Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Forum Games

Closed Thread

Thread Tools
Old 26-11-2009, 16:38   #41   link
Leeuwke
King of the jungle

Leeuwke's Avatar

Op Centurio stemmen is niet cool, mmmkay? Het is de arme jongen z'n eerste match, laat hem nu toch eens. Overigens, Centurio, een spy zou maar al te goed een random site laten """beslissen""".

[Stem: Fraeco]

Je gebruikt geen random sites. Neen, echt niet. It's not done.
Leeuwke is offline  
Old 26-11-2009, 16:42   #42   link
Fraeco
Mega Shrimper

Fraeco's Avatar

Send a message via MSN to Fraeco
Kunt allemaal keer aan mijn piet komen zuigen. In random volgorde.

[Stem Alegis (niet DevineOne)]

In before "kunt zoveel op random klikken als ge wilt, tot ge een juist getal krijgt".
Most people don't even know what sysadmins do, but trust me, if they all took a lunch break at the same time they wouldn't make it to the deli before you ran out of bullets protecting your canned goods from roving bands of mutants.
Fraeco is offline  
Old 26-11-2009, 16:44   #43   link
Divolinon
Una

Divolinon's Avatar

Send a message via ICQ to Divolinon Send a message via MSN to Divolinon Send a message via Skype™ to Divolinon
Hey, na 5 keer proberen had ik 11, dat is uw nummer, right?
Old 26-11-2009, 16:46   #44   link
Fraeco
Mega Shrimper

Fraeco's Avatar

Send a message via MSN to Fraeco
Quote:
Originally Posted by Fraeco View Post
In before "kunt zoveel op random klikken als ge wilt, tot ge een juist getal krijgt".
Quote:
Originally Posted by DivineOne View Post
Hey, na 5 keer proberen had ik 11, dat is uw nummer, right?
Jammer.
Most people don't even know what sysadmins do, but trust me, if they all took a lunch break at the same time they wouldn't make it to the deli before you ran out of bullets protecting your canned goods from roving bands of mutants.
Fraeco is offline  
Old 26-11-2009, 17:35   #45   link
Fidoh
Bordspelnerd

Fidoh's Avatar

Quote:
Originally Posted by Sentinel
Ik vind het gewoon spijtig dat newbies eruit vliegen voor het spel begonnen is. Team Blue mag wel een beetje sympathie vertonen he. Weet je wie niet sympathiek is? Backstabbing spies!
Iemand uit team Blue zou volgens mij zeggen: "wij mogen wel wat sympathie vertonen".
De enige personen die "team Blu mag wel wat sympathie vertonen" zouden zeggen, zijn mensen die niet tot team Blue behoren.

't Is maar een gedacht, natuurlijk, maar explain plx.

[Stem Sentinel]
Fidoh is offline  
Old 26-11-2009, 17:48   #46   link
Sentinel
Senior Member

Sentinel's Avatar

Send a message via MSN to Sentinel
Oh please.

"Wij" zouden sommige mensen ook kunnen opvatten als "iedereen die het spel speelt", team blue zeggen was duidelijker.

Ge wilt mij eruit stemmen omdat mijn posts leesbaar zijn?
Ik had meer van u verwacht Fidoh ... (& you're on my list now!).
Sentinel is offline  
Old 26-11-2009, 20:33   #47   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Quote:
Originally Posted by Centurio View Post
Ik vind het altijd verdacht dat er mensen zijn die deze beslissing aan "toevalligheden" willen overlaten. Dat is immers het perfecte alibi als blijkt dat het slachtoffer toch bij BLU hoorde: "Ik kan er ook niets aan doen dat hij als laatste postte" of "Tja, random.org heb ik niet onder controle". Terwijl de spies die dingen net wel onder controle hebben, zij kunnen elkaar immers aansporen om zo snel mogelijk te posten of hun random getallekes geheel toevallig overeen laten komen.
Quote:
Originally Posted by Centurio View Post
Een spy zou nooit random.org laten beslissen
Does not compute.
Quote:
Originally Posted by Turtle View Post
Op day1 is het niet cool om op wie dan ook te stemmen. Ik dank Alegis nogmaals om zijn poging dit te veranderen.
Bedankt, maar dat vormde dan weer helaas problemen op haar eigen.
Alex is offline  
Old 26-11-2009, 20:58   #48   link
Centurio
Lurking since 1999

Centurio's Avatar

Quote:
Originally Posted by Alegis View Post
Does not compute.
Klopt toch als een bus? Met het 2e bedoel ik dat een spy wel zou zeggen dat hij random.org gebruikt, omdat hij dan een dekmantel heeft, maar dat nummer wel helemaal zelf kiest en het dus niet echt gebruikt.
Centurio is offline  
Old 26-11-2009, 21:15   #49   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Maar of hij dat faket of niet kan je niet afleiden, en dat gebruikte je als argument voor "dag 1 is niet random". Ook kan een spy gemakkelijk zeggen dat hij op de laatste die post post als de andere spies al hebben gepost (of dat van plan zijn).

De spies zullen wel niet random gedragen, maar voor ons lijkt dat zo wel. We hebben te weinig kennis om ons op te baseren.
Alex is offline  
Old 27-11-2009, 14:57   #50   link
Sentinel
Senior Member

Sentinel's Avatar

Hmm, het is hier maar stillekes.

Voorlopige telling:
Fidoh - Alegis
Centurio - Funeo, styn, Turtle, Guns
Turtle - Centurio
Alegis - Fraeco
Sentinel - Fidoh
Fraeco - DivineOne, leeuwke

Styn & Fidoh vallen mij op omdat ze mij beschuldigen terwijl daar geen reden achter lijkt te zitten. Maar ja, dat is bij bijna elke beschuldiging natuurlijk zo in de eerste ronde. :/

Deev valt mij ook op omdat hij opvallend stil is. Iets wat in de voorgaande games absoluut niet waar was. Voorlopig mijn Sniper hoofdverdachte hierdoor.

Ik stem nog altijd niet graag op Centurio (gezien het zijn eerste game is), maar ik moet er wel iemand uitkiezen natuurlijk. Als hij toch een spy blijkt te zijn zal ik wel de volgende zijn die sterft, maar screw it, i have my principles (en er is maar 3/11 kans dat hij spy is).

Ik weet niet op wie stemmen, dus maar posts geteld. Leeuwke & Guns zijn de minst actieven en hebben 2 posts.
Dan maar letters geteld (oh yeah), guns had er minder.

[Vote Guns]
sorry guns, maar maakt normaal geen bal uit.

ps: posts tellen is veel werk, NEVER AGAIN, got it?
Sentinel is offline  
Old 27-11-2009, 14:58   #51   link
Sentinel
Senior Member

Sentinel's Avatar

ps: ik kom niet meer online vandaag, braaf zijn zonder mij he.
Sentinel is offline  
Old 27-11-2009, 16:10   #52   link
Leeuwke
King of the jungle

Leeuwke's Avatar

Ik post nooit veel in de eerste ronde omdat er nu eenmaal niet veel te posten is. Deev is inactief inderdaad, maar het is dan ook de tijd voor de examens. Naar 't schijnt een hel voor leerkrachten.
Leeuwke is offline  
Old 27-11-2009, 17:25   #53   link
Centurio
Lurking since 1999

Centurio's Avatar

Ik moet zo meteen ook weg voor de rest van de avond dus ik hoop van harte dat ik vanavond niet onder de trein lig.

Verder moet ik u toch wel ergens gelijk geven Turtle, dat er te weinig geweten is op dag 1, maar ik vond het gewoon een beetje te kort door de bocht om er maar vanuit te gaan dat er geen informatie kan vrijkomen. Ik probeerde mezelf ook te verdedigen natuurlijk.

Tenslotte ter laatste verdediging, het zou zonde zijn moest ik BLU morgen niet meer kunnen helpen gezien ik graag actief op zoek wil gaan naar de infiltranten onder ons. Hopelijk tot morgen dus!
Centurio is offline  
Old 27-11-2009, 17:38   #54   link
deev´
feel the music.

deev´'s Avatar

Quote:
Originally Posted by Leeuwke View Post
Ik post nooit veel in de eerste ronde omdat er nu eenmaal niet veel te posten is. Deev is inactief inderdaad, maar het is dan ook de tijd voor de examens. Naar 't schijnt een hel voor leerkrachten.
Inderdaad. Nuja, just terug van café
Morgen ook heel de dag weg (zoals redelijk wat volk hier) en de avond ook weer uit.

Bon, dat even 'rechtgezet'.

Eigenlijk tot tweemaal inderdaad. Druk - ja, redelijk maar cava. Er valt niet veel te posten - yep.

Ik kan echt nog niks afleiden uit deze voorgaande posts zen. First round, gokken als usual?

Bon, omdat ik dan toch moet stemmen (of moet dat eigenlijk?) gaat mijn stem naar Funeo. Omdat hij nog geen enkele stem heeft en mijn stem dus geen bal uitmaakt. Maar ik heb toch maar even gestemd, zow.

[stem Funeo]

Ik dacht eigenlijk eerst op Sentinel te stemmen omdat ie de vinger naar mij wijst, maar het is veel te vroeg in het spel en Sentinel had al 1 vote tegen hem.
En no worries, zodra er meer te analyseren valt, zal den deze wel zijn best doen om in een leet Word documentje alles bij te houden etc
Eens de examens 'binnen zijn' heb ik wel een stuk meer tijd.

Last edited by deev´; 27-11-2009 at 17:45.
deev´ is offline  
Old 27-11-2009, 18:18   #55   link
Kittens
Blofficoso

Kittens's Avatar

Het gezucht over dag 1 spoort mij aan om hier toch iets over te zeggen.

Er gaat sowieso iemand dood op de eerste dag, waarschijnlijk zelfs 2 mensen. Vroeg geëlimineerd worden is uiteraard niet tof, maar de manier waarop maakt eigenlijk niet uit. Alegis probeerde in zijn spel wat meer controle aan de spelers te geven, maar uiteindelijk is het aantal spelers dat afvalt hetzelfde. Er was meer ruimte voor discussie op de eerste dag, maar volgens mij woog dat niet op tegen de nadelen die pas nadien duidelijk werden. Neemt niet weg dat het een goed idee was.

Dat gezegd zijnde. De meerderheid hier denkt "op dag 1 heb ik geen reden om op iemand te stemmen". Met zo'n laissez-faire attitude is die eerste dag inderdaad redelijk onbenullig. Herformuleer die gedachte naar "elke reden die ik opmerk, hoe klein dan ook, is een geldige reden om mijn stem te leiden, want een kleine reden is oneindig veel beter dan geen reden", en dag 1 wordt plots een stuk interessanter.

Ik dupliceer deze post in de regelthread, commentaar is daar uiteraard welkom.

Last edited by Kittens; 27-11-2009 at 18:29.
Kittens is offline  
Old 27-11-2009, 18:27   #56   link
FuNeo
darcore 460

FuNeo's Avatar

Send a message via MSN to FuNeo
Bon,

Punt 1:
Het beste dat team blue kan doen op de eerste dag is aanvankelijk stemmen op iemand waar nog niet op gestemd is.
Waarom? Als je écht random stemt als team blue dan stem je 7 kansen op 11 op 1 van je eigen. Spies daarentegen stemmen best (niet gegarandeerd) mee op een speler die geen spy is.

Punt 2:
De énige relevante info die je hebt over een speler is zijn stem (en eventueel een motivering, al is die niet altijd veel waard imo).

Als we ervan uit gaan dat
- blue vrij neutraal is (of zou moeten zijn) in de stemming
- spies zullen meestemmen als we een blue aanduiden, met 7 kansen op 11 dat ik een blue gepakt heb als je mij gelooft.

Dan denk ik dat ikzelf, styn, turtle en guns al vrij verdacht bezig zijn
Wij zijn immers het minst random bezig als je kijkt naar de concrete stemmen: allemaal op dezelfde.

Met die reden verander ik mijn stem naar 1 van mijn verdachten, en dan die waar momenteel al het meeste stemmen op staan; Turtle.
Gutfeeling bevestigt ook trouwens: kvind dat hij rap op de kar sprong met zijn post "logisch gevolg"

disclaimer: tis maar een theorie.
Ik kon evengoed mijn stem laten staan, tis niet dat er tot nu toe iemand mijn stem in twijfel getrokken heeft.
Mijn punt is dat centurio als écht random genomen persoon (dat meen ik te kunnen bewijzen door het feit da ik op voorhand al gezegd heb dat ik op de laatste persoon zou stemmen, al kan dit in twijfel getrokken worden, zoals bijna alles wat omt even wie hier zegt) nooit een goede finale vote kan zijn, je kan je best op iéts baseren.

[stem Turtle (niet Centurio)]

Ik hoop hard dat dit niet backfired met al mijnen uitleg

Last edited by FuNeo; 27-11-2009 at 18:33.
FuNeo is offline  
Old 27-11-2009, 18:48   #57   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Er zit iets in. Mijn meest verdachte blijft eigenlijk toch Centurio. Hij heeft misschien de pech dat hij zich direct nogal hard moest verdedigen zonder echt argumenten te kunnen hebben, maar zelfs met dat in het achterhoofd klinkt zijn verdediging nogal fishy, eerlijk gezegd...

Het blijft puur een gut-feeling die misschien fout is, maar zoals Kittens zegt vind ik het eigenlijk nog steeds beter dan gewoon random stemmen.
Guns is offline  
Old 27-11-2009, 19:06   #58   link
Leeuwke
King of the jungle

Leeuwke's Avatar

Er zit inderdaad iets in, maar ik weet niet goed op wie ik moet stemmen. Nja, ik blijf toch bij Fraeco.
Leeuwke is offline  
Old 27-11-2009, 23:05   #59   link
Kittens
Blofficoso

Kittens's Avatar

alegis - 1 (fraeco)
fidoh - 1 (alegis)
centurio - 3 (styn, turtle, guns)
turtle - 2 (centurio, funeo)
fraeco - 2 (divineone, leeuwke)
sentinel - 1 (fidoh)
guns - 1 (sentinel)
funeo - 1 (deev)

Met één stem meer dan twee van zijn teamgenoten wordt Centurio voor de locomotief geduwd! Choo-choo!

Centurio was een Soldier! Ruh roh. Volgende dag begint morgenavond of zondagmiddag. Spies, Pyro, Medic, Sniper, PM mij.

Last edited by Kittens; 27-11-2009 at 23:12. Reason: foutje bij de telling
Kittens is offline  
Old 27-11-2009, 23:08   #60   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Crud Oh well, 't was een gok.
Guns is offline  
Closed Thread

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Forum Games

Thread Tools

Posting Rules