link
ran
Senior Member

ran's Avatar

Joepie
It's extraordinary how we go through life with eyes half shut, with dull ears, with dormant thoughts. Perhaps it's just as well; and it may be that it is this very dullness that makes life to the incalculable majority so supportable and so welcome. Nevertheless, there can be but few of us who had never known one of these rare moments of awakening when we see, hear, understand ever so much — everything — in a flash — before we fall back again into our agreeable somnolence.
ran is offline   Reply With Quote
Old 02-12-2019, 12:57   #1069   link
rooz
Bange Blanke Man

rooz's Avatar

En binnen 5 jaar dan Van Langenhove 1
rooz is offline   Reply With Quote
Old 02-12-2019, 13:00   #1070   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Quote:
Originally Posted by CSM View Post
De vrijdag wordt bekend wie voorzitter van de CD&V wordt, en die heeft dan hopelijk de ballen om zijn partij uit de wurggreep van de N-VA los te rukken. En dan wordt de CD&V aan boord gehaald, en hebben we Rutten 1.
hopelijk mahdi, ook al reageerde die nu ook wel zuur op de deelname van rutte

alé het blijven uiteindelijk tsjeven natuurlijk maar hij is wel iemand die als voorzitter van jong cd&v geregeld durfde in te gaan tegen types als francken

Old 02-12-2019, 13:17   #1071   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Quote:
Originally Posted by Maniac View Post
Het vorige "antwoord op de verrechtsing", was een regering die er niks heeft van gebakken, één van grootste electorale afstraffingen in de Belgische geschiedenis heeft ontvangen, en extreemrechts terug heeft groot gemaakt. Dus laat dat liefst maar.
Old 02-12-2019, 13:29   #1072   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

DarthJabbaBoulet's Avatar

ja ne mens zou heimwee krijgen naar al die success regeringen van vroeger zeg.

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
DarthJabbaBoulet is offline   Reply With Quote
Old 02-12-2019, 20:11   #1073   link
Moer
Senior Member

Moer's Avatar

Verrechtsing van Vlaanderen is dan ook een fabel van nva om hun verlies te maskeren. het VB is een linkse nationalistische en fachistoide partij.
Maar geen rechtse.

Wat vld nu doet is ver boven hun electoraal gewicht boksen. Ze eten van 2 walletjes and there is no-one to stop them. wp.
Moer is offline   Reply With Quote
Old 03-12-2019, 14:27   #1074   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Wanneer wordt de fusie tussen CD&V en NVA officieel bekend gemaakt eigenlijk? Bizar dat ze daar nog tijd gaan steken in het kiezen van de nieuwe voorzitter, aangezien dat binnenkort toch Bart De Wever wordt.
Old 03-12-2019, 19:15   #1075   link
rooz
Bange Blanke Man

rooz's Avatar

Lol die nota van magnette.
Is dat nu waarvoor peepol kiest?
rooz is offline   Reply With Quote
Old 03-12-2019, 20:07   #1076   link
ran
Senior Member

ran's Avatar

Lol Magnette zal eens katholieke dokters verplichten tot Moord.

Tijd voor een humanistische partij. HD&V, please...
It's extraordinary how we go through life with eyes half shut, with dull ears, with dormant thoughts. Perhaps it's just as well; and it may be that it is this very dullness that makes life to the incalculable majority so supportable and so welcome. Nevertheless, there can be but few of us who had never known one of these rare moments of awakening when we see, hear, understand ever so much — everything — in a flash — before we fall back again into our agreeable somnolence.
ran is offline   Reply With Quote
Old 03-12-2019, 22:20   #1077   link
kar
Public servant

kar's Avatar

1 letter verwijderd van HT&D
Old 04-12-2019, 01:16   #1078   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Quote:
Originally Posted by rooz View Post
Lol die nota van magnette.
Is dat nu waarvoor peepol kiest?
Hebt ge het nu voor die nota die verleden week gelekt was of heb ik iets gemist?

Veel wereldschokkends stond daar nu niet direct in voor zover ik mee ben.
Old 04-12-2019, 09:32   #1079   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

DarthJabbaBoulet's Avatar

Quote:
Veel wereldschokkends stond daar nu niet direct in voor zover ik mee ben.
Quote:
“De zorginstellingen die publieke financiering genieten moeten wettelijk verantwoordelijk worden voor het respect op waardig sterven en voor het respect op praktijken zoals abortus, voor alle patiënten”, schrijft de informateur. “Dat betekent dat de zorginstelling in kwestie de wettelijke verplichting zal hebben positief te reageren op een vraag tot levenseinde die conform de wet is gesteld, door te zorgen dat een arts - of die nu aan de instelling is verbonden of niet - kan opgeroepen worden de daad zelf uit te voeren.”
Wat het stuk over euthanasie betreft ben ik akkoord met CSM. Niks wereldschokkend.
Meer nog, dit voorstel is gewoon vanzelfsprekend. Geld krijgen van de staat en toch uw eigen wetten maken en naleven, kan vanzelfsprekend niet.

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
DarthJabbaBoulet is offline   Reply With Quote
Old 05-12-2019, 09:48   #1080   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Quote:
Originally Posted by Ferrex View Post

wallonië, weetwel den andere helft van ons land, heeft dan weer te maken met een serieuze shift naar links. de liberalen van vooral open vld is ook een doorn in't oog voor de ptb en hun stemmers, die nu toch een serieus deel uitmaken van de kiezers in de zuidelijke landshelft.

ik ben op zich ook niet tegen paars-geel, trouwens. 't lijkt mij gewoon nog meer onwerkbaar dan paars groen
Mijn punt is gewoon dat een regering met één zetel op overschot weinig vertrouwen op stabiliteit en echte wijzigingen biedt.

Quote:
Het vorige "antwoord op de verrechtsing", was een regering die er niks heeft van gebakken, één van grootste electorale afstraffingen in de Belgische geschiedenis heeft ontvangen, en extreemrechts terug heeft groot gemaakt. Dus laat dat liefst maar.
Het is nu niet dat SPA en PS de grote winnaars waren hé. En van Groen kan je dat ook niet zeggen. De extremen groeien, en Ecolo doet het goed.
Maniac is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules