Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Forum Games

Closed Thread

Thread Tools
Old 05-12-2009, 16:59   #281   link
deev´
feel the music.

deev´'s Avatar

Maat, sommige gaan hier toch iet te hard in op hoor.

En wat is al dat gekak op de sniper/ mij. Djeez. Ik stond er alleen voor, dus moet mij eens zeggen wat ik dan wel allemaal beter had kunnen doen?

Uiteraard hebben de spies al het werk gedaan door hun valse theorieën, wiedes. Zijn hebben elkaar om op terug te vallen. Dan vind ik dat ik het er toch niet zo slecht vanaf heb gebracht. Als de helft hier niet opeens begon te wenen had ik even goed kunnen winnen. HET DOEL VAN HET SPEL.

Dat het dan als een onverdiende win overkomt, das is dan uw zaak. Again, moet mij echt eens uitleggen hoe je als sniper anders / beter kan spelen dan ik heb gedaan. Want ik leef nog steeds als sniper en kon mogelijk het spel winnen (zelfs na aanpassing van regels), ik denk dus wel dat ik het niet zo slecht vanaf hebt gebracht. Raar mannen.

Maar geen nood, ik trek mij dat allemaal niet aan Alleen wil ik wel uitleg van diegenen die hier zo zaten te kakken, dat zou ik toch wel appreciëren.
deev´ is offline  
Old 05-12-2009, 17:16   #282   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Als je het op mij hebt, ik had problemen met de rol sniper op zich, niet met u, en heb al uitgelegd waarom, dat ga ik niet opnieuw oprakelen. Ik vind dat je hem zo goed gespeeld had als het maar kon, zeker met zo'n spy-team. Als blue speler was het gewoon totaal niet interessant meer om nu te zien wie van de twee vijanden won, en als je ziet wie er uiteindelijk nog postte die laatste dag dacht heel blue er wel redelijk hard zo over.
Guns is offline  
Old 05-12-2009, 17:44   #283   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Quote:
Originally Posted by deev´ View Post
En wat is al dat gekak op de sniper
Ja
Quote:
/ mij
Nee
Quote:
Maat, sommige gaan hier toch iet te hard in op hoor.
Kennelijk jijzelf

Ik hoop hiermee je vraag beantwoord te hebben.
Alex is offline  
Old 05-12-2009, 17:59   #284   link
deev´
feel the music.

deev´'s Avatar

Quote:
Originally Posted by Alegis View Post

[stem null (niet Turtle)]

Als guns en ik null houden hebben de spies 3 votes tov medic en sniper en winnen zij. Mij best. Sniper heeft dit spel toch geen waardige kak uitgespoken dus is dan maar enkel fair..

Ik had het hier bv. op

En waar ik nog wat over twijfelde, hadden jullie mij aangevallen of wel degelijk Funeo, de medic?
deev´ is offline  
Old 05-12-2009, 19:13   #285   link
Sentinel
Senior Member

Sentinel's Avatar

Send a message via MSN to Sentinel
Quote:
Ik had het hier bv. op

En waar ik nog wat over twijfelde, hadden jullie mij aangevallen of wel degelijk Funeo, de medic?
http://www.shrimprefuge.be/showpost....1&postcount=50

GG guys.
Sentinel is offline  
Old 05-12-2009, 20:14   #286   link
FuNeo
darcore 460

FuNeo's Avatar

Send a message via MSN to FuNeo
gg, zat er toch op met turtle = soldier close enough.
FuNeo is offline  
Old 05-12-2009, 20:58   #287   link
Sentinel
Senior Member

Sentinel's Avatar

Quote:
Originally Posted by Guns View Post
Ik denk dat ik veel minder logisch moet gaan redeneren en veel meer moet gaan vertrouwen op mijn hunches.
Lol, dat is een enorm slecht idee imo. De mensen die (imo) de beste spelers zijn redeneren juist enorm veel. Ik heb 30-40 Pms in mijn inbox van de gesprekken met Fidoh & Kittens voor strategie dit game.
This is a thinking mans game.

Quote:
Mijn redeneringen zaten er altijd dik naast, maar gewoon die kleine dingen die niet klopten, daar zat ik er bijna altijd op. En mij dan altijd laten vangen door "logische redeneringen" van anderen (wat niet zo moeilijk was, gezien bijna al die "analyses" van samenwerkende spies kwamen).
hindsight 20/20. Ik ben vrij zeker dat ge van veel blues ook die 'hunches' had.
En soms meer dan een beetje:
Quote:
Originally Posted by Guns
Rofl. Als jíj nu blue blijkt te zijn, dan mogen de spies winnen van mij. Wat een uitleg van kust-mijn-gat

Quote:
Een hoop schitterende moves van spies ook. Dag 2 was eigenlijk redelijk briljant en daar hebben ze denk ik al het spel gewonnen, uiteindelijk was er geen enkele stem tegen een spy. Zot.
Gracias.
Turtle ging toen waarschijnlijk sterven, maar was soldier (of eventueel sniper) en wij moesten de pyro hebben. Styn & Divine waren onze hoofdverdachten toen (stilsten), daarom hen getarget (+ alegis omdat het anders zou opvallen).
En het klonk geloofwaardig omdat het allemaal waar was he. Ik dacht echt dat ze geen soldier waren omdat ze zo stil waren. Maar wij wisten natuurlijk dat ze (op alegis na) zeker geen spy waren, jullie niet.

Jullie 'fout' is dus imo niet 'teveel redeneren', maar juist iets te weinig (of vooral niet ver genoeg). Mijn theorie werd gelezen en aanvaard. Ik heb toen bvb wel mensen horen zeggen: "ik hoop dat Sentinel Blue is", maar niet: "als Sentinel spy is, zou hij dan veel te winnen hebben met die theorie?" (nogal duidelijk ja gezien wij dachten dat ze specials of de sniper gingen zijn).

Gemakkelijk gezegd natuurlijk. In het vorige game (oorlog) zouden Mithror & Kittens ons waarschijnlijk afgemaakt hebben moest ik geen nuttige info gehad hebben als Intell. En die had ik alleen maar omdat Fidoh mij beschermd had de 2e nacht. Goede spies zijn moeilijk op te sporen zonder extra info.

Ik raad dus aan niet op hunches te spelen. Als ik volgend game iemand zie zeggen: "ik weet niet waarom ik persoon X stem, het is een hunch", dan lynch ik die fucker.
Niet omdat ik er niet tegen kan, maar dat is voor de spies een veel te gemakkelijke manier om gelijk wie te targetten. Dus als ik iemand dat hoor zeggen ga ik denken dat het een spy is.

GG allemaal, tijd voor pintjes. \o/
Sentinel is offline  
Old 06-12-2009, 01:54   #288   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Quote:
Originally Posted by Sentinel View Post
Ik ben vrij zeker dat ge van veel blues ook die 'hunches' had.
True. Bij Turtle en DivineOne zat ik ernaast. Styn ben ik gevolgd zonder veel na te denken. Sentinel, Alegis en deev zat ik erop. Fidoh, gohja, het enige dat ik verdacht vond was dat hij een beetje té goed was aan het spelen (alles wat hij zei was perfect waterdicht), maar dat is ook maar een domme reden.

Soit, hindsight 20/20 inderdaad, met hunches alleen kom je nergens. Maar ze gewoon negeren is blijkbaar ook niet echt aangewezen, want met enkel analyses kom je er ook niet. Spies moeten ervoor zorgen dat hun theorieën wat kloppen en goed te verkopen zijn (wat makkelijker is als ge ze kunt laten proofreaden door 2 man) en wat kan je er dan als blue nog aan gaan analyseren? "Ik ben tot de conclusie gekomen dat uw theorie té goed klopt." Mmmmkay...

Groot probleem dat blue heeft en de spies niet is dat blue hun theorieën effectief moet verkopen hé, voor de spies is het voldoende als ze zichzelf wat indekken. Neem spelers zoals Turtel en DivineOne, die per definitie de mensen beschuldigen die hen beschuldigen en je geraakt gewoon nergens. Het is een natuurlijke reactie, ergens, maar eens stilstaan bij "als hij blue was, waarom zou hij mij dan verdenken en wat doe ik daaraan", kan niet echt kwaad. Als je een antwoord op die vraag vindt, praat je je immers ook vrij als je beschuldigd wordt door een spy, én creëer je vertrouwen bij blue. Alé, denk ik toch
Guns is offline  
Old 06-12-2009, 11:00   #289   link
FuNeo
darcore 460

FuNeo's Avatar

Send a message via MSN to FuNeo
Quote:
Originally Posted by Sentinel View Post
Jullie 'fout' is dus imo niet 'teveel redeneren', maar juist iets te weinig (of vooral niet ver genoeg). Mijn theorie werd gelezen en aanvaard. I
Mijn fout alvast niet, ook buiten mijn posts zitten redeneren (sommige bedenkingen weggelaten waar spies mij verdacht zouden kunnen op maken) Ik ben ervan overtuigd dat het vooral een thinking man's game is voor de spies en pyro (die meer zekerheidsinfo hebben dan anderen), maar als je als blue compleet geen bevestigde info hebt over de overblijvenden dan is het gewoon letterlijk onmogelijk om met zekerheid de spies eruit te filteren: factor spie (kan zich als omt even wat voordoen en er in veranderen), factor afleidingsmaneuvers (jullie die op alegis stemmen), factor blue fuckups (niet of weinig participerende soldiers)
Vind het spijtig dat al mijn denkoefeningen uiteindelijk blue niks geholpen hebben: kon evengoed random pick gedaan hebben
Gigantisch strategisch voordeel als je met meerderen kan nadenken over je strategie. Wij (ik&guns) mochten zelfs niet pm'en naar elkaar, als ik de regels goed begrepen heb in elk geval. En anders: merde

De strategie die ik had was luidruchtig en opvallend blue spelen, zodat ik immuun was tegen stemmingen en verdachtmakingen van spies en overkwam als soldier/heavy. Bleek te werken want ik heb weinig of niks tegen mij gekregen. Spijtig genoeg had ik geen mogelijkheid meer om mij als soldier of heavy te outen (ik had mij als heavy moeten outen: guns was er zeker van dat ik medic was dus kon hij mij bijspringen). Spijtig genoeg maakte ik mij die bedenking pas toen guns het al gedaan had.

Maar bon, niks aan te doen. Er werd goed gespeeld door de spies en veel blues gingen de mist in, dus de win is wel verdiend.

Last edited by FuNeo; 06-12-2009 at 11:10.
FuNeo is offline  
Old 06-12-2009, 11:13   #290   link
Divolinon
Una

Divolinon's Avatar

Send a message via ICQ to Divolinon Send a message via MSN to Divolinon Send a message via Skype™ to Divolinon
Quote:
Originally Posted by Guns View Post
Neem spelers zoals Turtel en DivineOne, die per definitie de mensen beschuldigen die hen beschuldigen en je geraakt gewoon nergens.
Ik heb nooit iemand beschuldigd omdat hij mij beschuldigde.

Ik dacht trouwens dat spies onderling geen afspraken mochten maken ivm de stemming.
Vorige kregen we als spy daarom deze pm:

Quote:
Originally Posted by Kittens
Even verduidelijken: het is niet de bedoeling dat jullie afspraken maken over stemmingen via PMs, enkel over backstab targets.
Old 06-12-2009, 11:14   #291   link
Kittens
Blofficoso

Kittens's Avatar

Change in SOP. Denk niet dat ik het nog eens zou toelaten.

Voor de mensen die het wat volgen, dit is de eerste keer van de 4 dat de Spies / bad guys gewonnen zijn.
Kittens is offline  
Old 06-12-2009, 11:44   #292   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Quote:
Originally Posted by DivineOne View Post
Ik heb nooit iemand beschuldigd omdat hij mij beschuldigde.
Hmmm, der is iets van, enkel de eerste ronde, maar al die stemmen waren redelijk willekeurig dus whatever. In de derde ronde stemde je wel op FuNeo omdat hij met het theorietje afkwam dat Alegis vrijsprak (en dus u onrechtstreeks beschuldigde). Er zat wel iets meer redenering achter, maar die rammelde nogal. Enfinja, als je de eerste dagen bekeek was het dus eigenlijk wel zot obvious dat FuNeo de medic was (als ik de Heavy was), daarmee dat je toen eigenlijk je support verloor. In hindsight hadden we moeten opmerken dat je wel heel weinig bijval kreeg, maar op die moment was ik er van overtuigd dat de spies het zich konden veroorloven om iemand op te offeren. Wat een extreem idiote gedachte was, eigenlijk, maar ja
Guns is offline  
Old 06-12-2009, 11:45   #293   link
Sentinel
Senior Member

Sentinel's Avatar

Quote:
Originally Posted by FuNeo View Post
Mijn fout alvast niet, ook buiten mijn posts zitten redeneren
Yeah, zeker goed gespeeld. We hadden u idd niet snel als target omdat ge luidruchtig waart.
Sentinel is offline  
Closed Thread

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Forum Games

Thread Tools

Posting Rules