Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 13-04-2013, 16:31   #101   link
BuiZe
Executive

BuiZe's Avatar

Als de huidige waarde van $115 blijft aanhouden, en niet zakt naar de "te verwachten" $25 volgens uw grafiek, is bitcoin dan in zijn totaliteit compleet gecrashed?

Er is trouwens een goede reden om de prijs te beschouwen vanaf 12/2012 en niet vanaf het begin: dit is de eerste keer dat de block rewards gedaald zijn naar 25 ipv 50 BTC, een eerste vorm van "schaarste".
BuiZe is offline   Reply With Quote
Old 13-04-2013, 17:17   #102   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Quote:
Originally Posted by Snuff View Post
En op welke termijn moet je zo'n crash dan zien precies, Bavo? Een dag, een maand, een jaar?
Een invloedrijke crash is een plotse ineenzakking die tegen de trend gaat, om dan niet meer te herstellen. De rest kan je gewoon fluctuaties noemen, en dat deert vooral mensen die op korte termijn speculeren.

Je mag het dan een snelle crash noemen technisch gezien, er hebben weinigen op lange termijn last van.

En uiteraard is dit systeem volatiel, maar het is nergens al gegarandeerd voorbij zoals de pers wilt laten geloven, en hier een paar in hun kielzog. Dit kan slechts een klein piekje zijn in een erg lange groei.
Old 13-04-2013, 17:28   #103   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

DarthJabbaBoulet's Avatar

Ik vind dat het mijn taak is om de grote leider op de fouten in zijn redeneringen te wijzen.

Quote:
Originally Posted by CSM View Post
Wat dus totaal niet het geval is. Niemand gebruikt Bitcoins, en als het wordt gebruikt wordt het steevast in dollars uitgedrukt. Er is geen Bitcoin economie, terwijl er achter de dollar een economie van 16,000 miljard staat.
Wat heeft de economie er eigenlijk mee te maken? Bitcoins zijn evenzeer fiduciair geld zoals de dollar. Je kan er wel op duiden dat de dollar fiat geld is, omdat de US, als een door iedereen erkende overheid, dit als een wettelijk betaalmiddel erkend, hetgeen de mensen vertrouwen geeft in de dollar.

Nu alles staat en valt weer met het vertrouwen in dit geld zowel in de dollar als in de bitcoin, dat de VS het vertrouwen in de dollar koppelt aan zijn economie tja dat is waar.

Quote:
Goud was trouwens onder andere waardevol omdat het zo moeilijk na te maken is.
Euhm als ik het goed begrijp zijn bitcoins ook niet na te maken + de totale hoeveelheid is al gekend, deze van goud niet.

Quote:
Euh, dat is effectief het geval en iedereen gebruikt de dollar nog. Alsof de waarde van de dollar puur afhangt van zijn reputatie, en niet omdat het dagelijks gebruikt wordt in de Amerikaanse economie.
Dat is hoe je het bekijkt al daalt de dollar sterk, een brood blijft ruwweg hetzelfde kosten in de VS als je het in de VS aankoopt.
Wil je echter als Europeaan dit brood bestellen op de webshop () ben je goedkoper af. De dollar is niet de munt van de wereld hee.

Quote:
Dus puur om criminele feiten te plegen
Quote:
Maar waarom Bitcoins? Dat is niet eens een goed betaalmiddel. Veel geluk om in de toekomst bijvoorbeeld 0,0000024 Buttcoins te betalen voor een fles Whisky mocht het gebruik effectief courant worden.
Niet perse, met heffingen op vermogen kan zelfs de gewone burger die zijn vertrouwen in de banken en de overheden kwijtraakt zijn spaargeld willen omzetten. Over het algemeen was goud vroeger en nu nog het toevluchtsmiddel. Maar dat is zo moeilijk verhandelbaar en voor de overheid makkelijk om toch te controleren. Je bent nogal vet met je goud als je het niet terug kan verkopen zonder dat de koper dit wettelijk moet melden.

Het is niet crimineel om geen 400.000€ op je rekening, maar wel 400.000€ in goud of bitcoins of ....

Quote:
Plus heel die block chain dan. Veel geluk om in de toekomst 37 terrabytes aan transactiedate op uw pc te zetten om uw betalingen te kunnen doen.

(Jup, de Bitcoin client houdt alle transacties bij die ooit in de geschiedenis van Bitcoin zijn gemaakt.)
dit verdient echt geen serieus antwoord CSM. Alee omdat ik goedgezind ben : zover ik kan zien is de chain nu +- 7Gb. En zoals je al reeds zei deze houdt op dit moment (DIT) alle transacties bij die ooit in de geschiedenis van bitcoin zijn gemaakt, maw er zijn totaal nog geen pruning technieken gebruikt.

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
DarthJabbaBoulet is offline   Reply With Quote
Old 13-04-2013, 17:43   #104   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Quote:
Originally Posted by DarthJabbaBoulet View Post
Euhm als ik het goed begrijp zijn bitcoins ook niet na te maken + de totale hoeveelheid is al gekend, deze van goud niet.
Wat het dus een nóg idiotere munt maakt. Ge moet er niet aan denken wat er was gebeurd indien in 2008 iedereen Bitcoin gebruikte.
Quote:
Wat heeft de economie er eigenlijk mee te maken? Bitcoins zijn evenzeer fiduciair geld zoals de dollar. Je kan er wel op duiden dat de dollar fiat geld is, omdat de US, als een door iedereen erkende overheid, dit als een wettelijk betaalmiddel erkend, hetgeen de mensen vertrouwen geeft in de dollar.

Nu alles staat en valt weer met het vertrouwen in dit geld zowel in de dollar als in de bitcoin, dat de VS het vertrouwen in de dollar koppelt aan zijn economie tja dat is waar.

Dat is hoe je het bekijkt al daalt de dollar sterk, een brood blijft ruwweg hetzelfde kosten in de VS als je het in de VS aankoopt.
Wil je echter als Europeaan dit brood bestellen op de webshop () ben je goedkoper af. De dollar is niet de munt van de wereld hee.
Dat is net heel het punt waarom Bitcoin waardeloos is. Er zit geen economie achter.
Quote:
Niet perse, met heffingen op vermogen kan zelfs de gewone burger die zijn vertrouwen in de banken en de overheden kwijtraakt zijn spaargeld willen omzetten.
Dus criminele activiteiten maskeren of mensen met paranoïde fantasieën geruststellen.

Conservative radio host Glenn Beck on Wednesday blasted President Barack Obama and First Lady Michelle Obama for attending a tribute to Memphis soul at the White House and said it was sign of a coming “monarchy” that could result in Americans being beheaded.

During his evening Internet broadcast, the former Fox News host explained that “smart people” were preparing for the collapse of the U.S. Dollar by investing in alternative monetary systems like the unregulated digital Bitcoin currency.

Quote:
dit verdient echt geen serieus antwoord CSM. Alee omdat ik goedgezind ben : zover ik kan zien is de chain nu +- 7Gb. En zoals je al reeds zei deze houdt op dit moment (DIT) alle transacties bij die ooit in de geschiedenis van bitcoin zijn gemaakt, maw er zijn totaal nog geen pruning technieken gebruikt.
Rofl, geen kat gebruikt het en het is nog "maar" 7GB. Ok.
CSM is offline   Reply With Quote
Old 13-04-2013, 17:45   #105   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Ge snapt niet veel van IT hé CSM. Hou het gewoon economisch, zal beter zijn
Old 13-04-2013, 17:48   #106   link
BuiZe
Executive

BuiZe's Avatar

https://en.bitcoin.it/wiki/Scalability
https://en.bitcoin.it/wiki/Thin_Client_Security

TLDR: thin clients kunnen nieuwe transacties verifiëren zonder over de blockchain te beschikken, en de hoeveelheid BTC gekoppeld aan elk bestaand adres kan in 100MB samengevat worden.

Een groot deel van de 8GB blockchain is afkomstig van SatoshiDice "spam", wat geen zinvolle transacties zijn maar wel al een mooie manier om de blockchain te stresstesten.
BuiZe is offline   Reply With Quote
Old 13-04-2013, 18:02   #107   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

Quote:
Dat is net heel het punt waarom Bitcoin waardeloos is. Er zit geen economie achter.
Ah ja omdat de waarde van de dollar een echte weerspiegeling is van de status van de economie van de VS.
De dollar is even waardeloos als de Bitcoin mijn beste, misschien nog meer, omdat de 'waarde' van de dollar kunstmatig (KUNSTMATIG) hoog of laag gehouden kan worden.

Nogmaals wat heeft de economie achter de dollar er mee te maken? Krijg ik een stukje van de economie van de VS als ik mijn dollars wil omruilen? Dan wil ik graag een stukje eigendom van de Burger king of Coca Cola ....

De economie werd/wordt gewoon gebruikt als argument om vertrouwen te scheppen dat is alles, toen men van de goudstandaard afstapte, niet meer niet minder.

Quote:
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
Old 13-04-2013, 18:05   #108   link
Waze
Banned

Waar kunt ge nu eigenlijk die BitCoins nog voor gebruiken (buiten dan IT-gerelateerde dingen)? Alles wat wordt verhandeld op Deepnet ofzo? Dus i.p.v. met een paar eurobriefjes naar Servië te rijden voor ne AK 47, kan dat gewoon niet-traceerbaar via postorder worden besteld en betaald in BitCoins? (puur hypothetisch he)

Last edited by Waze; 13-04-2013 at 18:09.
Waze is offline   Reply With Quote
Old 13-04-2013, 18:07   #109   link
Anton
lil carl hoefkens

Anton's Avatar

Quote:
Wel, je moet bijvoorbeeld dollars hebben om te kunnen leven in de VS. Dat zorgt ervoor dat er een bodem is aan de waarde, aangezien er steeds een zekere vraag naar de munt blijft. Of je de dollar nu vertrouwt of niet, je zal hem nodig hebben om aankopen te doen in Walmart, je eventuele werknemers uit te betalen, je belastingen te betalen...
Niemand heeft bitcoins echt nodig, noch zijn ze ergens voldoende om te overleven zonder andere munteenheden te gebruiken.

"It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends upon his not understanding it!" - Upton Sinclair
Anton is offline   Reply With Quote
Old 13-04-2013, 18:12   #110   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

Quote:
Originally Posted by Anton View Post
Wel, je moet bijvoorbeeld dollars hebben om te kunnen leven in de VS. Dat zorgt ervoor dat er een bodem is aan de waarde, aangezien er steeds een zekere vraag naar de munt blijft. Niemand heeft bitcoins echt nodig, noch zijn ze ergens voldoende om te overleven, zonder andere munteenheden te gebruiken.
Klopt. Nu als enkel dingen die men echt nodig heeft om te kunnen leven bestonden...
Dus ik snap je punt niet helemaal.

Edit : ah ok ik volg het al wat beter. Nu ik heb mijn delhaize spaarpunten die fictief op mijn kaart staan ook niet nodig om te overleven en toch heb ik net een gedeelte betaald ermee. Idem maaltijdchecks, idem ....

Quote:
Old 13-04-2013, 18:14   #111   link
Anton
lil carl hoefkens

Anton's Avatar

Mijn punt is dat de vergelijking dus niet opgaat. Een zekere waarde van de dollar wordt gefundeerd door haar wijdverspreide gebruik, en het feit dat de regering van de VS binnenlands enkel dollars uitgeeft en enkel dollars aanvaardt in belastinginkomsten. De bitcoin heeft geen van die garanties.

Quote:
Edit : ah ok ik volg het al wat beter. Nu ik heb mijn delhaize spaarpunten die fictief op mijn kaart staan ook niet nodig om te overleven en toch heb ik net een gedeelte betaald ermee. Idem maaltijdchecks, idem ....
Maaltijdcheques zijn dan ook geen munteenheid. Kijk maar eens: er staat een cijfertje op je cheques, voorafgegaan door een €-teken. (Of moet het er tegenwoordig na komen?)

"It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends upon his not understanding it!" - Upton Sinclair
Old 13-04-2013, 18:17   #112   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

De dollar kan evengoed vervangen worden door eender welke andere munt als dat noodzakelijk blijkt.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Zimbabwaanse_dollar

Denk niet dat veel mensen nog graag in hun nationale munt betalen. Het blijft een kwestie van vertrouwen, en een neerwaartse spiraal - met een hoop speculanten in hun kielzog - is genoeg om het te doorbreken.
Hoe langer hoe meer lijkt me niets nog veilig. Ja, hoe meer het verankerd zit hoe beter het kan tegen klappen. Maar het verandert niets aan de kern voor zover ik zie.

Dus is geloven in een nieuwe munt geen zuiver naieve kwestie. Het is gewoon de basis geven om iets te laten groeien
Old 13-04-2013, 18:17   #113   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

wijdverspreid verbruik. mja we spreken hier wel over een periode van 200 jaar en een klets, sinds het ontstaan en een 70-80 jaren als 'wereld' munt.

Quote:
Old 13-04-2013, 18:21   #114   link
Anton
lil carl hoefkens

Anton's Avatar

Wel, de VS zijn geen failed state, en kunnen hun munt wel verdedigen tegen speculatie, in tegenstelling tot de Magic the Gathering Exchange. (Raad trouwens eens welke munt ze in Zimbabwe nu gebruiken! Tip: geen bitcoins)

Old 13-04-2013, 18:22   #115   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

Quote:
Originally Posted by Anton View Post
Maaltijdcheques zijn dan ook geen munteenheid. Kijk maar eens: er staat een cijfertje op je cheques, voorafgegaan door een €-teken. (Of moet het er tegenwoordig na komen?)
Geen munteenheid? Tiens en ik kan er toch een brood mee kopen om te overleven.

Quote:
Old 13-04-2013, 18:24   #116   link
Anton
lil carl hoefkens

Anton's Avatar

Succes met je maaltijdcheques te gaan omwisselen naar Japanse Yen. Of er je belastingen mee te betalen. Report back aub.
Punt is dat maaltijdcheques eigenlijk gewoon beperkter bruikbare euro's zijn, in een systeem om inkomstenbelasting te ontwijken. Bedrijfswagens zijn ook geen munteenheid.

Old 13-04-2013, 18:25   #117   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Quote:
Originally Posted by BuiZe View Post
https://en.bitcoin.it/wiki/Scalability
https://en.bitcoin.it/wiki/Thin_Client_Security

TLDR: thin clients kunnen nieuwe transacties verifiëren zonder over de blockchain te beschikken, en de hoeveelheid BTC gekoppeld aan elk bestaand adres kan in 100MB samengevat worden.

Een groot deel van de 8GB blockchain is afkomstig van SatoshiDice "spam", wat geen zinvolle transacties zijn maar wel al een mooie manier om de blockchain te stresstesten.
Ah, dus alle kleine transacties zijn ineens spam.

Stel u voor dat de wereld op Bitcoin draaide: miljarden transacties. Die blockchain zou na een halve dag 500 terrabytes ofzo in beslag nemen.

En als iedereen lite clients gebruikte, dan moet ge toch uitindelijk met gigantische datacenters gaan werken om alle transacties telkens goed te keuren? Een proces dat blijkbaar nu al tot een uur lang kan duren.

En datacenters en lite clients compromitteren dan nog eens de veiligheid en zorgen voor centralisatie (wat volledig het concept van decentralisatie voorbij is).

Bitcoin! De munteenheid van de toekomst.
CSM is offline   Reply With Quote
Old 13-04-2013, 18:26   #118   link
Jonah
Senior Member

Jonah's Avatar

Send a message via MSN to Jonah
Quote:
Geen munteenheid? Tiens en ik kan er toch een brood mee kopen om te overleven.
Ja, maar een ijskast gaat minder goed lukken.
Old 13-04-2013, 18:27   #119   link
Waze
Banned

Vanaf het moment dat ik bij de bank mijn geld kan omwisselen in maaltijdcheques is het voor mij een valuta.

Nooit een les economie gehad, dus tot zover mijn bijdrage.
Waze is offline   Reply With Quote
Old 13-04-2013, 18:28   #120   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

nee daarvoor heb ik mijn ecocheques gebruikt.

Quote:
Reply

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules