Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 12-04-2019, 15:37   #501   link
Bourgi
Bear Claw Lover

Bourgi's Avatar

Quote:
Originally Posted by Turtle View Post
En ben je er vanaf?
Ik had er vorig jaar 1tje (wss meerdere) in ons tuinhuis en sindsdien het eten van het konijn in bakken gestoken. Gevolg. Geen strontjes/pis/beknabbelde zakken meer. Jeej

Wat heb ik nu de laatste weken? Allemaal gaten in onze gazon. Precies of er heeft iemand met een bezemsteel in liggen prikken. De enige logische verklaring is dat er nu daar een paar woelmuizen zitten. Ongelooflijk met al die katten in de buurt, waarvan er 1tje quasi in onze tuin kampeert (cfr zijn/haar stront :s). Het is ook niet dat wij op "den buiten" wonen. Rondom ons zijn gewoon tuintjes. Het is ook niet dat wij daar plantjes of jonge boompjes hebben om aan te knagen?
Ik zie wel niet echt gangen, het zijn puur kleine putjes (1cm breed, 1-2cm diep).

Werken die ultrasone dingen wat? Zou ons konijn daar ook geen last van hebben?

Edit: ook kans dat het om een veenmol gaat blijkbaar. Freaky beestje. In het beste geval vogels/egel op zoek naar eten?

Ja, ik ben er vanaf door die dikke plastieken vaten voor het eten. En wat oldskool muizenvallen met kruimels met choco.
Bourgi is offline   Reply With Quote
Old 12-04-2019, 20:03   #502   link
Kolb
Alles is fixbaar

Kolb's Avatar

De mini-graver-optie had ik ook al gecheckt, maar ik moet een bocht van 90 graden nemen in de gang naar de living en daar geraak ik nooit gedraaid met zo'n ding.

Achja.
Old 12-04-2019, 20:32   #503   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Zwoep is offline   Reply With Quote
Old 12-04-2019, 22:35   #504   link
Guru
Waarom ben ik hier?

Guru's Avatar

Schuppen en bij den buur gooien is ook een optie.
Guru is offline   Reply With Quote
Old 14-04-2019, 22:12   #505   link
Magnum_
.

Magnum_'s Avatar

http://www.grondzuigen.be/
Magnum_ is offline   Reply With Quote
Old 07-05-2019, 20:00   #506   link
Kolb
Alles is fixbaar

Kolb's Avatar

Bamboe van buur woekert onder mijn terras. Komt eronder door, 3m verder. Komt zelfs door 4-dubbel geplooide worteldoek. Ik heb haar al verschillende keren subtiel laten verstaan dat die bamboe een probleem is, ze erkent dat, maar doet er niet al te veel aan.

Ik ga haar nog eens aanspreken, maar ik wil nu een definitieve oplossing. Die bamboe moet weg en alles moet onder mijn terras gehaald worden. Kan ik zoiets eisen? Komt de verzekering tussen in zoiets?
Old 07-05-2019, 21:58   #507   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Bamboe is bijzonder hardnekkig. De kans is groot dat de problemen blijven op jouw terras of zij haar platen wegdoet of niet.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 07-05-2019, 21:59   #508   link
A-star
Hardcore Father

A-star's Avatar

bamboe = aziatisch onkruid
krijg je amper weg.
Mijn ouders hebben hun bamboe ook weg gedaan en sporadisch begint dat in de buurt opeens opnieuw te groeien.
A-star is offline   Reply With Quote
Old 08-05-2019, 00:42   #509   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

klassieke bamboe is woekerend, maar er zijn ook soorten die niet zo zijn. de eerste soort lacht eens goed met je worteldoek.
pols maar eens bij je verzekering of een advocaat. ik denk niet dat zoiets duidelijk is afgelijnd in de wet. van je buren eisen/afdwingen dat ze betalen voor alle kosten, dat lijkt wel vrij slecht voor de verstandhouding.
Old 08-05-2019, 06:41   #510   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Bamboe is noice. Ik heb wel enkel de niet woekerende soort in mijn hof staan.
En idd, veel succes om ooit nog overeen te komen met uw buren als ge zoiets gaat afdwingen.
Talos is offline   Reply With Quote
Old 08-05-2019, 07:00   #511   link
Kolb
Alles is fixbaar

Kolb's Avatar

Als je u buren al enkele keren mondeling hebt aangesproken op de bamboe, maar er gebeurt niks. Als die bamboe uiteindelijk onder uw terras uitkomt. Wat moet je dan doen? Die bamboe blijft. Gewoon doorwoekeren, dat moet volledig afgegraven worden, anders komt het gewoon terug.
Old 08-05-2019, 07:23   #512   link
Horla
Senior Member

Op mijn vorig werk vond de baas mooi vond en liet deze vrij woekeren. Na een paar jaar heeft hij kosten gehad omdat ze zich door de rioolbuizen hadden geboord en een verstopping veroorzaakten. Eens dat het er zit, is afgraven en daarna elk sprietje zoals een zot te lijf gaan zo ongeveer het enige dat je kan doen.
Horla is offline   Reply With Quote
Old 08-05-2019, 07:38   #513   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Yep, dat staat ons hier ook te wachten.

Buren hebben een bamboe die ook bij ons in de tuin woekert.
Toen we het kochten hadden de vorige eigenaars die weggedaan en de buurvrouw beweert nog steeds dat deze omzoomd is door bamboedoeken.

De voorbije jaren groeide dat terug als zot. Het makkelijkste was in het begin om dat op 1 plaats te laten doen, zodat hij niet uitzaaide.
Nu begin hij echter op een paar meter van de oorspronkelijke plaats zich te vertonen...

Wij zijn dus nu op zoek naar een tuinman (eerder graafwerken) om die smeerlapperij uit te graven, eigen doeken te steken en verse grond te steken. Onderzoek leer me dat dat zowat de enige effectieve manier is.
Eens benieuwd naar het kostenplaatje.
Old 08-05-2019, 12:54   #514   link
Horla
Senior Member

doeken? Ik ken iemand die het in betonnen bakken had en zelfs dat ontsnapte.
Horla is offline   Reply With Quote
Old 08-05-2019, 14:20   #515   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Beton zou er net minder tegen bestand zijn, omdat bamboe aan een klein scheurtje genoeg heeft.
Old 09-05-2019, 07:46   #516   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Quote:
Originally Posted by Kolb View Post
Als je u buren al enkele keren mondeling hebt aangesproken op de bamboe, maar er gebeurt niks. Als die bamboe uiteindelijk onder uw terras uitkomt. Wat moet je dan doen? Die bamboe blijft. Gewoon doorwoekeren, dat moet volledig afgegraven worden, anders komt het gewoon terug.
Jullie gaan dan wreed moeten overeenkomen, want dat is terrassen afbreken, beide tuinen uitgraven (liefst nog met een meter dieper en een meter of twee extra rond de zone tot waar je denkt dat de bamboe komt) en hopen dat het intussen niet onder de funderingen zit.

Bamboedoeken, tja, schoonfamilie van mij doet veel tuinwerken en die zeggen dat die ook niet langdurig werken voor old fashioned bamboe.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 09-05-2019, 10:36   #517   link
Kolb
Alles is fixbaar

Kolb's Avatar

Daarom ook mijn vraag. Is dat iets waar de verzekering in kan tussenkomen of houden die hun handen daarvan af, net omdat je daar met gigakosten gaat zitten.

Ik krijg momenteel geen antwoord van mijn verzekering, daarom dat ik hier even probeer.
Old 09-05-2019, 10:57   #518   link
blumcole
Chairman of the bored

Send a message via MSN to blumcole
Laat dat eens groeien. Mss trekt ge nog panda's aan in uwe hof. Die zijn al azo bedreigd.

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 09-05-2019, 12:09   #519   link
Bourgi
Bear Claw Lover

Bourgi's Avatar

Ik heb net bamboe in losstaande bakken geplant. Dat kan toch niet uitwaaien naar de tuin hé?
Bourgi is offline   Reply With Quote
Old 09-05-2019, 12:31   #520   link
aksm
anale kattenneuker

aksm's Avatar

Quote:
Originally Posted by Bourgi View Post
Ik heb net bamboe in losstaande bakken geplant. Dat kan toch niet uitwaaien naar de tuin hé?

“WE HATE SPORTING"

~ First it giveth - Then it taketh away ~
aksm is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules