Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 19-08-2010, 11:11   #2021   link
eaurouge
Senior Member

eaurouge is offline   Reply With Quote
Old 19-08-2010, 19:45   #2022   link
Bregt
Senior Member

Bregt's Avatar

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Koop dus keer "Zeitoun" en zeg wat je er van vindt. Ha!
Zeker een aanrader, je moet er maar eens om vragen wanneer ik terug in Gent ben. Eggers kan een ferm stukje schrijven, maar vooral de doordachte, intelligente opbouw van het verhaal valt op. De verschillende onderdelen van het verhaal worden zo door elkaar heen opgebouwd, dat de boodschap vanzelf begint door te schemeren en niet benadrukt moet worden door de auteur. Vanuit een heel persoonlijke geschiedenis, krijg je een beter inzicht in het Amerika van enkele jaren geleden. De grote verhalen (de storm, islamofobie, een falend staatsapparaat, het diepe wantrouwen van Moslims tov. de VS) duiken op zonder ergens geforceerd of vergezocht over te komen. Indrukwekkend gedaan allemaal, ik zou meteen aan What is the What willen beginnen.
Bregt is offline   Reply With Quote
Old 22-08-2010, 19:10   #2023   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

The Gathering Storm terug beginnen lezen om "up to date" te zijn als boek 12 van The Wheel of Time uitkomt

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is offline   Reply With Quote
Old 24-08-2010, 07:31   #2024   link
Matthias
*snore*

Gisteren een pareltje op de kop kunnen tikken: "Tevje de melkboer" van Sjolem Alecheim. Die joden kunnen verdomme toch wel een stukje schrijven. Hoog tijd om Jiddisch te leren.
Matthias is offline   Reply With Quote
Old 25-08-2010, 18:33   #2025   link
Sepulfly
Tleger waser

Sepulfly's Avatar

Tirza.

Oei. Sorry, Abdallah. Een beetje teleurstellend.
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
Sepulfly is offline   Reply With Quote
Old 26-08-2010, 16:23   #2026   link
Sepulfly
Tleger waser

Sepulfly's Avatar

Aankoop in de Slegte:

Wolfe - A Man in Full
Steinbeck - The Grapes of Wrath
W.F. Hermans - Onder Professoren

Ik vond Bonfire van Wolfe eigenlijk niet echt bijzonder indrukwekkend, maar zijn Electric Cool-Aid Acid Test was dat dan weer wel. Allez. Toch behoorlijk wijs. Dit is weer een turfje van 800 pagina's.

Hermans omdat Uit Talloos Veel Miljoenen niet te vinden was en "Onder Professoren" ook wel deftig lijkt te scoren. (en omdat ik bij elke aankoop mezelf verplicht heb minstens één Nederlandstalig boek aan te schaffen. Ik heb dat mezelf opgelegd, ja. Ik. Allez. De madam, eigenlijk.)

Last edited by Sepulfly; 26-08-2010 at 16:31.
Old 26-08-2010, 21:31   #2027   link
CyberMonkey
Senior Member

CyberMonkey's Avatar

Quote:
Originally Posted by Sepulfly View Post
Tirza.

't wordt altijd maar absurder en tragisch-hilarischer. Zit al paar maand in rugzak en lees het op de trein als ander leesvoer op is, en ik lees het hoe langer hoe liever.
is wel niet meteen de ontspannendste boel.
CyberMonkey is offline   Reply With Quote
Old 27-08-2010, 12:14   #2028   link
Anton
lil carl hoefkens

Anton's Avatar

Hard-Boiled Wonderland en het einde van de wereld van Haruki Murakami. Normaal niet zo voor sf/fantasieachtige zaken, maar dit is echt schitterend.
Anton is offline   Reply With Quote
Old 27-08-2010, 13:08   #2029   link
Sepulfly
Tleger waser

Sepulfly's Avatar

Quote:
Originally Posted by CyberMonkey View Post
't wordt altijd maar absurder en tragisch-hilarischer. Zit al paar maand in rugzak en lees het op de trein als ander leesvoer op is, en ik lees het hoe langer hoe liever.
is wel niet meteen de ontspannendste boel.
Het tragische is sowieso goed gebracht. Maar ik vond het relatief saai. En als je Brijs of Hermans ernaast legt, dan is dat toch lang niet zo goed geschreven? Maar misschien zit ik wel met een bias, als het over Grunberg gaat. Ik vond zijn columns vroeger ook altijd maar platte kak.
Old 27-08-2010, 15:57   #2030   link
Abdallah
Senior Member

Geschiedenis van mijn kaalheid - Marek van der Jagt. Helemaal de latere Grunberg.
Old 27-08-2010, 15:57   #2031   link
Abdallah
Senior Member

Quote:
Tirza.

Wat?

Hoe kan iemand Tirza nu _teleurstellend_ vinden?

Oeh, en ik lees nu pas dat je Brijs beter vindt schrijven. Rare smaak heb jij, lieve Sepul.
Old 27-08-2010, 16:47   #2032   link
Sepulfly
Tleger waser

Sepulfly's Avatar

Dunno what to tell you, kameraad. HET ZAL UW GEHYPE ZIJN GEWEEST! Met Grunbergs penis in uw mond altijd, zal typen wat moeilijk liggen.

Nee. Wat ik hierboven zei, eigenlijk. Brijs' en Hermans stijlen liggen me gewoon veel beter. Shit, zelfs mijn vriendin is dat aan het lezen atm en bij haar kan ik geen Grunberg slijten voor dood. Niet dat dat een referentie is, maar kom. Ik heb hier nog Blauwe Maandagen liggen, hoewel dat zelfs van u geen lof kon krijgen.

Wat me voor een deel ook stoorde was de constructie van het verhaal. Er zit geen enkele normale alledaagse conversatie of situatie in dat ganse boek. Cava, ik begrijp dat het gaat over een serieus disfunctioneel stel personages, maar toch. Al die toevalligheden, die platte confrontaties. Het leek me te artificieel. Maar bon. Dat ben ik dan weer. Wat ik wil zeggen is dat indien ik een film zie met dat soort constructie, dan knijp ik mijn ogen dicht alsof ik op een citroen bijt en verander ik van kanaal. Dat dat Grunbergs bedoeling was, begrijp ik, maar ik vind dat niet echt een aangename leessessie.
Old 27-08-2010, 19:37   #2033   link
Abdallah
Senior Member

Quote:
Dunno what to tell you, kameraad. HET ZAL UW GEHYPE ZIJN GEWEEST! Met Grunbergs penis in uw mond altijd, zal typen wat moeilijk liggen.

Nee. Wat ik hierboven zei, eigenlijk. Brijs' en Hermans stijlen liggen me gewoon veel beter. Shit, zelfs mijn vriendin is dat aan het lezen atm en bij haar kan ik geen Grunberg slijten voor dood. Niet dat dat een referentie is, maar kom. Ik heb hier nog Blauwe Maandagen liggen, hoewel dat zelfs van u geen lof kon krijgen.

Wat me voor een deel ook stoorde was de constructie van het verhaal. Er zit geen enkele normale alledaagse conversatie of situatie in dat ganse boek. Cava, ik begrijp dat het gaat over een serieus disfunctioneel stel personages, maar toch. Al die toevalligheden, die platte confrontaties. Het leek me te artificieel. Maar bon. Dat ben ik dan weer. Wat ik wil zeggen is dat indien ik een film zie met dat soort constructie, dan knijp ik mijn ogen dicht alsof ik op een citroen bijt en verander ik van kanaal. Dat dat Grunbergs bedoeling was, begrijp ik, maar ik vind dat niet echt een aangename leessessie.
Aha! Dat komt al aardig in de buurt. Maar een schrijver die daarin slaagt is niet minder dan briljant. Maar misschien moet ik dat boek inderdaad maar eens wat minder gaan hypen.
Old 29-08-2010, 17:21   #2034   link
Sepulfly
Tleger waser

Sepulfly's Avatar

Trouwens, Matthias. P.G. Wodehouse is een verdomde genie. Right ho, Jeeves! uitgelezen op mijn verlofje en smoorverliefd. Ik had heel eventjes schrik, omdat hij de vergelijking met Douglas Adams moest weerstaan. Maar die vrees bleek compleet ongegrond. Spijtig dat die nauwelijks te vinden is in de Slegte. Dit is de enige die ik daar tot nu toe ben tegengekomen en ik ben al een jaartje aan het uitkijken daarnaar. Kan zijn dat ik op de verkeerde plek zoek, wel. De winkel in Antwerpen mist behoorlijk wat structuur.
Old 30-08-2010, 07:23   #2035   link
Matthias
*snore*

Adams heeft zijn stiel ook maar geleerd door Wodehouse te lezen. Ze zijn trouwens wel te vinden tweedehands, maar het is inderdaad lang zoeken. Ondertussen al 21 van zijn pennenvruchten gekocht in De Slegte en op rommelmarkten allerhande, maar ik zoek nu al maanden naar de 22ste aanwinst. Niet simpel. Op Abebooks staan er wel duizenden, maar dat is zo omslachtig.

Goed getroffen, met uw aanwinst, trouwens. Right Ho' Jeeves wordt beschouwt al zowat zijn beste Wooster-Jeeves. Volgens Stephen Fry het grappigste verhaal ooit op papier gezet. Moet trouwens maar eens "How P.G. Wodehouse saved my life" googlen.
Matthias is offline   Reply With Quote
Old 30-08-2010, 13:03   #2036   link
Anton
lil carl hoefkens

Anton's Avatar

"Documents declassified in the 1980s revealed that while living in Paris, his living expenses were paid by the Nazis"
Jullie zijn letterlijk medeplichtig aan de holocaust.
Old 31-08-2010, 11:26   #2037   link
A-star
Hardcore Father

A-star's Avatar

Star Wars Trilogie van Timothy Zahn aan het lezen.
Heeft me aardig verrast. zijn wel goeie SF boeken.
A-star is offline   Reply With Quote
Old 31-08-2010, 11:54   #2038   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Met die boeken ooit vast geraakt aan star wars boeken. Ben nu in mijn 50ste boek ervan bezig denk ik. Al blijft Zahn wel één van de grootste. (mijn nick komt uit dat boek)
kar is offline   Reply With Quote
Old 31-08-2010, 11:55   #2039   link
Anton
lil carl hoefkens

Anton's Avatar

En ik maar denken dat een kar gewoon een Vlaamsch woord was.
Old 31-08-2010, 11:57   #2040   link
Fidoh
Bordspelnerd

Fidoh's Avatar

Bij welke Star Wars novel beginnen? 'k Denk erover om de X-Wing serie eens te lezen.
Fidoh is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules