Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Reply

Thread Tools
Old 07-10-2019, 21:52   #4881   link
Guru
Waarom ben ik hier?

Guru's Avatar

Dat is ook een kost, ik denk dat het geen goed idee is om een auto als investering te nemen.
Dat is mij toch verteld als zelfstandige IT'er, omdat je als consultant sowieso al weinig kosten maakt kan het aanlokkelijk lijken om een wagen als grote kost te zien.
Dus die wagen kan je dan best volledig in de kosten steken.

Dus veel consultants gaan voor een mooiere wagen, velen maken ook de berekening dat ze misschien veel op de baan zitten (verschillende klanten), dus waarom dan niet. Dat is toch wat ik hoor van collega consultants.
Dus je zit met een BVBA die weinig kosten maakt, je kan niet continu blijven IT-Materiaal aankopen hé. Computers etc... Dat heeft ook afschrijvingstabellen. De oude regel is eruit, de nieuwe regel is al vanaf 250 euro.

Een dure wagen is bijna altijd geld verbranden, zelfs als BVBA. Maar jezelf meer wedde geven kost je ook gewoon veel geld, soms wel meer. Je betaalt er meer voorheffing/sociale lasten op. Meeste balanceren rond het minimum (net zoals ik) om de verhoogde vennootschap belasting te ontlopen.
Vergeet ook niet dat als je een duurdere hybride neemt, en de wagen is 95% aftrekbaar wegens zijn lage Co2, zijn de kosten omtrent de wagen ook aan die regeling. Tenzij dit veranderd.
Niet al te min denkt de regering zoals jij hoor en gaat vanaf 2020 de aftrekbaarheid van de salaris wagen serieus naar omlaag, meer naar de toekomst toe gaat het een minder interessante optie worden, maar op dit moment is het goedkoper dan jezelf blijven meer wedde geven, loon is zo ontzettend duur in dit land.

Mijn boekhouder heeft me alvast ontnomen van het fabeltje, dat als je het niet zou doen, dat je het geld sowieso kwijt bent. Dat is niet waar, er zijn andere manieren voor je geld te spenderen, maar ik snap het wel. Ik rij zelf ook rond met een uitgeruste wagen van ongeveer 55k.

Last edited by Guru; 07-10-2019 at 21:55.
Guru is offline   Reply With Quote
Old 08-10-2019, 07:20   #4882   link
Vantham
Senior Member

Vantham's Avatar

Quote:
Originally Posted by Talos View Post
Zijt ge al nen bejaarde Viper? Precies of in een normale wagen stappen is zo een opgave. Ik snap de obsessie met SUVs niet, imho enkel maar onveiliger tov zwakke weggebruikers.
Soit, mijn collega's met een Tesla zijn daar allemaal dolenthousiast over. Ik zou daar ne keer naar zien.
bejaard niet, maar bij het wachten in de garage tijdens onderhoud van de wagen heb ik zo in een aantal suv's gezeten en dat was toch een pak beter voor mijn knieën hoor. Ik heb al sinds mijn 20'er jaren last daarvan.

Ik ga nu wel al eens proberen om écht een 15-tal kg te verliezen, dat kan mss ook helpen

alleszins bedankt voor de voorstellen iedereen, we zullen zeker eens gaan rondkijken en dan afwachten wat het autosalon gaat geven.
Old 08-10-2019, 15:17   #4883   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Op zoek naar nieuwe winterbanden (Volvo XC70, 235/55 R17). Momenteel twijfel ik - na het bestuderen van allerlei tests - tussen Dunlop Wintersport 5 (heel evenwichtige en populaire band, in zowat alle tests bij de beste allrounders) en Bridgestone Blizzak LM005 (vrij nieuw en daardoor amper getest, maar de weinige info en het EU-label zijn wel heel positief). Iemand die met één van deze twee al gereden heeft?
Old 08-10-2019, 19:29   #4884   link
Blade
Petrolkop

Blade's Avatar

Quote:
Originally Posted by seniorsam View Post
Wilt ge als zaakvoerder met een mooie auto rijden? Geeft u dan een hogere wedde zodat ge die auto zelf kunt kopen, als particulier? Maar daar zijn er ook niet veel fan van..
En dan wordt die (prive)auto verhuurt aan het bedrijf. Ale, 't is hetzelfde he

En qua belastingen ligt die duurdere auto toch best wat hoger hoor.
Blade is offline   Reply With Quote
Old 08-10-2019, 19:37   #4885   link
Blade
Petrolkop

Blade's Avatar

Quote:
Originally Posted by Potenza View Post
Op zoek naar nieuwe winterbanden (Volvo XC70, 235/55 R17). Momenteel twijfel ik - na het bestuderen van allerlei tests - tussen Dunlop Wintersport 5 (heel evenwichtige en populaire band, in zowat alle tests bij de beste allrounders) en Bridgestone Blizzak LM005 (vrij nieuw en daardoor amper getest, maar de weinige info en het EU-label zijn wel heel positief). Iemand die met één van deze twee al gereden heeft?
http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Du...er-Sport-5.htm

vs

http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Br...zzak-LM005.htm (inderdaad, weinig reviews).

Ik geloof dat wij op onze TT die Dunlops hebben liggen, best content van (in tegenstelling tot de Continental rommel op mijn auto, wat een brol).

Een reden waarom ge naar die Blizzak zou neigen?
Blade is offline   Reply With Quote
Old 08-10-2019, 20:13   #4886   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Thanks, op Tyrereviews.co.uk had ik inderdaad al wat geneusd. Dat is samen met ADAC/ANWB mijn gebruikelijke infobron. In het verleden altijd al erg tevreden geweest over Continental, maar in dit formaat scoort het merk verrassend minder goed. Over Michelin ben ik ook immer tevree geweest, zonde dat ze al enkele jaren onnozel duurder zijn tegenover de concurrentie.

De Blizzak LM005 lijkt me interessant(er) omdat het EU-label erg fraai is. Verbruik scoort B, grip op nat wegdek A (!). De Dunlop is C en B. Hoewel dat EU-label ook maar een indicatie en geen volledige test is, lijkt het me evenmin een loos argument. Het gebrek aan tests schrok me eerst wat af, maar het blijkt een model dat specifiek voor winter 2019/2020 werd ontwikkeld. Iemand moet de spits afbijten.

Voor de test van ADAC en ANWB was de Bridgestone overigens niet op tijd klaar, maar de dingen die ik vind zijn wel beloftevol en naar mijn gevoel voldoende betrouwbaar.

http://bridgestone-daten.eu/TUEV-SUED-LM005-report.pdf
http://www.tyrereviews.co.uk/Article...-Tyre-Test.htm
https://www.autogids.be/autonieuws/v...zak-lm005.html

Ik let overigens vooral op een goede combo nat weer/verbruik/slijtage. Veel wintertests focussen op sneeuw. Niet onlogisch, in België echter minder relevant. Zo heb ik de Nokian WR A4 al geschrapt. De Continental Wintersport TS850 P is iets te wisselvallig (in sommige tests top, in andere amper middelmatig) en de Goodyear Ultragrip Performance Plus hou ik ook nog in het achterhoofd. De Dunlop lijkt me de veilige, betrouwbare keuze. De Bridgestone oogt dan weer op alle vlakken beter, maar is voorlopig een gokje door het gebrek aan tests.
Old 13-10-2019, 21:26   #4887   link
Jerre_31
Senior Member

Jerre_31's Avatar

Send a message via MSN to Jerre_31
Quote:
Originally Posted by Jerre_31 View Post
mijne Renault Scenic staat ondertussen, na 4000 km, 2 weken in garage: versnellingsbak moet vervangen worden: tandwielmaakt lawaai en ijzervijlsel in boite-olie... En de nieuwe bak zit ergens vast in Frankrijk... Fuuuuu..;
Ondertussen een Captur als vervangwagen, wat een brol
een kleine follow-up: in totaal heeft de auto, nieuw van juli 2018, een maand al in de garage vertoeft. Eind augustus 2018, dus toen de wagen ongeveer een 2 maand oud was, heb ik melding gemaakt van rammelend interieurgeluid ter hoogte van de bestuurdersdeur.

Na hiervoor reeds 3x binnen te zijn geweest is het dus nog niet opgelost. Zucht. Ook aan de passagierskant zit iets constant te rammelen en de middenconsole kraakt ook dat het een lieve lust is.

Voor het gekraak/gerammel is zelfs een technisch deskundige van renault de garage komen ondersteunen. Noppes resultaat.

Alles gaat nu richting terugname wagen en weetikveelwat. Alleszins. Renault heeft dik afgedaan. Liefst van al heb ik m'n geld terug en komt er terug een ford s-max.
Old Yesterday, 06:33   #4888   link
Vantham
Senior Member

Vantham's Avatar

Ik kan alleen maar zeggen dat franse auto's brol zijn en dat zoiets altijd wel te verwachten is.

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Thread Tools

Posting Rules