Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Reply

Thread Tools
Old 31-01-2014, 19:09   #1   link
Sepulfly
Tleger waser

Sepulfly's Avatar

[Serie] True Detective

Quote:
Originally Posted by blumcole View Post
Ik vind True Detective al heel boeiend maar ik zit nog maar aan de tweede aflevering. Geen idee hoe ver ze zitten. Totaal andere setting en sfeer dan Sherlock maar er lijkt mij ook wel een goeie uitwerking van de personages in te zitten. Het voel na 2 afleveringen in ieder geval al intelligent aan.
Quote:
Originally Posted by Jonah View Post
Hanee, ik vroeg het mij maar af. En het was een serieuze vraag. True Detective gisteren voor het eerst gezien, en het belooft veel goeds. Maar het ziet er mij, los van de kwaliteit, een vrij klassieke serie uit.
Dit is toch wel het sterkste wat er in lange tijd seriegewijs is uitgezonden. De parallellen met Sherlock Holmes zijn wel te trekken - zoals dat altijd wel het geval zal zijn, als je met een archetype vergelijkt. De sociopatisch intelligente semi-hoofdfiguur. De partner die zich permanent vragen stelt bij de motivatie van de eerste maar de kwaliteit door de façade ziet en respecteert. Het is zowat dezelfde dynamiek, maar toch wel op een zeer originele manier gebracht. Enkel twee steengoede acteurs konden dit dragen en dat is net wat we krijgen.

Ik ben er op aan het letten geweest en zowat élke zin die Rust spreekt heeft zijn betekenis en wordt later duidelijk door een terugblik. Zeker de zinnen die hij lijkt te zeggen in zijn zowat dronken gezwets tijdens het interview, zijn erg veelbetekenend. Het is niet zo maar pseudo druggie flashbabbel, er zit meer achter. En dat is gewoon fantastisch. Zeker omdat je eerst van dat eerste overtuigd bent.

Zo zegt hij in het begin van de tweede ep "I'd lay awake thinking about women. My daughter, my wife. It's like something's just got your name on it, like a like a bullet or a nail in the road." Die 'nail in the road' lijkt me helemaal over de reden voor het ongeluk van zijn dochter te gaan, wat me doet speculeren over wat hij met die kogel bedoelt. Dat het één specifiek zou zijn en het tweede zo maar gezwets lijkt me sterk.

Elke zaak die hij zo zegt, wordt later relevant, heb ik de indruk. En de manier waarop hij het doet maakt hem natuurlijk de coolste mens op de planeet. De blikken tussen de twee flikken zijn ook erg veelbetekenend en doen gevoelens van onwaarheden in hun relaas de kop opsteken. Los van het feit dat ze duidelijk iemand van hen twee verdenken. Het is enkel niet helemaal duidelijk wie, al wordt er wel hard op aangestuurd dat ze het op Cohle gemunt hebben.

Sowieso het beste op televisie op dit moment. Allen daarheen.
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
Sepulfly is offline   Reply With Quote
Old 01-02-2014, 14:25   #2   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Dé max van een reeks, einde episode 3 was alweer killer (letterlijk en figuurlijk).
Maniac is offline   Reply With Quote
Old 02-02-2014, 10:51   #3   link
Kenny
Junior Member

Episode 4 pas op 9 februari...
Old 02-02-2014, 13:07   #4   link
T-BoNe
Senior Member

T-BoNe's Avatar

Super, ik was aan het twijfelen om het te beginnen kijken. Nu ga ik het zeker doen
T-BoNe is offline   Reply With Quote
Old 03-02-2014, 13:50   #5   link
blumcole
Chairman of the bored

Send a message via MSN to blumcole
Ik heb wel wat moeite met het verstaan van de dialogen. Vooral McConaughey. Dat gemompel en gestamel. Veel dialoog, niet iets dat ge nog laat moet zien als uw aandacht verslapt. Ik was de laatste aflevering niet meer goed mee, maar ik vermoed dat het aan mij lag.

De omgevingen zijn trouwens Zo desolaat open en deprimerend.

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 03-02-2014, 13:59   #6   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Zet dan ondertiteling op.
CSM is offline   Reply With Quote
Old 03-02-2014, 14:14   #7   link
blumcole
Chairman of the bored

khad giejn

Old 03-02-2014, 14:19   #8   link
Robin
Redactie

Robin's Avatar

Voor alles dat langer dan 20 minuten duurt, zoek ik subs, anders kijk ik niet. Geen wonder dat 'murikanen zo dom zijn als ze de helft van hun eigen films/series niet verstaan. En blumcole.
Robin is offline   Reply With Quote
Old 03-02-2014, 14:23   #9   link
Lacroix
Forty-Two

Lacroix's Avatar

Ik kijk sowieso niks zonder subs, ik snap echt niet als mensen zeggen dat ze alles horen/begrijpen zonder subs. En kga tv sowieso ook niet extra luid zetten om stille dialogen of gemompel goed te kunnen verstaan.
Lacroix is offline   Reply With Quote
Old 03-02-2014, 14:34   #10   link
blumcole
Chairman of the bored

Normaal heb ik geen moeite met dingen te zien zonder subs. Allé, ge moet wat moeite doen om te luisteren naar wat ze zeggen (op volume twieduzend) en al hé. (Enfin en ik kijk ook wel naar de personages hun monden). Maar McConaughey heeft zo'n bepaalde manier van stamelen die hier wel iets moeilijker te begrijpen is. Tzal misschien toch subs worden idd.

Old 03-02-2014, 15:17   #11   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Quote:
Originally Posted by Lacroix View Post
Ik kijk sowieso niks zonder subs, ik snap echt niet als mensen zeggen dat ze alles horen/begrijpen zonder subs.
Ze maken zichzelf dat wijs.
CSM is offline   Reply With Quote
Old 03-02-2014, 15:39   #12   link
operator
Senior Member

operator's Avatar

Hangt toch werkelijk van de reeks af...

En ja, subs verstoren je beeld. Hard. Ik erger me iedere keer dat ik naar de cinema ga.
operator is offline   Reply With Quote
Old 03-02-2014, 15:42   #13   link
Jonah
Senior Member

Jonah's Avatar

Send a message via MSN to Jonah
ga dan in Frankrijk naar de cinema.

Vrai détective!
Old 03-02-2014, 15:42   #14   link
blumcole
Chairman of the bored

Hangt idd van de reeks of film af. Voor zoiets als Grimm of Sleepy Hollow heb ik geen subs nodig

Old 03-02-2014, 15:51   #15   link
rooz
Bange Blanke Man

rooz's Avatar

Ik moet toegeven dat dit 1 van de enige series is waar ik subs voor ga nodig hebben
rooz is offline   Reply With Quote
Old 03-02-2014, 19:49   #16   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

Quote:
Originally Posted by rooz View Post
Ik moet toegeven dat dit 1 van de enige series is waar ik subs voor ga nodig hebben

The Wire, fml
Jaak is offline   Reply With Quote
Old 04-02-2014, 09:58   #17   link
ran
Senior Member

ran's Avatar

Quote:
Originally Posted by CSM View Post
Ze maken zichzelf dat wijs.
In het Nederlands trouwens ook niet. Sommige Engelse/Amerikaanse/Vlaamse dialecten zijn vrij moeilijk te verstaan, maar meestal is zonder ondertitels wel goed genoeg. En het is nu ook geen ramp als je een woord of zin niet onmiddellijk verstaat.

Zonder ondertitels is toch anders. Je zit dan naar naar de gezichten te kijken, in plaats van naar de ondertitels.
It's extraordinary how we go through life with eyes half shut, with dull ears, with dormant thoughts. Perhaps it's just as well; and it may be that it is this very dullness that makes life to the incalculable majority so supportable and so welcome. Nevertheless, there can be but few of us who had never known one of these rare moments of awakening when we see, hear, understand ever so much — everything — in a flash — before we fall back again into our agreeable somnolence.
ran is offline   Reply With Quote
Old 10-02-2014, 23:27   #18   link
eye
Senior Member

eye's Avatar

Eerste aflevering nog eens tegoei gezien, zit er echt wel knal op
eye is offline   Reply With Quote
Old 10-02-2014, 23:46   #19   link
Pleun
blorp

Pleun's Avatar

Send a message via ICQ to Pleun
Pleun is offline   Reply With Quote
Old 11-02-2014, 06:25   #20   link
Sepulfly
Tleger waser

Sepulfly's Avatar

Vierde was wat rommelig in de laatste 10 minuten. Maar de aanloop daar naartoe... man man man. Betekenisvolle inhoud kwam vooral uit het eerste gesprek. Maar de dynamiek tussen Macononogonogey en woody blijft gewoon knallen. Zalig.
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
Sepulfly is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Thread Tools

Posting Rules