Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 21-02-2018, 08:32   #1601   link
Arne
Senior Member

Arne's Avatar

Klopt, het dakgebinte is niet vervangen, wel structureel aangepast + 4 nieuwe veluxen. Was niet de goedkoopste offerte, wel de meest gedetailleerde + de aannemer had al 2 daken in mijn straat aangepast, en dat zag er allemaal zr proper uit. Alle offertes lagen wel in dezelfde lijn.

Ik wou je gewoon een idee geven, ook al gaat het hier om andere werken.
Arne is offline   Reply With Quote
Old 16-03-2018, 07:04   #1602   link
Vantham
Senior Member

Vantham's Avatar

Ik ben bezig met het aansluiten van mij lichtschakelaars maar ben van sommige kabels niet 100% zeker meer welke nu juist de stroomkabel is en welke de controledraden. Ik weet echter niet hoe zo een toestel noemt zodat ik directer kan zoeken. Ik ben bij een lokale groothandel geweest voor een kabeltester/zoeker waarbij je een signaal zet op een draad (dus 1 draad en geen paar dat een kring maakt) en dan zet je een tester op de andere kant van de draad en dan zou dat een geluid of iets dergelijks moeten maken waardoor je weet waar een kabel begint en eindigt.

Probleem is dat het bij die kerel ondertussen al 3 maand is bestelling is en ik er niets van gehoord heb tot op heden (ook heeft hij slechts 1 toestel dat 100 euro kost en volgens mij zijn er goedkopere alternatieven(zie hieronder)). Ik wil dit nu dus online kopen zodat ik het op minder dan een week heb en verder kan.

Ik denk dat dit is wat ik zoek: https://www.conrad.be/p/basetech-bt-...r-1-km-1010088

Maar ik wil er absoluut zeker van zijn en eventueel alterntieven bekijken.

Alvast bedankt voor de hulp
Old 16-03-2018, 21:24   #1603   link
Roswell
Senior Member

Roswell's Avatar

Dat lijkt me geen toestel om electriciteit te testen?
"afzonderlijke aders, van aderparen, communicatielijnen en gegevens- en netwerkleidingen mogelijk."
Old 17-03-2018, 04:56   #1604   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Jawel, kan perfect dienen om kabels door te meten. Niet om spanning, vermogens en weerstand te meten. Voor die prijs geen miskoop lijkt me.

Maar je kan je probleem ook anders oplossen (als het nog niet is aangesloten): op de kabel die je wilt tracken maak je contact tussen een anderpaar aan 1 zijde, en aan de andere zijde meet je met een eenvoudige multimeter of er contact is
Erik701 is offline   Reply With Quote
Old 18-03-2018, 17:35   #1605   link
Vantham
Senior Member

Vantham's Avatar

hmm, nog niet aan gedacht, thanks erik !!
Old 09-05-2018, 14:02   #1606   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Enkele maanden terug waren we, ruim op voorhand, net begonnen met onze zoektocht naar nieuwe ramen. De eerste firma die langs kwam was er meteen boenk op, dus voorlopige/ongedetailleerde offerte getekend. Wat zo veel wil zeggen dat er nog niets definitief besteld is, enkel de belofte om iets te kopen.

Nu werkt er sinds enkele weken een familielid voor een andere firma die ramen en deuren plaatst. Een eerste prijsindicatie is niet verkeerd. Hoe moeilijk maak ik het mezelf indien ik verder probeer te gaan via dat familielid, gezien die getekende offerte?
Old 09-05-2018, 15:12   #1607   link
Kolb
Alles is fixbaar

Kolb's Avatar

Hier zijn we op zoek naar een nieuwe voordeur.

Al op een 3-tal plaatsen prijs gevraagd, zo tussen de 2500-3500 euro. Zo een uitgefreesd handvat is blijkbaar duur. Zit ik goed qua prijs?
Old 09-05-2018, 15:18   #1608   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Waar heb je prijzen gevraagd? En zijn het allemaal verdelers van hetzelfde merk?
kar is offline   Reply With Quote
Old 09-05-2018, 15:32   #1609   link
TheBelgianChickenGuy
Timothy

TheBelgianChickenGuy's Avatar

Quote:
Originally Posted by Potenza View Post
Enkele maanden terug waren we, ruim op voorhand, net begonnen met onze zoektocht naar nieuwe ramen. De eerste firma die langs kwam was er meteen boenk op, dus voorlopige/ongedetailleerde offerte getekend. Wat zo veel wil zeggen dat er nog niets definitief besteld is, enkel de belofte om iets te kopen.

Nu werkt er sinds enkele weken een familielid voor een andere firma die ramen en deuren plaatst. Een eerste prijsindicatie is niet verkeerd. Hoe moeilijk maak ik het mezelf indien ik verder probeer te gaan via dat familielid, gezien die getekende offerte?
Lees de kleine lettertjes in je offerte? Daar moet beslist iets in staan over opzeg.
Old 09-05-2018, 16:54   #1610   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

De klassieke 25% betalen als schadeloosstelling. Wat neer zou komen op een 5k, no thanks. Ik wil vooral weten of dit daadwerkelijk zo naar de letter toegepast wordt.
Old 09-05-2018, 18:45   #1611   link
Kolb
Alles is fixbaar

Kolb's Avatar

Quote:
Originally Posted by kar View Post
Waar heb je prijzen gevraagd? En zijn het allemaal verdelers van hetzelfde merk?
Baku (Profel) en enkele zelfstandige schrijnwerkers (oa. Reynaers).
Old 10-05-2018, 20:22   #1612   link
Lacroix
Forty-Two

Lacroix's Avatar

Quote:
Originally Posted by Potenza View Post

De belofte om wat te kopen? 'iets'? 'iets voor minstens €20k', 'x ramen met y afmetingen van type z, maar nog wijzigingen mogelijk omdat er nog een finale go moet gegeven worden voor productie?'

Wat had jij er precies aan om dat al te tekenen overigens? Prijzen vastleggen? Productiecapaceiteit vastleggen? Uiteindelijke korting?

Last edited by Lacroix; 10-05-2018 at 21:31.
Lacroix is offline   Reply With Quote
Old 10-05-2018, 20:57   #1613   link
B0Yke
Senior Member

B0Yke's Avatar

Quote:
Originally Posted by Lacroix View Post
De belofte om wat te kopen? 'iets'? 'iets voor minstens 20k', 'x ramen met y afmetingen van type z, maar nog wijzigingen mogelijk omdat er nog een finale go moet gegeven worden voor productie.

Wat had jij er precies aan om dat al te tekenen overigens? Prijzen vastleggen? Productiecapaceiteit vastleggen? Uiteindelijke korting?
Mij ook eens zo laten vangen. Wel niet voor ramen. Niet meer onderuit geraakt
B0Yke is offline   Reply With Quote
Old 11-05-2018, 07:29   #1614   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Dat we toen al tekenden was inderdaad om een interessante korting + vliegenramen-promo op de uiteindelijke bestelling vast te houden.

Ik wil er helemaal niet onderuit, overigens. Ik zit vooral verveeld met een familielid dat de dunne lijn tussen hulpvaardig en opdringerig bewandelt. En de waarde van een handtekening niet lijkt te verstaan, wat volgens mij gewoon bindend is. Volgens dat familielid volstrekt niet, maar ik apprecieer de hulp en moeite wel.
Old 11-05-2018, 08:40   #1615   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

raar dat iemand zo opdringerig is voor een vriendendienst
Old 11-05-2018, 08:50   #1616   link
Bourgi
Bear Claw Lover

Bourgi's Avatar

Laat hem een contract tekenen dat als je niet vanonder het reeds getekende contract geraakt, zijn firma voor de schadevergoeding opdraait.
Bourgi is online now   Reply With Quote
Old 11-05-2018, 09:53   #1617   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Quote:
Originally Posted by Teus View Post
raar dat iemand zo opdringerig is voor een vriendendienst
Bwah, hij kan bij zijn (nieuwe) baas scoren en wij zouden een 2 3k kunnen besparen (al staat daar wel iets mindere kwaliteit tegenover, echt winst is het op die manier niet). Andere familieleden vinden het, leve kleinburgerlijk Vlaanderen, natuurlijk ondenk- en ondankbaar om daar niet op in te gaan. Handtekening of niet. Soit, dat wordt nog leutig om die boot af te houden. Op naar het eerstvolgende familiefeest!
Old 11-05-2018, 18:06   #1618   link
Lacroix
Forty-Two

Lacroix's Avatar

Hou het dan maar op je huidige bestelling.

Met zo'n 'vriendendiensten' heb je achteraf ook meer gezever dan het waard is denk ik.
Lacroix is offline   Reply With Quote
Old 14-05-2018, 10:56   #1619   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Send a message via MSN to blumcole
Ik zou mijn voorgevel willen laten kaleien. De oorspronkelijke kleur verandert hierdoor. Moet ik daarvoor een bouwvergunning aanvragen bij de gemeente (Bonheiden)?

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 14-05-2018, 11:30   #1620   link
Arne
Senior Member

Arne's Avatar

Move along Antwoorden op een bericht van 2013 is een beetje lullig. rofl
Arne is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules