Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Bordspellen

Reply

Thread Tools
Old 09-02-2018, 09:48   #1641   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Gisteren dus voor de eerste keer Rising Sun gespeeld bij een vriend (mijn eigen KS copy zit nog in shrink). Goed spel, er is een zekere focus op allianties maken en onderhandelen maar in het eerste spel leer je vooral welke kaarten er aanwezig zijn en hoe de war phase verloopt. Smaakt zeker naar meer. Speelden op een playmat trouwens, fantastische kwaliteit. Spelregels zijn heel eenvoudig en goed geschreven ook!

Overview:

Enkele van de miniatures (topkwaliteit, beter dan Blood Rage)

War Phase:

De upgraded componenten, in de retail is dit allemaal karton:

Old 15-02-2018, 15:05   #1642   link
deev´
feel the music.

deev´'s Avatar

Redacted met 3
Secret identity spel dat leuke momenten heeft maar te veel hapert en te hoge geluksfactor om goed te zijn.

Rising Sun met 4
Zoals ge hierboven kunt zien zonder twijfel een prachtig spel. Speelt ook zeer leuk. Geen te moeilijke regels doch veel om in het oog te houden. Verschillende niveaus van area control in één. Lijkt me veel afwisseling te bieden door verschillende clans, monsters, waar er gevochten wordt, welke allianties,... Uiteindelijk maar twee van de drie rondes gespeeld wegens tijdnood, maar het was een zeer neige speelervaring.
.
deev´ is offline   Reply With Quote
Old 19-02-2018, 10:17   #1643   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

Vrijdag

Star Trek: Frontiers: Was de tweede keer dat ik het met een kameraad speelde. Alles ging veel vlotter. Toen we de Borg Cubes tegenkwamen waren we wel ongelooflijk sterk. Ik had een kaart waarmee ik 1 enemy token d'office versloeg en andere tokens bij die encounter -1 defence kregen. Maar ik had ook een kaart die al mijn long range attacks verdubbelden... Dus mijn cube werd geoneshot.
Dito bij mijn kameraad. Die kon 1 enemy met Long Range vernietigen en kon daarna, door wat schade te nemen, het andere token ook vernietigen.
Was leuk, we gaan dat nog spelen.

Cry Havoc: Om af te sluiten een 2P spel van Cry Havoc gedaan. Snel, simpel. Humans vs Machines. Ik was gewonnen met machines. Zot hoe die door hun gebouwen zoveel controle hebben. Binnen 2 weken opnieuw.

Zondag
Sagrada met mijn vriendin, dan eens met vriendin en mijn ma en ook nog eens met 3 neefjes van 7&9

Ging verbazend vlot met mijn neefjes. Ze waren er snel mee weg en hebben toch allemaal meer dan 20 punten gescoord. Ze kijken er naar uit om de volgende keer het terug te spelen.

Idem voor de vriendin en mijn ma

Een hit dus :-D

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is offline   Reply With Quote
Old 19-02-2018, 10:44   #1644   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Terraforming mars, terraforming mars en nog wat terraforming mars.

Je mag 1 keer raden wat we de komende week gaan spelen...

Wat een spel! Geleden van Terra Mystica dat een spekij elke sessie deed verlangen naar een volgende sessie.

Ondertussen ook wat aan het klooien in Solo Mode, maar nog niet geslaagd om te winnen.
Old 21-02-2018, 20:42   #1645   link
onbewust
the king of the divan

onbewust's Avatar

Weekendje in Duitsland gedaan bij mijn oude boardgame-groep.

Gaia Project - betere versie van Terra Mystica imo
Altiplano - dien Lama-token alleen al is geniaal
Trickerion - The Prestige in een boardgame!

en om af te sluiten een all nighter Civilization Through The Ages, episch!
Na mijn overwinning direct den ICE op en naar mijn werk klok.
[00:37:26] <blumcole> ik ben ooit eens rond 9 wakker geworden in mijne zetel en der lag nen drol in de wc maar geen wc papier
onbewust is offline   Reply With Quote
Old 28-02-2018, 08:41   #1646   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Zaterdag Rise to Nobility gespeeld. Leuk spel, speelt vlot en onze scores lagen tot aan het begin van de laatste beurt binnen de 3 punten van elkaar, wat er toch op duidt dat het gebalanceerd is.

Nadien wel gewonnen met 10 punten voorsprong
Maniac is offline   Reply With Quote
Old 28-02-2018, 09:41   #1647   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Leuk! Heb die onlangs binnengekregen, komt binnenkort op tafel
Old 28-02-2018, 13:00   #1648   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

Gisteren eerste drie episodes gespeeld van legendary encounters: firefly.

Leuk spel. Wel makkelijk :-/

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Old 13-04-2018, 00:02   #1649   link
deev´
feel the music.

deev´'s Avatar

Bunny Kingdom, met drie
Area control met drafting. Heeft wel iets. Benieuwd hoe het een tweede keer speelt.

Photosynthesis, met drie, tweede keer gespeeld
Area control met economie
Nog steeds niet geheel in de flow van het spel, doch blijft wel iets hebben.
Old 17-04-2018, 19:57   #1650   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

Daarnet 7th continent gespeeld.
Wat een enorm leuk spel. Qua concept simpel maar de drang om verder te onderzoeken is fenomenaal.
Uiteindelijk na 80 minuten ongeveer het onderspit moeten delven
Spijtig dat ik de komende dagen niet ga kunnen spelen
Maar dit weekend opnieuw :D

Fidoh vond het te lang

Old 17-04-2018, 21:10   #1651   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Ook 7th continent even solo getest. Regels zijn een pak simpeler/duidelijker dan verwacht. Speelt lekker weg. Nu de rulebook eens nalezen en morgen opnieuw beginnen "voor echt"

Voor de rest leuke dingen gespeeld op mijn wekelijkse boardgameavonden.
Leuke mix van nieuwe dingen die veel op tafel komen (terraforming, clans, azul) en oudere klassiekers (Le Havre, Puerto Rico, St Petersburg).

Ook Orléans Duel variant eens gespeeld (invasion exp). Heel frisse 2p versie die we ineens 3 keer na elkaar hebben gespeeld. Al denkik dat het iets te statisch is (zelfde 4 objectives)om te blijven boeien.
Old 18-04-2018, 11:44   #1652   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Quote:
Originally Posted by Irmo View Post
Daarnet 7th continent gespeeld.
Wat een enorm leuk spel. Qua concept simpel maar de drang om verder te onderzoeken is fenomenaal.
Uiteindelijk na 80 minuten ongeveer het onderspit moeten delven
Spijtig dat ik de komende dagen niet ga kunnen spelen
Maar dit weekend opnieuw :D
Na 80 minuten? Wat heb je gedaan? De eerste curse duurde uren bij mij en ik heb hem nooit kunnen afwerken

Gisteren Unfair gespeeld, morgen Thunderstone Quest, Dobbelkoning en Rhino Hero Super Battle.
Old 18-04-2018, 12:18   #1653   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

eerst het eerste eiland in rondgelopen. Dan via links naar eiland met duikboot geraakt via een pole. Dan nauwelijks naar het noordelijke eiland geraakt. Eigenlijk de weg op de clue gevolgd, toen ik dat doorhad. Dan uiteindelijk was mijn draw pile op en had ik bij de eerste kaarten die ik moest trekken uit de discard pile al een curse, dus game over.

Fidoh vond het te lang

Old 23-04-2018, 21:55   #1654   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Eerste echte sessie van 7th continent achter de rug (3u solo).
Toch al door dat je bedachtzaam met je action deck moet omgaan. Je hebt gewoon de energie niet om alles te onderzoeken. Uiteindelijk op een logische save-plek gekomen en de boel op 1min vlot kunnen wegsteken voor een volgende play. Geniaal gevonden.

Dus net op het "echte" 7th continent. Gelukkig daar ineens een beest kunnen vangen en vuurtje kunnen stoken => 18 kaarten terug bij. Het was nodig, want ik had bij de duikboot niet alles en moest nog wat verder zoeken maw heen en weer over die kliffen. Zeer benieuwd wat gaat volgen

Het is wel al duidelijk dat, eens uitgespeeld, een nieuwe play van een curse precies niet meer zo interessant is. Al kan dat een foute indruk zijn, aangezien ik nog maar een fractie van het spel heb gezien wss.
Old 24-04-2018, 10:03   #1655   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Het eiland is groter dan je denkt. Maar met de voracious goddess heb je wel 95% van het eiland gezien. De andere zijn meer puzzels om op te lossen op een eiland dat je dan al kent.

Eens een paar sessies ver gaat het action deck en de energie ook veel gemakkelijker worden. Er zit een vaste logica achter het eten en dan wordt exploratie een pak gemakkelijker.
kar is offline   Reply With Quote
Old 24-05-2018, 20:20   #1656   link
deev´
feel the music.

deev´'s Avatar

Sidereal Confluence
Met vier eerste keer, met vijf tweede keer, allicht was dat de laatste keer. Er zit wel wat in dat spel, maar te veel te random te traag opbouwend... De art is ook maar wreed pover. Jammer, het bied en onderhandel gedeelte was meestal wel leuk.
Old 30-05-2018, 19:57   #1657   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Voorbije weken komen hier nog maar 2 spellen op tafel precies.

casual groep: 7th Continent. Dikke fun. Beetje op avontuur, wat discussieren over de te nemen richting en steeds beter het spel (kennis van action deck is toch niet te onderschatten) en zijn gevaren leren kennen. Ik zie ons VC wel uitspelen, iets wat met Pandemie Legacy en dezelfde mensen niet lukte.

HC groep: gaia project. Ik moest er eigenlijk niet van weten aangezien het gewoon Terra Mystica in space leek (thema dat me niet ligt in boardgames), maar damn.
Gaia Project is gewoon op alle vlakken beter (uitz playercount denkik).

Modulair bord, zalig met 3, beter en duidelijker gebruik van "magie" en het technologie bord is 100 keer beter dan upgrades op spelersbord + tempels.
Enkel van het "Gaia" systeem zelf ben ik nog niet overtuigd. 3x ruim gewonnen zonder 1x zelfs mijn terraformers te nemen (aka omhoog op groene spoor).
Ook nog wel geen ras gehad dat zich daar echt op richt a la Terran.
Echt topspel en ik overweeg Terra Mystica hierdoor te vervangen. (En TM was S Tier voor mij)
Old 31-05-2018, 08:18   #1658   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Afgelopen zaterdag zijn we er nog eens goed ingevlogen:

- Sheriff of Nothingham: luchtig, fun.

- First Class: snel uitgelegd, speelt vlot, best wat mogelijkheden. Lijkt goed te vallen in alle soorten groepen. Zeer tevreden van.

- 5 minute dungeon: hilarisch, goed voor 3 spelletjes totale, frenetische chaos.

- A Game of Thrones LCG: omdat Jamie Lannister afmaken nooit verveelt.

- Rising Sun: prachtig spel, wel een serieuze fout op het einde gemaakt omdat ik iets niet goed gelezen en ingeschat had waardoor een andere speler de overwinning cadeau heeft gekregen. Nice om te zien dat elke speler echt een andere tactiek gebruikte om te winnen, en elke tactiek leek viable. Het systeem van allianties is ook goed uitgewerkt, de beloning zijn interessant genoeg om je als speler richting allianties te duwen, iets wat in veel andere spelen waar je allianties kan sluiten meestal ontbreekt. En die components... wauw. Dat spel ziet er gewoon schitterend uit.
Maniac is offline   Reply With Quote
Old 31-05-2018, 16:27   #1659   link
andu

andu's Avatar

Rising Sun is inderdaad best wel áf. Stevig spijt dat ik de KS heb laten gaan.
andu is offline   Reply With Quote
Old 31-05-2018, 20:39   #1660   link
Karel
Senior Member

Karel's Avatar

Fucking hell, ik heb dus maar deze week voor het eerst gehoord van 7th Continent en ben nu mega hyped na wat videos te zien . Maar dat spel gaat nooit naar retail gaan en gaat momenteel op Ebay voor $300, dus ik ben extreem bummed out.

Ik ben het niet gewoon dat ik niet gewoon direct alles kan bestellen waar ik mezelf zot voor hype.
Karel is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Bordspellen

Thread Tools

Posting Rules