Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Reply

Thread Tools
Old 23-02-2018, 13:38   #21   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Quote:
Originally Posted by Potenza View Post
IndyCar kon het nochtans wel. En het ziet er beduidend beter uit.
"Het" betekent dan rondjes draaien met een ruit op de auto, die mijlpaal is de F1 al een paar jaar geleden gepasseerd, getuige ook uw eigen post.

Net omdt de halo er zo dwaas uitziet, neem ik aan dat er wel echt goeie redenen zullen geweest zijn om daarvoor te kiezen op het moment dat er beslist moest worden.
Clipper is offline   Reply With Quote
Old 23-02-2018, 14:14   #22   link
Vantham
Senior Member

Vantham's Avatar

hadden ze bij indycar ook niet die geweldige helmetcams? veel fijner dan die camer'a bovenop de luchthapper en mag wat mij betreft ook overgenomen worden
Old 23-02-2018, 14:56   #23   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Pls, IndyCar is allesbehalve enkel rondjes draaien. Kijk er de circuits die in 2017 werden bezocht even op na.
Old 23-02-2018, 15:02   #24   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Dat was niet als zotte dis bedoeld, ik bedoel rondjes draaien op een circuit, eender welk circuit. Wat F1 dus ook allemaal allang heeft uitgeprobeerd in de aanloop naar de halo.
Old 24-02-2018, 07:30   #25   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Zo vatte ik het ook niet op, ik ben evenmin een rabiate tegenstander van halo. Ik ben er ook van overtuigd dat halo op dit moment voldoet aan de gestelde eisen: grote brokstukken opvangen waar een helm onvoldoende bescherming tegen kan bieden.

Anderzijds, en daarom haalde ik het concept van de IndyCar erbij, denk ik dat de F1 een dergelijk concept te snel heeft moeten schrappen omdat het steeds weer bij op-plak-oplossingen bleef. Wat halo ook is, tussen haakjes. Waarmee ik opnieuw bij mijn oorspronkelijke punt kom: een volledig nieuw concept met cockpitbescherming als uitgangspunt zou veel zinvoller zijn. En dat staat vooralsnog niet op de agenda.

EDIT: dit concept vind ik ook nog steeds onwaarschijnlijk geslaagd.

Last edited by Potenza; 24-02-2018 at 08:05.
Potenza is offline   Reply With Quote
Old 25-02-2018, 21:19   #26   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

tja, F1 is volledig vastgeroest. niet mee met zijn tijd, een absurde regelgeving en Bernie had geen interesse in het jonge publiek omdat ze geen bakken geld kunnen uitgeven. dingen als een gesloten cockpit gaan teveel wringen, dus kiezen ze maar voor die halo.

F1 moet zichzelf eens volledig opnieuw uitvinden.
Old 26-02-2018, 08:58   #27   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

En de tests zijn gestart!

Red Bull heeft haar, fel gesmaakte, cameo-livery al vervangen voor de finale verpakking. Copy paste, maar da's niet verkeerd. Een geslaagde wagen.

Zuster Toro Rosso:

Ook hier een verderzetting van 2017. Het wordt bijzonder interessant om zien of Honda nu wl zonder schaamrood een seizoen kan afwerken en of James Key en zijn team wederom vernuftige details wist uit te werken. 2017 viel tegen, 2018 wordt spannend.

Nog spannender:

Ondertussen oogt het roze al bijzonder vertrouwd. Mooi, zelfs. Hopelijk kan het sympathieke team blijven opboksen tegen de grote budgetten. Wat niet eenvoudig zal worden, helaas. Er wordt veel verwacht van McLaren-Renault en Williams hoopt de vruchten te plukken van Paddy Lowe's werk.
Old 26-02-2018, 10:23   #28   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

De tests volgen gaat overigens best via deze site: https://www.f1today.net/en/live/f1/2...t-test-in-2018
Old 27-02-2018, 19:23   #29   link
quantrias
Senior Member

quantrias's Avatar

https://www.formula1.com/en/latest/h...n-service.html

Het zal eens tijd worden. Alsook verkrijgbaar in ons Belgenlandje.
quantrias is offline   Reply With Quote
Old 28-02-2018, 21:17   #30   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Old 28-02-2018, 22:21   #31   link
Wazeiterna?
Welingelichte bron

Wazeiterna?'s Avatar

Tickets voor de Gold 1 in Spa al besteld

(↑ Ceci n'est pas une menace ↑)
Wazeiterna? is offline   Reply With Quote
Old 08-03-2018, 08:24   #32   link
eniac
Senior Member

Quote:
De tests volgen gaat overigens best via deze site: https://www.f1today.net/en/live/f1/2...t-test-in-2018
Ik voeg er graag deze aan toe: https://www.autosport.com/f1/live/27...-two-day-three

De lap ticker is veruit inferieur aan F1T maar de commentaar is wel een pak beter
eniac is offline   Reply With Quote
Old 15-03-2018, 09:11   #33   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Nu de twee testsessies in Barcelona afgewerkt zijn, is het aftellen naar Melbourne (25/03)! De officile F1-site publiceerde dat de testdagen samenvat.

Ik denk (lees: vrees) dat Mercedes nog steeds de bovenhand heeft. Op geen enkel moment zette Hamilton of Bottas zich aan een oprecht snelle ronde. Door enkel in te zetten op lange stints geeft het team impliciet aan dat het zich zelfs geen zorgen maakt om de rauwe snelheid van de W09.

Ferrari is een groot vraagteken. Het verzamelde aantal rondjes is mooi, Vettel was het productiefst en die twee rondetijden zijn puik. Het leek echter alsof geen enkel ander team zin had om iets gelijkaardigs te proberen. Bovendien gaven track-watchers aan dat de nieuwe Ferrari het lastig had in bochten. En laat net dat de sterkte van de vorige bolide geweest zijn. Neen, dan lijkt Red Bull er beter voor te staan aangezien vriend en vijand nu al overtuigd is van een sterk aerodynamisch pakket. Als Renault opnieuw wat gevorderd is, zal men in Modena aan het zweten zijn.

Williams oogde meestal zwakker dan verwacht, het matige rijders-duo zal niet helpen. Idem voor Force India, het wordt buitengewoon lastig om de topprestatie van 2017 verder te zetten. Ocon en Perez waren cht niet enthousiast over de nieuwe wagen. Renault mag dan weer hoopvol zijn, idem voor McLaren. Al zijn er daar, nondjedju-nog-aan-toe, toch weer heel wat technische mankementen die aandacht verdienen. Miraculeus om te zien hoe de Toro Rosso's met Honda wl vrolijk rondjes konden afhaspelen. De gok van Red Bull zou wel eens kunnen lonen in 2019...

Als Haas het tempo in de ontwikkelingsrace kan aanhouden ziet het er niet slecht uit voor het Amerikaanse team. Er werd minder kilometer verwerkt dan gehoopt, toch verliep alles naar wens. Het viel kenners op dat de Haas, in vergelijkbare omstandigheden, helemaal niet zo veel trager was dan de Ferrari's. Wat even goed een erg zorgwekkend signaal voor de Scuderia kan zijn. Sauber zit tot slot in een overgangsperiode, alles zal beter zijn dan vorig jaar. Echt aansluitend wordt hoe dan ook verdomd lastig, zeker nu het middenveld toch weer wat dichter op elkaar zou moeten zitten.

Voorlopige ranking volgens mij: Mercedes - Red Bull - Ferrari - Renault/McLaren (McLaren sneller mr meer technische problemen) - Haas - Williams - Force India - Toro Rosso - Sauber
Old 15-03-2018, 10:45   #34   link
eniac
Senior Member

Quote:
idem voor McLaren. Al zijn er daar, nondjedju-nog-aan-toe, toch weer heel wat technische mankementen die aandacht verdienen. Miraculeus om te zien hoe de Toro Rosso's met Honda wl vrolijk rondjes konden afhaspelen.
Zo miraculeus is dat nu ook niet, de Honda was ook in de McLaren tijdens de testen aan het eind van het seizoen in Abu Dhabi capabel om op 2 dagen een paar honderd rondjes zonder problemen af te leggen. Ze hebben ook 4 PU's gebruikt over de 2 testweken, wat nog steeds meer is dan wat op een volledig seizoen mag gebruikt worden.

De hamvraag is echter of, indien ze nu echt stilaan richting betrouwbare krachtbron gaan, dit kan gecombineerd worden met goede prestaties. Koffiedik kijken, we zien het vanaf volgende week wel.
Old 15-03-2018, 12:44   #35   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Ik formuleerde die zin uit het oogpunt van McLaren. Dat Honda nu wel op een normale manier data kon verzamelen - terwijl McLaren af te rekenen had met allerlei technische problemen, waaronder de Renault-motor koel houden - is geen reclame voor het Britse team.
Old 15-03-2018, 13:03   #36   link
eniac
Senior Member

Maar Honda kon ook in Abu Dhabi op een normale manier data verzamelen, en dat was dus met McLaren. Met andere woorden, Toro Rosso heeft nu niets getoond met Honda dat McLaren een paar maand geleden niet kon tonen.

Dat er een paar koelingsproblemen leken te zijn, dat klopt. Die wheelnut issue was ook nogal amateuristisch. Maar de meeste (de rest?) van de andere problemen lagen bij Renault - die vorig jaar zoals je weet ook verre van probleemvrij bleken te zijn. Zoals de slechte batterijen die Renault bleek meegebracht te hebben, waarvan ze duidelijk zeiden dat het hun fout was en dat het niet aan de implementatie of packaging lag. Ook RBR had hier last van. Zelfde met de lekkages, waar RBR ook last van had.
Old 15-03-2018, 14:49   #37   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Helemaal akkoord, hoor. Ik wilde vooral aangeven dat Toro Rosso in een beduidend betere situatie zit dan algemeen verwacht werd. De overgang verliep naadloos (dat mag ook niet geminimaliseerd worden, vind ik) terwijl McLaren toch maar weer iets te vaak op de sukkel was. Wat me enigszins blijft verbazen.
Old 15-03-2018, 20:01   #38   link
eniac
Senior Member

Ik denk dat het ook wat ligt aan de aanpak en ambitie. McLaren wil een front-runner zijn, en dan moet je ook enigszins risico inbouwen in je design-stijl. Dat betekent strakke packaging achteraan en dat geeft dan ook weer makkelijker problemen. Het doet wat denken aan de RBR-aanpak, die ook liever wat meer dan wat minder risico nemen en dan mits wat aanpassingen terugschroeven tot ze betrouwbaar zijn.

Toro Rosso, die hebben het vermoedelijk een stuk conservatiever gehouden. Zou me niet verwonderen moest die hun voornaamste opdracht zijn om zo weinig mogelijk in de weg van Honda te zitten zodat die PU met zo weinig mogelijk problemen kan ontwikkeld worden - en klaar zijn voor RBR volgend jaar? :D
Old 15-03-2018, 20:17   #39   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Van dat laatste ben ik absoluut overtuigd. Het heeft ook geen enkele zin voor Toro Rosso om voor de grote prijzen mee te kunnen spelen. Als onverbloemd B-team volstaat een plek in de competitieve middenmoot, meer dan voldoende om de talenten van Helmut Marko te wegen en ervaring te laten opdoen. In die hele motoren-saga, met Sainz als pasmunt, blijft het buitengewoon knap hoe Red Bull zich in een veel sterkere positie wist te wringen.

> Renault PU is weer wat beter geworden? Hoera!
> Honda boek eindelijk progressie? Hoera!
> Aston Martin wil de volgende stap zetten? Hoera!
Old 16-03-2018, 14:14   #40   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

https://www.motorsport.com/f1/news/m...rship-1015149/

rofl McLaren pls :')

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Thread Tools

Posting Rules