Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 15-03-2016, 21:53   #2021   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Rise of the Tomb Raider.

Grafisch ongelofelijk prachtige game met zeer leuke gameplay en tombs, open areas met veel te doen en te ontdekken, ok verhaal, leuk jagen met een bow en met een drive om verder te doen die erg aantrekkelijk is.

Echt een genot, van begin tot... euhm, nee, niet het einde.

WTF, het allerlaatste stuk is precies een Dark Souls versie van Gears of Tomb Raider. Totaal niet consequent bij de 40 uur gameplay die ervoor kwam en eigenlijk ongepast.
Quicktime events (ervoor nog niet gezien), constante cover-shooting, je bow is gewoon nutteloos, air-combat (ervoor ook nog niet gezien) en Lara die daar even Serious Sam niveaus van carnage aanricht.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 21-03-2016, 15:39   #2022   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Shadow of Mordor. Topspel. Aanvankelijk was ik niet super enthousiast, nu vind ik het een bijzonder leuk actiespel. Bovenal erg goed gebalanceerd. Tot het einde toe ben ik het wel een beetje jammer blijven vinden dat er zo weinig met de officiële licentie is gedaan. Iets te veel generische fantasie, iets te weinig verwijzingen naar de canon van Tolkien en de sfeer van Peter Jackson.

Ik heb de GOTY-edition, keer kijken of de DLC's de moeite zijn. Oh, en ik zit nog op 99%, een Horned Graug moet er nog aan.
Old 21-03-2016, 16:02   #2023   link
Nodenay
Senior Member

Nodenay's Avatar

DLC's zijn niet echt de moeite. Watered down versies van de mechanics die je in de main campaign tegenkomt. Eén van de twee houdt ook geen steek qua plaats in de tijdslijn/verhaal.
Old 23-03-2016, 19:51   #2024   link
LukeSoloSalade
Zetelliberaal

LukeSoloSalade's Avatar

Rogue Galaxy PS2.
Fijn spel, tot het einde.

'Laten we de speler verplichten in het eindgevecht karakters te gebruiken die ze het heel spel niet hebben gebruikt, anders is het zonde dat we dat karakter gemaakt hebben.

Genoeg retro voor even.
Old 27-03-2016, 12:43   #2025   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

'Tales of the Borderlands'

Gisteren 3 episodes in één ruk uitgespeeld. Of ja 'gespeeld'... de gameplay in Telltale games is toch echt zwaar schaamtelijk. Onbegrijpelijk dat daar niet meer kritiek op wordt gegeven in reviews. Telltale is de koning in verhalen vertellen en personages uitwerken, maar ze kunnen echt voor geen meter een spel maken.

Anyway, ik heb het met plezier uitgespeeld. Leuke charmante personages, leuk verhaal, erg grappig (soms ook wel wat flauw), zalige soundtrack, perfecte voice acting.
Een 10 uur lange interactieve supergoeie Borderlands cartoon voor 7 euro is nu wel geen geld denk ik zo.
Dj El Marriachi is offline   Reply With Quote
Old 27-03-2016, 20:57   #2026   link
Prumpy
Pro-shrimper

Prumpy's Avatar

Rise of the Tomb Raider (84%)

Verdomd leuk en mooi spel. Dat laatste stuk was misschien wat minder, maar het paste op zich nog wel bij het geheel.

Ik heb me een paar keer afgevraagd wat ik leuker vond: de grote dungeons zoals in de eerste tomb raider of de "open" zone tomb raider zoals de laatste dat wel goed heeft gedaan. Maar eigenlijk toch liever dat eerste. Zoals vroeger meer een Indiana Jones gevoel met hopen traps en rondkruipen in een grote dungeon.
In een ideaal geval kunnen ze beide combineren in een volgende. Het einde is open genoeg.
begets Destruction as Destruction begets...
Prumpy is online now   Reply With Quote
Old 29-03-2016, 00:34   #2027   link
Archangelus
Senior Member

Archangelus's Avatar

Wasteland 2 (director's cut)

91 uur lang rond gelopen in post-apocalyptisch Arizona en Californië en me goed geamuseerd. Het is geen absolute topper of klassieker, maar ik vond het wel fijn spelen.

In het begin heb ik eerst uren video's en tutorials geraadpleegd, omdat het char creatie systeem niet echt duidelijk is. Zonder die info door te nemen weet je niet dat er perks zijn tot je echt begint te spelen en het is ook niet altijd duidelijk wat de stats/skills juist doen. Gelukkig had ik mijn 4 rangers juist (of juist genoeg) gemaakt zodat ik nooit echt problemen heb ondervonden. De NPCs die je mee kan pakken zijn helaas vaak oninteressant en slecht gemaakt (als in verkeerde stats/skills of combinatie van beide).

Het stuk in Arizona was zeker plezant, daar heb je wat vrijheid om keuzes te maken en uit te zoeken wat er juist aan de hand is. Na Arizona valt het wat op zijn gat vind ik en heb je een main quest die je echt in volgorde moet doen om verder te geraken.
Maar je komt altijd wel interessante locaties en mensen tegen doorheen het spel.

Het einde was ok, maar voelt niet zo speciaal aan omdat je weinig directe interactie hebt gehad met de eindbaas voor je hem dan confronteert. In andere games zijn er vaak confrontaties met de vijand in het begin en doorheen het spel, waardoor er meer animositeit ontstaat. Dat ontbrak nu wel voor mij.

Bottom line: degelijke RPG en een goed tussendoortje, zeker de moeite als het nog eens passeert tijdens Steam sales.
Old 03-04-2016, 03:55   #2028   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Send a message via ICQ to Disabled Send a message via MSN to Disabled
Eindelijk Max Payne 3 uitgespeeld. Man, man. Wat - een - spel. Sowieso beter dan MP2, imo, en zeker op dezelfde hoogte als MP1. Komt er eigenlijk een 4?
Disabled is offline   Reply With Quote
Old 03-04-2016, 04:47   #2029   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Op dezelfde hoogte als mp1 lees ik.

Ik ga niet reageren, mijn pc afsluiten en gaan slapen.
Nieker is online now   Reply With Quote
Old 03-04-2016, 10:07   #2030   link
black
Senior Member

black's Avatar

MP 1 was legendarisch, maar mp3 vond ik inderdaad ook ferm goed, zo goed als mp1 in zijn tijd niet echt, maar valt toch niet te onderschatten. Mp2 was de zwakste telg in de reeks.
black is offline   Reply With Quote
Old 03-04-2016, 11:27   #2031   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

... maar zelfs die was zeer genietbaar imo.
ExReey is offline   Reply With Quote
Old 03-04-2016, 11:31   #2032   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

MP3 was inderdaad best goed. Iets teveel het gevoel dat je van kamer naar kamer gaat - of van checkpoint naar checkpoint - maar voor de rest was het best een leuke shooter. Wel niet het niveau van MP1, imho.

Maar wat was er zo slecht aan MP2? Ok, het speelde anders dan de eerste, maar slecht was die toch niet?
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 03-04-2016, 13:06   #2033   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Send a message via ICQ to Disabled Send a message via MSN to Disabled
Het is best lang geleden maar ik herinner me dat ik de tweede teleurstellend vond toen ik hem had uitgespeeld. Die was zo obvious met momenten, dat had Mp1 nooit. Ze hebben dat in 3 ook wel maar goed, sign of the times ondertussen.

MP1 was of is legendarisch, klopt, en heb ik vaak nog herspeeld, maar is zeker niet zonder fouten, en een aantal dingen doet Mp3 beter dan 1 imo.
Disabled is offline   Reply With Quote
Old 04-04-2016, 16:40   #2034   link
jack828
Senior Member

jack828's Avatar

assassins creed: rogue

nog twee delen te gaan maar ga nu toch even eerst iets anders spelen
jack828 is offline   Reply With Quote
Old 04-04-2016, 22:21   #2035   link
Archangelus
Senior Member

Archangelus's Avatar

Wat vond je van AC Rogue? Meer van hetzelfde zoals Black Flag?
Old 05-04-2016, 09:13   #2036   link
Kalutica
Fanboy

Kalutica's Avatar

Ik vond hem alleszins een van de beste
Old 05-04-2016, 09:48   #2037   link
Ceeke
Jouw maandaggevoel

Ceeke's Avatar

Far Cry 3
Meh, een zeer open wereld maar zo doods..
Ja, er zijn een aantal punten die je kan bevrijden, maar ze voegen imho niet veel toe aan het verhaal.

Om nog maar te zwijgen over het (nutteloos ?) craften van syringes etc
Op den duur gewoon de verhaallijn afgewerkt omdat de rest mij echt niet meer kon boeien.

Ik hou mijn hart vast voor de 4
Ceeke is offline   Reply With Quote
Old 05-04-2016, 15:52   #2038   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Wacht nog maar een jaartje om aan de 4 te beginnen dan of je bent het beu na een uur.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 05-04-2016, 17:22   #2039   link
blumcole
Chairman of the bored

Send a message via MSN to blumcole
Of begint er gewoon niet aan. Of nog beter, koop hem van mij over.

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 05-04-2016, 20:49   #2040   link
jack828
Senior Member

jack828's Avatar

Quote:
Originally Posted by Archangelus View Post
Wat vond je van AC Rogue? Meer van hetzelfde zoals Black Flag?
Het is inderdaad meer van hetzelfde, wat op zich niet slecht is natuurlijk. Het grootste minpunt voor mij was dan ook hetzelfde van in black flag, nl dat je veel langer bezig bent met alles te verzamelen/upgraden/unlocken dan dat je missies speelt. Ik vond het wel eens leuk om eens met een templar te spelen en de tie-in met unity (die ik nog niet gespeeld heb) vond ik ook wel geestig. Het is dus zeker een goed spel, alleen als je focust op de missies ben je er rap door

Net ook F.E.A.R. extraction point uitgespeeld, ook meer van hetzelfde maar een paar leuke nieuwe wapens. De ontwikkelaars snapten blijkbaar wel niet goed dat je soms meer bereikt met een paar spetters/vegen bloed dan met liters verspreid over de muren en de plafonds. En ook dat als je het zo doet het schokeffect snel weg is

Last edited by jack828; 06-04-2016 at 16:43.
jack828 is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules