Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 01-03-2016, 16:57   #2041   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

http://www.standaard.be/cnt/dmf20160301_02158298?

Lol, what the fuck. Ik was daarstraks de krant wat diagonaal aan't scannen en zag de titel van het oorspronkelijke artikel denkende "ah, dat zal wel gaan over veroordeelden en het uitbreiden van die database, misschien gerelateerd aan vluchtelingencrisis en mogelijke terroristen", niet denkende dat het ging over een algemene database voor heel het land. Nu dat ik die reactie zie van de privacycommissie blijkt dat toch het feit te zijn waarover Jambon het had.

Serieus maat, doet keer normaal.
Old 01-03-2016, 20:19   #2042   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Gaat nog niet ver genoeg imo.

Tijd voor een implantaat dat data uitzend. Niet waar je bent of geweest bent hoor, gewoon hoe snel je gaat en welke plotse bewegingen je maakt en dat dan weergegeven in een totaalscore. En uit die score krijg je dan gewoon een supplement op je belastingen.
kar is offline   Reply With Quote
Old 01-03-2016, 20:21   #2043   link
Sepulfly
Tleger waser

Sepulfly's Avatar

Da's het concept van zowat 50% van de smartphone-apps vandaag, kar.
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
Sepulfly is offline   Reply With Quote
Old 01-03-2016, 22:17   #2044   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Ik had het eerder op dat nieuwe bakje van axa autoverzekeringen dat gisteren in het nieuws kwam.
Old 02-03-2016, 07:22   #2045   link
onbewust
the king of the divan

onbewust's Avatar

Ik heb mijn vingerafdrukken moeten geven voor de vernieuwing van mijn paspoort. 'tIs zeker omdat ik een baard heb.
[00:37:26] <blumcole> ik ben ooit eens rond 9 wakker geworden in mijne zetel en der lag nen drol in de wc maar geen wc papier
onbewust is offline   Reply With Quote
Old 02-03-2016, 08:49   #2046   link
CyberMonkey
Senior Member

CyberMonkey's Avatar

Marokko: lichtend baken van verandering
CyberMonkey is offline   Reply With Quote
Old 02-03-2016, 11:34   #2047   link
wukedadde
Senior Member

wukedadde's Avatar

Quote:
Originally Posted by onbewust View Post
Ik heb mijn vingerafdrukken moeten geven voor de vernieuwing van mijn paspoort. 'tIs zeker omdat ik een baard heb.

Hah nu dat ge het zegt, ik ook. En ik heb ook een baard lap
Old 02-03-2016, 11:45   #2048   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Djeezes, al die N-VA schapen: "als je niets te verbergen hebt.../ Het kan niet snel genoeg...".
Is Vlaanderen al zover gekomen?

Last edited by Turtle; 02-03-2016 at 11:53.
Turtle is offline   Reply With Quote
Old 02-03-2016, 12:21   #2049   link
LukeSoloSalade
Zetelliberaal

LukeSoloSalade's Avatar

:grinnik: Dat is toch al langer zo, bekrompen Vlaanderen 101.
Old 02-03-2016, 12:25   #2050   link
LukeSoloSalade
Zetelliberaal

LukeSoloSalade's Avatar

Quote:
Shoppen op zondag? Gwendolyn Rutten, voorzitter van Open VLD wil handelaars de vrijheid geven om hun winkel te openen op zondag.

‘Winkeliers moeten zich niet verplicht voelen om open te zijn op zondag, maar wie wil, moet dat wel kunnen’, vertelt Gwendolyn Rutten in VTM Nieuws. Uit een bevraging van het Neutraal Syndicaat voor Zelfstandigen blijkt nochtans dat drie kwart van de handelaars dit niet ziet zitten.

Veel handelaars zijn bang voor de kosten. Een extra werkdag vraagt immers extra personeel. ‘Winkels de kans geven om elke zondag de deuren te openen, speelt enkel in het voordeel van de grote merken en de grote ketens’, zegt Christine Mattheeuws, voorzitter van NSZ.
Als ze ne keer een goed voorstel heeft moet ik het ook toejuigen.
Doorzetten Rutten!
Old 02-03-2016, 16:32   #2051   link
Tjahzi
Senior Puntmuts

Tjahzi's Avatar

Quote:
Originally Posted by Ferrex View Post
http://www.standaard.be/cnt/dmf20160301_02158298?

Lol, what the fuck. Ik was daarstraks de krant wat diagonaal aan't scannen en zag de titel van het oorspronkelijke artikel denkende "ah, dat zal wel gaan over veroordeelden en het uitbreiden van die database, misschien gerelateerd aan vluchtelingencrisis en mogelijke terroristen", niet denkende dat het ging over een algemene database voor heel het land. Nu dat ik die reactie zie van de privacycommissie blijkt dat toch het feit te zijn waarover Jambon het had.

Serieus maat, doet keer normaal.
En Bonte steunt die shit ...
Tjahzi is offline   Reply With Quote
Old 02-03-2016, 17:08   #2052   link
CyberMonkey
Senior Member

CyberMonkey's Avatar

iemand op security.nl reageert zo, geen idee wat er van aan is

In Marokko is destijds besloten tot deze maatregel omdat het het enige middel was, om met enige zekerheid iemand te kunnen identificeren.

Dit omdat hele generaties Marokkanen de geboortedatum 1 jan (jaar) hebben gekregen, met de achternaam behorende bij een stad, dorp of regio. Dat alles vanwege de totale anarchie als gevolg van o.a. interne chaos, oorlog(en) met o.m. Algerije en de Spaanse bezetting. In Marokko was het dus een proportionele en onvermijdelijke maatregel.
CyberMonkey is offline   Reply With Quote
Old 03-03-2016, 09:33   #2053   link
blumcole
Chairman of the bored

Send a message via MSN to blumcole
Quote:
Originally Posted by Tjahzi View Post
En Bonte steunt die shit ...
Goh, kvond dat "ge hebt toch niets te verbergen" eigenlijk nogal een bekakt antwoord want ik versta wel dat mensen daar ongemakkelijk van worden. Maar Bonte heeft wel een punt. Er worden ook pasfoto's en ID's gemaakt. Vingerafdrukken zijn ook maar een extra herkenningspunt. Als dat misdaden kan oplossen.

Het zou ergens wel vervelend zijn dat uw naam opduikt op de VTM in één of ander moordonderzoek omdat ge eens ergens een klink hebt vastgepakt op de plaats van de misdaad.

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 04-03-2016, 08:13   #2054   link
Cage
Reetman

Cage's Avatar

http://www.standaard.be/cnt/dmf20160...gn=twitterfeed

Na Elke Sleurs dacht ik dat ik het zwakste dat de NVA te bieden heeft wel gezien had, komt Overtveldt toch maar op de proppen! Incompetentie troef.
Cage is offline   Reply With Quote
Old 04-03-2016, 12:53   #2055   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Kracht van verandering.
Old 04-03-2016, 15:30   #2056   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Totaal niet voorspelbaar.
CSM is offline   Reply With Quote
Old 04-03-2016, 16:55   #2057   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Lal, en ik denken dat ze deze maand maar een half miljard zouden besparen.
Old 04-03-2016, 18:03   #2058   link
ran
Senior Member

ran's Avatar

Zakkenvullers, juist gelijk de sossen.
It's extraordinary how we go through life with eyes half shut, with dull ears, with dormant thoughts. Perhaps it's just as well; and it may be that it is this very dullness that makes life to the incalculable majority so supportable and so welcome. Nevertheless, there can be but few of us who had never known one of these rare moments of awakening when we see, hear, understand ever so much — everything — in a flash — before we fall back again into our agreeable somnolence.
ran is offline   Reply With Quote
Old 07-03-2016, 12:29   #2059   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Quote:
Originally Posted by blumcole View Post
Goh, kvond dat "ge hebt toch niets te verbergen" eigenlijk nogal een bekakt antwoord want ik versta wel dat mensen daar ongemakkelijk van worden. Maar Bonte heeft wel een punt. Er worden ook pasfoto's en ID's gemaakt. Vingerafdrukken zijn ook maar een extra herkenningspunt. Als dat misdaden kan oplossen.

Het zou ergens wel vervelend zijn dat uw naam opduikt op de VTM in één of ander moordonderzoek omdat ge eens ergens een klink hebt vastgepakt op de plaats van de misdaad.
Dit.

Trouwens, als ge bijvoorbeeld de V.S. binnenkomt voor de eerste keer moet ge dat als toerist ook doen.

Een database van vingerafdrukken ter identificatie in het kader van lopende onderzoeken of bijvoorbeeld bom verdachte verdwijningen sneller op te lossen, daar zie ik niet meteen een probleem is.

Ik verzet mij wel tegen misbruiken van gelijk wel systeem, ID-kaarten/vingerafdrukken/pasfoto's, voor zaken waarvoor dat niet bedoeld is. In dat opzicht begrijp ik de reactie van de meeste mensen wel.
Maniac is offline   Reply With Quote
Old 07-03-2016, 13:25   #2060   link
Sintendo
SINDUMBO

Sintendo's Avatar

Hoe zit het eigenlijk met vals positieven bij vingerafdrukken? Ik lees overal dat vingerafdrukken een pak minder uniek zijn dan algemeen gedacht wordt, maar harde cijfers heb ik daar nog niet over gevonden.
Sintendo is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules